pitje: veiligheid vind ik ook absoluut erg belangrijk hoor!
maar dan liever veilig en toonbaar, dan veilig en lelijk…
(in mijn ogen)
@knipoogje1983 wrote:
pitje: veiligheid vind ik ook absoluut erg belangrijk hoor!
maar dan liever veilig en toonbaar, dan veilig en lelijk…
(in mijn ogen)
:mrgreen: snap wat je bedoeld… en meeste stoeltjes zijn ook wel veilig hoor. maar vriendlief wilde persee een stoeltje met beschermingsplaten zodat de dames niet met hun voeten tussen de spaken komen. bv als ze per ongeluk de voeten tussen de bandjes door krijgen…
welke stoel is het eigenlijk geworden?
Ik heb de achterstoeltje van gmg maar ik moet over naar een andere want mijn zoontje van 29 maanden is te zwaar voor een achterzitje van bobike of gmg.
Hij weegt zonder kleding al 21,7 en met kleding en luier enzo weegt hij 22,5 dus te zwaar voor het achterstoeltje,maar die andere voor grote kindjes vind ik wel erg eng voor hem aangezien hij vaak in slaap valt op de fiets.
Iemand een oplossing hiervoor?
te zwaar met 22 kilo…
Tja… ik vervoer mijn zoon van 17 kilo nog in het voorstoeltje wat officieel nog tot 15 kilo gaat.
Ik heb hierover gebeld met de leverancier van bobike en zijn antwoord.
Wij zetten de gewichten erop tot waar wij de levensduur en slijtage kunnen garanderen Dat wil niet zeggen dat uw fietsstoel het direct begeeft als uw kind zwaarder is dan de opgenomen gewichten.
Het wil enkel zeggen dat indien de stoel sneller slijt en eerder mankementen vertoont, wij u geen garantie verlenen.
In de praktijk blijkt de stoel echter ook prima te functioneren met kinderen die 3 tot 4 kilo zwaarder zijn.
Ik zou dus toch de jongen in de achterstoel vervoeren en pas wat anders bedenken als hij richting 25 kilo gaat.
GMG heeft overigens een achterzitje voor grotere kinderen met een extra heupveiligheidsriempje. Heel veel om het lijf heeft het niet, maar t is toch een beetje extra.
Verder komt er op mijn fiets van de zomer gewoon weer een zadeltje.
Daar kunnen grote kinderen prima op en ze zitten dan tussen jou armen.
Michel gaat dan achterop want mijn kinderen gaan toch ook rap richting de 22 en 23 kilo.
Dus zo’n zadeltje voorop zou ook een goede optie kunnen zijn?
Let op dat als je een zitje koopt dat je aan je bagagedrager vastmaakt, of deze dat ook volgens de specificatie aankan.
Van die lichtgewicht, aluminium bagagedragers kunnen meestal maar maximaal 20 kilo dragen. Beter zijn zitjes aan je frame bevestigd.
En heb je al wat moois gekocht/op het oog???
gaan morgen kijken naar een bobike maxi sc.
hopelijk is het iets, want ze vraagt er 25 euro voor. Er zit geen gordeltje meer in, dus die moeten we zelf nog bestellen.
Maar ga geen 25 euro aan een tweedehands stoeltje geven als hij er niet meer goed uitziet.
Ik ben eigenlijk geen voorstander van zulke dingen 2e hands kopen, maar heb er gewoon eigenlijk een nodig en heb nog niet het geld voor een nieuw stoeltje. (hoewel ik dan voor de bobike maxi plus zou gaan en de roze variant vind ik errug mooi!! :inlove: ) maar deze zou ehtzelfde zijn als mij nvoorstoeltje dus dat vind ik ook wel een pluspunt.
Ik ben juist erg tevreden over het stoeltje van GMG! Die kochten we zo’n zeven jaar geleden voor de oudste. Na twee kinderen en zes jaar intensief gebruik was die wel af maar mijn fiets is helaas ook meerdere malen omgegooid/omgevallen. En daar kan geen enkel stoeltje tegen.
Nu hebben we voor Stijn wederom een gmg-stoeltje. Deze is al 12 jaar oud, van mijn nichtjes geweest en weinig gebruikt. Die was dus zo goed als nieuw nog en doet het prima. Ik hoef nooit wat aan te draaien of zo, heb er fietstassen en een buggydrager bij gehad. Die laatste is er inmiddels af omdat ik die nooit gebruikte, maar gaat dus prima.