het is maar goed dat mannen niet hoeven te bevallen want dat was niet goed gekomen…
Ennn 9 maanden zwanger zijn pfff pff pffff en dan ook nog het kind er uit werken… dan hadden ze de mannen toch wel helemaal plat moeten spuiten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ohhh ik heb hier ook zo’n zeldzaam exemplaar.
Hij is vrijwel nooit ziek, althans niet zo ziek dat hij het laat merken, ik hoor het wel aan zijn stem als hij verkouden is of keelpijn heeft maar hij moet zich echt niet kunnen bewegen of zo, wil hij thuis blijven.
Als hij 2 ziektedagen per jaar heeft dan is het veel.
Hij zorgt prima voor mij als ik ziek ben, en heeft zelfs daarvoor al eens vrij gevraagd omdat ik zo ziek was dat ik niets meer kon met de kinderen.
Hij is een super zorgzaam type en klaagt bijna nooit :inlove: :inlove:
En dan kan hij ook nog héérlijk koken, draait zijn hand niet om voor het huishouden en als ik het ooit op mijn heupen krijg en een week vakantie neem dan kan ik er blindelings op vertrouwen dat ik in een opgeruimd huis met goed verzorgde kids thuiskom, misschien zelfs wel met een welkom-thuis-bord voor mama :inlove: :inlove:
“zuchtkreunpufhijg*Ik word ziek” wordt door mij meestal beantwoordt met: “Oh ja, word je ook verkouden?”
hier gelukkig ook niet zo’n extreem ‘zielig’ exemplaar :lol:
Hij is zelden ziek en als die het is, is die het vaak ook echt.
Gemiep om een snotneus of keelpijn ben ik gewoon te ‘bot’ voor om het voor hem nog leuk te houden om dan te doen alsof hij heel erg ziek is :o (denk dat dat genetisch bepaald is, mijn moeder is ook zo… als je ziek bent is ze er helemaal voor je, maar als je je aanstelt zoek je het maar uit :shifty: ).
Als hij echt ziek is, dan ligt die ook in bed en heeft die ook echt geen zin in eten, gamen, tv kijken ofzo… dan slaapt die zo’n beetje de hele dag… dat is altijd duidelijk signaal dat het bij hem echt is. Komt echt niks meer uit zeg maar.
En als ik ziek ben (wat ik gelukkig - afkloppen - zelden ben) dan zorgt hij met gemak voor mij en de kinderen. Die komen ook dan echt wel netjes gekleed en gevoed op school, ik krijg een natje en een droogje als ik er zin in heb (ook over het algemeen niet als ik ziek ben).
Ik weet bijv. ook nu al dat als ik tijdens de kraamweek waag een vinger uit te steken ik door hem weg gestuurd wordt waar mijn vinger heen steekt… die week moet ik zeker rusten van hem!
en dan kookt hij ook nog bijna elke avond, helpt altijd met de kids op bed brengen, hangt nu de was op het rek over de reling omdat ik er met mijn buik niet meer bij kan etc etc… nee hier geen klagen gelukkig :inlove:
Hier gelukkig ook niet zo’n exemplaar. :lol: Hij is de afgelopen 10 jaar geloof ik 3x thuis geweest omdat hij (echt) ziek was. (ja, echt in 10 jaar…) En als ik ziek ben neemt hij vlekkeloos de zorg over voor de kids, kookt, zorgt dat ik eten en drinken heb en als ik echt plat lig zorgt hij ook nog voor oppas als hij moet werken. :inlove: Gelukkig ben ik zelden echt ziek. Meestal maar 1x in de 2 of 3 jaar, want ik wandel altijd gewoon door. Hij is net zo en klaagt bijna nooit. Ik moet het meestal eruit trekken of hij ziek is, want hij zou het nooit vrijwillig melden.
Hahahaha hilarisch topic dit! Die liedtekst is echt super!!
Die van mij kan ook zo klaaaaaaagen. Zo zielig… Af en toe is ie echt ziek-ziek. Dan vertroetel ik m wel. Maar soms stelt ie zich zo ontzettend aan, dat ik 'm zowat een schop wil geven om er een beetje gang in te krijgen…
't Is niet dat ie nooit wat doet hoor, hij is echt een schat! Maar wel heeeel vermoeiend als ie ziek is… Echt een man!
Ooow totááál NIET herkenbaar… Ik ben hier de piepekont. Mijn mannetje is een heuse bikkel. Bijna nooit ziek en als hij zich wel eens niet zo lekker voelt. dan zal ie vast niet zo maar in bed gaan liggen hoor. Dan moet ik hem echt sturen. Hij is wel weer heeeel zuinig op mij. En dus wordt ik goed verzorgd als ik eens ziek ben. Sowieso, als ik weg ben (werk of iets anders) dan draait het hier allemaal heeeel gewoon door. Nee, wij zijn echt wel een team wat dat aangaat. 't enige dat ik net aan hem vroeg is of hij wat meer kan helpen met het regelen van de opvang enzo… Maar dat is dan ook écht het enige! :inlove:
ik zat wel mee te klagen… maar als ik ziek ben. Belt mijn man zijn baas op om te zeggen dat hij niet komt omdat ik ziek ben :thumbup: :inlove: Mag ik ook niet vergeten te vermelden
@Affie wrote:
“zuchtkreunpufhijg*Ik word ziek” wordt door mij meestal beantwoordt met: “Oh ja, word je ook verkouden?”![]()
Whahaha :lol: :lol: goeie Affie die moet ik onthouden :thumbup:
@wisje wrote:
Mamy, waar heb je die gevonden??? Geloof je in aliens??? Want zulke zijn vast erg zeldzaam…
nou ehm gewoon van internet af geplukt, als inruilmodel voor wél zo'n zielig exemplaar waar ik eerst mee samen was :mrgreen:
Enneh: aliëns? nee hoor, real time MAN! :inlove:
De mijne moet ik naar de dokter schoppen als er ECHT wat is… :silenced: tussen zulke extreme dingen door…weinig te klagen want hij is echt maar heeeeel zelden ziek. :thumbup:
En ja hij helpt ook met kind naar bed brengen (alleen het badderen is iets voor mama) doet vieze luiers (ok ok soms met gemopper :lol: ) en vult bv de CV bij als het nodig is. Wel met gemopper soms maar zolang ik dat maar negeer gaat het prima 8)
Of ie echt alien is weet ik niet maar hij houdt wel van winkelen.
Ik hoor altijd de mantra van mijn moeder: Moeder kunnen niet ziek zijn" en “als ze je zien lopen ( al is het maar naar de w.c.) dan ben je beter.”
@mamy wrote:
hmmmm…dan is mijn man dus geen echte man, die gaat door tot hij letterlijk zijn bed niet meer uit kan komen, en dan nog werkt hij vanuit zijn bed… :wall:
Hij heeft mij (ongeveer jouw symptomen van vorige week) gisteren op bed gelegd en voor onze dochter en het avondeten gezorgd, en vanmorgen om 6 uur opgestaan om met dochterlief naar zwemles te kunnen en ik heb uit mogen slapen tot 8 uur… :inlove:
hier nog een lotgenoot met een ‘onechte’ man. ik ben blij dat ik aan kan sluiten. :mrgreen:
Wat een feest der herkenning is dit zeg! Nou ja, feest…
Wat is dat toch met mannen en ziek zijn, waarom denken ze toch opeens dat ze super zielig zijn en dat ze vertroeteld moeten worden… :think:
ach ja mannen 8)
Mijn man kan ook heeeel zielig zijn…
Als ik ziek ben neemt hij wel vrij en zorgt voor alles en iedereen…
@Rhiannon wrote:
en vult bv de CV bij als het nodig is.
dat doe ik dan weer :lol: (net als de tuin wat in veel huishoudens ook vaak een ‘mannentaak’ schijnt te zijn).
Maar ik klaag niet, hij kookt het meest hier in huis :thumbup: daar wil ik wel een paar keer de CV voor checken, radiatoren ontluchten en oh ja… al het kluswerk in het huis doen :mrgreen: