Achternamen!

@ilsederooy wrote:

en in een dorp vlakbij mijn ouders woont een vrouw die mien heet en van haar achternaam jeuken en is getrouwt met meneer billekes

dus ze heet mien billekes-jeuken :lol:

Op pagina 3 ook al! Kennen jullie elkaar niet?? :mrgreen:

volgens mij lopen er daar van veel op de wereld… of heel veel mensen kennen elkaar :mrgreen:

Toen mijn moeder beviel van mij werd er nog een meisje geboregn en moeder noemde het engeltje… dus dat kind heette uiteindelijk Engeltje de Dood.

Mijn moeder verteld vaak dit verhaal omdat jej het ook niet vergeet…

Mijn vroegere leidinggevende vertelde me eens dat ze toen ze in het ziekenhuis lag voor de bevalling van haar zoons, ze naast een Turkse dame lag. Zij beviel van een meisje die ze de naam Winkel gaf :lol:

Ze woonden nog niet zo lang in NL en ze vonden winkel zo’n mooi woord :inlove: hahah!

er is een zanger die heet:

Frans Duits

Kwam laatst een brief onder ogen op mijn werk: kutschrieder

@Matsjo wrote:

Ok, over voornamen kan ik ook wel meepraten…

Ik werk op een school en heb al dit soort namen in de klas gehad:

Alpacino :wall:

Starlight :shock:

Chippie en Georgio (een tweeling allebei met een parfum-naam!) :thumbdown:

Bobo en Coco, ook een tweeling :think:

Levi en Lee (ook een tweeling met dus jeans-merken!) :roll:

Wij hebben eens als grapje gezegd dat mochten we een tweeling krijgen van twee jongens dan noemen we ze Hein en Ken :wink: (we lusten allebei wel een biertje :oops: )

Gelukkig niet zwanger van een tweeling, maar we hebben er wel goed om gelachen… :shifty:

op me werk kom ik ook genoeg tegen…

familie Schaamhaar

Familie Slettenhaar

:shifty: :shifty:

In het dorp waar ik opgroeide zaten vlak bij elkaar 2 slagers. De ene heette Kutsruijter, de ander Hetterscheit.

Ik reed van de week langs een sporthal die gesponsord wordt door ene

Ben Kwijt

Zit me nu net af te vragen of dat nog te maken heeft met de vroegere Ben van de telefonie… :think: :think:

@Jane1966 wrote:

Ben Kwijt

Zit me nu net af te vragen of dat nog te maken heeft met de vroegere Ben van de telefonie… :think: :think:
nee :lol: dat is voor als je iets verloren bent of gevonden hebt :wink: kijk maar op de punt nl er van.

@lydia wrote:

@Jane1966 wrote:

Ben Kwijt

nee :lol: dat is voor als je iets verloren bent of gevonden hebt :wink: kijk maar op de punt nl er van.

Hhahaha okee…dat staat namelijk met koeieletters op de sporthal in Angelslo… :mrgreen: :mrgreen:

Ik las ook een keer iemand die een tweeling had en de kindjes heten

Frank en Stein

alleen de moeder vond heet raar als ze de kinderen te gelijk riep

Frankenstijn

Oke dan mijn meisjesachternaam

Spoiler:

V.ierkant

Niet raar maar wedden dat jullie deze niet kennen ? En men noemde mij vroeger nooit bij de voornaam. Het was altijd, heeee vierkantjuuuuh! Of driehoek, rondje.

ha vroegere vriendin van mij heet ook zo..........vond het altijd wel een grappig naam

@hanneke wrote:

Ik ken iemand die Guus Geluk heet :mrgreen:

Hé, die ken ik ook!

En ook een meneer Bloothoofd

Er begint hier op tv één (belgië) een film.

Geregiseerd door Jill Blotevogel…

zou in haar plaats toch een pseudoniem gekozen hebben, denk ik.

liefs

Gerda

Ik “ken” een lief klein meisje dat Lieve Groet heet.

Wat een mooie, positieve naam he?

Neukermans komt in Belgie wel meer voor.

Mijn dochter haar achternaam vind ik persoonlijk niet raar, maar andere mensen wel.

Zij heet Keups met haar achternaam mijn ex vriend is van duitse afkomst.

Myn kapper heet Kaal van zijn achternaam

@nijntje wrote:

Myn kapper heet Kaal van zijn achternaam

:lol: