Al erg lang harde ontlasting

En als je nou meer water in zn fles doet? Dus stel je geeft 180 cc met 6 scheppen (ik noem maar iets) dat je 210 met 6 scheppen geeft. Krijgt hij meer vocht binnen, wellicht helpt dat.

Heb je het wel al eens gedaan, olijfolie in zijn fles ??

Want ik moet zeggen, ik heb het even laten staan 1 minuut en goed geschud en zag het niet meer te zitten.

De melk smaakte ook helemaal niet anders, en Talysha merkte er ook helemaal niets van.En Krabje het lijkt mij helemaal niet erg hoor om 1 x per dag een theelepeltje olijfolie door het eten/melk te doen.

Zonnebloem olie, dat mag gewoon?



Ik ben ook niet snel voorstander van dingentjes geven wat als laatste redmiddel gebruikt kan worden, maar soms… kan je niet anders.

@Sweet-Love wrote:

Zonnebloem olie, dat mag gewoon?




Zonnebloemolie, olijfolie, dat maakt niet zoveel uit hoor, dat kan gewoon.

Ik zie het persoonlijk niet als laatste redmiddel. Het is gewoon bekend dat als je vetter eet, je makkelijker naar de wc kan. Dus ipv brood met boter is het hier een minischeutje olijfolie.
Maar als je er zo op tegen bent zou ik zeker ff de ha bellen en als die niets heeft misschien toch ook een keer de osteopaat proberen. Persoonlijk ben ik daar zo blij mee (voor mezelf en voor Dylan).

Succes hoor, tis gewoon niet fijn als je je kindje zo moeilijk ziet doen voor iets wat niet zo moeilijk hoeft te gaan.
Enne hahaha ik wist natuurlijk niet dat jullie CB zo raar was :lol: .

Hier bij het CB heeft de wijkverpleegkundige altijd goeie tips, maar de arts is soms niet van deze wereld lijkt wel :roll: :lol: .

Ik ga zo met Tycho naar de ha. Ben de hele nacht met hem in de weer geweest. Hij is zijn campingbed en ik op de bank zodat hub in bed kon slapen. Volgens mij weer een geval van oorontsteking…

Ga dus gelijk vragen voor de ontlasting.

Muiz onze arts op het cb is wel goed. :thumbup: Tis namelijk Tycho’s ha.



De tip kreeg ik van het CB waar ik toen naar toe belde. Kreeg een willekeurige wpk aan te telefoon

Misschien weet je nog wel dat wij dat probleem ook met onze kids hebben gehad?



We hebben ze lactulose gegeven. Ryan kreeg het al in het ziekenhuis en Quin toen hij ook thuis was. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, is dit GEEN laxeermiddel. Het is een middel wat er voor zorgt dat de darmen soepel worden en de ontlasting zijn vocht vasthoud. :thumbup:

Het kan geen kwaad en de darmen worden er niet lui van.

Overleg anders maar met de huisarts of je dat kan geven en hoeveel.



Hier hielp het super. Ze kregen eerst zelfs 10(!)ml en dat hebben we steeds verminderd, om te kijken wat er zou gaan gebeuren. Quin heeft nog heel lang op 1ml gezeten, maar hij is er sinds een maand of 5 helemaal vanaf :thumbup:

Daar hebben we spuit 11 :wink:



Jammer dat je het vergeten bent aan de ha te vragen, kun je niet nog even bellen, een telefonisch consult? Lactulose lijkt mij ook een goed idee :thumbup:

Heb gisteren toch maar even de ha gebeld.

Moet Tycho nu een week roosvicee laxo geven. Als dit niet helpt dan krijgt hij volgende week iets laxerends van de ha…

ik zag toevallig bij de ah buikenpapje met pruimen. mischien is dat ook wat?



een heel oudomamiddeltje is een stukje zeep erin doen.

maar denk niet dat je dat zal doen aangezien je olijfolie al het uiterste vind :mrgreen:

@maria74 wrote:

ik zag toevallig bij de ah buikenpapje met pruimen. mischien is dat ook wat?


Heb ik van de week ook al gekocht bij c1000.

In de fles vind hij het niks…En er is niet echt makkelijk pap van te maken. ja als je het hele pak erin gooit :mrgreen:



Hij is nu wel aan het drinken in de rv laxo. Net al hele vieze scheetjes aan het laten, dus ik hoop dat er wat loskomt nu :pray: :pray:

Hoe blij kan je zijn met een scheet :mrgreen:

proest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hoe is het nu?

Met Jasmijn ook naar de HA geweest, ik geef haar af en toe lactulose

De rv laxo doet zijn werk :thumbup:

Maar ik wil het nu wel even zonder proberen om te kijken hoe het gaat

Krabje,

Ik deed een hele tijd elke avond door zijn yoghurt een beetje roosvicee Laxo. Heeft ie gelijk een ander/lekker smaakje aan z’n yoghurt. Ik weet niet of je dat wel wilt gebruiken, maar hier werkte het goed! (En het is maar een idee) Roosvicee Laxo bevat pruimen en dat werkt dan weer laxerend…

Sorry, ik had je laatste bericht nog niet eens bekeken. Was te snel :wink: