Ik werk bij defensie en mijn collega zijn rang is sergeant maar hij heet met zijn achternaam majoor dan wordt het dus sergeant Majoor ( dat is ook een rang en daarom voor ons wel grappig) :mrgreen:
Zag gisteren op de tv mevr. Knotnerus :roll:
Ik hoorde eens de achternaam K.utschutter.
hier in de buurt is een tweeling geboren: Jip en janneke…
heeft wel niks met achternamen te maken, maar lijtk me toch ook niet prettig dat je als tweeling zo heet…
en ook een drieling: Lizzy, Juul en babette. Enne om het helemaal af te maken heten ze nog duck met hun achternaam ook…
Ah neee… Jip en Janneke??
Er is een paar jaar geleden ook een tweeling geboren: Sjors en Sjimmie…
Lizzy, Juul en Babette Duck snap ik niet? Zijn dat Disneyfiguren?
Dat zijn de nichtjes van Katrien Duck
Oooooow, die drie meisjeseendjes!
Ik wist helemaal niet, dat die namen hadden joh…haha
En die meiden heten ook zo? Dan moeten die ouders wel echte Disneyfans zijn. Vind het wel een leuke combi eigenlijk. Het is wel fijn, dat ze geen drie jongens hebben…hihi
weet niet of die ouders echte disney fans zijn… ik vind het ook wel een leuke combi, maar zou het mijn kinderen toch niet aandoen met die achternaam erbij…
hoi hoi
werk bij abn-amro op het costumer contact center dus krijg dagenlijks vreemde achternamen te horen. gelukkig schiet ik er niet meer van in de lach :lol:
mijn tandarts van vroeger heten tandarts silvertand :lol:
en in een dorp vlakbij mijn ouders woont een vrouw die mien heet en van haar achternaam jeuken en is getrouwt met meneer billekes
dus ze heet mien billekes-jeuken :lol:
@ilsederooy wrote:
en in een dorp vlakbij mijn ouders woont een vrouw die mien heet en van haar achternaam jeuken en is getrouwt met meneer billekes
Volgens mij zijn er meerdere die deze mien “kennen”

MAar hij is wel grappig!
Ok, over voornamen kan ik ook wel meepraten…
Ik werk op een school en heb al dit soort namen in de klas gehad:
Alpacino :wall:
Starlight :shock:
Chippie en Georgio (een tweeling allebei met een parfum-naam!) :thumbdown:
Bobo en Coco, ook een tweeling :think:
Levi en Lee (ook een tweeling met dus jeans-merken!) :roll:
@ilsederooy wrote:
hoi hoi
werk bij abn-amro op het costumer contact center dus krijg dagenlijks vreemde achternamen te horen. gelukkig schiet ik er niet meer van in de lach :lol:
mijn tandarts van vroeger heten tandarts silvertand :lol:
HAHAHAHAHA geweldig!! :lol: :lol:
@knipoogje1983 wrote:
hier in de buurt is een tweeling geboren: Jip en janneke…
heeft wel niks met achternamen te maken, maar lijtk me toch ook niet prettig dat je als tweeling zo heet…
en ook een drieling: Lizzy, Juul en babette. Enne om het helemaal af te maken heten ze nog duck met hun achternaam ook…
O my god! Dat meen je niet!! Hoe zielig is dat?? :shock:
Ik lees het al… ik ben heel verkeerd bezig door mijn tweeling Quin en Ryan te noemen! :mrgreen:
Ja, had je ze niet gewoon Giorgio en Armani kunnen noemen?
Of Peek en Cloppenburg ofzo?
@Frischling wrote:
Ja, had je ze niet gewoon Giorgio en Armani kunnen noemen?
Of Peek en Cloppenburg ofzo?
![]()
Knabbel en Babbel :mrgreen:
Ed en Willem (Bever) :mrgreen:
grappig toeval…
Toen ik een aantal jaren terug kleding bracht voor de slachtoffers van de turkse aadbevingen bij het plaatselijke turks cdntrum…werd ik daar aagereden door iemand…(nou jah…mijn auto)
Het was een Nederland, maar hij heette Turksma :mrgreen:
Laatst in de WJO stond een jongetje dat Kite Vlieger heette :?
Ik had een collega S.anne Sannes (een man) en eentje die P.opke Popkema heette. En ik ken een P.ieter Pieters.
Mijn oma heette Klont van haar meisjesnaam.
Mijn vriendin had (een zeer ongewenst) contact met een dame van een jeugdinstantie, die heette Lala, overigens met een bijpassende korte tweelettergrepige voornaam. Erg apart hoor: Luister mevrouw Lala… (eh-ohhh) :mrgreen: