Afvalcluppie deel 6!! (lijstje pag.3)

Hey Annie!! :-* Leuk weer wat van je te horen.

Hier: ongi- chocomanie- ongewenste stress- geen zin- chaotisch! Bleg!

Ben wel iets afgevallen, maar tijdens mijn ongi scheelt het per dag zo een paar ons. Dus niet op vast pinnen. Dinsdag naar Diabeetmiep, officieel weegmoment…bibberbibber…

Ga nu weer de hele dag op zoek naar een geschikte lokatie voor mijn eigen bedrijfje…baalbaal. Dacht het gevonden te hebben, wil de eigenaar er perse een winkel in. Rotzak! Kan mijn zoektocht weer opnieuw beginnen.

Ik heb een heel druk weekend gehad. Vanwege allerlei sociale aangelegenheden heb ik gewoon overal meegegeten. Ben wel weer een beetje aangekomen daardoor. Half kilootje. Maar goed dat raak ik wel weer kwijt.

Liefs en groetjes aan iedereen. En Annie heel veel sterkte!

goedemorgen

voorlopig mag ik niet meer zwemmen :? m’n tattoo is gisteren gekleurd en hopelijk blijft ie nu zwart :mrgreen:

oja volgende week geef ik weer gewicht door als ik bij de diëtist ben geweest zijn weegschaal geeft minder aan namelijk hahahahahaha

Annie: sterkte

diepe zucht

Heb het effe gehad, geloof ik. :cry:

Ik kom maar gewoon niet onder die 106 kilo…en ik baaaaaaal er superstevig van. Denk dat ik maar niks meer eet.

Mijn gewicht schommelt aan alle kanten, mijn gebrek aan discipline helpt daarbij ook niet echt.

Daarnaast ben ik sinds een paar dagen weer helemaal into zwanger worden en IVF-pogingen en ‘beheerst’ het weer langzaam mijn leven.

Grote twijfels, drang om ziekenhuizen te bellen, behoefte om weer IETS te gaan doen…

Moet dit even voor mezelf op een rijtje zien te krijgen.

Maar ja, zolang ik die 95 kilo niet haal, heeft het toch weinig zin om ziekenhuizen te bellen en al die toestanden…

Ik moet dit niet doen, mezelf weer gek maken, maar het is soms zooo verrekte moeilijk!

Gelukkig hebben we volgende week 2 weken vakantie, kunnen we leuke dingen doen, en wie weet zakt het wel weer.

Daaag :-* van een enigzins sippige en vertwijfelde BIG GIRL!

Hoi Pebble,

Heel herkenbaar wat je schrijft… bij mij schiet het gewoon ook niet op. In 6 maanden, 4 kg afgevallen en dan weer erbij en dan er weer af… de moed zakt me ook vaak in mijn schoenen. Dus vandaar toch maar naar een dietiste. Maandagochtend heb ik een 1e gesprek. Ben benieuwd of ik gemotiveerd word. :think:

Je wil graag verder en ook een beebje… ik hoorde vanochtend, dat een collega een positieve test had na de 1e keer ICSI. Maar ook een BIG GIRL… dus daar werd ik ook erggggg down van.

Geeft niet hoor meid… huil af en toe gewoon; wij zijn er ook.

Dikke :hug:

Mira

hoi hoi

vandaag mag ik weer naar de diëtist

denk dat ik ben aangekomen :oops: hoop eigenlijk dat ik hetzelfde ben gebleven als 2 weken geleden maarja denk dat de weegschaal meer gaat aangeven…

ik laat het later vanmiddag wel ff weten

Pebble :hug:

veelsteveel aangekomen :? hopen dat we nu gaan afvallen :wink:

2 weken geleden 86.7 en nu 88.8 :? (misschien moet ik ongi worden :think: maarja zien we van de week dan wel :wall: )

Pebble: hoe is het met je meid? :hug:

Angel & Luna: balen he? Ik snap er soms ook helemaal niets van, dat ik ben aangekomen… maar ja… rond de ongi ben ik idd ook zwaarder. Je houdt gewoon vocht vast.

Vandaag ook bij de dietiste geweest … tja in principe heb ik een goed eetpatroon, maar ik moet meer bewegen om de kg´s kwijt te raken. Ik weet dat een sportschool niets voor mij is. Dus dan maar proberen een rondje om te gaan voor het eten. Want als ik eenmaal thuis ben, gekookt en gegeten, dan is het nu harstikke donker… en om dan nog te gaan wandelen??? Nou dat zie ik niet zitten hoor. We hebben voor volgende maand een nieuwe afspraak gemaakt, kijken of het beter gaat. Ik heb nu wel een stok achter de deur, ms moest ik dat gewoon hebben hihihi

Groetjes

Mira

Hey Mira, op zich positief nieuws, dat je eetpatroon wel goed is…

Angel: yep balen, maar gewoon doorgaan.

Hier is het ook niet echt best.

Ten eerste zit ik met een zieke kat, die volgens de dierenarts blaasontsteking heeft, maar vanmiddag ga ik toch terug, want volgens mij zit ze verstopt. Maar ze is zoooooooo zielig, en ik maak me dan zulke vreselijke zorgen. Duim even mee voor een goed afloop, please!

Vanmorgen bij de diabetes arts, mijn suiker was erg goed! Over de afgelopen periode was ie 6.0.

Was wel een halve kilo aangekomen daar.

Heb het met haar gehad over mijn eetprobleem, dat ik een emo-eter ben en deze gevoelens niet los kan koppelen. Ik wil er graag hulp bij. mijn vorige dietiste kon mij er hier niet goed bij helpen, dus ik heb haar gevraagd eens bij de huisartsen te informeren of ik een soort van psychische hulp kan krijgen.

Ik denk namelijk serieus dat ik hier psychische begeleiding bij moet hebben, want dit is ECHT een probleem.

Dus ik wacht in spanning af of ze iets voor me heeft.

Overall heb ik dus een off-day. Gewoon omdat ik met mijn schatje in de maag zit…ik hoop echt dat ze snel beter wordt!

Pebble: we kunnen elkaar een hand geven… bij mij is ook een poezenkindje enorm ziek. Ze heeft net antibiotica gehad, omdat ze zo verkouden was en daar is ze van opgeknapt.

Ze spuugt altijd na het eten en nu blijkt dat ze IBD heeft (chronische darm- en maagonstekingen). Ze krijgt nu al 2 weken een soort prednison. Ze zal dit waarschijnlijk heel haar leven moeten gebruiken. Het spugen is minder, maar het blijft wel. Maar ze is gelukkig wel aangekomen, want ze woog 2 weken geleden maarrrrr 2 kg (veels te weinig). Volgende week donderdag gaan we weer naar de dierenarts, ze gaan dan weer foto’s maken enzo. Hoe gaat het met je kat? Geef je kat maar een dikke knuffel!!!

En wat betreft hulp, ik hoop dat je binnenkort kan starten met een gesprek :pray:

:hug: Mira

Hey Mira, het is 1 groot drama. Minnie is dinsdagavond opgenomen in het ziekenhuis. Eerst een aantal onderzoeken gehad en toen aan het infuus.

Gistermorgen zag het er hoopvol uit, de koorts was gezakt, en ze had zelfs iets gegeten.

Gistermiddag gebeld, temp was 39.1, omhoog gegaan en ze gaat nog steeds niet af. Ze gaf wel kopjes en likjes…

Ik ben in alle staten, ben hier zo slecht in.

As we speak zijn ze haar weer aan het onderzoeken, misschien iets met de alvleesklier. Haar bloed was ok, en de vitale organen ook.

Ik mis haar zo, en ik maak me zo’n zorgen over wat er nu mis is…

Die onzekerheid is killing…

Zit alleen maar te janken, slaap slecht en heb barstende koppijn.

Ik weet dat ik me rustig moet houden en moet afwachten, maar ik wil gewoon mijn schatje thuis en gezond!!

Maar met jou katje gaat het wel weer beter, toch?

Kijk, als ze goed kan leven op die prednison, dan is dat toch de moeite waard??

Lijnen komt dus momenteel even niet in mijn vocabulaire voor…

:dance: :dance: ja ik ben 3 kilo afgevallen in 2 dagen ongeveer dus bijna op m’n streefgewicht :lol: :oops: :oops:

buikgriepje gehad :? maar ik ben ook centimeters kwijt dus hopelijk blijven die weg :wink:

verder zullen die kilo’s er best wel weer aankomen als ik straks weer helemaal normaal kan eten :twisted:

Mira en Pebble sterkte met de zieke poezebeestjes :hug: :-*

Pebble: fijn dat je suiker goed was hoop dat je goede hulp krijgt voor je eetprobleem

Hey, is zo’n griepje toch ergens goed voor…

Ik ben van de stress in 2 dagen 0.7 kg afgevallen…

Het is nog steeds niet goed met onze Minnie, maar eigenlijk moet ze dit weekend naar huis omdat er niemand op de praktijk is…

Ze kunnen het gewoon niet vinden, maar ze vermoeden een ontsteking aan de alvleesklier…

Wor’dr gek van.

Goed weekend allemaal.

Ben nu wel eindelijk onder de 106…105 gisterochtend.

Minnie is thuis en het heel klein beetje beter…ze eet kleine beetjes en ze drinkt. Slaapt veel.

Morgen dierenarts weer bellen…

Pebble: geef Minnie maar dikke :hug: !!!

Liefs

Mira :-*

thanks. Hoe is het met jouw poezewoezel?

Minnie gaat sinds gistermiddag goed! We gingen even wandelen, en toen we terug kwamen, had ze ineens weer het vuur in dr ogen, ze eet weer en drinkt (uitsluitend lekkere dingen, maar dat was te verwachten)

Ben blij, en zie hetgene dat ik ben afgevallen als een goede motivatie om door te gaan…

Hoi Pebble,

Goed bericht joh over Minnie. Ik hoop dat ze helemaal zichzelf weer is. Met Selly gaat het ook wel beter, maar ze spuugt nog steeds na het eten; maar ze houdt ook wel eten binnen. Dus ik moet gewoon kleine beetjes over heel de dag uitspreiden. Donderdagavond ga ik met haar naar de dierenarts, dan maken ze weer foto´s van haar maag/buik/longen. Misschien dat ze een andere medicijn krijgt… we zullen wel zien.

Bij mij gaat het afvallen echt ´grammetjes´gewijs. Het schiet niet echt op. Vanavond heb ik ter compensatie van het weekend maar een broodje gezond gegeten. Ook ergggg lekker hoorrrr :wink:

Hoe gaat het met de anderen?

Groetjes

Mira

Hoi, hoi,

Hoe gaat het met iedereen??? Tis zo stilletjes hier.

Met mijn jongste poes gaat het idd helemaal niet goed. Ik ben afgelopen donderdag met haar weer naar de dierenarts gegaan. En ze kreeg bijwerkingen van de prednison. Haar oortjes gingen helemaal hangen, twas net een puppie om te zien. Ze spuugt nog steeds na het eten, en houdt weinig eten binnen. Ik moest meteen met de medicijnen stoppen. De dierenarts stelt voor om een bioptie te doen (dus wat darm en maagweefsel weghalen). Maar ze is zo zwak om een operatie te ondergaan. Ik heb enorm verdriet om het beestje. Als ik thuis ben, blijf ik haar kleine hapjes geven… zodat ze maar iets bijkom en binnenhoudt… Ze is pas 1,5 jaar oud. Het ergste wat ze kan hebben, is darmkanker… pffffffffffff ik hoop het niet. Daarom ben ik ook maar weinig op het forum.

Groetjes

Mira

Pppffff Mira, ik begrijp het helemaal. Ik leef echt met je mee, het was nog vorige week dat ik hezelfde verdriet had.

Wat een stress ook dat je haar thuis hebt. Is toch iedere keer weer spannend als je thuis komt, hoe ze dan is…wel dapper van je.

Ik hoop echt dat ze iets kunnen vinden en dat ze op gaat knappen.

Kunnen ze haar niet aan het infuus leggen, zodat ze in ieder geval de nodige voedingsstoffen krijgt?

Hadden ze bij Minnie gedaan, en dat heeft erg goed geholpen.

Veel sterkte!

W.b. afvallen, hier weinig nieuws. Ben er ook even niet mee bezig.

Hoi Pebble,

Gaat het met Minnie beter? Ik zal maandag eens bellen of ze een infuus kan krijgen. Maar in principe drinkt ze wel genoeg. Zoveel zorgen om onze beestjes he? Onze katten zijn ook ons alles hoor…

Liefs

Mira

n.b. ook ik ben helemaal niet bezig met afvallen :?