Ademhalingtest

Ik heb astma icm hyperventilatie. Ik adem verkeerd en ik wil hier wat aan doen. De oorzaken zijn me duidelijk, ik heb last van mijn buik, die is minder dik als ik oppervlakkig adem ( :wall: ) en ik heb de nodige spanningen wat me nerveus maakt.

Ik heb de ademhalingtest gedaan en ik vraag me af hoever de uitslag afwijkend is.

Mijn frequentie is 16. Jullie zouden mij enorm helpen door deze test ook te doen op http://www.reventacare.nl/verkeerd_ademhalen.php

Doe het niet als je niet lekker in je vel zit, het kan je ongerust maken en dat is niet de/mijn bedoeling.

Thanx :-*

heb hem gedaan en kwam op 9 per minuut.

21 per minuut :? :?

Ik kreeg een advies voor een ademhalingsherstel-iets.

Ja…

Nou.

Volgens mij haal ik mijn hele leven al slecht adem en ik geloof niet dat ik er last van heb :think:

@lydia wrote:

Ja…

Nou.

Volgens mij haal ik mijn hele leven al slecht adem en ik geloof niet dat ik er last van heb :think:

Ik ook, mijne was 20.

En ik moet ook een herstellende ademhalingstraining doen.

vind het een beetje vaag… :think:

@Madre wrote:

@lydia wrote:

Ja…

Nou.

Ik ook, mijne was 20.

En ik moet ook een herstellende ademhalingstraining doen.

vind het een beetje vaag… :think:

volgens mij is het erg commercieel, met coaches en zo… ik vind het een beetje een grijs gebied hoor :think:
  1. Ik maak me er niet zo’n zorgen om. Ik heb ook (een lichte vorm van) astma, maar heb daar in het dagelijks leven in principe geen last van.

http://www.interventiesnaarwerk.nl/sites/default/files/interventies/ReventaCare_0.pdf

ik ga dit eerst even lezen voor ik een mening heb :oops:

Ik heb deze test er even opgezet omdat deze het gemakkelijkst is om te doen. bij andere testen moet je zelf nadenken en een stopwatch moet gebruiken en niet dat dat nu zo moeilijk is maar bij zo’n test haken velen al af :wink: Dus het is een beetje eigen belang om de gemakkelijke test te doen. Trek je niets aan van de coachen, deze richten zich alleen op de zakelijke markt en daar heb ik niets mee te maken.

Ik zou dus heel graag normaal willen ademen. Ik ben de hele dag door hyper :frowning: Ik ben al eerder bij een therapeut geweest voor het opnieuw leren ademen maar toen had ik andere issues en geraakte het juist ademen helaas naar de achtergrond.

Het lijkt mij echt heel vermoeiend om last te hebben met ademhalen.

Misschien helpt die ademshalingstraining heel goed bij jou.

@Karin2 wrote:

Ik heb deze test er even opgezet omdat deze het gemakkelijkst is om te doen. bij andere testen moet je zelf nadenken en een stopwatch moet gebruiken en niet dat dat nu zo moeilijk is maar bij zo’n test haken velen al af :wink: Dus het is een beetje eigen belang om de gemakkelijke test te doen. Trek je niets aan van de coachen, deze richten zich alleen op de zakelijke markt.

Ik zou dus heel graag normaal willen ademen. Ik ben de hele dag door hyper :frowning: Ik ben al eerder bij een therapeut geweest voor het opnieuw leren ademen maar toen had ik andere issues en geraakte het juist ademen helaas naar de achtergrond.

ja, en dit stelt dus dat als je stelselmatig verkeerd ademt, dit uiteindelijk een groot risico vormt voor burnouts.

Dus dan raakt het op de achtergrond, maar het probleem blijft.

Dus waar je dat het beste kunt leren?

Ik geloof dat ik dan zelf de neiging zou hebben iets van stemkunst te gaan doen, of iets met theater of zang… Daar leer je het ook wel.

Ik word altijd erg zenuwachtig van coaches.

Volgens mij kan een fysiotherapeut je ook helpen beter te ademen.

moet ook aan de ademhalignstest! totaal denk ik niet nodig, heb wel lichte astma, maar geen medicatie, maar met vochtig weer heb ik wel meer benauwd gevoel. Kom net van de sport, dnek dat het dat is!

maar hetlijkt me erg vermoeiend, niet juist te ademen!

Ik kom uit op 11.

ik heb het een paar keer gedaan en ik kom uit tussen de 6 en 8 keer per 30 sec

Ik kom uit op 17x per minuut…

Wat een slechte test, sorry. Het is een bekend gegeven dat je anders gaat ademhalen als je je bewust bent van je ademhaling, deze test zegt dus níets over hoe je echt ademhaalt. Als je op je inademing gaat letten, ga je sneller en oppervlakkiger ademhalen, de uitslag kan dus heel vertekend zijn.

Als jij zelf last ervaart van je ademhaling, zou ik daar zeker iets mee doen, maar laat de uitslag van deze test niet leidend zijn. :slight_smile:

@D. wrote:

Wat een slechte test, sorry. Het is een bekend gegeven dat je anders gaat ademhalen als je je bewust bent van je ademhaling, deze test zegt dus níets over hoe je echt ademhaalt. Als je op je inademing gaat letten, ga je sneller en oppervlakkiger ademhalen, de uitslag kan dus heel vertekend zijn.

precies wat ik dacht,

ik kwam ene keer uit op 17 en andere keer op 14. Beide waren niet goed, volgens mij willen ze dat je onder de 12 zit?? Nou ik als vpk zie meer mensen die daarboven zitten dan onder de 12....

Ik kom op 15 per minuut…

@D. wrote:

Als jij zelf last ervaart van je ademhaling, zou ik daar zeker iets mee doen, maar laat de uitslag van deze test niet leidend zijn. :slight_smile:

Precies!

We meten in het zkh niet voor niets ‘stiekem’ de ademhalingsfrequentie!

Of we leggen iemand voor wat langere tijd aan een monitor, dan kan je het ook beter in de gaten houden.

Je kan niet objectief naar je eigen ahf kijken.

Ik heb astmatische bronchitis icm hyperventilatie en ben in het verleden geopereerd aan mijn stembanden (2 poliepen verwijderd)…dit was het resultaat van verkeerd ademhalen (oppervlakkig) en dat veroorzaakt weer een verkeerde spraak, waardoor je poliepen krijgt.

Ik ben toendertijd bij een logopedist geweest die me heeft geleerd om goed adem te halen (buik en niet borst) en pauzes te nemen tijdens het spreken.

Mij heeft dit heel goed geholpen dus ms een tip voor je om dat ook eens te proberen.

Het is inspannend omdat je eigenlijk weer helemaal opnieuw moet leren om adem te halen, maar als je je goed inzet dan gaat het uiteindelijk vanzelf.