Afbouw medicatie en bijwerkingen

ja dat vin dik dus ook he.



En ik kan wel vreugde voelen, geluk, plezier en verdriet. de ene keer wat meer de andere keer wat minder. Soms als we bijvoorbeeld een gevoelsmatige kwestie moeten beslissen en t lukt mij niet. Zeg ik; " sorry schat, ik voel 'm niet".



De meesten weten dat ik dit ook soms heb en hebben dat liever dan een jennifer die zo verdrietig en ongelukkig is :mrgreen:

zo denk ik ook en ook de mensen om me heen Jennifer

ben me alleen wel aan het realiseren dat ik ondanks dat ik niet zo’n dikmakende a.d heb, dat de kilo’s er toch wel aansluipen. Bij jullie dan?

bij mij vlogen de kilo’s eraf maar dat had een andere oorzaak (psychisch) maar nu groei ik nog steeds niet ervan blijf maar een iel ding :?

bofkont…



Ja als ik psychisch een dip heb, dan vliegen ze er bij mij ook in no time vanaf hoor.



Weeg nu nog niet zwaar hoor, 65 kg, maar toch.

Ja bij mij vliegt het er gelijk af en vooral omdat ik een paar maanden weinig tot niks heb gegeten toen ging het super hard maar ik weigerde om te eten het voelde toen niet goed als ik het wel deed. Nu ik eet ik nog niet veel moet ik zeggen :oops: soms maar 1 broodje op de hele dag als ik een slechte dag heb maar moet eigenlijk echt eten ben nu rond de 52 kg.

ooo das idd wel erg weinig ja.



Nee als ik psychisch niet goed in orde ben, krijg ik paniekaanvallen en ala minuut een knoop in mijn maag. Kan geen eten luchten of zien dan :sick:

oh minder zeg. Echt irri dat het gelijk op je lichaam slaat :?

ja bagger he…zou mijn idee ook niet zijn geweest hoor

Hoi,



Ik woog toen iets van 72 kilo, maat 36/38 en ik ging naar 85 kilo, allemaal vocht e.d.

Een dieet hielp niet. Toen ik gestopt was vlogen de kilo’s er weer af.

( Er zitten er nu wel weer wat teveel aan sinds de zwangerschap en bevalling, haha , maar geen 13 kilo ).



Maar jullie hebben gelijk hoor, als je niet meer depri bent met de pillen dan is dat heel wat waard!



Groetjes Chico.

Ik kom alleen maar aan als ik weer aan de prednison moet. Dan zie je er echt niet uit. Normaal ben ik altijd een dunne spriet, 1.73 en 55 kg. Komt echt niks bij en gaat ook niks af. Alleen als ik ziek ben vliegen de kilo’s eraf.

jaa ieder moet doen wat hem of haar wijselijk lijkt mbt het wel of niet nemen van dit soort medicatie

Euh sorry, ik vraag niet om een discussie maar om ervaringen.



@ariel wrote:

Ik vindt trouwens ook dat krabje het middel maar kort heeft gebruikt. Dan komen de positieve effecten er nog niet van naar boven.


Waarom komen de positieve effecten niet naar boven??? Ik kan je wel vertellen dat ik voor de tijd helemaal niks deed als alleen maar huilen en in mezelf gekeerd. Lachen???Ik wist niet meer wat dat was.

Ben nu weer de Chantal die ik altijd ben geweest, heel vrolijk en vol met lol. En een grote lach op mijn gezicht!!! Ik loop zelfds weer hele dagen te zingen en te neuriee. Dat zijn dingen die ik normaal altijd doe maar dus door die depressie niet.




@ariel wrote:
Waarom moet je stoppen van je gynacoloog? Ik moest dat pas bij 20 tot 28 weken zwangerschap. ~En dat hoefde niet echt maar was wel beter.


De gyn heeft mij advies gegeven om te stoppen met ad, omdat ad schade toe kan brengen aan een ongeboren baby!!! Ad vergroot de kans op hartafwijkingen e.d.

Aangezien wij de mmm ingaan en dus kunstmatig bevrucht moeten worden, willen wij dit soort dingen dus voorkomen!!! (voor zover we dat kunnen)




@Jennifer77 wrote:
ben me alleen wel aan het realiseren dat ik ondanks dat ik niet zo’n dikmakende a.d heb, dat de kilo’s er toch wel aansluipen. Bij jullie dan?


Ik ben er nu al 10 kilo door aangekomen :cry: :cry: :cry: Dit moet er nu dus allemaal weer af.



Liefs, Chantal.

@Krabje wrote:

Euh sorry, ik vraag niet om een discussie maar om ervaringen.



@ariel wrote:
Ik vindt trouwens ook dat krabje het middel maar kort heeft gebruikt. Dan komen de positieve effecten er nog niet van naar boven.


Waarom komen de positieve effecten niet naar boven??? Ik kan je wel vertellen dat ik voor de tijd helemaal niks deed als alleen maar huilen en in mezelf gekeerd. Lachen???Ik wist niet meer wat dat was.

Ben nu weer de Chantal die ik altijd ben geweest, heel vrolijk en vol met lol. En een grote lach op mijn gezicht!!! Ik loop zelfds weer hele dagen te zingen en te neuriee. Dat zijn dingen die ik normaal altijd doe maar dus door die depressie niet.




@ariel wrote:
Waarom moet je stoppen van je gynacoloog? Ik moest dat pas bij 20 tot 28 weken zwangerschap. ~En dat hoefde niet echt maar was wel beter.


De gyn heeft mij advies gegeven om te stoppen met ad, omdat ad schade toe kan brengen aan een ongeboren baby!!! Ad vergroot de kans op hartafwijkingen e.d.

Aangezien wij de mmm ingaan en dus kunstmatig bevrucht moeten worden, willen wij dit soort dingen dus voorkomen!!! (voor zover we dat kunnen)




@Jennifer77 wrote:
ben me alleen wel aan het realiseren dat ik ondanks dat ik niet zo’n dikmakende a.d heb, dat de kilo’s er toch wel aansluipen. Bij jullie dan?


Ik ben er nu al 10 kilo door aangekomen :cry: :cry: :cry: Dit moet er nu dus allemaal weer af.



Liefs, Chantal.




De positieve effecten komen absoluut naar boven maar je wilt er graag blijvend effect van zien. En dan is het beter om het langere tijd te gebruiken. Nu is je lichaam er net aan gewend en moet het er al weer zonder doen. Dat is zwaar voor je hersenen… Zo ongeveer heeft mijn pshychiater het aan mij uitgelegd. Ik geloof dat jennefer ook al zoiets schreef.



Een AD kan inderdaad schade aan een ongeboren kindje brengen. Seroxat is een van de veiligste middelen. Dit wordt ook voorgesc hreven bij vrouwen die een prenatale depressie hebben. Zwaar depri zijn is ook schadelijk voor het kindje. Soms moet je keuzes maken en is de keuze om tijdens een zwangerschap een ad te slikken de enige juiste. Ik was een van demensen die de eerste maanden absoluut neit zonde ad had gekunt. Na de 20 e week lukte me dit wel. En ik kan nog steeds zonder :dance:



Ik had geen last van extra kilo’s gehad dat verschilt ook per medicijn.



Ik schrijf nu wel dat ik zonder ad kan maar er is bij mij iets anders ontdekt. namelijk een traag werkende schildklier. Dit geeft veel depresieve klachten maar ook een verminderde vruchtbaarheid. en extra kilo’s… Vaak word een trage schildklier verward met een pnd depressiee schildklier. Juist omdat het vaak na een zwangerschap optreed. Ik zou ervoor willen pleiten om eerst eens dit (trage schildklier) uit te sluiten voor men aan de ad gaat. Mijn depresieve gevoelens zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. helaas de kilo’s nog niet :cry:

@ariel wrote:

@Krabje wrote:
Euh sorry, ik vraag niet om een discussie maar om ervaringen.



@ariel wrote:
Ik vindt trouwens ook dat krabje het middel maar kort heeft gebruikt. Dan komen de positieve effecten er nog niet van naar boven.


Waarom komen de positieve effecten niet naar boven??? Ik kan je wel vertellen dat ik voor de tijd helemaal niks deed als alleen maar huilen en in mezelf gekeerd. Lachen???Ik wist niet meer wat dat was.

Ben nu weer de Chantal die ik altijd ben geweest, heel vrolijk en vol met lol. En een grote lach op mijn gezicht!!! Ik loop zelfds weer hele dagen te zingen en te neuriee. Dat zijn dingen die ik normaal altijd doe maar dus door die depressie niet.




