Afbouw medicatie en bijwerkingen

Even een vraagje…

Ik ben half mei begonnen met anti depressieva. Voor 6 weken geleden ben ik begonnen met afbouwen van deze medicatie. Wel in overleg met de ha.

Nu heb ik een week geleden de laatste tablet genomen en nu heb ik last van bijwerkingen.

Ik heb last van “licht” voelen in het hoofd en duizelig zijn en gevoel van flauw moeten vallen.



Kent iemand deze bijwerkingen en hoe lang kan dit duren voordat het over is???



Liefs, Chantal.

jazeker ken ik deze bijwerkingen…niet fijn he. Het gaat echt over hoor…geef t een week of 2 de tijd en trek dan nog es aan de bel.



Ik ben toen in 1 keer gestopt :wall: :wall: :wall: :wall: , zoooo dom

ik ken geen bijwerkingen van ad en kan je dus niet helpen met info, maar wil jou wel ff een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleeee dikke :hug: geven!

Kanjer ben je!!! :-*



Hopelijk ben je gauw weer van deze nare verschijnselen af meid. :hug:



groet, hazze

De bijwerkingen komen mij ook heel bekend voor. Tijdelijk ga je even weer terug naar af… Niet leuk maar wel bekend :hug: Het duurt een week of twee drie.



Ik hoop voor je dat je zonder AD verder kunt. :-*

@ariel wrote:

De bijwerkingen komen mij ook heel bekend voor. Tijdelijk ga je even weer terug naar af… Niet leuk maar wel bekend :hug: Het duurt een week of twee drie.



Ik hoop voor je dat je zonder AD verder kunt. :-*




Hier dezelfde ervaring, het is even doorbijten (ikzelf vond het ook heel éng om het te laten staan, hoe graag ik het ook wilde laten staan), maar idd de bijwerkingen verdwijnen.



Succes!

Yep, ook heel herkenbaar. Duizelig, trillerig, het gevoel of je een beetje “naast” de realiteit staat. Dit heeft bij mij ook ruim 2 weken geduurd, toen was het over. Nog even doorbijten dus… Sterkte!

Oke dames bedankt voor jullie ervaringen. Dus moet nog even geduld hebben dus.

De ha wou vandaag alweer hebben dat ik dan nog maar 1 tablet nam :wall: :wall: :wall: In overleg met hub dus niet gedaan.

Ben deze week vrij en hoef pas dinsdag weer te werken, dus in tussentijd kan ik mooi even tollen en duizelen :oops: :?



Moet van de gyn dus stoppen met medicatie ivm met verder behandelingen. Kan morgen dus mooi vertellen dat ik er al een week af ben.



@Hazze: :-* :-*



Liefs, Chantal.

Krijg je van mij een hele dikke knuffel :-* :-*

Nog even doorbijten als ik de ervaringen zo lees!

Heel veel succes zeg! Wel lekker dat je nu even vrij van werken bent!

Ik heb het ook gehad toen ik vorig jaar afbouwde met seroxat om met citalopram te beginnen echt vreselijk voelde me echt slecht. Slik nu nog steeds AD dus weet nog niet wat hier de bijwerkingen van zijn als ik afbouw. Ik heb wel sinds ik het gebruik last van duizeligheid, concentratie verlies, tril ook heel erg best wel irri

nou…ik bouw nooit meer af :snooty:

@Jennifer77 wrote:

nou…ik bouw nooit meer af :snooty:




Ik denk eigenlijk hetzelfde hoor, voel me hier veel beter bij dan daarvoor was altijd depri heb al zovaak bij de psych gelopen omdat het niet lekker ging. En dan de pnd erover heen ondanks de bijwerkingen van de medicijnen die ik heb ga ik veel liever door ermee.

weet je hoelang ik last heb gehad van de bijwerkingen toen ik ermee begon…pfff :hand: Niks 2 tot 4 weken, maar maanden. Alle kwaaltjes ebte wel steeds weg, maar ze waren er wel.

T enige euvel wat ik nu ondervind is een bemoeilijkte stoelgang.

Ben vorig jaar in november gestopt en dit jaar januari weer teruggegaan wegens een zware terrugval…maar ikke niet meer stoppen…ben er gek op :mrgreen:



Al met al gerbuik ik het nu ruim 2,5 jaar…poe heee de tijd gaat snel. Begon met 1 tbl van 50 mg opbouwend naar 200 mg, dus 4 tbl. Toen schoot ik door, ook zoiets! Toen naar een aantal maanden afgebouwd naar 2, een jaar later naar 1 en zo blijft t voorlopig ook

Ik slik het nu 1,5 jaar en wil niet meer zonder haha.



Nou logisch dat je niet meer wil stoppen je hebt het geprobeerd maar zo’n terugval :hand: dat wil je niet meemaken dan zou ik lekker door blijven gaan ermee.



Met mijn psychiater heb ik het er ook al over gehad en hij zegt ook blijft het maar lekker gebruiken zolang je je er goed bij voelt, moet vanmiddag weer op controle naar de ha voor mn medicijnen en dan ga ik het ook aangeven :wink:

ja nou n.a.v mijn terrugval begin dit jaar, heb ik een duidelijke boodschap van mijn psychiater gekregen. Weer starten en minimaal 2 jaar blijven gebruiken omdat anders mijn hersenen niet meer goed kunnen gaan reageren op de zoloft. En aangezien mijn grijze massa bijzonder goed op t spul reageerd tot nu toe…blijf ik t gebruiken



ach ja…kadootje van de zwangerschap he, een pracht van een dochter en een dijk van een ppd :wink:

Nou… hier toch echt andersom hoor dames :oops: Ik begin er nooit weer aan! Ik heb het ongeveer 3 jaar geslikt. Ben een keer in een keer gestopt ivm zwangerschap wat uiteindelijk een mk werd en ben tijdens de zwangerschap van Victor ook gestopt in twee weken tijd. Maar nu ik zonder ben al weer een aantal jaren merkk ik wel wat de ad met me heeft gedaan. Ik werd enorm vlak. Geen sexzin meer en niets maakte me nog uit. Puinhoop of niet, schoon of vies, leuke kleding of niet het raakte me geen bal! Ik leefde in een wereld met een glazen wand om me heen en dat was toch echt niet leuk! Ookal zijn emoties niet echt prettig toch ben ik blij dat ik ze weer voel.



Maar er zijn mensen die gewoon het stofje te weinig aanmaken en dus die medicijnenn nodig zijn. Net als met suikerpatienten. Dan moet je het natuurlijk zeker blijven gebruiken, daarom zou ik ook een keer een hele poos stoppen (jaar ofzo) als het goed met je gaat. Pas dan weet je of je het echt nodig bent of niet…



Ik vindt trouwens ook dat krabje het middel maar kort heeft gebruikt. Dan komen de positieve effecten er nog niet van naar boven.

Waarom moet je stoppen van je gynacoloog? Ik moest dat pas bij 20 tot 28 weken zwangerschap. ~En dat hoefde niet echt maar was wel beter.

Maar als je heel langzaam afbouwt, heb je toch geen last van bijwerkingen?

Ik ben langzaam aan het afbouwen (seroxat), en ik heb er gelukkig nog geen last van.

Sterkte!

Maar er zijn mensen die gewoon het stofje te weinig aanmaken en dus die medicijnenn nodig zijn. Net als met suikerpatienten. Dan moet je het natuurlijk zeker blijven gebruiken, daarom zou ik ook een keer een hele poos stoppen (jaar ofzo) als het goed met je gaat. Pas dan weet je of je het echt nodig bent of niet.....



en dat is bij mij nou t geval. De zwangerschap is hier de oorzaak van. Ik stop dus echt voorlopig niet meer.

Jillian, over het algemeen gaat t bij vele mensen probleemloos t op en afbouwen. Das hartstikke fijn, helaas hebben wij dus de pech van het leed wat bijwerkingen heet.

En dat je afvlakt van het spul.......zalig. Het is een soort megapijnstiller, maar dan voor je allerergste emoties.
Bij mij zorgde de ppd voor o.a hele heftige stemmingswisselingen. En geloof me, dan is het afvlakken echt welkom

Zijn afkick verschijnselen. Ik heb het ook geprobeert maar voor mij kwam het blijkbaar te vroeg, het afbouwen, en moet nog zeker een jaar doorslikken. Werd knetter in mijn hoofd toen ik stopte, terwijl ik me heel goed voelde. Leek wel een adhd-er. Niet fijn. Sterkte

Hoi ik heb seroxat ook 2 jaar geslikt en ik ben in 1 keer gestopt, en de huisarts adviseerde ook om toch weer te beginnen, maar ik wilde ervan af omdat ik o.a helemaal geen gevoel meer leek te hebben ( ik had het trouwens gekregen voor een burn out ).

Ik voelde mezelf ook echt zo beroerd niet normaal meer gewoon.

In 1 keer stoppen wordt ook afgeraden, maar ik geloof dat je zowiezo toch bijwerkingen krijgt. Dat duurt meestal een paar weekjes.



Sterkte ermee!



Groetjes Chico.

Ja dat probleem heb ik ook dat alles afgevlakt wordt best irri met de Seroxat had ik het erger dan nu met de citalopram gelukkig maar dat is minder maar ach kan er mee leven beter zo dan depri denk ik dan maar hoor.