afkeer van mezelf

Zijn er meer hier die dit hebben?

Sinds de geboorte van Tessa kan ik soms zo’n afkeer van mijn lijf hebben. In de kraamweek weet je dat al dat gezweet en gebloed erbij hoort. Maar daarna gaat het dus niet weg… Toen kregen we de kraamlucht, brrrr :sick: . Dan het knoeien en lekken tijdens de voedingen, de vieze melklucht, de opvliegers, nauwelijks tijd om je te douchen of je tanden te poetsen… Nu heb ik een spiraaltje laten zetten, dus is het bloed en de bijbehorende stank weer terug.

Dan zijn daar nog de kleren met vlekken, die overigens geen rekening houden met die slappe buik die er nog zit en de pamela’s aan de bovenkant; staat niet echt elegant dus.

Als ik dus zit te voeden met die lelijke vleeshompen, die kwabbige buik met zwangerschapsdons, natte kleren met vlekken en het zweet dat me aan alle kanten uitbreekt, dan brrr… :sick: :sick:

herkenbaar? of stel ik me aan?

zeer herkenbaar,

bij mij ook, die lelijke striemen op mn buik,

lekkende (.)(.) al is het nu minder ,

incontinentie en nu ook weer een ontsteking met gele afscheiding die stinkt!!! bah !!!

maar zoals ik hoor, hoort dit erbij,

ik baal er alleen van dat het nu nog is terwijl jasly al 9weken is

maar zoals ik ook hoor van onze mede moeders duurt het ontzwangeren ook 9 maanden!!!

dus ik leef met je mee meid,

:hug: groetjes

Je stelt je aan :angel: :mrgreen:

Nee hoor… dat is wel wat je jezelf moet voorhouden want anders zou je flauw worden denk ik, maar ik herken het wel… oh wat voelde ik me vies die eerste maanden na de bevalling…

Liep ook steeds te loeren naar mijn shirtje, lek ik niet door mijn shirt heen, ruik ik wel fris, zweet ik niet te veel? :shifty:

het word wel weer wat beter op den duur, maar behalve jezelf gewoon wat vaker verwennen op een lekker badjes, een scheerbeurt all over door manlief :shifty:, Kruidenmaskertjes tegen de pukkels die bij mij altijd naaaa de bevalling kwamen :wall: en wat vaker een kappertje en nieuwe kleertjes kun je er denk ik niet zo veel aan doen.

Lang leve (NOT) het ontzwangeren…

sterkte :hug:

Hier ook hoor… dikke borsten die vaak zo’n zweetstreep veroorzaken in mijn truitje… tijdens het autorijden vooral… zweten… niet normaal… tanden poetsen doe ik vaak s’middags pas… en vet haar… gezicht wassen vergeet ik gewoon en douchen s’avonds is de enige manier om me weer een beetje vrouw te voelen… :mrgreen: ik ben een echte viespeuk geworden… :mrgreen:

nope :shifty: was er trots op dat ik de klus had geklaard (en dus ben ik nog steeds trots op de striemen en straie en flubberbuik: ja écht), dat de tieten hun werk deden vond en vind ik prachtig, en die luchtjes en dat zweten…hmmm…mijn niet opgevallen :shifty:

hooguit brak het zweet mij uit als hij huilde en ik opvliegers kreeg door de anti-huil-mega-mama-bescherm-modus :mrgreen:

ik zeg niet dat je je aanstelt…wel dat ik het jammer vind dat je zo denkt :hug:

:-*

ow ja wat is zwangerschapsdons??? :?

@Guusje wrote:

nope :shifty: was er trots op dat ik de klus had geklaard (en dus ben ik nog steeds trots op de striemen en straie en flubberbuik: ja écht), dat de tieten hun werk deden vond en vind ik prachtig, en die luchtjes en dat zweten…hmmm…mijn niet opgevallen :shifty:

hooguit brak het zweet mij uit als hij huilde en ik opvliegers kreeg door de anti-huil-mega-mama-bescherm-modus :mrgreen:

ik zeg niet dat je je aanstelt…wel dat ik het jammer vind dat je zo denkt :hug:

ja maar je mag toch ook best verlangen naar de tijd dat het allemaal weer weg gaat… het zweten… de blubberbuik… kijk, striemen en striae… nee daar ben ik niet trots op… vind het ook raar om daar ‘trots’ op te zijn… :think: Dat je trots bent dat je je kind hebt gedragen en gebaard, zeker… maar trots zijn op je flubberbuik vind ik wel weer erg jammer… :mrgreen:

:mrgreen:

ja ik kan niks anders doen dat er trots op zijn :shifty: hij zit er, hij gaat niet meer weg tenzij ik me laat opereren, en als iemand er naar vraagt is het niet tom zijn schuld, maar was het tom zijn plekje toen hij in mij groeide :inlove:

ik heb nooit een hekel gehad aan mijn lijf, inclusief exceem en andere rarigheden…hebben mijn ouders goed gedaan 8)

want ik vind het echt aangeleerd gedrag :shifty: al dat eeuwige gemekker over dik/dun/lelijk/mooi :shifty:

en zeker in combi met zwangerschap…dan denk ik…waarom zoveel verzet tegen een prachtig natuurlijk iets :eh: waar je niet omheen kan ook nog es een keer :shifty:

ik heb er 12 jaar op moeten wachten voordat ik het mee mocht maken…dus ja…ik ben er trots op…en dankbaar voor zelfs…

ik denk dat maar een héél klein percentage vrouwen vrij snel weer haar oude vorm en lijf terug heeft…de rest houd in meer of minder mate flappen, kwabben en rillen…nou én :roll:

maar ja fai: ik ben dus fel tegen al die zogenaamde moderne "schoonheid"scultuur…over ver van de natuur af staan gesproken

:silenced:

écht…als vrouwen eens wat meer van zichzelf en hun heel normale lichaam hielden he…

weet je wel hoeveel geld er verdiend wordt aan deze opgelegde ongezonde en niet normale normen? hoeveel vrouwen er druk mee zijn hoe ze eruit zien en dus onzeker en ongelukkig zijn?

owwwww irritatie alom bij mij…

sorry lena…wil je topic niet verder vervuilen

denk maar 9 maanden op, 9 maanden af…dat moet te overzien zijn :wink: :-*

Gaat toch helemaal niet over Lena’s punt?

Schoonheidsideaal???

Ik snap het niet Guus…Zij mist haar lichaam zoals het was…

Dat heeft toch niets te maken met het eeuwige gemekker over dik/dun/lelijk/mooi??

Lena, ik herken het deels…Vooral dat zweten vind ik (nog steeds :shifty: ) heel vervelend…

Het meeste vervaagd wel hoor…Ze is pas 2 maanden, geef het nog heeeeeeeeel eventjes de tijd goed??

:-

ok :oops: sorry… :oops: dan zit ik verkeerd :shifty:

zie mijn laatste zin …

@Baby2008Diablow wrote:

ow ja wat is zwangerschapsdons??? :?

waaahahaha dat zijn de donshaartjes op je buik tijdens de zwangerschap , had jij ze niet?

Snap je helemaal Lena!

En ik geloof ook niet dat het gaat over schoonheidsideaal, maar over alle veranderingen ( en dat zijn er nogal wat) waar je aan moet wennen of waarvan je hoopt dat ze tijdelijk zijn.

Heeft iig voor mij niets te maken met het niet dankbaar ofzo zijn voor wat mijn lichaam heeft kunnen doen. Maar nu na bijna 4 maanden zou ik het wel op prijs stellen als ik weer een beetje mezelf zou worden. :oops:

jaaaaaaaah, zwangerschapsdons. gelukkig herkenning, dacht al dat ik de enige was die in een yeti veranderde :lol:

en verder ook herkenning ja. ik ben al niet zo ‘lijfelijk’ en na de bevalling was ik er wel klaar mee. werd bloedchagrijnig van die ‘nasleep’: vloeien, stuwing, zweten, geflubber.

na 2 weken waren die klachten wel over (ik geef geen bv)

tips tja :think:

is al gezegd: kapper, nieuwe kleding, sauna/schoonheidsbehandeling als je ervan houdt, hub voor de kids laten zorgen en een avond in bad gaan liggen met een complete Kneipp verzameling :wink:

Eeen en al erkenning… Hier ook iemand die zo baalt van dat zweten, bah! En ik walg dus ook van die buik, vooral als ik aan het voeden ben dan valt hij me zo op :?

