advies gevraagd

Hee Bian, ik snap je helemaal. Dit is niet leuk. Denk je dat het jongetje een beetje aanspreekbaar is? Zo ja, probeer dan op een ‘lieve’ manier uit te leggen dat hij dit allemaal niet moet doen. Vooral erbij zeggen dat hij al heel groot (en verstandig) is en Ruben nog klein. Lukt dat niet, dan misschien eens met de moeder praten. Liefst als je haar toevallig tegenkomt, anders is het ook weer zo officieel… Lente speelt ook altijd met oudere kinderen voor ons huis in het parkje. Die laten haar dan soms ineens links liggen of ze hebben niet door dat ze iets nog niet kan. Dan praat ik ook altijd met ze hoor. Dat kan best op die leeftijd.



Succes!!!



xx

naast het feit dat je het betreffende buurjongetje op zijn gedrag aan kunt spreken kun je ook je zoontje uitleggen dat je het niet goed vind om met anderen over de schutting heen te praten. Geschreeuw over de schutting noemen we het hier :mrgreen: Als je met elkaar wilt praten dan ga je naar elkaar toe. Dat kun je ook aan het jongetje uitleggen. In feite vraag je iets heel moeilijks aan je zoontje ( namelijk het nergeren van iemand die hem roept en leuke dingen belooft maar akelige dingen doet) We hebben het hier ook een beetje gehad en aan mijn zoontje van toen nog geen 3 was het wel uit te leggen. Ookk de overige kindertjes uit de straat weten dat ze bij ons niet over de schutting mogen schreeuwen. Het gebeurt ook niet. En als dit buurjongetje genergeerd wordt dan wordt het waarschijnlijk snel minder. Wel de leuke dingen op straat doen maar over de schutting niets.

Over de planten zou ik me ook zorgen maken. Goed opletten dus en gewoon weggooien. Geen aandacht is soms het beste.



Succes!

Wat vervelend!



Hebben de jongens al echt kennis met elkaar gemaakt en samen gespeeld? Misschien kun je eerst een gesprekje met de moeder hebben en vertellen dat haar zoon Ruben zijn aandacht aan het trekken is en vragen of het een idee is om hem een keertje (zou er wel zelf bij willen zijn) laten spelen.



Als ik die zin lees van

@Bian25 wrote:



Het jongetje zegt ook steeds kom maar krijg je een cadeautje van mij…

denk ik zomaar aan een mini-kinderlokkertje, :think: maar geschreven woorden kunnen anders overkomen dan gesproken en jij hebt ze ws gehoord, dus misschien klinkt het in werkelijkheid heel anders.

Als hij na het spelen doorblijft gaan met planten gooien, zou ik hem daar zelf op aan spreken. Hij kent jou dan al wat beter van de keer dat ie bij jullie te spelen was, dus hopelijk heeft ie dan wat respect voor je en luistert ie.

Ik zou het niet te lang door laten gaan, misschien gaat ie het als iets leuks zien.

Succes!
Succes!

Dank jullie wel voor de reacties…



Het jongetje doet het denk ik niet om met Ruben te willen spelen…Als ik hem voor het huis tegen kom durft ie ons niet eens aan te kijken…



Als hij roept dat hij een kadootje heeft voor Ruben is dat idd op een akelige toon…



Ik heb geen goed gevoel bij het jongetje dus hem uitnodigen om hier te spelen doe ik liever niet…

Kennen jullie dat gevoel wat je soms kan hebben bij mensen dat het niet goed zit? Dat heb ik met dit jongetje dus ook…

Als een kind denkt dat het vrienden maakt door agressief te doen en mensen te pesten lijkt mij niet goed…



Maar we zien wel hoe het gaat…vandaag zal hij vast weer verschijnen achter de schutting…woensdagmiddag zijn de scholen vrij…en het is mooi weer…



wordt vervolgd…

en nog bezoek gehad bij de schutting…

jongetjes van 8 kunnen best raar reageren hoor als het gaat om contact zoeken… ze willen stoer zijn ik bedoel ze zijn tenslotte 8 :mrgreen: maar ja zo’n dreumes is ook best leuk… maar ja die is weer niet stoer :mrgreen: (ja vind jij wel maar de vrienden van 8 niet…sorry) en die vrienden van 8 zijn ook belangrijk… en tja wat doe je dan… dan is het als jongen van 8 best moeilijk jezelf een houding te geven/// zoiets kan natuurlijk ook///

probeer hem uit te leggen dat dit voor je zoontje niet leuk is/

Ik heb vandaag de kans niet gekregen om het jongetje te spreken…Hij was er vandaag niet…helaas…