Achternamen!

Er zat vroeger een meisje bij me in de klas die heette Meur.

en ze deed dr achternaam eer aan :sick:

Ik heb eerst om de achternaam van ons gelachen, en soms nog maar wij heten Knol van achteren.

Mijn ouders hadden het niet meer toen ik vertelde dat ik verkering had met een Knol! :lol:

Ach en het wendt vanzelf, nu vind ik hem zelf wel erg grappig en ik stoor me er niet meer aan.

@issie wrote:

Oke dan mijn meisjesachternaam

Spoiler:

V.ierkant

Niet raar maar wedden dat jullie deze niet kennen ? En men noemde mij vroeger nooit bij de voornaam. Het was altijd, heeee vierkantjuuuuh! Of driehoek, rondje.

ha vroegere vriendin van mij heet ook zo..........vond het altijd wel een grappig naam

Hoe heet ze dan ? Dat moet familie zijn namelijk!

En ik geloof niet dat er 2 dames zijn die Mien Billekes-Jeuken heten, echt niet…En ik meen dit al eens vaker te hebben gehoord als zijnde grapje.

@Karin2 wrote:

En ik geloof niet dat er 2 dames zijn die Mien Billekes-Jeuken heten, echt niet…En ik meen dit al eens vaker te hebben gehoord als zijnde grapje.

van broodjeaap punt nl

7.In Venlo woonde ooit een vrouw met de naam Mien Billekes-Jeuken.

Niet waar.

Begin jaren dertig leefde in Venlo meneer Jan Jeuken, hij trouwde met mevrouw Ina Janssen. Beide kregen een kind, dat ze de typisch Limburgse naam Mien gaven. Mien Jeuken dus. 20 jaar later trouwde ze met meneer Co Billekes. Gevolg, Mien heette vanaf nu geen Mien Jeuken meer, maar Mien Billekes-Jeuken. Vrij vertaald: Mijn billen jeuken.

De vrouw zou in Venlo leven en 3 kinderen hebben. Een van die kinderen werd ook Mien genoemd. Mien Billekes II dus. Op school is dit meisje nog jaren gepest als: Mien twee Billekes Jeuken.

Hoewel veel mensen dit verhaal nog steeds als waarheid vertellen, is dit verhaal niet waar. Een aantal jaren geleden heeft Dagblad de Limburger de archieven van Venlo doorzocht. Hierin vonden ze geen mevrouw Billekes Jeuken en dus ook geen Billekes Jeuken II. Toch, houden nog steeds veel mensen vol deze mevrouw gekend te hebben. Na vele brieven naar Dagblad de Limburger zijn ze opnieuw gaan zoeken, maar nu in heel Nederland. Mevrouw Mien Billekes-Jeuken heeft echter nooit bestaan, wel deden ze een andere ontdekking. Mevrouw naaktgeboren -in 't Zand bestaat wel en zij woont… in Venlo.

Deze informatie en nog veel meer informatie over de familie Billekens vind je op de site van Jan Billekens.

Via e-mail meldde zich ook nog ene Gerard Jeuken. Hij schrijft:

Ik ben in 1939 in Venray (L) geboren. In mijn jonge jeugdjaren werd Theo Billekens mijn vriendje. Omdat mijn moeder Mien heette, fantaseerden wij dat als mijn moeder van haar meisjesnaam Jeuken zou hebbeb geheten - Mien Jeuken dus - en zij getrouwd zou zijn met ene Billekens, zij Mien Billekens Jeuken zou heten. Dit verhaal is een eigen leven gaan leiden. Ik heb het in de tachtiger jaren zelfs eens gelezen in het reclame-vakblad “Adformatie”. Een of andere reclame-hotemetoot, ik ben zijn naam vergeten, beweerde dat hij Mien Billekens Jeuken zou kennen. NIET WAAR dus. Het verhaal is verzonnen en wel door Theo Billekens en ondergetekende.

Gerard Jeuken

Ah bedankt voor de moeite om even te zoeken Lydia. Ik vond het al een ongeloofwaardig verhaal van 2 dames hier :wink:

Wij hadden op de basisschool een gymleraar die Pim Mol heette. Dat vonden wij zo achter elkaar erg grappig klinken als 11 en 12 jarigen :mrgreen:. Op zich geen gekke namen, maar de combinatie was wel leuk!

Ja, zo hadden wij een leraar handenarbeid en die heette Meneer Kwak.

Konden we ook zo vreselijk om lachen.

KLasgenoot van toen heette Vroeg in de wei.

@Janet76 wrote:

Leuk topic! :lol:

Wij hadden vroeger een dokter die de achternaam Piest had.

:oops: niks raars aan toch :think: :mrgreen:

Ik ken iemand die heet

pikhaar

bij de bruiloft van, dat programma over bruidsparen was een meneer Jack pot, vond ik een erg leuke naam

@Clari wrote:

@Janet76 wrote:
Leuk topic! :lol:

Wij hadden vroeger een dokter die de achternaam Piest had.

:oops: niks raars aan toch :think: :mrgreen:

whahahaha nee clari is een heel normale naam hoor :wink:

Hahah echt een leuk topic…

Wij heten Visee met onze achternaam, dus toen ik zwanger was zei iedereen als ik een meisje kreeg dat ik haar dan Roos moest noemen. Hahaha Roos Visee… Ik vind Roos wel een mooie naam, maar we hebben er maar niet voor gekozen.

Verder kwamen we bij een echoburo hier in de buurt een geboortekaartje tegen met de naam Mangooltje… (weet niet zeker of je het zo schreef)

@Karin2 wrote:

Whaha Caar, dat je er aan gedacht hebt :thumbup:

Ik heb zelf eigenlijk een hele gekke achternaam :shifty:

Wat waren die andere namen ook alweer ?

Naaktgeboren ken ik idd.

Hahahaha, ik weet de jouwe, vind hem niet zo heel gek hoor, grappig wel!

ok ik zal er ook een ingooien.

men vind hier de achternaam Grote Ganseij nogal raar en dat druk ik dan zacht uit… :?

Weet niet of hij al een keer langs is gekomen.

Ik ken een internist die heet K. Bouter

Vroeger had ik op de kleuterschool een juf Vroegindewei die ging trouwen met meneer Kuiken.

Op het mbo een klasgenote die Kwak heette van har achternaam die ging trouwen met haar vriend die Vogel heet van zijn achternaam :mrgreen:

We keken vorige week een programma op SBS 6 dat ging over oplichting

en kwam een advocaat aan te pas en die heette

(Meester) Koekebakker

@M@@ike wrote:

zo is er ook een rolstol fabriekant en die heet beenhakker

die zit bij ons achter :lol:

@juudje wrote:
In Nijmegen was vroeger een dokter Prik

ken ook dokter prik, die heeft in Leiderdorp gezeten, nu weer weg… bijna met pensioen denk… :think:

fam. poot

mevr. wijfjes

oud klasgenoot heette p**** zaad

Meneer Moord

Hoe heette die klasgenoot dan? Ik snap niet wat er op die sterretjes moet staan.