Advies: Kitten met schimmelvirus

Hallo meiden…



Wij hebben een paar wk geleden een nieuwe kitten gekocht die we vlgd week vrijdag mochten ophalen.

Nu krijg ik gisteren een mail met het mindere leuke bericht dat de kittens waaronder onze kitten een schimmelvirus hebben.

Ze vermoeden dat de vader schimmelsporen uit de Cattery waar ie vandaan komt heeft meegenomen.



Ze worden nu behandeld ervoor en ik kreeg de vraag wat we nu willen, de kitten vlgd week gewoon ophalen en zelf doorgaan met behandelen of de kitten daar laten totdat ie ervan af is.



Heeft iemand ervaring met schimmelvirussen bij katten?

Ik heb gevraagd of ik hun dierenarts mag bellen, ik wil er graag meer over weten…ook omdat we met een klein kind zitten en ik geen zin heb om een zieke kitten in huis te nemen of de kans loop dat het besmettelijk is ofzo.



Wat zouden jullie doen??



Om dit snoezig beestje gaat het…Pepper…een halve maine coon.

Een schimmel is heel hardnekkig en daar kom je niet zomaar vanaf. Als het in je huis zit word je kitten steeds weer besmet. En je huis schimmelvrij krijgen is een flinke klus. Ik heb al gehoord van mensen waar de hele woonkamer uitgerookt moest worden. Overigens kan het voor mensen geen kwaad, dus om je kind zou ik me geen zorgen maken, wel om andere huisdieren. Ik zou dit kitten dus pas ophalen als hij er 100% zeker vanaf is. (eerst zelf langs de DA gaan met hem)



Maar er is genoeg over te vinden online, even googlen dus.

Dank je wel voor je antwoord.

Nou ik heb er gisteren op gegoogled en werd er niet vrolijk van…er zijn schimmelvirussen die wel overdraagbaar zijn op mensen.

Ik heb die mensen ook gevraagd om welk virus t gaat…er zijn zoveel verschillende dat ik maar ben gestopt met lezen.



Het kan dus lang gaan duren eer ze ervan af zijn, pfff mijn zoontje zeurt nu al constant om Pepper… :?

Wij hebben 3 katten gehad. 1 heilige birmaan en 2 ‘gewone’ . De heilige birmaan was gevoelig voor schimmels ze heeft het 3x gehad. Meestal was het na veel wassen met speciaal spul over. Was ongelooflijk rotwerk en niet leuk voor de kat maar het ging daarmee wel over. De andere katten hadden er nooit last van. Bij de birmaan waren de symptomen haaruitval ( maar geen vieze schilfers oid je zag helemaal niets aan de kat behalve kale plekken ze was er ook niet ziek van )



Ik denk wel dat ik de kat pas in huis zou nemen als deze schimmelvrij is. Het behandelen is een hoop gedoe en nu hou je je huis schimmelvrij.



Wij hadden nergens last van. Ik was ook zwanger tijdens de behandelingen van de maar heb voor de zekerheid de kat zelf niet behandeld toen omdat ik niet wist wat het medicijn deed en de DA wist het ook niet precies.

Sorry, geen ervaring maar mijn gevoel zegt idd ook (hoe moeilijk ook) wachten tot ze 100% schimmelvrij is! Wat Repelsteeltje ook al zegt, dan jou jij je huis in elk geval schimmelvrij en kan ie niet steeds weer besmet worden straks :thumbup: En verder is het wel een enorme opvreter hoor :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

wachten hoe moeilijk ook :cry: zou hem ook graag meteen willen

zou wel vragen hoelang ze denken dat het nog duurt :hug:

met pijn in ons hart hebben we ervan af gezien.

Ik heb hier en daar wat info opgevraagd en het kan best lang gaan duren.

Het is duidelijk dat de vader het doorgegeven heeft aan de kitten, dus papa is de drager.

De kitten hier in huis nemen tijdens de behandeling is geen optie, ik wil geen schimmelhuis…en afwachten zouden we kunnen doen, maar met een drager daar in huis heb ik er een hard hoofd in.



Daarnaast zitten die mensen middenin een verbouwing, dus echt schimmelvrij kunnen ze t naar mijn mening niet krijgen…door die stof zal er toch deeltjes blijven hangen.



Ik geef niet snel iets op maar moet ook aan Odin denken, ik wil een goede start kunnen maken met een diertje en niet op deze manier aan iets beginnen.

Ik heb er gewoon geen goed gevoel over en dat gevoel zal ik niet voor niks hebben.

