achterfietstoeltje. Wat voor iets?

onze dame zit nog altijd gezellig voorop de fiets echter het wordt hoog tijd dat ze naar achter gaat.

Echter wat voor fietszitje heben jullie en zou je die nog een keer kopen?

Ik twijfel zelf namelijk heel erg wat ik moet kopen.

Dus jullie zitjes/foto/s ervaringen zijn welkom!

Bobike :thumbup: !

Bobike maxi plus… extra hoge rugleuning.

Ik heb hem achterop mijn sparta amazone en aan een ATB beugel.

Bevalt uitstekend en zou hem zo weer kopen.

Mijn vorige stoel was een gmg stoeltje, ik moest er een hele beugelconstructie bij op monteren voor hij pastte en omdat het hele bevestigingsmechanisme van ijzer is… is het zitje in 4 jaar tijd gewoon weggeroest… ja… mijn fiets staat nogal eens buiten.

Van deze heb ik nog geen nadelen kunnen ontdekken, we draaien echter wel met enige regelmaat de inbussen aan… zekerheid voor alles, die dingen kunnen lostrillen bij gebruik en de ellende daarvan zie ik niet zitten.

Maar dat zien we gewoon als onderhoud.

Hou de Aldi in de gaten. Daar hebben ze regelmatig in het voorjaar fietsstoeltjes in de folder.

Mijn schoonzus heeft hem al 8 jaar en ik 7 jaar. ZIjn lekker hoog en stevig. En niet duur :wink:

maar ik ben dan misschien ook zo’n muts, dat ik wel een beetje een mooi fietstoeltje wil :oops:

ik stel er geen hoge eisen aan ofzo, maar wil ook weer niet met zon afzichtelijk iets over straat… :oops:

Bobike!!!

De mini, maxi+ en de junior heb ik in dezelfde uitvoering.

Ik wil WEL in stijl voor l*l rijden :slight_smile:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//fietsen-brommers.marktplaats.nl/fietsaccessoires-kinderzitjes/308839130-gmg-fietsstoeltje-achter.html

ik heb dit stoeltje gezien maar ik vraag me dus af of dit een goed stoeltje is voor mijn meisje, of is ze daar nog te klein voor? ik weet het echt niet namelijk… (en wat zouden jullie ervoor over hebben? )

Wij hebben op beide fietsen een stoel. En beide een Bobike. Hij zit er prima in! Ben niet zo van de GMG :oops: :shifty:

Deze hebben wij dan alleen de iets oudere versie. Die van mij komt van de kringloop voor 2.50 gekocht :mrgreen: Nog prima instaat met een kussentje en bevestigings ding, moest alleen de knopjes voor de voetensteun nieuw halen.

http://link.marktplaats.nl/311950368

Wij hebben een bobike maxi plus, GMG is bij ons afgeschreven na het voorzitje, wat was dat een onding, we waren blij dat we niet toen meteen een achterzitje gekocht hadden.

Die met nijntje erop had ik dus, maar daarvan is dus de bevestiging OP je bagagedrager en zeker bij een wat moderne fiets kan dat niet altijd zonder adapter.

En de beugels waarmee hij klem zat zijn bij ons dus binnen 4 jaar doorgeroest en lam geworden.

Ik zweer nu echt bij bobike… heb niks met GMG.

Wij hebben deze:

oke. bedankt voor je reactie cell!

dan ga ik denk ik ook mar niet verder bieden.

Ik h eb nu ook een voorstoeltje van bobike, en vind dat eigenlijk ook wel een heerlijk stoeltje, dus denk dat we idd maar gewoon bij bobike blijven.

@Cell wrote:

Die met nijntje erop had ik dus, maar daarvan is dus de bevestiging OP je bagagedrager en zeker bij een wat moderne fiets kan dat niet altijd zonder adapter.

En de beugels waarmee hij klem zat zijn bij ons dus binnen 4 jaar doorgeroest en lam geworden.

Wij hebben deze:

Die van Bobike hebben wij ook en je kunt er bij de speciaalzaak allerlei andere kleuren zitjes bij kopen. In de rugleuning zit zelfs een regenhoesje die je over het stoeltje kunt trekken als je fiets in de regen staat.

Werkt perfect! Ik zou geen ander meer willen.

GMG daar hadden we het voorstoeltje van en ook geen problemen mee gehad.

Maar dit achterzitje van Bobike zou ik zo weer kopen. :thumbup:

Alleen de montage kreeg ik niet zo goed voor elkaar vanwege de buggydrager, maar bij de speciaalzaak wilden ze me zo helpen als het niet zou lukken.

@Cell wrote:

Wij hebben deze:

wij willen deze ook kopen, maar nu is mijn vraag en fiesttassen ?? kan je die nog wel kwijt, of hebben daar ook wel weer een handig middeltje voor…

Oh meiden kijk eens voor de Yepp Maxi van GMG :thumbup:

Mijn vriendin heeft hem en ik ben er helemaal weg van! Zij is niet anders dan positief over dit zitje!!

maar dat vind ik dus geen mooie zitjes… :oops:

@knipoogje1983 wrote:

maar dat vind ik dus geen mooie zitjes… :oops:

Ik zie idd nu je link van wat jij mooi vind… we hebben inderdaad een andere smaak haha!

we hebben nu de bobike maxi sc op het oog.

dus idd een heeele andere als de jouwe affie!

maar wel fijn dat je jouw keus ook wilde delen :smiley:

wilde dus ook de yepp zeggen, wij hebben hier naar gekeken en dan meer betreft veiligheid (vind ik persoonlijk toch belangrijker dan uiterlijk :wink: )

maar deze kon niet op onze fiets bevestig worden.

wij hebben nu ook een bobike maxi+

via internet gekocht… zijn ze een stuk goedkoper en kun je zelf bevestigen.

gmg hebben wij ook naar gekeken, maar ivm extra steun hebben wij dit niet gedaan. geeft mij ook geen veilig idee.

wij hebben de baby oke super stoeltje en veilig :thumbup:

Ellen zon bobike stoeltje hebben wij ook! Prima is ook makkelijk over te zetten!