aha, zó voelde dat dus

Sjonge, het is echt lang geleden dat ik verkouden was. Maar nu hebben we het alledrie goed te pakken! We niezen de hele dag door, hebben door het hele huis strategisch wc-rollen geplaatst (ja sorry, zakdoekjes en tissues hadden we niet meer) en klagen steen en been over ‘volle holtes, zere keel, gebrek aan zuurstof en droge mond’. Nou, Leonie kan dan niet met woorden klagen, maar klagen doet ze. Zij is begonnen, dus ze mag niet zeuren :naughty:

Iemand nog een tipje om een holteontsteking te voorkomen? :eh:

ik wil je veel sterkte wensen…

Het heeft hier 2-3 weken geduurd voordat we er alle drie vanaf waren…



gr patricia

3 maal daags 20 druppels echineaforce van dokter vogel om de weerstand te verhogen. homeopatisch middel.



misschien een idee-tje ???

hier ook :?



Papa en mama verkouden hoesten en mijn ene oor zit compleet dicht…



Bryan: kinkhoest en verkouden en oorontsteking

Danique: Verkouden en hoesten



Leuk he dit weer :wall:

Je kunt met wat middeltjes de ellende wel wat verzachten, maar verder is het uitzieken denk ik. Mij ha zegt altijd … zonder middeltjes duurt een verkoudheid een week, met allerlei middeltjes duurt het 7 dagen :x …jammer genoeg heeft hij gelijk.

Stomen met Dampo.

In bad gaan met eucalyptus bad olie en dan niet vergeten de wc rollen naast je bad te zetten, want stromen doet het en ik spreek uit ervaring :wink: :mrgreen:





Beterschap voor jullie allemaal! :hug:

Hoi Biebels,



de kleintjes mogen ze geloof ik nog niet, maar voor volwassenen: ter preventie van een holteonsteking gelijk bij het begin van de verkoudheid neusdruppels gebruiken. Dus als je al wel (waterdun) snot hebt, en het nog niet vastzit (meestal de aanleiding om te gaan druppelen), toch al gebruiken. Het vermindert de snotproductie, zodat het niet in de holtes zich verzamelt.



De tip komt van een huisarts!



Let wel op dat je de druppels maar een beperkt aantal dagen achter elkaar mag gebruiken, maar dat weet je ws zelf ook wel.



Beterschap!

Voor de kleine is het allerbelangrijkste vooral goed sprayen, daar kan je namelijk een oorontsteking mee voorkomen. Met zoutoplossing mag dat ook gewoon tot het over is met de max. dosis per dag, daar kan Leonie namelijk niet verslaafd aan raken (moet ik ook van mijn ha en Jim heeft nu oorontsteking). Luuf smeren is lekker om de neus een beetje proberen open te houden. Verder heb ik hier alle druppels en drankjes die er voor de kleintjes te krijgen zijn in huis, maar ik heb niet echt het idee dat heel erg werkt eigenlijk… Wat ook goed helpt tegen de verstopte neus (en hoestbuien daardoor 's nachts) is voor het slapengaan nog even lekker stomen in de badkamer.



Beterschap voor jullie alledrie!

Ik heb erg snel last van volle holtes die gaan ontsteken en mij is ooit aangeraden om inderdaad te sprayen ennnnn…niet te snuiten, maar m’n neus op te halen. Ja, ik weet het, smerig, vooral voor je omgeving, maar mij helpt het echt. Het gaat zo minder snel vast zitten en bovendien hou je je bacteriën binnen.









Ik denk niet dat deze tip snel opgevolgd gaat worden door iemand… :shifty:

@mamalena wrote:

Ik heb erg snel last van volle holtes die gaan ontsteken en mij is ooit aangeraden om inderdaad te sprayen ennnnn…niet te snuiten, maar m’n neus op te halen. Ja, ik weet het, smerig, vooral voor je omgeving, maar mij helpt het echt. Het gaat zo minder snel vast zitten en bovendien hou je je bacteriën binnen.









Ik denk niet dat deze tip snel opgevolgd gaat worden door iemand… :shifty:


Maar ik wil toch juist van die bacteriën af? Ik snap wel dat dat voor mijn omgeving iets minder plezierig is :lol:

Stomen met stoomkruiden!!

Liefst 2 a 3 x per dag.

Ik heb altijd erg last gehad van holteontstekingen tot ik op mijn 14e aan mijn neusamandelen en op mijn 17e een neusoperatie heb gehad…maar stomen was de enige optie nog na alle ABkuren te hebben gehad.

Dát en enchineaforce :thumbup:

Neusspray is altijd handig om de slijmvliezen vochtig te houden,vooral vlak na het stomen is het goed even neussprayen.

Ik zette de bak met stoomspul altijd op de slaapkamer van de kinderen en een half ui wil ook goed helpen om het neusje open te houden.



Beterschap!! :-*

Als er een AB kuur aan te pas moet komen, is het dus eigenlijk al te laat.



Echt, gelijk aan banden leggen de snotprodcutie en dus meteen beginnen met spray/neusdruppels (ik vind zelf de ouderwetse druppels fijner), en idd ophalen ipv snuiten, dat advies heb ik ook gekregen (HA). Met snuiten druk je het de holtes in, was geloof ik de verklaring.

Ja maar ik had dus holteontstekingen door redenen die niet te verhelpen waren met stomen en neusdruppels :wink:

Mijn holtes zijn uiteindelijk,tenminste de uitgang zeg maar,vergroot dmv een operatie :angel:

En dat deed pijn :twisted:

Maaaaar heb geen bijholte/voorhoofdholte ontstekingen meer gehad zoals vroeger en toen had ik het op het laatst bijna iedere 2 maanden :thumbdown:

@Biebels wrote:

@mamalena wrote:
Ik heb erg snel last van volle holtes die gaan ontsteken en mij is ooit aangeraden om inderdaad te sprayen ennnnn…niet te snuiten, maar m’n neus op te halen. Ja, ik weet het, smerig, vooral voor je omgeving, maar mij helpt het echt. Het gaat zo minder snel vast zitten en bovendien hou je je bacteriën binnen.









Ik denk niet dat deze tip snel opgevolgd gaat worden door iemand… :shifty:


Maar ik wil toch juist van die bacteriën af? Ik snap wel dat dat voor mijn omgeving iets minder plezierig is :lol:




De bacteriën overleven je maagzuur niet hoor. En met snuiten schijn je jezelf (en iedereen om je heen) telkens weer te besmetten. Bij mij gaat het snot echt steeds vaster zitten als ik snuit. Heb erg nauwe holtes en buizen enzo. Stomen helpt mij inderdaad ook altijd erg goed. Lekker met kamille, munt en tijm. En bovendien zuivert het je huid. Maar da’s een ander verhaal. Haha.

Heb natuurlijk geen stoomkruiden in huis :doh: en de stoomcapsules die ik nog had waren houdbaar tot 2004 (ja, zó weinig ben ik dus verkouden). Die hadden hun werking dus verloren, heb ze gisteren allemaal tegelijk in een bak heet water gedaan, maar dat voegde niets toe… :shifty:

Een ui doe ik altijd direct naast ons bed, maar dit maal ruik ik de ui niet eens! Net ook, bij het ui snijden, alleen op het laatst kreeg ik prikkende ogen. En de poepluier van Leonie rook ik ook niet, nou DAN ben je écht verkouden! Ik heb vandaag ook geconstateerd dat ik het nog nooit zo erg gehad heb…

Biebels, boven een bak heet water hangen is al heel wat hoor! Beter dat dan niets.

Hoe is het nu met je meis? :think:

Beterschap hoor :hug:

Over het neussnuiten: met snuiten zet je vaak zovel druk dat je het juist je holtes in kan snuiten! Dat is dus alles behalve goed.Je neus ophalen is dus veel beter en een stuk hygienischer!

lekker he… Xander heeft net 3 nachten in het ZH gelegen met het RS virus… nu zijn we thuis, ik heb daar amper kunnen slapen vanwege huilende kindjes etc… En nu zijn we thuis, heb ik griep… en Xander moet nog uitzieken…

Merijn is al weken verkouden.

stomen, echinaforce, zoutoplossing zijn dingen die wij gebruiken