Hier ook herkenning hoor, mijn buik lijkt nog echt een zwanger buikje (ik ben heel dik geworden, plus de kilo’s vliegen er niet echt af ondanks de bv :? ), zweten bah, en helaas ook incontinentieklachten waar ik helemaal van walg.

Maar vooral ook het feit dat je geen tijd hebt om te douchen, kleding die niet lekker zit en overal spuugvlekken (die ik overigens ook wel weer grappig vind, aangezien ik het bij meerdere moeders zie :mrgreen: ). Ik voel me dus geregeld vies, zoals nu. Er liggen er nu gelukkig 2 te slapen, maar douchen maakt ze weer wakker :wall:

Flubberlijf/zwemband a la als-ik-in-het-water-val-blijf-ik-drijven, striae, droge huid, ineens ROOS sinds de bevalling :? …

Ja herkenbaar… héél herkenbaar. :roll: Bij mij is het met valgen dat ik me er écht druk om kan maken, maar het blijft jammer :wink:

Nou maar Guus… ik vind jouw voorbeeld op zich wel goed… al dat gemekker over mooi zijn en bla bla bla… dat snap ik wel… maar als ik eerlijk mag zijn… vind ik ‘jouw’ ideeen daarover weer het andere uiterste… Je HOEFT niet eeuwig zwanger te lijken :silenced: Je kan ook, als je dat wilt… aan jezelf werken… lekker voor jezelf zorgen… iets doen aan die buik… kilootjes kwijtraken zodat je je WEL weer lekker voelt in je kleding… je mag best blij zijn dat je van het zweten af bent… en dat wilt niet zeggen dat je dan een mekkergeit bent (en eerlijk, IK ben dat wel :mrgreen: ) maar ik denk dat je als vrouw die pas bevallen is best sterk mag balen van hoe een kind dragen/krijgen toch een enorme aanslag is op je lichaam…

En dat heel kleine percentage van die vrouwen (die WEL terug gaan naar hoe ze waren) DOET daar ook moeite voor… daar mogen we ook trots op zijn hoor… dan zijn we niet meteen aanstellers of zo… IK heb ook ‘schade’… heb ook een slappe buik nog en striae… maar ik leg me daar niet bij niet… En sorry, ik vind dat veel vrouwen zich verschuilen achter hun lijf, met het excuus: ik heb een baby gekregen… :silenced:

Want wat is ‘normaal’ in jouw ogen… snap je? Zoals ik was, kan ik nooit meer terug… dus dat zogenaamde schoonheidsideaal gaat sowieso al voorbij aan mij… maar IK wil me lekker voelen en toch proberen om mijn lijf weer in shape te krijgen… ik denk dat dat ook iets is om trots op te zijn… :angel:

@faizaa wrote:

sorry, ik vind dat veel vrouwen zich verschuilen achter hun lijf, met het excuus: ik heb een baby gekregen… :silenced:

Zoals ik was, kan ik nooit meer terug… dus dat zogenaamde schoonheidsideaal gaat sowieso al voorbij aan mij… maar IK wil me lekker voelen en toch proberen om mijn lijf weer in shape te krijgen… ik denk dat dat ook iets is om trots op te zijn… :angel:

I totally agree! Zo voel ik het ook :angel:

@Affie wrote:

@faizaa wrote:

sorry, ik vind dat veel vrouwen zich verschuilen achter hun lijf, met het excuus: ik heb een baby gekregen… :silenced:

Zoals ik was, kan ik nooit meer terug… dus dat zogenaamde schoonheidsideaal gaat sowieso al voorbij aan mij… maar IK wil me lekker voelen en toch proberen om mijn lijf weer in shape te krijgen… ik denk dat dat ook iets is om trots op te zijn… :angel:

Scheelt iig nijntje zwembandjes kopen :mrgreen: :mrgreen: :-*

@faizaa wrote:

@Affie wrote:
@faizaa wrote:

Scheelt iig nijntje zwembandjes kopen :mrgreen: :mrgreen: :-*

Ja…! je brengt me op ideeen: als het er van de zomer nog niet af is teken ik gewoon nijntjes op mn zijkanten :silenced: :lol: