Advies consultatiebureau

Toen ik in februari met Jana op t consultatie bureau was zeiden ze ook dat ik over moest op 3 flessen, en het liefst op 2 want, ik moest haar ochtend fles vervangen door een bord pap.

Nou ik doe haar pap wel in de fles, want pap uit een bord vertikt ze om te eten, en ze geniet nog zo van haar flesjes. Dus voorlopig gewoon sochtends een fles pap.

Met Savannah heb ik dat gedaan totdat ze 14 maanden was. De rest at en dronk ze met ons mee. Maar ze genoot zo van haar fles melk smorgens, dat ga ik dan niet zomaar in een keer weg nemen. Pap heeft Savannah overigens nooit gehad vond ze vies :think: :mrgreen:

Ik geef 's morgens pap uit een bordje. Alleen als ik moet werken doe ik het in een fles :oops:

En 's avonds maak ik de voeding dikker met rijstebloem.

Drinken uit een beker kun je het beste leren vanaf 8 maanden. Gewoon eens aanbieden. Ik denk dat ze het snel door zullen hebben hoe het moet. Alleen of het dan zonder knoeien gaat :shifty:

Ik reageer ook even (ben logopedist)

Kinderen kunnen oefenen met het drinken uit een gewone beker, zodra ze goed rechtop kunnen zitten (mag met ondrsteuning).

De oefenbekers van Difr@x zijn erg handig (ivm neusuitsparing), maar kinderen moeten uiteindelijk natuurlijk uit alle bekers kunnen drinken.

Een tuitbeker kan worden overgeslagen, tis wel handig voor eens onderweg.

Begin met oefenen een paar slokjes per keer: bied de beker aan op de onderlip en laat de vloeistof tot tegen de onderlip/ bovenlip komen en laat je kindje de vloeistof zelf aanzuigen (doe de beker ong halfvol, verwacht niet dat alles opgedronken wordt, maar het zorgt ervoor dat je de beker niet te ver hoeft te kantelen) Zorg ervoor dat je kindje het hoofd niet ver achterover hoeft te houden.

En ja, t wordt een hoop geknoei de eerste paar keren :inlove: , en er zal ongetwijfeld gehoest worden. Doseren is het allermoeilijkst (maar ook een heeeele goede training van de mondspieren) Verwacht gewoon niet dat het zonder knoeien gaat. Film het! Leuk voor later :inlove:

Je kun ook af en toe wat oefenen met een bekertje water in bad.

Voor altijd geldt: hou het leuk! dwing niet, je verliest het! Elke poging is er een.

suc6 ( :lol: ik kan niet w88 tot ook wij met lepeltjes en bekertjes mogen knoeien :inlove: )