Advies gevraagd aan marktplaats-experts!

Stel dat je akkoord gaat over een prijs via de mail. Tijdens jullie gemail biedt iemand anders 20,- meer dan de prijs waarmee je akkoord bent gegaan. Ben je dan echt heel fout als je aangeeft het liever aan die ander te verkopen? Is dat echt not-done? :oops:



Ik zit nooit op mp en ik weet niet wat de etiquette is in deze… :shifty:

Je bent al akkoord gegaan…helaas!!

Het gaat niet zozeer om de etiquette denk ik maar om eerlijkheid. Een woord is een woord en een afspraak is een afspraak.



Gaat het om een veel hogere bieding ? Niet dat dat uitmaakt hoor, maar meer een vraag uit nieuwsgierigheid.

als je een akkoord hebt, dan vind ik het inderdaad not-done…

eerlijk gezegd

Stel je even in de plaats van de koper …



liefs

Gerda

Het gaat om 20,-…

ik vind dat als je akkoord bent gegaan dat je dan ook moet doorzetten!



jij zou het toch ook niet leuk vinden dat als iemand akkoord gaat met je bod, het ineens afzegt?

Ohja, ik zie het nu, ik dacht dat je akkoord ging met 20 euro en iemand anders meer bood. Verkeerd gelezen.



Jammer van de 20 euro. Maar je kunt het niet maken om het aan een ander te verkopen. Het zal je zelf maar overkomen, dat is zooo lullig :?

Niet. In de winkel betaal je ook de afgesproken prijs en zou je ook op je neus kijken als een ander 20 euro meer bied en het artikel aan je neus voorbij gaat, terwijl jij al op het punt van afrekenen staat…

Heeft weinig met de marktplaatsetiquette te maken en des te meer met jouw eigen gevoel voor ethiek. Ik persoonlijk vind het not done om nu met die ander in zee te gaan.

Ok, duidelijk. Tnx all! :slight_smile:

Welcome!



Wel zuur he? Volgende keer wat langer laten staan :wink:

@mamma_ wrote:

Welcome!



Wel zuur he? Volgende keer wat langer laten staan :wink:




Haha, ik zei t al: ik ben niet zo thuis in dat hele mp-gebeuren. En dat zure, dat valt mee… ik kom er wel overheen :wink: Vind het wel jammer te lezen dat ik de enige ben die zou overwegen het aan de hoogste bieder te verkopen, gelukkig heb ik KoK om me in het gareel te houden… :roll: :angel:

@D. wrote:

@mamma_ wrote:
Welcome!



Wel zuur he? Volgende keer wat langer laten staan :wink:




Haha, ik zei t al: ik ben niet zo thuis in dat hele mp-gebeuren. En dat zure, dat valt mee… ik kom er wel overheen :wink: Vind het wel jammer te lezen dat ik de enige ben die zou overwegen het aan de hoogste bieder te verkopen, gelukkig heb ik KoK om me in het gareel te houden… :roll: :angel:




:oops: :shifty:

niet de enige hoor…mijn eerste reactie was om het hogere bod aan te nemen.





Enkeltje Hel voor Helma!! :oops: :oops:

@Karin2 wrote:

Jammer van de 20 euro. Maar je kunt het niet maken om het aan een ander te verkopen. Het zal je zelf maar overkomen, dat is zooo lullig :?




nou idd… ik heb dat dus een keer gehad. Diegene had al gezegt dat het bod accoord was. Ik vroeg het rekeningnummer om geld over te maken… en toen kreeg ik een mail, sorry ik heb een hoger bod gekregen het gaat niet door :x :x nou ik kan je zeggen dat dat idd heel lullig is :roll:

Ja ik vind ook dat als je accoord bent gegaan dat je dan gewoon pech hebt gehad.



Ik had 2 week terug ook zoiets een badstandaard,ze was al accoord gegaan mail ik een dag later om de gegevens krijg ik een mail terug dat mijn antwoord te lang duurde :think: Hmm 1 dag.Ze had een bod van 2 euro meer gehad hahahahaha 2 euro zeg.Beetje zielig.



Ik heb haar een mail gestuurt dat ik niet 24uur achter mijn pc zit,en heb haar veel plezier gewest met haar 2euro extra :lol:

Persoonlijk zou ik zeggen; je hebt je woord al gegeven dus voor mij voldoende. Afspraak is afspraak.



Maarrr… ik zou het wel begrijpen als iemand mij zou laten weten dat er een aanzienlijk hoger bod is gekomen en dat hij/zij dat wil gaan accepteren, en mij de kans wil geven om eventueel mee te gaan in het bod. Simpelweg omdat Marktplaats een veilingsite is en daar werkt het nu eenmaal anders dan in de normale winkel. Hoogste bieder krijgt het product.

Je bent niet de enige die overweegt het hogere bod te accepteren.

Maar het is idd not-done.



Tegenwoordig mail ik meestal iets als…



Bij gebrek aan belangstelling ben ik bereid akkoord te gaan met uw bod, we hadden echter een ander bedrag in gedachten.

Mocht er binnen nu en 2 dagen, voordat uw betaling plaatsvind alsnog een hoger bod komen dan behouden wij ons het recht om dit hogere bod te accepteren.



Tot op heden gaat dit goed en heb ik zo al 4x alsnog een hoger bod kunnen accepteren. :thumbup:

Wat een goede tip Cell!

En andersom? Jij hebt iets gevonden voor x bedrag, en nadat je hebt afgesproken met de verkoper kom je een andere verkoper tegen die het voor minder verkoopt. Moet je dan ook de koop door laten gaan, of zou je dan wel zeggen dat je een betere deal hebt gevonden en de eerste koop afhaken?

Ik vind het not done iig. Afspraak is afspraak.