abonnement Efteling

Wij hebben er ook over nagedacht, maar het is dus 135 euro + parkeergeld?

En je verrijd er best veel benzine mee, en het is ook nog eens geen gunstige route van hieruit…vandaar dat we voor Dippiedoe hebben gekozen.

We zijn er nu 2 x geweest met Tijn en hij vind het helemaal geweldig!!

Dippiedoe is qua attracties wel veel meer op peuters afgestemd dan de Efteling, daar is het toch meer kijk-attracties dan doe-attracties.

En wat te denken van de druktes??? Je moet bijna overal voor in de rij.

Kijk als je naast de deur woont zou ik het ook zeker weten doen, maar persoonlijk vind ik Dippiedoe fijner omdat het zowel binnen als buiten te doen is, dus ook met regen kan je nog ergens heengaan!

manlief had het over een abo van euro disney vanavond. Ik vroeg al of ie zijn goed wies verloren was of zo :think:

Wij hebben dit jaar voor het eerst een efteling abo :dance: :dance:

We zijn afgelopen zondag al voor de eerste keer geweest!

@Anne-marie wrote:

En je verrijd er best veel benzine mee, en het is ook nog eens geen gunstige route van hieruit…vandaar dat we voor Dippiedoe hebben gekozen.

Dippiedoe is qua attracties wel veel meer op peuters afgestemd dan de Efteling, daar is het toch meer kijk-attracties dan doe-attracties.

Kijk als je naast de deur woont zou ik het ook zeker weten doen, maar persoonlijk vind ik Dippiedoe fijner omdat het zowel binnen als buiten te doen is, dus ook met regen kan je nog ergens heengaan!

oke oke ik ben om; ik ga eerst me naar Dippiedoe, afspraak staat al!

(en tóch kan er niks op tegen de Efteling, ik word daar altijd zoooo gelukkig :inlove: jeugdsentiment, sfeer, natuur, sprookjes, heeeeerlijk!)

Ik vind de Efteling ook echt helemaal top hoor. Toen we erover nadachten om een abo op een of ander park te doen was de Efteling het eerste wat me te binnen schoot. Maar ik bedacht me ook dat ik dus altijd aan het weekend gebonden was ivm Sem en Tijn, die kan ik daar niet samen handelen. Dus je hebt altijd druktes, want Carlo mijn man kan aleen in de weekenden meegaan.

En Tijn vond het toen we vorig jaar geweest zijn erg leuk hoor, maar eigenlijk was hij echt te klein voor die attracties (toen 2,5 jaar), behalve sprookjesbos, carnaval en Laaf, en her en der wat kermisattracties. Ook de afstanden zijn er groot, en ze lopen natuurlijk niet zo lekker mee als wijzelf, en worden toch nog snel moe!

In Dippiedoe, is er 1 hal met een paar ballenbakken, klim en klauterkussens grote blokken, een carrousel, en kinderbios, een vallende rij en een spookhuis. In de andere hal zijn minibotsauto’s, en giga glijbaan, een schip, een spin, en nag wat draaiattracties. Boven heb je smincken en knutselen.

Dan heb je buiten een zwemstrand met een paar glijbanen, een zweefmolen, verkeersplein, en nog tal van attracties!!!

Ouders kunnen lekker alle bladen die je kan bedenken lezen, je hoeft dan geen abonnement te hebben iig op een blad :mrgreen: :mrgreen:

Sorry Vic ik vervuil dit topic nu wel erg hè!!

Heb jij trouwens wel een abo Efteling??? Maar jullie Sophie is daar toch nog een beetje erg klein voor of vergis ik me nu :think: :think:

@dena wrote:

Ik ga er ook één kopen! Heb er zin in. Joost kan dit jaar nog heerlijk gratis mee en hoeft nog niet naar school dus we kunnen er optimaal gebruik van maken. Ik ga dan vooral door de week. Mijn man neemt nl geen abbo!

Op welke dag ga jij Vic?

Welke dag ga jij :mrgreen:

@miekske wrote:

(maar…vanuit Den Bosch naar de Efteling… Lijkt zo ver… :think: )

Ach het is een 15 minuten rijden, denk ik … :mrgreen: 8)

@W&ndy wrote:

We hebben ook een abbonement en we gaan bijna elk weekend, dan is het wel maar voor 2-3 uurtjes, hoor. Ik ben benieuwd of ik je tegenkom en herken. :wink:

Ik wens je ook succes met spotten! :lol:

Ik heb alleen een abbonement … dus ik ga doordeweeks :wink: … jammer 8)

@mv2kids wrote:

Het wordt dit jaar een abo beekse bergen… financieel iets makkelijker te behapstukken… maar wellicht, hopelijk, volgend jaar…

Ik heb het als cadeau gekregen van mijn vader 8)

Ik ben 28 mei jarig, maar hij zei … ga het alvast halen kun je al gaan genieten met je dochter :dance:

Heb ik een top papa ofnie :dance:

@Anne-marie wrote:

Heb jij trouwens wel een abo Efteling??? Maar jullie Sophie is daar toch nog een beetje erg klein voor of vergis ik me nu :think: :think:

Ach even een uurtje lopen door het sprookjesbos, carnaval en Laaf, en ze is weer blij :mrgreen:

Jaaa Vic, geef maar toe, jij vind het zelluf ook leuk… :snooty:

Heel lief hoor van je pa maar een abonnement vind ik duur voor nu… idd omdat ze nog zo klein zijn… hebben er eigenlijk niks aan nog… :silenced:

Nee is ook, maar ik wilde een abbonement van een park … mocht ook een dierenpark zijn :angel:

Voor mij is de Efteling het dichtsbij 8) dus hoppa papa lief aankijken :angel: Sophie nog een keer lief laten kijken en klaar :mrgreen:

@victoria wrote:

Nee is ook, maar ik wilde een abbonement van een park … mocht ook een dierenpark zijn :angel:

Voor mij is de Efteling het dichtsbij 8) dus hoppa papa lief aankijken :angel: Sophie nog een keer lief laten kijken en klaar :mrgreen:

Owke, iek shnap… :angel: ja leuk… :thumbup: Gaan we eens saampies? :inlove: Anne-Marie mee? Je zit op de route :mrgreen:

Het is dat de efteling net even iets te ver is voor een abbo, maar zelf gaan we meestal om het jaar erheen met de hele familie.

Dit jaar mogen we weer :dance: (dit x na 3 jaar, vorrig jaar was zowel ik als mijn zusje zwanger en we willen natuurlijk wel over de kop kunnen gaan!)

als tygo ook op ons lijkt kwa naar pretparken gaan dan word het toch een abbootje dierenpark amersfoort :mrgreen:

wij durven allebei niet in achtbanen enzo

het enige wat ik leuk vind aan de efteling is het sprookjesbos, droomvlucht en de wildwaterbaan

de rest kan voor ons gestolen worden :lol:

@Anne-marie wrote:

Ik ben nu 2x naar de Efteling geweest… Allebei de keren was het een beetje aan het miezeren… Lekker wandelen daar voor een 1 1/2 uur tot 2 uur en dan lekker weer naar huis… Ik heb dus geen last van rijen of druktes… Maargoed, ik kan er fietsend heen als ik wil, dus dat scheelt wel! :thumbup: En we zijn lekker buiten geweest… :mrgreen:

As wij een efteling abbenoment zoude moeten aanschaffen zou het ons 540 euro kosten :shock: en dan nog eens 40 euro parkeer geld.

nee sorry 600 euro vindt ik toch echt iets te veel :?

Hier de afgelopen 2 jaar een abonnement gehad. Heel erg van genoten, maar dit jaar doen we het niet. Mijn middelste (5) heeft niet altijd zin, omdat hij uit school ook graag met vriendjes af wil spreken. Mijn oudste (14) gaat niet meer mee en de jongste (bijna 1) vind ik nog te klein.

En dan wordt het een duur grapje vind ik!

Volgend jaar misschien weer?

Wij hebben ook al jarenlang een abbo. Dit jaar is het even wat moeilijker, dus we halen komende maand eerst mijn abbo op en volgende maand die van hubbie.

Hij gaat komend weekend naar Phantasialand en aangezien Kimberly daar niks aan heeft, blijven wij thuis. Dus volgende week komt er voor mij een Efteling abbo, zodat ik daar heen kan met haar :inlove:

Owja, het parkeerabonnement is maar 1 keer, dus hubbie en ik hebben het allebei op onze pas maar we hoeven maar 1 keer te betalen.

wat leuk de efteling! :smiley:

Helaas woon ik in de kop van noord-holland, dus veel te ver :frowning:

woonde vroeger bij walibi. Heb er jarenlang een abbo op gehad. Toen waren ze nog 40 euro. Geweldig!!

Maar hier is het saai wbt pretparken :frowning: