Ach die arme mannen toch..... GRRRR

Vanmorgen stapte mijn man zijn bed uit en had pijn in zijn keel. Meldde zich af op zijn werk en ging terug naar bed.

Ik liep te stressen om de kids uit bed te krijgen omdat we natuurlijk weer op tijd op school moesten zijn.

Deed een beetje kribbig tegen mijn man die zéér zielig zei:“Het lijkt wel alsof je me verwijt dat ik ziek ben…”

Nou nee, niet verwijten, maar gewoon GRRRRR…

Vorige week ben ik zo vreselijk ziek geweest. Verkoudheid wilde niet doorzetten en was daar zooooo gammel van. Hoofdpijn, alle spieren deden pijn en ik was mooooeeeeeee.

Maar ja, toch 4 keer per dag eruit om B’Elanna naar school te brengen, boodschappen doen, huishouden bij houden…

Elke avond om 9 uur naar bed, omdat ik dan kapot was…

Toen ik afgelopen maandag EINDELIJK verkouden werd, ging het beter. Zegt B’Elanna :" Was je ziek dan??? Papa, wist jij dat mama ziek was???"

“Nee” zegt die verbaasd, “ik wist van niks”

En dan heeft meneer keelpijn en kruipt zijn bed in… en is zo zielig…

Ik weet dat mama’s niet ziek kunnen zijn, maar beetje medeleven is toch best lekker en niet teveel gevraagd toch???

Sorry, moest ik even kwijt… :oops: :oops:

Heel herkenbaar :hug:

Van keelpijn hoef je toch niet ziek te melden? :think:

Hele dikke :hug: :hug:

Als ik ziek ben,echt ziek… dan dwing ik het af hoor…

Dan zeg ik… je neemt maar vrij of regelt oppas, ik ga naar bed.

Dan neemt hij me pas serieus hoor.

Voor een beetje malaise gebeurt dat niet, dan ga je idd gewoon door als moeder en dan word je dat nog kwalijk genomen ook.

En als hij ziek is om een beetje keelpijn dan is mijn geijkte zeggen " paracetamolletje? of zal ik de begravenisondernemer meteen maar bellen… 8)

Als hij echt ziek is kom ik thee brengen enzo, maar als hij op zijn mans ziek is en dus echt nog wel wat kan, dan bekijkt hij het maar.

Ik moet ook door, dus hij ook.

jaaa dat kan die van mij ook.

wel ziek melden, flink uitslapen, zielig zijn en dan uuuuuuuren gamen :roll:

hmmmm…dan is mijn man dus geen echte man, die gaat door tot hij letterlijk zijn bed niet meer uit kan komen, en dan nog werkt hij vanuit zijn bed… :wall:

Hij heeft mij (ongeveer jouw symptomen van vorige week) gisteren op bed gelegd en voor onze dochter en het avondeten gezorgd, en vanmorgen om 6 uur opgestaan om met dochterlief naar zwemles te kunnen en ik heb uit mogen slapen tot 8 uur… :inlove:

ooooooh daar word ik ook altijd heeeeel shaggrijnig van. :thumbdown:

succes ermee :silenced:

Same story here!

Alle mannen over 1 kam hahahaha ze zijn allemaal hetzelfde!

Hier ook precies hetzelfde :hug: :hug:

Hier precies hetzelfde. Ik moet dan altijd denken aan het liedje “de pijn van een man” van NUHR:

De Pijn van een man

Ze zegt dat ik me aanstel

het is gewoon een ordinaire griep

Maar zij weet niet hoe erg ik lijd

en weet niet dat de dood me net al riep

refrein

:Zachtjes kreun ik voor me uit

m’n hele lichaam doet me zeer

Ik zeg haar dat ik van haar hou

want morgen ben ik er niet meer

Ik heb een hoge pijngrens

zij zegt: dat valt wel mee

Ik hijg, ik huil, ik huiver

maar ik heb ook bijna 38,2

refrein

Ik draag mijn lijden

Ik draag mijn lijden

Ik draag mijn lijden

als een man

Zelfs als je nu wil vrijen met mij

verbijt ik wel de pijn

omdat ik zoveel hebben kan

Pijn, pijn, helse pijn

Ik sidder van m’n nek tot aan m’n ballen

Een vrouw zal het ontkennen

maar een mannengriep is erger dan bevallen

Erger dan bevallen, erger dan bevallen

Zachtjes kreun ik voor me uit

draag ik mijn verdriet

een man heeft vaak enorm veel pijn

de vrouw gelooft dat niet

Oh, en natuurlijk nog een :hug: voor wisje

… en hier ook… laatst was ik ook zoooow ziek en beroerd maar wel M naar school moeten brengen en ophalen. 's Avonds ook moeten koken ( :sick: ) Ik kon echt wel janken… Heb op een gegeven moment uitgeroepen: bedenk de volgende keer als JIJ ziek bent en in bed kruipt, dat IK dat NIET kan als ik ziek ben… (ik had er zo schoon genoeg van, van hoe ze met je omgaan -dat het doodnormaal is dat ALLES GEWOON doorgaat wassen, strijken, boodschappen, kids naar school brengen en ophalen, koken you name it…

:frowning:

jaaaaa mijn P was vorige week ook “ziek”…

maaaaarrrr toen ik van het weekend dik aan de snotter was heb ik hem wel elkekr laten draven en dat vind ie dan gelukkig ook neit erg 8)

Ahh jee die van mij is ook zoooooo zielig als ie wat verkouden is ofzo…

Mamy, waar heb je die gevonden??? Geloof je in aliens??? Want zulke zijn vast erg zeldzaam…

Vroeg net of hij wilde eten (zijn lieveliungskostje in huis gehaald…) kreunend en steunend… neuhhhh…

En dat straks hebben wij het op, heb ik spitsuur met in bad en naar bed brengen, kan ik zeker alsnog… Nou, dacht het NIET!!! :evil:

dag 1 dat mijn man ziek was…

ik zei, chips, ik heb wel zin in shoarma… (mijn oudste was een nachtje logeren, dus dan kan dat wel :wink: )

Mijn man was zoooooo ziek dat ie er ook wel een extra broodje en patatjes bij lustte :lol:

Wat een bekende verhalen! :mrgreen:

Het is ook overal hetzelfde he…

:lol: :lol: :lol:

Heeeeel herkenbaar ja. Van het uuuuren gamen tot toch dat broodje shoarma lekker mee-eten tot het niet eens opmerken als ik ziek ben :roll:

Als ik echt ziek ben vraag ik overigens wel of hij een dag thuis kan werken, dat hij iig naar school/zwemles enzo kan. En ik heb voor dat soort situaties gelukkig een goedgevulde vriezer, dus koken hoeft dan niet.

Nou moet ik wel zeggen dat mijn man niet zomaar thuis blijft van zijn werk, hij voelt zich dan ook echt niet lekker…alleen dat gezucht en gesteun en als je hem dan ziet …hoe hij doet alsof hij doodgaat (en zo erg is het dan echt niet hoor). Als ik hetzelfde heb, kan ik niet naar bed gaan, ik moet dan wel van alles daar kan ik me dan ook behoorlijk aan irriteren. Ik loop ook niet de hele dag te zuchten en te kreunen als ik ziek ben.

Oh ik geef er niet eens meer aandacht aan, hij bekijkt het maar :hand:

Als ik ziek ben is een kopje thee nog te veel, oh nee ik zeg het verkeerd ik moet erom vragen. Ja daaaaag doe het maar uit jezelf en anders doe ik hetzelf wel.

Ik heb hier dus ook al gezegt dat als ik echt ziek mocht worden ik lekker naar m’n moeder toe gaat weet ik zeker dat ik wel goed verzorgt word.

Frustatie puntje alom hier in huis, dat kan je wel merken :oops: