afkeer van mezelf

@Affie wrote:

@faizaa wrote:
@Affie wrote:
@faizaa wrote:

sorry, ik vind dat veel vrouwen zich verschuilen achter hun lijf, met het excuus: ik heb een baby gekregen… :silenced:

Zoals ik was, kan ik nooit meer terug… dus dat zogenaamde schoonheidsideaal gaat sowieso al voorbij aan mij… maar IK wil me lekker voelen en toch proberen om mijn lijf weer in shape te krijgen… ik denk dat dat ook iets is om trots op te zijn… :angel:

I totally agree! Zo voel ik het ook :angel:

Scheelt iig nijntje zwembandjes kopen :mrgreen: :mrgreen: :-*

Ja…! je brengt me op ideeen: als het er van de zomer nog niet af is teken ik gewoon nijntjes op mn zijkanten :silenced: :lol:

Of gewoon rondom een dikke brede oranje band verven… watervaste stift inkleuren… :angel:

@faizaa wrote:

@Affie wrote:
@faizaa wrote:
@Affie wrote:
@faizaa wrote:

sorry, ik vind dat veel vrouwen zich verschuilen achter hun lijf, met het excuus: ik heb een baby gekregen… :silenced:

Zoals ik was, kan ik nooit meer terug… dus dat zogenaamde schoonheidsideaal gaat sowieso al voorbij aan mij… maar IK wil me lekker voelen en toch proberen om mijn lijf weer in shape te krijgen… ik denk dat dat ook iets is om trots op te zijn… :angel:

I totally agree! Zo voel ik het ook :angel:

Scheelt iig nijntje zwembandjes kopen :mrgreen: :mrgreen: :-*

Ja…! je brengt me op ideeen: als het er van de zomer nog niet af is teken ik gewoon nijntjes op mn zijkanten :silenced: :lol:

Of gewoon rondom een dikke brede oranje band verven… watervaste stift inkleuren… :angel:

Top idee :thumbup: :lol: :lol: :lol:

jaa ik wist niet dat dat zwangerschapsdons heette,

dat is op dat streepje toch dat vanaf je navel naar beneden loopt?

en dan van die haartjes eronder,

jaa heel bekend!!!en het is er nog steeds! en het is echt lelijk!!!

en heb ook van die donkere pigment vlekken erbij gekregen op mn buik

maar de vk zegt dat het wel bij trekt,

dat heb je he als je een tintje hebt!

maar je moet er voor over hebben he!

ik verschuil me niet achter mijn lijf :roll:

ik besef alleen dat het zo hoort…en zo gaat…en accepteer dat.

werken om mijn lijf in vorm te krijgen?

welke vorm dan?

de vorm die algemeen maatschappelijk geaccepteerd is? slank en plat?

menig vrouwen buik kán je niet plat trainen…mennn wat een frustratie haal je je dan op de hals als je denkt dat dat wél kan…is gewoon een kwestie van (uitgerekte) spieren en vet…en bouw…

nee hoor…dat gaat allemaal aan mij voorbij. mijn vorm is prima…en staat het iemand niet aan, dan kijkt ie maar de andere kant op :hand:

heb gewoon een maat grotere broeken/rokken gekocht en ben even zo happy :slight_smile:

er gaan wel een paar kilo’s af straks…maar dat is medisch gezien beter tav een nieuwe zwangerschap en bloeddruk…niet omdat ik dat mooier of fijner vind …mijn lijf voelt prima :thumbup:

Ook dat ben ik niet met je eens…

Dat het zo hoort en zo gaat… als je bevallen bent hoef je er echt niet uit te blijven zien alsof je zwanger bent :roll:

Die reserves bouw je op en die gaan er als het goed is ook weer af… en tuurlijk hou je ‘schade’… zoals VOOR de kindjes zal het nooit meer zijn… maar je mag jezelf best wel weer oplappen :angel: ik vind dat zo’n ‘laat maar hangen’ mentaliteit… NU ben ik moeder, NU heb ik een kind… dus NU mag ik er zo uitzien…

Ik bedoel gewoon dat ze zeggen dat als jij tevreden bent met je ‘vorm’, top… maar je moet niet iemand anders, die graag weer af wilt van dat ongemak, bestempelen al ‘gemekker’…

nou ja wat een frustraties allemaal,

ik vind dat iedereen aan een lichaam wel of niet moet werken waar die zich wel lekker bij voelt,

de eerste weken na mn bevalling had ik ook gewoon iets van gedver alles hangt en die striemen blablabla,

2 weken geleden vond ik nog dat ik geen sex appeal meer had

tot dat ik echt begon te beseffen van dat ik een kind heb gebaart wat echt een meesterwerk is van iedere vrouw, en dat als je je zelf nog een lelijk lichaam vind hebben dat je er gewoon hard aan moet werken,

we hebben nu in ons huis een fitnessstudio gemaakt mede doordat mijn vriend dagelijks traint, maar ik heb nog een trilplaat erbij gekocht zodat ik nu 3-4 keerin de week een volledige work out heb om aan mijn lichaam te werken,

weet je… ik had gelukkig geen echte blubberbuikkie na de bevalling terwijl ik toch wel 20 kilo was aangekomen,waar nu 12 van af is, waar ik er nog 4 vanaf wil hebben,

maar zoals de dames zeggen, het ontzwangeren duurt 9 maanden,

en natuurlijk vind ik het walgelijk dat ik incontunent ben en nu weer een onsteking heb en lelijke striemen heb op mn buik(wat by the way nog erger lijkt als je bruin gekleurd bent) maar daar komt een tattoo, en aan die incontinentie moet ik aan werken met mn bekken, en die onsteking tjah…medicatie he…

maar dan heb ik het nog net nog over die kleine walgelijke dingen over mn lichaam gehad zoals die dons en pigmentvlekken op me buik,

tjah dat hoort er ook bij he…

nou ja… weer ieder zijn mening toch!

zowel faizaa als guusje…

:hug:

Babydiablow, ja idd als je donker bent, zijn striemen enz meer zichtbaar… :frowning: Maar je hebt er een prachtig mini mensje voor terug… :thumbup: Ook de linea negra (bruine streep) is bij donker gekleurde mama’s vaak meer zichtbaar… en dat soort dingen boeit ook niet… ik heb dat ook…

Ik vind alleen: ach meiden je hebt een kind gekregen dus laat maar waaien, zo makkelijk gezegd… :?

Ik dacht dat ik de enige was die last had van dat gezweet. Had er voor mijn zwangerschap nooit last van en vroeg me al af hoe dat nu ineens kwam. Maar gelukkig ben ik niet de enige. Nu maar hopen dat het over gaat.

Liefs Moirah

Herkenbaar. Ik ben nu weer zwanger en heb al gezegd dat ik op het kaartje wil zetten dat we bezoek erg leuk vinden maar pas na de kraamweken (op opa’s oma’s en broers en zussen na). Ik moet er niet aan denken dat ze naast me staan aan mijn bed of naast me zitten (als dat al lukt; bij mijn eerste mocht ik pas na 11 dagen zitten) en ik me druk maak over de stank die ik verspreid en of ik giga vlekken achter laat. Als ze dat niet snappen, jammer dan, dan komen ze maar niet, maar hier blijft het (minimaal) de eerste twee weken rustig in huis.

ow ja hoe gaat die donshaar weg?

of moet je dat epileren ofzo?

het is echt lelijk

want het zijn bij mij ook nog eens zwarte donsharen!

:oops:

@faizaa wrote:

Ik vind alleen: ach meiden je hebt een kind gekregen dus laat maar waaien, zo makkelijk gezegd… :?

ik niet, als je zo tegen de boel aan kijkt, vind ik daar niks uh makkelijks aan (tenminste niet in de negatieve zin zoals jij het gebruikt). Als iemand na de bevalling zich in het zweet wil werken om haar buik weer in originele staat terug te krijgen: ook goed.

maar daar gaat het in de openingspost helemaal niet over. Volgens mij had lena het niet zo zeer over een lichaam dat niet precies in de originele vorm terugkeert, maar meer over dat er zoveel nare uh sappen her en der uitkomen en dat dat alles behalve lekker fris en schoon voelt… :eh:

@fiep klophout wrote:

@faizaa wrote:

ik niet, als je zo tegen de boel aan kijkt, vind ik daar niks uh makkelijks aan (tenminste niet in de negatieve zin zoals jij het gebruikt). Als iemand na de bevalling zich in het zweet wil werken om haar buik weer in originele staat terug te krijgen: ook goed.

Ik ook niet hoor.. als iemand denkt: mij boeit het niet, prima.. maar dan niet iemand die het wel boeit, bestempelen als 'gemekker'...

Enne Lena had het wel degelijk ook over blubberbuik en vleeshompen enz enz… :mrgreen:

zucht

wat ik bedoelde staat allemaal al hierboven uitgelegd

Fai en Guus…

Misschien een apart topic openen in discussies want ik snap jullie link niet met de vraag van Lena…

Vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk voor Lena. Ze stelt een vraag die haar bezig houdt en jullie walsen erover heen over iets totaal anders…

@fiep klophout wrote:

maar daar gaat het in de openingspost helemaal niet over. Volgens mij had lena het niet zo zeer over een lichaam dat niet precies in de originele vorm terugkeert, maar meer over dat er zoveel nare uh sappen her en der uitkomen en dat dat alles behalve lekker fris en schoon voelt… :eh:

Ik dacht ook dat het over de sappen en luchtjes ging :think:

@Madre wrote:

Fai en Guus…

Misschien een apart topic openen in discussies want ik snap jullie link niet met de vraag van Lena…

Vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk voor Lena. Ze stelt een vraag die haar bezig houdt en jullie walsen erover heen over iets totaal anders…

HOE vaak gebeurd het niet dat topics een andere kant opgaan, omdat 2 mensen het oneens zijn… :eh: dat doen jullie toch ook weleens? :think:

Maar op zich heb je wel gelijk, Guus en ik gaan hier verder ook niet mee door toch Guus?.. OOK niet in een discussie topic want daar vind ik het ook niet ‘ernstig’ :mrgreen: genoeg voor…

En als je de tekst van Lena leest ging het OOK over de vorm van het lichaam waar je dan even niet zo happy mee bent… :angel:

Pffffffffffffffffff laten we er geen discussie over maken of iemand al dan niet mag klagen/mekkeren/ergens wat wel of niet aan moet gaan doen ok. Ik vind dat je daarmee Lena niet echt in haar waarde laat eigenlijk. Graag ontopic dus. Dank u :-

Lena, herkenbaar. De eerste 4 maanden voelde ik me net een wandelend spuugdoekje :sick: Zweetaanvallen, 9 weken vloeien, continue ondergespuugd worden (net op mn schone kleren), lekkende borsten, volgezogen zoogcompressen, nachtelijke mamamelkbaadpartijen.

Ik voelde me vies, onelegant en gewoon BAH :sick:

En toen na een maand of 5 ben ik nieuwe kleren gaan kopen. Geen spuugdoekjes meer gaan gebruiken maar complete hydrofielluiers :mrgreen: :thumbup: , werd de lekkage minder, werd ik niet meer ongesteld door de bv etc. Ik knapte gewoonweg langzaam op.

Nu: uuuuuhm op en af zeg maar…Ik heb die zweetaanvallen nog steeds af en toe. Gelukkig niet vaak, maar helaas meestal net op bijzonder ongelukkige momenten, net opvliegers. Er mag nog wel een kilo of 20 af (die zaten er voor sara ook al te veel aan overigens hihi). Maar ik moet zeggen dat ik het me gewoon minder aan ben gaan trekken.

Bij mij was het wel hormoonbeïnvloed zeg maar en mijn relativeringszin werd groter naarmate de hoeveelheid hormonen afgebouwd werd.

Kus voor jou :-

oooo…hoort dat zweten er ook gewoon bij :oops: , ik ben dus toch niet in mijn eentje een stinkerd :mrgreen: Ik ga NERGENS naartoe zonder mijn mini-deo…

Tja, en die buik hè…als ik naar Isa kijk is het me natuurlijk allemaal meer dan waard geweest, maar heel stiekem baal ik als een stekker van mijn flubber…sorry kan er niks aan doen…ik vond mezelf al niet aantrekkelijk, maar nu vind ik het nog veel erger geworden…maar goed hopelijk lukt het me om voor de zomer weer ietsjes strakker in mijn velletje te zitten (ik heb gelukkig geen striae gekregen, dus dat scheelt)

Weet iemand of die bruine lijn ooit nog foetsie gaat??? Hij lijkt nu wel iets lichter te worden… :pray:

Geen striae… das al mooi :thumbup:

Zonnebankje doet ook wonderen… :inlove:

Bruine lijn gaat wel weg… mijn dochtertje heeft em heel lang nog gehad… :think: