Ik ben vanmorgen bij het consultatiebureau geweest.
En Gaf daar aan dat ik de papfles voor het slapen gaf omdat ik het gevoel dan gaf dat ze lekker met een vol buikje de nacht doorkomt.
En dit kon ik beter niet doen want ze zou heus wel doorslapen met een normale fles.
En dat je een papfles beter in de ochtend kunt geven zodat ze daar nog heel de dag op kunnen teren.
Nu klinkt het beide wel erg logisch.
En mijn dochter krijgt in de middag een boterham week mee bezig dus gaat nog niet echt geweldig daarna krijgt ze nog 100cc melk.
En Het CB zegt dat je die 100cc beter koud kunt geven !!
Ga toch geen koude opvolgmelk geven :think:
En dat ik haar helemaal niet uit een tuitbeker moet laten drinken ( ik heb geen anti lek dat wil ik niet ) Maar uit een normale beker.
Kom op je kunt een baby van bijna 8 maanden toch nu niet al altijd uit een beker laten drinken :?
Hoe doen jullie dit nu ?
Gr,
Wat een lastige situatie joh!
Mijn zoontje is nog niet zo oud, dus ik weet niet precies wat ik zou doen, maar ik weet wel dat mijn moedergevoel voor gaat. Jurian heeft een tijdje echt honger gehad, en dan gaf ik hem gewoon meer voeding, want dat vind ik zielig. En of het cb nou zegt dat het niet goed is of niet, ik laat hem geen honger lijden.
Het gaat bij jou toch ook niet om iets wat echt kwaad kan? Nou, lekker je gevoel volgen, is mijn mening!
@romata wrote:
En dat ik haar helemaal niet uit een tuitbeker moet laten drinken ( ik heb geen anti lek dat wil ik niet ) Maar uit een normale beker.
Kom op je kunt een baby van bijna 8 maanden toch nu niet al altijd uit een beker laten drinken :?
Dat is wat wel aangeraden wordt las het ook in het groeiboekje.
Hier ben ik met mn dochter ook met 8 maanden begonnen, zoonlief moet
er binnenkort ook aan geloven.
Tja en de rest, ik volg altijd mijn eigen idee/gevoel....dus doe met
het advies wat je wil.
Maar lijkt me toch zeer moeilijk aan te leren denk ik…
Guts natuurlijk allemaal langs de zeikant.
Vind het ook zielignet gewend aan de tuitbeker en dan zou ze uit een normale beker moeten drinken.
Ze had wel het advies gegeven om de speciale drinkbeker met opstaande rand te kopen bij de thebe winkel.
Die hebben daar te koop voor 1,50 per stuk.
Ging dat nou echt goed bij jou en hoe snel had je dochter het door zonder te morsen ?
hier toevallig met onze zoon vorige week bij cb geweest.
hij is 8,5 maand hij kreeg het volgende schema.
s’morgens pap warm,
tussendoor fruit
s’middags boterham met bekertje melk (hij krijgt het warm, anders drinkt ie het niet)
tussendoor koekje, rijstwafel of broodkorst met bekertje sap.
sávonds warm eten dus een potje of met de pot mee.
nu moet ik zeggen dat hij niet uit een beker drinkt, hij drinkt nog uit een fles.
ik heb wel van die tuitjes gekocht die je in de ring van de fles kan klikken (avent systeem) maar daar drinkt meneer dus niet uit.
dus hij krijgt nog fles en ik probeer steeds met het tuitje, maar een gewone beker? nee daar begin ik ook niet aan.
teveel gesmeer en bij mijn dochter heb ik het hetzelfde gedaan en die drinkt nu ook prima uit een gewone beker.
Om je kind te laten wennen aan het drinken uit een beker zou je kunnen
beginnen met dikke vloeistof, denk aan yoghurt.
Tuurlijk drinken ze later allemaal goed uit een beker, tis ook meer
voor je gebit bedoelt. Tuitbekers en flessen met spenen zijn
gewoon niet goed voor de tanden. (dat is wat ik altijd lees)
Nee klopt is indd ook niet goed voor hun tandjes…
Maar neem aan dat als ze tandjes hebben dat je die tandjes gewoon poetst.
Ik zie kinderen van soms nog 2 jaar lekker vrolijk aan hun flesje sabbelen met wat drinken erin.
Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Maar met nog geen 8 maanden aan een beker laten drinken vind ik wat snel.
Gaat meer naast dan in lijkt mij.
En heb ook eigenlijk geen flauw idee hoelang het nou echt duurd voordat een baby dat nu door heeft en goed kan drinken aan een drinkbeker.
ben daar echt benieuwd naar !!
Wij zijn ook begonnen met een maandje of 8 om te laten drinken uit een beker. Tuurlijk is het beter, maar kinderen van die leeftijd hebben nog niet de coordinatie om het bekertje goed vast te houden. Wij deden gewoon wat slokjes en de rest via fles.
Straks in de zomer lekker in de kinderstoel en dan lekker klooien met een bekertje water. Heb je de troep niet in huis en je kindje kan lekker experimenteren.
Wij hebben de pap niet in een fles gedaan, maar direct via een lepeltje op een bordje. Dat is ook weer beter voor de tandjes enzo. Wel even wat meer werk.
Ik heb mijn dochter overigens nog nooit een flesje koude melk gegeven. Vindt ze helemaal niet lekker.
Ik zou me er niet te druk over maken hoor!
Wat wij vanaf een maand of 7 hebben gedaan bij allebei de meiden is tijdens het eten uit een gewone beker (die van difrax hebben wij) en tussendoor uit de rietjesbeker van Nuby. Zo kunnen ze tussendoor zelf drinken (en ook zoveel ze willen) en tijdens het eten geven wij het gewoon. Amélie kan nu wel bijna zelf drinken, maar soms is het nog wat wild waardoor ze gisteren dus yoki over haar hele gezicht klotste :lol: 8) Gelukkig kon ze erom lachen
En die papfles? Gewoon lekker geven hoor! Tenminste…dat is wat ik zou doen. Als je kindje er lekker op slaapt zou ik het gewoon blijven doen! Wat je zou kunnen proberen is om telkens minder pap erin te doen, maar ach…waarom zou je dat nu al doen? Eerst maar eens overdag genoeg eten en dan die papfles eraf zodat je kindje zeker geen honger krijgt ’ s nachts!
Wat je zou kunnen proberen met de boterham 's middags is hem dopen in melk. Zo is hij al wat soppig en krijgen ze het sneller weg. En 's morgens een papfles ipv 's avonds vind ik een rare tip :think: Ik zou 's morgens eerder een bordje pap geven met een lepeltje!
Heb je de rietjesbeker van Nuby al geprobeerd? Ze is misschien nog wat klein, maar Amélie drinkt er al uit vanaf 8 maand, en het schijnt beter voor de mondmotoriek te zijn dan een tuitbeker (waarom wil je trouwens geen anti-lek?)
Ik hoop dat je wat aan m’n antwoord hebt…ik weet hoe onzeker je kan worden door de adviezen van het cb
Mijn oudste kon met 10 maanden redelijk uit een beker drinken, daar zijn we toen wel vrij vlot mee begonnen.
Met de mannen nu wacht ik er nog mee voorlopig. Ze hebben nog niet eens de motoriek om hun flesje vast te houden, dus met een beker begin ik voorlopig niet.
Volg je gevoel zou ik zeggen :thumbup:
Rietjesbeker van Nuby wist niet wat het was…even opgezocht op google en ziet er indd ook wel handig uit.
Maar tis antilek en ben ik geen voorstander van. ( HEB JE ZO OOK IN NIET ANTILEK ? )
En waarom niet Antilek moeten ze nog steeds best hard zuigen om het drinken naar buiten te krijgen.
Bij gewoon een tuitbeker zonder antilek loopt het bijwijze van gewoon naar buiten moeten ze ook wel zuigen om er genoeg drinken uit te krijgen maar lang niet zo hard als bij een antilek.
En Het zuigen moet er uiteindelijk vanaf zo snel mogelijk het liefst dus vandaar dat ik het op deze manier doe.
En boterham gaat wel goed hoor moet er wel de tijd voor nemen half uurtje.
Maar zat er aan te denken om de opvolgmelk ( warm ) in een tuitbeker te doen en die zo aan te bieden bij der boterham gewoon aan tafel.
Maar weet niet of dat echt een suc6 is want ze neemt er altijd maar een paar slokjes van en dan vind ze het wel weer goed lijkt me niet dat ze dan ineens die opvolgmelk helemaal op drinkt in de tuitbeker.
En zal ze die niet opdrinken maak ik me weer zorgen dat ze niet genoeg opvolgmelk binnen krijgt.
Der is ook altijd iets waar we ons zorgen om maken he haha.
@Paschal75 wrote:
Om je kind te laten wennen aan het drinken uit een beker zou je kunnen
beginnen met dikke vloeistof, denk aan yoghurt.
Tuurlijk drinken ze later allemaal goed uit een beker, tis ook meer
voor je gebit bedoelt. Tuitbekers en flessen met spenen zijn
gewoon niet goed voor de tanden. (dat is wat ik altijd lees)
en het cb heeft mij 3 jaar geleden gezegd dat ze de spraak beter onder d knie krijgen door ze te leren uit een gewone beker te drinken.
ik heb toen een beker gekocht die aan 1 kant wat verder open is naar onder zodat het neusje niet tegen de rand op zit en begonnen met yoghurt etc idd en dat ging goed.
ik zou ook een papfles savonds geven en zou dat ook blijven doen het zijn adviezen die ze geven je doet nog altijd wat jezelf het beste lijkt toch.
Zolang Pete nog een avondfles nodig had, heb ik dit ook als papfles gegeven. Nu moet ik wel zeggen dat hij qua gewicht/lengte rond -1 lijn zat, dus op zich kon het geen kwaad dat hij wat extra energie kreeg.
En hij kreeg ook altijd warme opvolgmelk na zijn boterham, gewoon een tuitbeker met ongeveer 125 ml erin. Zodra hij gewone melk ging drinken, ben ik pas koude melk gaan aanbieden.
Ik heb haar vanmiddag een boterham gegeven met een tuitbeker opvolgmelk (warm).
En ze vind de melk heel erg vies in een tuitbeker ze krijgt er gewoon rillingen van en weigert het ook, terwijl ze normaal gesproken goed uit der tuitbeker drinkt.
Van de 1ne kant kan ik het advies van het consultatiebureau wel begrijpen…
Want met 9 maanden zeggen ze dat de avondfles eraf moet alleen ben ik van plan mijn dochter die te geven zolang ze die wil !!.
Want waarom zou je haar bijv een zware papfles geven terwijl die er uiteindelijk af moet dan is ze gewend om met echt een vol buikje naar bed te gaan.
En vind het ook zielig om zonder een papfles naar bed te laten gaan.
En in de avond een papfles en in de ochtend lijkt me niet een goed idee ??
Amy is bijna 3 en krijgt nog een flesje voor het slapen gaan. Het is halfvolle melk en je praat over 50cc, maar het hoort hier nu eenmaal bij het avondritueel. Flesje, tandenpoetsen, verhaaltje en dan slapen.
ja ik vind ook dat, dat moet kunnen.
Ik zal het heel erg vinden als die fles eraf zou gaan.
Lekker een rustig momentje samen voor het slapen gaan.
En ze worden zoo heeerlijk lui van die fles.
Als je daarna de tandjes poets is er niets aan de hand vind ik.
charity heeft tot 2 jaar smorgens een fles nutrix gekregen met gewone melk. ipv een boterham. op het cb zeiden ze ik moest dat afleren maar ze genoot daar gewoon van lekker als ze wakker werd met een fles op de bank wakker worden heb dat gegeven tot ze zelf niet meer wou.
smiddags at ze haar boterhammetjes ook heel goed ds zag het probleem niet
Wij proberen de tuitbeker over te slaan dus bieden het drinken bij het brood in een gewoon bekertje aan. Tsja, het geeft nog weleens wat geknoei maar ik wil het toch blijven proberen. Maar dat is echt ALEEN omdat IK het wil en niet omdat het cb dat zegt! En zo moet je denk ik altijd met het advies van het cb omgaan. Zie het echt als advies en niet als regel!
Hier begonnen ze met 5 maanden al te zeuren dat hij nog 5 flessen kreeg en er nog geen fles vervangen was door andere voeding :wall: terwijl ik van anderen weer hoor dat het beter is te wachten tot 6 maanden. Ze spreken elkaar tegen en dat is jammer want je kunt er zo onzeker van worden af en toe! Met 7 maanden zat Mats op 4 flessen en nu nog maar op 2 dus zo snel kan het gaan terwijl we het toch in ons eigen tempo hebben gedaan! Die laatste 2 flessen die laat ik voorlopig gewoon nog in zijn schema. Hij vraagt er nog om en ik vind het knus dus waarom zou ik er mee stopppen?
Lekker je eigen gevoel volgen. Jij kent je kindje het allerbeste!
Je moet op je gevoel afgaan.
Het consultatiebureau geeft advies maar dat is geheel vrijwillig. Ze doen ook genoeg dingen verkeerd met alle gevolgen vandien, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.
Koude melk gaat er nog helemaal niet in hier toen ze zo klein waren, dat vonden ze gewoon vies. En ik zou die papfles lekker in de avond geven want in de nacht krijgt ze niks meer en overdag nog wel.
Succes
Ik heb 2 dagen getest om gewoon normale opvolgmelk te geven.
En onze dame kwam gisteren om half 8 en vandaag om 6 uur :shock:
Terwijl ze altijd tot 8 a half 9 slaapt.
Dus ze krijgt gewoon lekker weer een fles met nutrix !!
Weet toevallig iemand hoeveel opvolgmelk een kindje van 8 maanden nodig heeft ???
Want ze drinkt na der boterham smiddags maar 40cc op terwijl ik haar een flesje van 100cc geef maar ze wil het echt niet !!
Dus dan krijgt ze maar tussen de 440 a 480 cc opvolgmelk per dag !!