@ariel wrote:
Waarom moet je stoppen van je gynacoloog? Ik moest dat pas bij 20 tot 28 weken zwangerschap. ~En dat hoefde niet echt maar was wel beter.


De gyn heeft mij advies gegeven om te stoppen met ad, omdat ad schade toe kan brengen aan een ongeboren baby!!! Ad vergroot de kans op hartafwijkingen e.d.

Aangezien wij de mmm ingaan en dus kunstmatig bevrucht moeten worden, willen wij dit soort dingen dus voorkomen!!! (voor zover we dat kunnen)




@Jennifer77 wrote:
ben me alleen wel aan het realiseren dat ik ondanks dat ik niet zo’n dikmakende a.d heb, dat de kilo’s er toch wel aansluipen. Bij jullie dan?


Ik ben er nu al 10 kilo door aangekomen :cry: :cry: :cry: Dit moet er nu dus allemaal weer af.



Liefs, Chantal.




De positieve effecten komen absoluut naar boven maar je wilt er graag blijvend effect van zien. En dan is het beter om het langere tijd te gebruiken. Nu is je lichaam er net aan gewend en moet het er al weer zonder doen. Dat is zwaar voor je hersenen… Zo ongeveer heeft mijn pshychiater het aan mij uitgelegd. Ik geloof dat jennefer ook al zoiets schreef.



Een AD kan inderdaad schade aan een ongeboren kindje brengen. Seroxat is een van de veiligste middelen. Dit wordt ook voorgesc hreven bij vrouwen die een prenatale depressie hebben. Zwaar depri zijn is ook schadelijk voor het kindje. Soms moet je keuzes maken en is de keuze om tijdens een zwangerschap een ad te slikken de enige juiste. Ik was een van demensen die de eerste maanden absoluut neit zonde ad had gekunt. Na de 20 e week lukte me dit wel. En ik kan nog steeds zonder :dance:



Ik had geen last van extra kilo’s gehad dat verschilt ook per medicijn.



Ik schrijf nu wel dat ik zonder ad kan maar er is bij mij iets anders ontdekt. namelijk een traag werkende schildklier. Dit geeft veel depresieve klachten maar ook een verminderde vruchtbaarheid. en extra kilo’s… Vaak word een trage schildklier verward met een pnd depressiee schildklier. Juist omdat het vaak na een zwangerschap optreed. Ik zou ervoor willen pleiten om eerst eens dit (trage schildklier) uit te sluiten voor men aan de ad gaat. Mijn depresieve gevoelens zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. helaas de kilo’s nog niet :cry:




Ik heb ook een half jaar seroxat geslikt, en dat is dus dezelfde duur. Het wordt aangeraden om het minimaal een half jaar te gebruiken om de kans op een blijvend effect te vergroten en de kans op terugval te verkleinen (zo is het mij iig door de huisarts uitgelegd…). Dus wat dat betreft zit je volgens mij goed. Ik heb daarna geen terugval meer gehad en het tot nu toe niet meer nodig gehad (vanaf 2000).

Veel succes in de mmm, ik hoop dat het allemaal niet te lang nodig zal zijn :pray:

ja het is echt zo dat langdurig gebruik het effect/resultaat op korte en langere duur versterkt. Vandaar dat artsen deze middelen altijd voor een langere tijd voorschrijven.

Hmmm, een paar herkenbare dingen, Jennifer; ik had ook paniekaanvallen (ppd) en kon dan niet eten en ik moest zelfs overgeven van de paniek. Wat is het toch iets vreselijks…



Krabje, hoe is het nu met afbouwen? Ik ben dus ook bezig met afbouwen na ruim een jaar ad te hebben geslikt. Het afbouwen gaat bij mij tot nu toe goed. Ik heb wel wat mindere dagen soms, maar die had ik ook toen ik nog niet afbouwde.

Jillian: het afbouwen gaat goed. Heb bijna 2 weken geleden de laatste pil gehad. Maar sinds vorige week heb ik dus de “afkickverschijnselen”

Ik heb wel in de gaten dat als ik snel iets wil doen dat het me dan duizelt in mijn hoofd.

Morgen moet ik weer aan het werk, ben benieuwd hoe het dan gaat.



Liefs, Chantal.

succes, ik hoop dat het wil en dat de afkickverschijnselen achterwege blijven.

@chantal!! wrote:

succes, ik hoop dat het wil en dat de afkickverschijnselen achterwege blijven.


:-* Dank je!!!