afscheiding ook te maken met naderende eisprong?

ik ben 2,5 week ongesteld geworden. op dinsdag. Nu heb ik ongeveer 2 dagen erg veel afscheiding. Nu hoor ik veel dames hier praten over vruchtbaar, rekbaar slijm, maar heb niet het idee dat het rekbaar is (sorry voor de details :wink: )

maar nu vroeg ik me af, kan je rond je eisprong dus gewoon een dag of 2 last hebben van meer afscheiding? of heeft dat er eigenlijk niets mee te maken?

ik had dat hier wel.

maar ook erg last van dat rekbare slijm

nou, dat rekbare slijm heb ik niet ontdekt… wel witte “propjes” zeg maar, maar of dat dan rekbaar slijm is?

en dan zeg ik dat ik niet bwust met zwanger worden wil bezig zijn? :oops: :?

Ja, hier altijd een dag of 2 van tevoren beduidend meer slijm. En rekbaar of niet, sja, dat is een vrij abstract begrip. Ga er maar vanuit dat het wel wat zegt.

mmm vandaag is de slijmproductie beduidend minder, maar de hoofdpijn is er in alle hevigheid.

(normaal rond mijn ongi enorme hoofdpijn)

dus denk dat het een en ander toch wel met elkaar te maken heeft dan…

dan in elk geval blij dat we woensdag het erg gezellig hadden samen :oops: :mrgreen: :wink: en balen dat manlief vanavond pas laat thuis is van werken, dus we meer kans waarschijnlijk niet hebben… maar ach, als dit nu maandelijks terugkomt, weet ik in elk geval “hoe laat” het is

thanks voor je reactei tierrtje!! hoe is het met jou? :-*

Ik had ook altijd meer slijm, ook rekbare maar vooral veel afscheiding.

:pray: :pray: :inlove: :wink:

thanks mutsie :-* enne die :pray: kan ik dan wel gebruiken of het meteen raak mag zijn deze maand :pray:

herkenbaar!

Ook ik had inderdaad meer last van wit slijm gebeuren tijdens de vruchtbare dagen.

:pray: :pray: :pray:

nou ja, ik vermoed niet dat meteen raak is nu we besloten hebben dt we het weer willen proberen, maar ach, hopen mag altijd toch?

hopen mag zeker meid! :mrgreen:

vorige maand heb ik zitten snuffelen op het internet.

en ik vond een hele simpele zelftest.

niets ovulatietesten enz.

ik had dan ook ovulatie testen gehaald omdat ik wilde weten of ik naar

mijn miskraam een eisprong had.

maar als je elke dag even je vagina in gaat en dan je afscheiding tussen duim en wijsvinger doet dan kun je kijken of je vruchtbaar bent.

kan je draden trekken ervan dan ben je vruchtbaar.

sorry voor alle onsmakelijke details maar het werkt wel

nu dit topic weer naar boven is gehaald, ben je ongesteld geworden of nog niet?

nee nog niet… ik wacht dus nog even in spanning af…

Idd spannend, (zat later ook door te tellen, dacht kan ook nog niet haha, als je 14 dagen erbij op telt)

Maar wel bijna :dance: Ook voor jou ga ik duimen! :pray:

:pray:

thanks meiden! duimen kan ik best wel gebruiken…

Het echte, typische ‘eisprong-slijm’ ook wel vruchtbaar slijm genoemd is heel goed te herkennen.

Het is namelijk glashelder. Het is heel taai, je kunt er echt draden van trekken (sorry voor de details, haha). Het is ook enorm glad. Het lijkt qua substantie erg op rauw eiwit. Het slijm is bedoeld als ‘ladder’ voor de zaadcellen en heeft dus ook een samenstelling die de zaadcellen helpt 'de goede kant op te gaan".

Als je het niet hebt betekent trouwens niet dat je niet vruchtbaar bent die maand! Ik denk dat gewoon meer slijmproductie evengoed een signaal is van een naderende eisprong.

En ja…ik geloof eigenlijk niet zo in ‘niet bewust bezig zijn met zwanger worden’. Net zoiets als ‘het loslaten’. Kun je dat echt, als vrouw? Ik niet…

Ik denk dat iemand voor zichzelf er minder druk achter kunt leggen, en dat is alleen maar goed!

nou ja niet mee bezig zijn is id best moeilijk,

maar proberen je op andere dingen te richten en rustig afwachten of het raak is kan je natuurlijk wel altijd proberen.

hier deze maand niet zo veel mee bezig geweest, tot het moment 4 dagen na m`n eisprong en ik had een lichte bloeding dus ja nu zitten we natuurlijk wel in spanning. dit kan natuurlijk best een innesteling zijn geweest :pray:

ik ben begonnen met het gebruiken van ovulatietestjes en nu had ik gisteren al een positief testje terwijl het pas dag 8 van mijn cyclus is. Vandaag nog steeds rekbaar slijm (sorry…) en weer een positieve test. Prima zou je denken maar ik vind het zo vroeg in mijn cyclus, dag 8 en 9, of maakt het niet uit wanneer je een eisprong hebt als je die maar hebt? Mijn cyclus duurt 27-28 dagen.

Volgens mij is een pos ovu test dat je eisprong binnen 24 uur plaatsvind. Dus dan zit je op dag 8/9/10…volgens mij is dat nog goed, ik geloof dat ik ooit ergens gelezen had dat het niet korter als 7 dagen mag zijn ivm rijping eitje.