We hebben nu nog geen binding met t beestje, al was t geen makkelijke beslissing.



:? :?

Denk dat je de goede keus hebt gemaakt…

Sowieso een echte cattery zou nooit een volbloed MC mannetje met een HTK poes mixen… :shifty: Dus of dit is een ongelukje geweest… (kater is ontsnapt) of deze cattery is sowieso niet echt ehm… goed bezig… :shifty:





het blijft jammer, tis zo’n mooi ding… :inlove:

Fai, het was idd een ongelukje, dit stel heeft hun Maine Coon bij een cattery gekocht en de dierenarts vermoedt dus dat hij die schimmelvirus van daaruit meegenomen heeft. (als ik hun was nam ik eens contact op met die cattery)

Tja en thuis hadden ze een vrouwtje zitten (europese korthaar)…ze zullen wel gedacht hebben dat t niet zo’n vaart zou lopen met zo’n jonge kater maar goed je ziet t … :wink: :mrgreen:

Ja dat dacht ik al… als ze jeuk hebben he… :lol:

Ik heb mijn siams met 4 mnd laten tjoptjoppen… siams zijn ook al vroeg rijp…

Zou idd die cattery eens contacteren…

Verder heb je denk ik de goede keus gemaakt… hoe sneu ook… (wat kan je je verheugen he, op zo’n kleintje… )

jaa ik keek er enorm naar uit…

ik vond t ook erg moeilijk om die mensen deze beslissing door te geven.

ben benieuwd naar hun reactie.

maar goed kittens genoeg op de wereld :wink:

Ja daarom… en vast nog zo’n lekker ding te vinden… :inlove:





hoe reageerde O?

tja die heb ik nog niks gezegd…ik zat net met hem poesjes te kijken en hij noemt zelfs zwarte katten nog mien Pepper. :mrgreen: :mrgreen:

Dus denk dat ik m niet onnodig verdrietig hoef te maken…elke kitten zal voor hem Pepper zijn :slight_smile: moeten we wel op zoek naar een Kater haha

In Schinnen zit stichting Zwerfkat in Nood, ik denk dat we daar eens gaan kijken…ik heb 1x een kat daar vandaan gehaald en dat was de liefste van de wereld. :inlove:

@Natascha1975 wrote:

tja die heb ik nog niks gezegd…ik zat net met hem poesjes te kijken en hij noemt zelfs zwarte katten nog mien Pepper. :mrgreen: :mrgreen:

Dus denk dat ik m niet onnodig verdrietig hoef te maken…elke kitten zal voor hem Pepper zijn :slight_smile: moeten we wel op zoek naar een Kater haha

In Schinnen zit stichting Zwerfkat in Nood, ik denk dat we daar eens gaan kijken…ik heb 1x een kat daar vandaan gehaald en dat was de liefste van de wereld. :inlove:








Och die O… heerlijk ding… :inlove:



Katers zijn sowieso leuk… lief… vind zelf, aanhankelijker dan die kleine ‘bitches’ :mrgreen:

Schinnen ja klopt… en weet je… ik ben dol op mijn 2 siams… maar heb me stiekem toch altijd beetje rot gevoeld over dat ik een ‘asielkat’ geen beter leven heb gegund… gek is dat he… dus als je daar een mooie kater vandaan kan halen, heb je ook nog iets goeds gedaan :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Kinderen zijn zo heerlijk he :inlove: :inlove:



ik snap wat je bedoelt hoor daarom heb ik nu ook zoiets ach laat ik zo’n beestje een kans geven…maar hij moet wel mooi zijn :oops: :lol:

@Natascha1975 wrote:

Kinderen zijn zo heerlijk he :inlove: :inlove:



ik snap wat je bedoelt hoor daarom heb ik nu ook zoiets ach laat ik zo’n beestje een kans geven…maar hij moet wel mooi zijn :oops: :lol:








Tuurlijk moet ie mooi zijn…



Ik heb ook alleen maar mooie mannen in huis… :snooty: :mrgreen: 8)

Mooie man 1… en mooie man 2…

ik wilde eerst al schrijven, persoonlijk, hoe cru het is,

zou ik er ook vanaf zien

:hug:



ik heb nog 2 lieve kittens, die een baasje zoeken…





faiza, wat een prachtige beestjes heb je… :inlove:

Thanx Gab… zijn ook heel lief en aanhankelijk mijn jongens…

wowwwwwwwwww Fai dat zijn idd mooie mannen :inlove: