advies gevraagd

Hallo!



ik heb eigenlijk even advies nodig…



Sinds kort is er een nieuw jongetje komen wonen bij ons in de buurt…een jaar of 8 schat ik…



Sinds een week is hij steeds aan het klieren bij ons achter de schutting. hij roept Ruben dan om hem als Ruben blij komt aanlopen de huid vol te schelden en tegen de schutting te schoppen…

Ruben begrijpt hier niets van…

ook gooit het jongetje planten door de schutting…Wat ik ook nit zo fijn vind als de kids achter het huis zijn…Esmee bijv. stopt alles in de mond…en Ruben heeft daar soms ook een handje van. De reden dat wij geen giftige planten in de tuin hebben…

Ik weet niet of de planten die de jongen door de schutting stopt giftig zijn of niet…



Ik vind dit helemaal niet leuk…reageer ik nu overdreven? Is dit normaal gedrag voor een 8-jarige? Moet ik het op zijn beloop laten? Moet ik het bespreekbaar maken met zijn moeder?

Het jongetje zegt ook steeds kom maar krijg je een cadeautje van mij…

Straks als Ruben alleen buiten mag spelen lijkt het me heel eng als hij naar dat jongetje toegaat, want dat doet Ruben zeker…die ziet nergens kwaad in…



wat zouden jullie doen in dit geval? Ik vind het zo naar dat hij zonder reden zo agressief doet tegen Ruben…



Ruben is niet het kind dat zomaar iemand uitdaagt of pest…



Hopelijk kan iemand mij advies geven…dit is gewoon niet leuk zo…



groetjes Bianca

Je reageert helemaal niet overdreven.

Ik zou zelf proberen een gesprekje aan te gaan met de moeder van dat jongetje en leg haar uit dat je het gedrag van hem gewoon heel vervelend vind en dat Ruben er niks van begrijpt.

Ik geloof niet dat dit normaal gedrag is voor een jongen van 8, Duncan heeft dit nooit gedaan voor zover ik weet maar ik zie het hier in de buurt ook weleens dat ze dit soort gedrag vertonen.



Succes en laat even weten wat je gaat doen. Misschien krijg je nog snel ander advies waar je iets aan hebt :-*

Ik zou ook zeker een gesprek aanknopen met die moeder… Een kind van 8 is zich heel goed bewust van zijn acties en daden dus hier moet wel iets mee gedaan worden. Waarschijnlijk weet zijn moeder helemaal niets van zijn rare gedrag af en kan ze hem zo erop aanspreken.



Wat tama zegt, dit gedrag is niet normaal.

Misschien is dit een manier van het jongetje om de aandacht van Ruben te krijgen. Heel gek misschien, maar sommige kinderen snakken er naar om met iemand te spelen, maar het lukt ze niet om ze dit op een normale manier te vragen.

Kun je het jongetje niet een keertje bij jou (in de tuin) uitnodigen om samen te spelen? Dan kun je het zelf in goede banen leiden.

ik zou dit zeker met de ouders bespreken, vind dit niet normaal :?

Mijn zus heeft ook een 8jarige zoon, haalt ook wel kattekwaad uit maar dit vind ik toch echt niet kunnen.

Wij hebben hier zo’n meisje in de buurt…komt dan bij Romay spelen,maar dan mag romay niets doen in haar eigen tuin met haar eigen spullen,als ze er dan iets van zegt is het meisje boos en gaat ze weg…

Als romay dan buiten speelt,rennen ze haar achterna en jagen haar naar huis.

Ik heb het meisje er eens zelf op aan gesproken,en later haar oma die er zelf over begon in de winkel…het meisje is daar heel vaak…

Oma gaf mij gelijk en ze zou eens met het meisje praten,nu gaat het goed…ze komt hier niet in de tuin maar Romay kan rustig buiten spelen.



Rot he als ze zo tegen je kind doen,kun je niet hebben…

Probeer het jongetje er eens rustig op aan te spreken,dat Ruben nog te klein is om hem te snappen en dat het niet leuk is wat hij doet…werkt dit niet kun je altijd nog naar zijn moeder gaan…sterkte meid…

bian, het advies vAN tAN LIJKT ME OOK WEL WAT, MAAR IK ZAL DIT ZEER ZEKER PAS DOEN NAAR OVERLEG MET DE OUDERS VAN DE JONGEN. (sorry voor de grote letters).

Succes.

Foei, ik kan me voorstellen dat je hier mee in je maag zit.

Ik zou het niet maar zo op z’n beloop laten, want dat gaat niet werken denk ik.



In eerste instantie zou ik er mee beginnen het jongetje zelf er op aan te spreken (weet niet of je dat misschien al gedaan hebt?) Hem zeggen dat dit soort dingen hier niet getolereerd worden. Vervolgens zou ik wel meteen ook even naar zijn moeder gaan, zodat zij op de juiste manier op de hoogte is van de situatie (voordat dat jongetje een verkeerd verhaal op gaat hangen).

Verder zou ik proberen om misschien toch ook met Ruben te praten en hem te zeggen dat hij er maar even niet naartoe moet gaan als dat jongetje hem roept. Maar dat zal nog wel erg moeilijk zijn voor hem.



Heel veel succes, enne…je reageert helemaal niet overdreven hoor!



Groetjes Tamara

Heb je zelf al eens wat tegen hem gezegt?? Zou zelf eerst eens iets zeggen, zo van: ik vind het niet leuk als je zo raar doet tegen ruben, je kunt toch gewoon doen tegen hem?? En je moet ook geen troep meer door de schutting goiien.

Als hij hier niets op uit doet idd naar de ouders gaan en het probleem voorleggen. Hopelijk reageren die zoals een ouder hoort te doen, doen ze dat niet dan het kind gewoon verbaal zelf verwijderen, desnoods bij de arm pakken en weg zetten! Van ik wil je hier niet meer zien bij ons achter thuis!

@sarina wrote:

dan het kind gewoon verbaal zelf verwijderen, desnoods bij de arm pakken en weg zetten!




Dit zou ik eerlijk gezegd zelf nooit doen. Kun je best problemen mee krijgen in de trant van: die mevrouw heeft mij geknepen. En bewijs jij dan maar eens dat dat niet zo is.

Wees hier dus voorzichtig mee!

Ik vind absoluut niet dat je overdreven reageert. Dit is op zich geen normaal gedrag voor een 8jarige, maar ik denk dat Tan wel gelijk heeft. Net verhuisd, geen vriendjes, wennen op school, best onveilig voor een kind. Maar daar ben jij niet mee geholpen…



Ik zou kennis gaan maken met jullie nieuwe buren, dan zie je meteen wat voor een gezin erachter zit. ( even voostellen en laten merken dat je al kennis hebt gemaakt met hun kind). Dan zou je het gedrag van het jongetje ook even kunnen noemen als zijnde zeeeer vervelend en niet gewenst.



Heel veel succes.

Jee, Bian. Ik kan me voorstellen dat je ermee in je maag zit. Sommige kinderen kunnen ook zo vervelend in hun vel zitten.

Misschien weet het kind zich inderdaad geen raad met zichzelf en anderen.



Ik zou het jochie toch eens zelf vriendelijk aanspreken voor je naar de ouders toestapt.



Succes!

Het jochie er zelf op aanspreken kan je wel doen maar stap dan daarna gelijk naar de ouders en breng hun hiervan op de hoogte. Het jongetje kan namelijk de hele boel in zijn voordeel gaan draaien… Ik heb dat zelf al een keer mee gemaakt dus kijk daar wel mee uit.

ik zou ook eerst even naar het jongetje stappen en uitleggen dat je dit niet leuk vind en dat ruben het ook niet leuk vind. En als hij eens met ruben wil spelen dan mag dat best maar dan wel leuk spelen en niet pesten.

en idd ook even naar de ouders.

Bian Je hebt het allemaal al een keer gehoord maar ik zou ook eerst het jongetje er op aan spreken en daarna naar zijn ouders gaan.

Ik ben het ook wel met Tan eens misschien vind hij het moeilijk om vriendjes te maken en is dit zijn manier van aandacht vragen.



Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je hier flink mee in je maag zit dus overdreven reageer je zeker niet.

Heel veel succes ermee.

Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik kan hier zeker wat mee.

Ik had hem nog niet hierop aangesproken, wilde eerst zeker weten wat er precies steeds gebeurt…

De volgende x doe ik dat wel en ga direct naar zijn moeder om het haar ook te vertellen…

Ik had trouwens al eens kennisgemaakt met haar.

Maar het lijkt mij ook zo vervelend als er iemand over je kind klaagt.

Daar kun je ook ruzie van krijgen…zo van wat een aanstelster dat ze daar direct voor komt…

@Bian25 wrote:

Daar kun je ook ruzie van krijgen…zo van wat een aanstelster dat ze daar direct voor komt…




Gewoon op een vriendelijke toon komen vertellen, dan heeft ze toch geen reden op ruzie te maken?

nee precies gewoon op een normale toon… opvoeden doe je in een maatschappij… ( lekker cliche hahaha)

Hé Bian, ik kan me voorstellen dat je ermee zit hoor!!

Je hebt de moeder al eens gesproken zei je??

Je zou het dan wel met haar kunnen bespreken toch?

Niet meteen beschuldigend, maar zo van: Goh, hij gooit steeds plantjes door de schutting, wat zijn dat voor planten, rukt hij jullie tuin leeg??

Dan komt het gesprek vanzelf wel op gang…



Ik zou het zelf wel eerst op een vriendelijke manier aan het jongetje zelf vragen, waarom hij dat doet.

En dan ook proberen de moeder te spreken te krijgen, om te proberen er rustig over te praten.



Succes ermee!!

@sarina wrote:

, desnoods bij de arm pakken en weg zetten! Van ik wil je hier niet meer zien bij ons achter thuis!




Nou dit zou ik niet doen , en je kan een ander zijn kind ook niet zomaar bij de arm pakken lijkt me…



Ik zou het jongetje er wel op aanspreken , en ik zou ook zeker de moeder inlichten over wat er gebeurd is.



Vervelend , succes ermee!! :-*