Adres en mob.nr. in je portemonnee

Vandaag liep ik met Marith in de stad (leiden).



Opeens zag ik een dikke portemonnee liggen voor de parfumwinkel.

Ik heb hem opgepakt en direct een vrouw aangesproken en gezegd dat ik die portemonnee net zag liggen.

Samen met die vrouw heb ik in de portemonnee gekeken; ik durfde niet zo goed.



Al zoekend vonden we een briefje waarop stond:

Deze portemonnee is van …

Naam

adres

mob nr.

thuis nr.

De andere vrouw belde haar op de mobiel.

Helaas nam ze de telefoon niet direct op.

Die andere mevrouw heeft haar voicemail ingesproken en de portemonnee meegenomen. Als de eigenaresse vandaag niet zou reageren op het bercht dan zou die mevrouw hem na haar werk naar het politiebureau brengen. (Zij werkt en woont in de buurt en ik woon niet in Leiden.)



Geweldig toch.

Zette me wel aan het denken; ik heb dat nog niet, maar ga ook maar mijn gegevens op een papiertje in mijn portemonnee doen.



Hebben jullie dat wel in je portemonnee?

:silenced: :silenced: :silenced: :silenced: :silenced:







zaterdag ben ik bestolen van mijn tas met ALLES erin; portemonnaie, telefoon, sleutels, mobiel, tomtom… en in portemonnaie en op tomtom dus ook mijn adres…dus nu loopt er een of andere kloodzak rond die mijn adres en mijn sleutels heeft… :wall: :wall: :wall:

ik had er een hoop geld voor gegeven als ik mijn adres dus NIET in mijn portemonnaie had staan…ik moet nu al mijn sloten vervangen enz enz…

Nee ik heb dat niet, maar idd wel goed om het wel te doen :thumbup:



Maar, waarom durfde je niet in de die portemonee te kijken ?

Om dezelfde reden die Fiep gebruikt zal ik nooit mijn adres in mijn portomonee doen.



Ik ben liever alles kwijt dan dat er iemand si die mijn adres en mijn huissleutels heeft.

Om dezelfde reden die Fiep gebruikt zal ik nooit mijn adres in mijn portomonee doen.

Ik ben liever alles kwijt dan dat er iemand si die mijn adres en mijn huissleutels heeft.


Dat is idd ook weer waar, maar goed dat probleem hou ik toch..heb mijn agenda altijd in mijn tas als ik weg ben en daarin staat ook mijn adres..

Neeuh, hier geen adres erin.



Om Fiep haar reden… :shifty:

Hier alleen mijn naam er in, met daarbij een briefje of ze hem willen afgeven bij de politie :lol:

mobielnummer is wel slim denk ik, of email.

maar echt, ik weet nu hoe het voelt dat iemand gewoon een sleutel van je huis heeft + adres, en ik kan je vertellen dat er prettigere gevoelens zijn dan dit…

klote zeg Fiep :-

maar ik hoorde dat je die nacht wel lief bent opgevangen :-
:hug:

@fiep klophout wrote:

mobielnummer is wel slim denk ik, of email.

maar echt, ik weet nu hoe het voelt dat iemand gewoon een sleutel van je huis heeft + adres, en ik kan je vertellen dat er prettigere gevoelens zijn dan dit…




he gats, Fiep. ik zou het ook eng vinden hoor. zeker omdat je tomtom je adres heeft en ze dus de weg zo kunnen vinden. :?

Mijn rijbewijs is ter grootte van een credit card, en die zit steevast in mijn portomonnee. En daar staat dus ook mijn volledige naam en adres op. :?



Maar ik MOET dus altijd mijn rijbewijs bij me hebben voor het geval van een spot-controle.



:roll:

Ik heb me adres wel in me porto zitten… Ik heb zelf nooit tas bij me dus porto ligt vaak thuis en anders in me jaszak als ik iets moet halen.

@fiep klophout wrote:

:silenced: :silenced: :silenced: :silenced: :silenced:







zaterdag ben ik bestolen van mijn tas met ALLES erin; portemonnaie, telefoon, sleutels, mobiel, tomtom… en in portemonnaie en op tomtom dus ook mijn adres…dus nu loopt er een of andere kloodzak rond die mijn adres en mijn sleutels heeft… :wall: :wall: :wall:

ik had er een hoop geld voor gegeven als ik mijn adres dus NIET in mijn portemonnaie had staan…ik moet nu al mijn sloten vervangen enz enz…





Jeetje dat is vervelend voor je!!!

Maar het ging in dit geval om alleen een portemonnee, dus niet in combinatie met sleutels… maar inderdaad met een tas met alles er in heb je dat wel!

Ik snap jullie ideeén en nu begin ik ook weer te twijfelen of ik mijn adres er wel in wil zetten.



Net als Sweet love is misschien handig om alleen je naam en afgeven bij de politie het verstandigste.



Maar dan hoeft er ook geen briefje meer in want je naam staat wel op je id-kaart, rijbewijs, pinpas, ziekenfondspasje etc. etc.



Eerlijke vinders geven hem af bij de politie.



Die meid van vandaag heeft geluk gehad.

Pas geleden vonden mijn broertje en ik bij mijn ouders voor het huis 2 portemonnees, via hun id-kaarten op hyves gekeken,

en een pb via hyves gestuurd. (ze hadden geen tel.nrs. in de portemonnees)

ook hadden we een melding bij de politie gedaan,

met daarbij de mededeling dat we via hyves een pb hadden gestuurd naar de mensen,

een uur na het verzenden van het hyves bericht ging de telefoon,

heb hun volledige namen gevraagd en daarna verteld waar ze de portemonnees op konden halen.



heb het 1 keer gehad dat ik een portemonnee naar de politie bracht incl. geld, deze bleek later van de overbuurman te zijn, maar kreeg zijn portemonnee terug zonder inhoud.

Dus een portemonnee met geld breng ik nooit meer weg!

die kunnen ze ophalen bij ons,…

Ik zou er ook geen adres in zetten hoor!

je zou idd maar een keer een volle tas kwijt raken met sleutels en al, dan is het wel erg makkelijk voor de dief als je je adres in de portemonnee zet.



ik zou er hooguit een mob. nr. in zetten, meer niet.

Maar hebben jullie geen rijbewijs in je portemonee? Daar staat ook je adres op.

@Danielle_M wrote:

Maar hebben jullie geen rijbewijs in je portemonee? Daar staat ook je adres op.




Heb direct even mijn rijbewijs erbij gepakt (zit idd in mijn portomonee) maar eh… daar staat geen adres op. Is dan wel zo’n pasje hoor… op de oude papieren versie volgens mij idd wel, maar dat was in mijn geval een heel oud adres (adres waar ik woonde toen ik mijn rijbewijs haalde).



Maar ik heb sleutels en portomonee nooit bij elkaar, maar dan nog… geen adres in mijn portomonee… tis wel fijn dat het zo snel terug gezocht kan worden, maar met mijn naam en woonplaats komen ze ook wel een heel eind.

Ik heb een papieren versie… met adres…

Mijn eerste reaktie was ook gelijk dat ik dat dus niet zou doen dan maar een mobiel nummer lijkt me genoeg.



Jeetje Fiep wat ongelovelijk balen zeg.



Jeetje dat van tomtom had ik ook nog niet bedacht - dat is ook een goeie om die eruit te halen.