Advies gevraagd aan marktplaats-experts!

Ik vind ook akkoord = akkoord. Dan had je meer geduld moeten hebben. Maar is vlgs mij geen regel op mp, is meer je eigen gevoel daarbij. Ik ga altijd uit van hoe ik het zelf ook zou willen als ik een bod doe op iets.

Wij hebben het ook gehad, de andere partij (met het hogere bod) wilde wel 25 euro betalen.het is even slikken en weer doorgaan maar afspraak is afspraak.Wel zonde voor de jongens want als we van hun iets verkopen stoppen we het in een pot zodat ze daar dan weer iets nieuws voor kunnen kopen en 25 euro kan je heel leuk playmobil kopen.

Wij verkopen veel via mp en als we eenmaal accoord gaan verkopen wij het aan diegene,hoeveel een ander dan ook biedt…helaas doet niet iedereen dat op mp…

Ik zou er waarschijnlijk een mailtje tegenaangooien aan degene waarmee je accord bent gegaan dat je een hoger bod heb gekregen en dat je voor hetzelfde bod ook aan haar-hem wilt verkopen.





Iedereen kan wel zo hard roepen nee dat kan je niet doen, accord is accord, maar sorry, een ander kan niet in jouw portemonaie kijken.

Een bod van 20euro meer vind ik behoorlijk veel. Bij een euro of wat zou ik dat dan weer niet doen.



Je wilt niet weten hoeveel van die mailtjes ik al heb gekregen via marktplaats. Wel al accord, idd nog geen geld overgemaakt en dan zo´n mail. De ene keer ga ik er in mee, de andere keer bedank ik vriendelijk en wens ze succes bij de verkoop. Tis maar net hoe graag ik het product )of in mijn geval de kleertjes) wil hebben.

@Nefarious wrote:

En andersom? Jij hebt iets gevonden voor x bedrag, en nadat je hebt afgesproken met de verkoper kom je een andere verkoper tegen die het voor minder verkoopt. Moet je dan ook de koop door laten gaan, of zou je dan wel zeggen dat je een betere deal hebt gevonden en de eerste koop afhaken?




Dat vraag ik me ook af… :think:



Ik heb de dame in kwestie gemaild, ze had zelf ook al gezien dat er hoger was geboden (inmiddels 85 tegenover haar 60) , en gezegd dat ik het vandaag nog opstuur. Ze was er dolgelukkig mee, vond het ook heel netjes van me. Dus ik heb nu iemand heel blij gemaakt, daar kan die 25,- niet tegenop hoor :slight_smile:

Fijn dat je je goed voelt bij je beslissing… :clap:



Als wij denken dat het bod hoger kan laten we het bod wat al gedaan is nog even staan,en reageren pas een paar dagen later…dan doen we een tegenbod…enproberen het eens te worden met de prijs…

Als mensen geld overmaken zetten we de adv op gereserveerd,is het geld met een paar dagen niet binnen gaat hij weer in de verkoop…

doe idd wat je zelf ook het liefste zou hebben als jij iets koopt daar…

Dat bieden alleen op de site geeft ook geen garantie he… er werd bij ons heel vaak geboden door mensen die niet eens bestonden! :shock:





Wij hebben het zelf wel een keer gehad met een motor. Hij stond er al een tijdje op, eerst een jongen voor een bep. bedrag gesproken, die zou komen kijken met 2 weken. Maar toen kwam er iemand die flink meer wou geven en sneller kwam. Hebben we die ander eerlijk gezegd hoe het ervoor stond, en die zei dat hij het wel begreep en dat het jammer was. Als die ander niet meer wou konden we hem nog wel bellen.

Vond ik ook wel erg sportief.

@crazymom wrote:

Ik zou er waarschijnlijk een mailtje tegenaangooien aan degene waarmee je accord bent gegaan dat je een hoger bod heb gekregen en dat je voor hetzelfde bod ook aan haar-hem wilt verkopen.





Iedereen kan wel zo hard roepen nee dat kan je niet doen, accord is accord, maar sorry, een ander kan niet in jouw portemonaie kijken.

Een bod van 20euro meer vind ik behoorlijk veel. Bij een euro of wat zou ik dat dan weer niet doen.


Tja, zo doe ik het dus meestal ook... :shifty:
Al hangt het wel van het bedrag af. Zelf heb ik van de week nog iets verkocht voor 45 euro, kwam er dezelfde dag nog een mailtje van een bieder voor 50 euro. In dit geval ben ik toch gewoon met de eerste bieder in zee gegaan, maar als de tweede bieder 65 euro had geboden (dus 20 euro meer, zoals in het geval van de TS), dan had ik dit toch echt als tegenvoorstel naar de eerste bieder gestuurd hoor.
Etiquette oké, maar ik ben ook geen dief van mijn eigen portemonnee. :shifty: :oops:

Moeilijk hoor. Zo had ik een keer een koopje gezien, direct gebeld, akkoord, we zouden de gegevens naar elkaar mailen. Na een dag mail ik dat ik nog steeds geen bankrekening heb gekregen. Krijg ik een mail terug: sorry, we zijn in zee gegaan met een hogere bieder.

Nou ja zeg! das wel balen.



Ik verkoop ook wel eens wat via mp en probeer het altijd netjes af te handelen.



Nienke

Ik kreeg laatst ook een boze mail, omdat ik op een spijkerbroek eerst een bod van 10 euro had gehad, ik mailde dat ik akkoord ging.



Vervolgens krijg ik diezelfde dag een hoger bod van 11 euro. Dus ook die mailde ik dat ik akkoord was.



Die met het hogere bod reageerde als 1e terug, dus met haar ben ik de verkoop ingegaan.



De ander mailde later terug, maar was wel boos dat ik hem dus aan die ander had verkocht.

Wat doen jullie dan in dit soort situaties???

ik vind idd afspraak is afspraak

ik had het pas met de vaatwasser … mijn man was al onderweg en toen belde hij dat iemand meer had geboden en dat we hem voor die prijs konden komen halen en hij hem anders aan de andere zou verkopen

het is dat ik heel graag een vaatwasser wilde en ben er nogsteeds blij mee maar het is niet mijn manier van handelen

dat zou ik zelf nooit doen, bied iemand meer heb ik pech en dan verkoop ik toch aan degene waarbij ik als eerste accoord ben gegaan



annemarie ik vind het ongeveer hetzelfde

want je was al accoord gegaan met die eerste

en alleen omdat de 2de eerder reageerde kreeg die hem

ik kan me voorstellen dat mensen niet 24 uur achter hun pc zitten, weekend ben je er vaak voor je familie en door de weeks is meer en deel aan het werk dus als er een dagje tussen een mailtje zit vind ik dat niet heel lang

kijk duurd het 2 a 3 dagen duurd dan zou ik een mailtje sturen om te pijlen of er nog belangstelling is en dat er nog andere kapers op de kust zijn en dat je dan accoord gaat met de andere

maar ik persoonlijk ben van eerst het ene dan het andere niet en en

dat zou bij mij niet goed voelen.

Ik heb zelf dan zoiets van, tja dan moet je maar meer aan je pc zitten, of je webmail checken…



Doet nooit iemand moeilijk over, maar toevallig laatst wel een die daar een boze opmerking over maakte!



Pas ook zelf meegemaakt, met een koffertje, ik had geboden en direct gemaild dat ik hem erg graag wilde hebben, of ze hem op wilde sturen.

Krijg ik later die avond een mail dat ze hem heeft verkocht aan iemand die hem die avond nog kwam ophalen. Ik baalde daar ook van, maarja, kon haar geen ongelijk geven…

ja maar was zij toen al op jou mail accoord gegaan?

want als ik 2 mailtjes krijg en het ene mailtje is gunstiger dan het andere dan zou ik natuurlijk ook gaan voor het beste bod of voor de zekerheid van ophalen en meteen betalen (je weet tenslotte maar nooit)

en dan de andere mailen dat het product helaas al verkocht is

maar ik zou nooit als ik zeg maar met jou eerst accoord ben gegaan en dan een hoger bod krijg van een ander het product aan die andere verkopen

het voelt voor mij als een princiepe kwestie… ik heb jou mijn woord gegeven dat ik jou dat product verkoop en dat jij daarop kan vertrouwen dat jij het dan ook krijgt.

wie het eerst komt wie het eerst maalt

en dan kan dat bot hoger zijn dan dat van jou, dat is dan pech voor mij want ik heb met jou al afgesproken en voor dat bedrag



nee accoord is voor mij accoord.

Nee dat niet, maar dat is dan toch hetzelfde, als mijn eerdere antwoord in dit topic, over 2 biedingen op iets wat ik te koop aanbied. Bij beiden had ik vtv geen contact, dus wie het eerst komt het eerst maalt!



Heb ik alles al toegezegd dan is het natuurlijk wel een deal.

Alhoewel, ik weleens iemand had die steeds afspraken verzette. Tot ik diegene mailde dat ik het item aan een andere had verkocht…

@Anne-marie wrote:

Ik kreeg laatst ook een boze mail, omdat ik op een spijkerbroek eerst een bod van 10 euro had gehad, ik mailde dat ik akkoord ging.



Vervolgens krijg ik diezelfde dag een hoger bod van 11 euro. Dus ook die mailde ik dat ik akkoord was.




kijk, hier lees ik uit dat je 2x accoord bent gegegaan
het 1ste bod was 10 euro stuurde je een mail dat je accoord was gegaan
het 2de bod was 11 euro idem een mailtje van accoord

toch?

vervolgens omdat die ander die dag even geen mogelijkheid meer had om achter de pc te zitten om meteen gegevens door te mailen ga je in zee met de 2de terwijl je met de 1ste al accoord bent gegaan met zijn bod
je kan toch niet van iemand verwachten dat ie de hele dag achter zijn pc zit?

het 2de senario geef ik je groot gelijk, je kan niet blijven verzetten en zou ik ook gezegt hebben van bekijk het maar

@Anne-marie wrote:

Ik kreeg laatst ook een boze mail, omdat ik op een spijkerbroek eerst een bod van 10 euro had gehad, ik mailde dat ik akkoord ging.



Vervolgens krijg ik diezelfde dag een hoger bod van 11 euro. Dus ook die mailde ik dat ik akkoord was.



Die met het hogere bod reageerde als 1e terug, dus met haar ben ik de verkoop ingegaan.



De ander mailde later terug, maar was wel boos dat ik hem dus aan die ander had verkocht.

Wat doen jullie dan in dit soort situaties???




Verkopen aan de eerste die reageert, maar zet er anders wel bij dat er van wege meer gegadigden het kan zijn dat er iemand ander eerder is :wink:



Maar wat betreft accoord is accood als je alles al uitgewisseld hebt of een afspraak vindt ik het zeer l :silenced: llig om het dan toch zonder enig bericht door te verkopen :hand:



Nou moet ik zeggen als iemand me dan mailt ik kan er zoveel meer voor krijgen doe ik dat ook niet , als ze eerst met een andere prijs accoord waren gegaan, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt :naughty:



Gr melanie