Knuffeltje… heb je een beetje een antwoord gekregen op je vraag? :mrgreen: Wat heb je zelf gedaan/gegeven? En als je chinees hebt gegeven, hoe vond je kindje het?
@Mellie wrote:
sa chiew
Ik heb het nu een keer of 16 gelezen en ik heb werkelijk geen flauw idee welk gerecht je hier nu bedoeld :lol: :lol:
Haha Becca, jouw KA kent je boys en je anamnese natuurlijk een stukkie beter dan de consternatiebureau hystericussen :mrgreen:
Maar ik voel een discussie opkomen eigenlijk…
Over soorten eten, potjes, opperdepop en pureren…
Zal ik hem openen in het juiste forumgedeelte???
Ja? Ja? Ja? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Cha sieuw heet het blijkbaar en het word geserveerd met een zoetzure saus :drool:
Ik ken het helemaal niet :think:
@Mellie wrote:
Haha Becca, jouw KA kent je boys en je anamnese natuurlijk een stukkie beter dan de consternatiebureau hystericussen :mrgreen: :
Hij was zelfs bij de bevalling :mrgreen:
Met de oudste ga ik overigens wel naar het CB en die maar vragen: wanneer komen de jongens nou? En dan met een stalen gezicht zeggen: niet! :lol:
Wat zouden chinese kindertjes van een maand of 6 krijgen…?
Een potje nederlandse olvarit of aardappels met bloemkool? 8)
Desnoods geef je van te voren telefonisch aan de chinees even door, dat ie even wat minder kruiden gebruikt bij jouw bakje bami…
Deed ik bij de cafetaria ook toen de kindertjes kleiner waren; de patatjes zonder zout.
@Frischling wrote:
Wat zouden chinese kindertjes van een maand of 6 krijgen…?.
Die krijgen een speciaal soort rijstebrijpap. Ik weet even niet hoe het heet, maar vrienden met een adoptie kindje weten dat wel 8)
Daar krijgen ze uberhaupt geen koemelk producten. Ze vinden de westerlingen dan ook erg stinken…
En ik vermoed dat het op het chinese KOK forum een discussie gaande is of je een kindje van 8 maanden wel wat van de afhaal-hollander kan geven. :mrgreen:
@Becca wrote:
Ik ken het helemaal niet :think:
Serieus, bestel het een keer, het is echt “to die for” lekker zacht vlees met knoflook aroma en nog wat (ken de chinese kruiden niet zo) en ik :drool: me het ongans als ik het alleen al zie :mrgreen:
Discussie open overigens :mrgreen:
Straks eens kijken of onze dorpse chinees dat ook kent :thumbup: Kunnen we het vrijdag weer eten :drool: :drool:
sjeest naar het Discussie forum
Maar die kindjes krijgen toch niet vanaf 6 maanden tot een jaar rijstebrijpap? Die gaan met een maand of 9 toch ook lekker aan de bami en nasi?
(Ik snap de link met koemelkproducten niet zo eigenlijk? Hier krijgen ze met 6 maanden ook geen koemelkproducten. Met een maand of 9 wel een hapje vla oid)
@Frischling wrote:
Maar die kindjes krijgen toch niet vanaf 6 maanden tot een jaar rijstebrijpap? Die gaan met een maand of 9 toch ook lekker aan de bami en nasi?
(Ik snap de link met koemelkproducten niet zo eigenlijk? Hier krijgen ze met 6 maanden ook geen koemelkproducten. Met een maand of 9 wel een hapje vla oid)
Nou, volgens mij krijgen ze dat het eerste jaar. In ieder geval wel die in het kindertehuis. Een soort pap met daarna iets van een flesvoeding.Hoe het daarna gaat weet ik eigenlijk niet.
En sowieso is het chinese eten in china absoluut niet te vergelijken met wat je hier in nederland haalt bij de chinees.
Die koemelk krijgen ze daar ook niet na 1 jaar begreep ik. Uberhaupt geen koeienmelk schijnen ze daar te drinken.
Ik hoop niet, dat die eetgewoontes in kindertehuizen representatief zijn voor alle chinezen.
In China krijgen ze vast ook wel gewoon borstvoeding of inderdaad kunstvoeding (is dat in China niet van koeienmelk?) en voor een jaar vast wel een flinke hap bami of nasi (zouden ze dat zelf niet eten in China? Ik haal altijd heel simpel een bij de chinees, witte rijst, bami, nasi etc. Dat is toch wel een beetje basisvoedsel in China?)
Ik moet je bekennen dat ik het gewoon echt niet weet…
Maar dit is wat ik dan hoor van vrienden met een adoptiekindje. :think:
ah ik zie dat het ondertussen gaat over de lekkerste chinese gerechten? :lol: :drool:
Ze drinken er in China idg geen bier bij maar thee.
Ben ook benieuwd of Knuffeltje haar kindje nu wel of niet Chinees te eten heeft gegeven.
jeetje wat ik allemaal niet teweeg breng :shock: Maar inderdaad. onze kleine eet al met ons mee en was inderdaad benieuwd hoe jullie er over dachten om hem chinees te geven, een beetje nasi om precies te zijn zonder alle toeters en bellen. wilde niet gelijk een bak vol geven zoals waarschijnlijk velen van jullie dachten. alleen een beetje om te proeven en zag hier geen probleem in.
Ben blij dat ik deze topic heb geopend want inderdaad. er zitten stoffen in waar ik nog nooit van heb gehoord. zo kom je er nog eens ergens achter en kun je zien waar andere mensen opletten… toch?? bedankt hiervoor.Ik zal eens kijken wat deze stoffen inhouden en wat het doet bij kleintjes.
groetjes knuff
@Mellie wrote:
Cha sieuw heet het blijkbaar en het word geserveerd met een zoetzure saus :drool:
Ik heb hier in onze afhaalfolder staan:
Cha Siu (chinese babu pangang, geroosterd mager vlees)
Ik lees nergens dat er knoflook inzit :think: Maar we gaan het eens proberen :thumbup: Morgenavond gaan we het eten, verslagje volgt nog :lol:
Becca, dat is zoooooo lekker! :drool:
Hij was lekker :dance: :dance: :dance: