het is misschien een domme vraag maar zouden jullie een kleine van bijna 9 maand ook afhaal chinees geven?? zelf zie ik daar geen problemen mee maar vraag het toch maar voor de zekerheid…
alvast bedankt
groetjes knuffeltje
Ik heb een dochter van 8 maanden en zou haar over een maand nog echt geen chinees geven. :naughty:
Ze mag hoogstens wat droge rijst, maar dat lijkt me niet lekker, beetje droog.
De kruiden en zouten die in chinees zitten, mogen ze voorlopig nog niet!!
Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
:eh: Is dit echt serieus???
Wat denk je nu zelf…
Voor baby’s tot één jaar moet je:
- oppassen met kruiden
- oppassen met suiker
- oppassen met zout…
Moet ik doorgaan?
Raad eens wat er in afhaal Chinees zit? :doh:
Ik zou het ook niet doen nee.
Nu ben ik iets ‘makkelijker’ met het mee eten met de pot, maar je moet zeker oppassen met kruiden.
Vooral Ve-tsin (smaakversterker) staat er nogal bekend om, dat je daar flink ziek van kan worden.
Ik zou het ook zeker niet doen.
lijkt me niet
ik ga met bovenstaande meiden mee…
mijn vriend moet zuchten en schud ook nee :shifty: :silenced:
Is dit een serieuze vraag of ben je benieuwd hoeveel mensen er serieus op je vraag in gaan?
Het antwoord is dus: nee.
hoi
ik geef het wel hoor.
en ze geniet ervan en vind het erg lekker.
lekker doen waar je je goed bij voelt.
ieder heeft zijn eigen mening.
“Ieder zijn eigen mening”…
Dit heeft toch niets met een mening te maken?
Er wordt gevraagd of je je kindje afhaalchinees zou geven…
Nou aangezien er nogal veel suiker (in alle sauzen zit ontzettend veel suiker), zout en kruiden in zitten, zou ik het nog niet geven. In ieder geval niet voordat het kindje één jaar is…
Je kan toch wel op een normale manier antwoord geven op de vraag? Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel wat mij betreft.
Gewoon droge witte rijst is het enige dat ik wel zou geven van de afhaalchinees en eerlijk gezegd zou ik ook niet moeilijk doen over een hap nasi. Sausjes enzo zou ik echt nog niet aan beginnen en het vlees ook niet (alhoewel: stukje witvlees van de binnenkant van een kippenboutje zou ik ook wel doen)
hier een die net zo denkt als frischling…
Misschien ben ik ook wat makkelijker omdat Mies de 3e is. Maar hij eet al zo goed als met de pot mee en dus ook afhaalchinees. Met deze notie erbij dat hij toen alleen een stukje kroepoek kreeg (at hij op als een koekje, knabbel de knabbel en is relatief gezond!) wat bamisliertjes met een stukje vlees waar bijna geen saus bij zat.
Als ik zelf mie kook en er wat olie en groenten door doe dan mag het wel en als het bij de chinees haal en geef zonder babi pangang en zulke meuk, dan mag het niet? :think: Nee, dat kan ik niet rijmen.
Ik heb meer moeite met al die potjes… ik heb nog maar weinig smaken gevonden waar GEEN tomaat in zat, op de 1 of andere manier schijnt men te denken dat alles met tomaat tenminste ergens naar smaakt.
Gewoon doen dus wat goedvoelt en haar de scherpe en mierzoete sausjes er gewoon bij weg :thumbup:
@Cell wrote:
Ik heb meer moeite met al die potjes… ik heb nog maar weinig smaken gevonden waar GEEN tomaat in zat
He, dat viel mij ook al op! Terwijl tomaat volgens mij ook pas wordt aangeraden vanaf 1 jaar :think:
In potjes wordt alles sufgekookt, inclusief de allergenen. Daarom zi je ook aardbeien in die eerste fruitpotjes terwijl je aardbeien vers liefst pas vanaf een jaar geeft.
ik geef Mees al maanden pizza, patat en afhaal chinees, cola in z’n flesje erbij en klaar voor die dag!
Maare nu even serieus; knuffeltje ik heb altijd gehoord en gelezen dat toegevoegd zout en kruiden niet echt geschikt is voor kinderen onder één jaar. Als je een dagje makklijk wilt doen kan je beter een potje geven denk ik.
nou, hier dus kinderen die allemaal, mies niet uitgezonderd, gaan spugen van tomaat. Dus ik ben haast wel genoodzaakt, zelfs zonder mijn prencipe dat ik alles best vers kan maken, om hem gewoon mee te laten eten. kocht laatst hutspotje… was het dus aardappel met ham, tomaat en wortel, hadden ze de ui vervangen voor tomaat. Ik heb toen maar zelf hutspot gemaakt van wortel en prei.
Het gros aan smaken is iets met tomaat… snap ik echt niet :shifty:
Toen Vano mee ging eten met de pot, kreeg hij dus ook echt alles wat wij aten…incl afhaal chinees, incl mijn eigen surinaamse nasi…het enige wat ik altijd weg heb gelaten was sambal…maar verder…
Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft…de een doet t zo de ander doet t zo
@Cell wrote:
Als ik zelf mie kook en er wat olie en groenten door doe dan mag het wel en als het bij de chinees haal en geef zonder babi pangang en zulke meuk, dan mag het niet? :think: Nee, dat kan ik niet rijmen.
Omdat ze het bij de Chinees niet houden bij olie, groeten en mie, daar gooien ze er veel meer troep in. Die vi-stin die al eerder genoemd werd (alleen schrijf je het volgens mij anders) zit bijna in alle gerechten van de Chinees en staat er om bekend dat het niet goed is voor de darmen; oudere mensen hebben er vaak ook vreselijk veel last van.
Ik hoor van iedereen die meer heeft dan 1 kind dat ze toch wel makkelijker zijn met het geven van voeding. Zo snel mogelijk gewoon mee laten eten met de pot.
Dat is goed, dat moet iedereen zelf weten, maar wil niet zeggen dat het goed is.
Als iemand mij vraagt of Afhaal chinees geschikt is voor een kind van 9 maanden dan zeg ik: NEE.
En witte rijst valt bij mij niet onder Afhaal Chinees…
@NoortjeP wrote:
En witte rijst valt bij mij niet onder Afhaal Chinees…
Ook niet als het wel bij de afhaal chinees vandaan komt
Ik ben dus ook wel makkelijker met het mee eten van de jongens, maar uiteraard heb ik wel mijn grenzen. Als ik voor ze kook, let ik wel op de kruiden e.d. (zie kruidentopic elders hier) en ik geef bij de 1e keer van een gerecht ook niet meteen een hele berg. Eerst eens kijken hoe er op gereageerd wordt en een volgende keer kunnen ze dus wat meer eten.
Maar afhaalchinees. Ik zelf zou dat dus nog niet doen, maar een beetje rijst en een stukje kroepoek vind ik zelf wel kunnen.
Ik weet dus ook niet wat de topicstarter had willen geven?
Misschien had ze wel niks anders in huis en kwam daar te laat achter :think: