Hoi hoi,
Timo heeft het de eerste vier weken onwijs goed gedaan, het was (en nog steeds) een onwijs plezier kereltje! Maar sinds twee dagen is hij heel erg huilerig. Hij heeft zo’n gigantische zuigbehoefte, en hapt en zoekt de heletijd. Als ik hem voeding geef ( ik geef borstvoeding ) dan is het voor even ook gelijk over. Maar na een half uur is het weer huilen geblazen, en als ik hem dan bijv. weer aan leg is het gelijk over. Als ik afkolf heb ik binnen 10 minuten ook 125 cc, dat is 't m ook niet volgens mij. :think: De melk is eerst doorzichtig, en daarna wit. Zijn speen wil ie nog wel pakken, maar niet voor een tijd… Pink trapt ie niet meer in… En hij is ook heel erg warm, maar heeft 36.4. :eh:
Kan iemand mij helpen?!
36,4? zit de thermometer wel ‘diep’ genoeg want dat is ondertemp bij die kleintjes :?
en dat huilen, krampen?
Ja diep genoeg, we hebben nog 2x getempt en hij bleef op 36.4, en de krampjes heeft ie niet heel erg extreem meer. Maar ik heb de HA gebeld, en kan over een uur gelijk terecht. Hoop dat ik dan meer weet.
Bedankt! :-*
heb je het idee dat hij last van zijn mondje heeft misschien spruw… hoeft namelijk niet heel duidelijk aanwezig te zijn in het mondje om er last van te hebben… duid zich ook in vlekjes en luier uitslag!
als je heeel veel melk hebt kun je de eerste melk er uit laten stromen even opvangen op een doek… de wittere melk is namelijk veel vetter en dus zal het hem langer tevreden houden… ook zijn zuigebehoefte zal wat gestilt worden omdat hij dan beter zijn best moet doen om de melk te krijgen.
Daarnaast kun je ook op je rug gaan liggen met voeden… probeer anders een lactatiekundige met je mee te laten kijken
heel vaak voeden en van jezelf al veel voeding hebben kan vaak leiden tot over productie en borstontsteking… misschien zijn dit bij jou al de regeldagen… mijn zoon was ook wat vroeg daarmee… enne probeer het vol te houden denk maar zo… zolang hij drinkt en groeit en poept gaat het goed!
een draagdoek wil ook wel eens helpen… hij wil graag bij je zijn…
ik heb met mijn zoontje, Niels precies hetzelfde gehad… sterkte groetjes!
Hij heeft vorige week spruw gehad, en is er net twee dagen vanaf! Daar had ie een klein beetje last van, maar dat is helemaal over gelukkig. Heb de draagdoek trouwens ook al geprobeerd, maar zodra ik hem in zijn bed leg is het moord en brand .
succes bij de dokter… het is zo lastig he… ze kunnen het nog niet vertellen.
Dankjewel!
Het kwam er op neer, dat Timo een hongerige baby is. Nu moet ik alle voedingen gaan afkolven en er rijstevlokken bij in moet doen. Ik vind dat kolven een ramp, dat wil ik dus niet doen. Hij heeft gewoon niet genoeg aan mijn borstvoeding, zitten niet genoeg stoffen in. Dus ik denk dat ik nou overga op Friso kv. Zit nog te twijffelen, maar ik denk dat ik er wel vanaf vandaag mee ga beginnen. Want ik merk gewoon dat hij zich niet prettig voelt, en daardoor ook niet wil slapen… Dus de keuze is eigenlijk al gemaakt! :roll:
Wou idd net gaan vragen of hij geen honger had, Jana kreeg in het begin ook borstvoeding, die stopte spontaan na een maand, maar ze bleef heel ongeduldig en huilerig na de voedingen.
Ik ben toen overgestapt op nutrilon forte, en toen was in een keer alles weer goed.
Het kwam er op neer, dat Timo een hongerige baby is. Nu moet ik alle voedingen gaan afkolven en er rijstevlokken bij in moet doen. Ik vind dat kolven een ramp, dat wil ik dus niet doen. Hij heeft gewoon niet genoeg aan mijn borstvoeding, zitten niet genoeg stoffen in. Dus ik denk dat ik nou overga op Friso kv. Zit nog te twijffelen, maar ik denk dat ik er wel vanaf vandaag mee ga beginnen. Want ik merk gewoon dat hij zich niet prettig voelt, en daardoor ook niet wil slapen.. Dus de keuze is eigenlijk al gemaakt!
Ik vind dit een erg slecht bv advies :naughty: . Echt onzin zelfs...als je kindje hongerig is moet je het aanleggen....afkolven en rijstevlokken erbij....hoe komen ze erbij. Ik sta er echt van te kijken dat je dit advies krijgt.
Ik vraag me ook wel eens af wat iemand verwacht van een baby van 4 weken. Het is toch heel normaal dat een kindje graag bij je wilt zijn en niet alleen in zijn bedje blijft liggen. Als ik jou was zou ik kijken naar de behoefte van mijn kindje, hem wat vaker aanleggen als je denkt dat je te weinig melk hebt en hem veel bij je dragen in de draagdoek.
Kindjes die de fles krijgen hebben ook wel eens hun dag niet en willen de hele dag bij mama zijn.
Maar goed, als je wilt stoppen met bv dan ben je daar vrij in maar als je door wilt gaan met voeden dan zijn dit van die dagen waar je even doorheen moet, het wordt allemaal makkelijker. De eerste weken is het investeren maar daarna is het zo makkelijk.
Ik ben erg pro-bv en vind het daarom erg jammer als iemand stopt door dit soort slechte adviezen. Misschien nog eens in het bv-hoekje een paar vragen stellen. Daar zitten veel mama's met ervaring die je er doorheen kunnen slepen.
Misschien heeft je kleine wel last van krampjes, dan willen ze ook blijven zuigen. Of een paar regeldaagjes. Kv hoeft niet altijd de oplossing te zijn...je melk is echt goed genoeg...daar moet je niet over twijfelen.
Idd ik vind dit ook een raar advies… en je had toch zoveel melk?? Huisartsen weten echt lang niet genoeg van baby’s! Mijn huisarts adviseerde direct om met kunstvoeding te beginnen toen ik zoveel melk had en ook ik had het idee dat niels onverzadigbaar was… gewoon regeldagen…
En je hebt heus wel goede melk… timo groeit toch goed?? (100gram is geloof ik het minimum per week)
Ik zou echt nog even doorzetten met zelf voeden (tenzij je het niet fijn vind) het blijft de meest voedzame voeding voor je kindje…
Je hebt wel gelijk ik haat afkolven!
probeer een lactatie kundige te scoren… hielp bij mij ook … een handoek oprollen en achter zijn rug tussen de beentjes en dan op zijn zij leggen geeft hem een veilig gevoel! en die draagdoek blijven gebruiken!
succes
Ik was absoluut NIET pro borstvoeding, maar ik deed het voor Timo. Maar het is me juist heel erg goed bevallen, en ik vind het heel erg moeilijk om juist geen borstvoeding te geven. En meer aanleggen is geen probleem, maar wel om het kwartier. Ik val 4 keer per dag in slaap nu, omdat ik heel erg rozig word van het borstvoeding geven. Ik heb net ook nog even afgekolft (toch gedaan) en ik zie nu dat het heel erg waterig is. En sowieso zou ik niet met rijstenvlokken beginnen, want dat vind ik ook onzin. Net als suikerwater vind ik ook absurt… (Ken kinderen die er heel erg dik van geworden zijn.)
Maar ik voel me er niet fijn bij dat hij dan niet genoeg krijgt, en dat hij steeds meer wil. Ik word er onzeker en gestressed van, en dat is weer niet goed voor mijn borstvoeding…
Ik heb inderdaad genoeg melk, maar het is doorzichtig…
Het belangrijkste is dat hij de goede start MET bv gehad heeft, en dat wou ik heel erg graag 6 maanden volhouden. Maar als dat nu niet meer wil, heb ik er ook vrede mee.
En betreft het niet in bedje willen liggen en veel bij me zijn vind ik heerlijk hoor, begrijp me niet verkeerd.Maar de hele maand ging het goed, en nu zit hij constand te happen. CB heeft mij verteld dat een regeldag geen 3 dagen duurt, dan klopt dat sowieso al niet… Maar als hij om elke scheet huilt, de hele dag door en om het kwartier moet drinken denk ik juist dat ik inderdaad niet genoeg voeding heb.
En als ik merk dat hij dat wel krijgt van de kv… Helaas, jammer dan maar dan ga ik wel over…
Al heb ik er vrede mee, vind het wel moeilijk.
gewoon je gevoel volgen meid dan zit je altijd goed :-* :thumbup:
Weet je zeker dat hij geen krampjes heeft? Dan willen ze ook vaak drinken, en juist van de eerste melk die gaat stromen (en wat waterig is) krijgt hij weer krampjes…dan blijf je dus bezig.
Ik had ook erg veel melk en de melk schoot erg hard toe…met als gevolg krampjes. Mijn dochter wou dan ook veel zuigen.
Als je erg veel melk hebt kun je proberen door te blokvoeden. Je biedt dan binnen 3 uur telkens dezelfde borst aan. Daardoor drinkt je baby deze borst goed leeg en komt dan ook aan de vette melk toe die vaak pas later gaat stromen (vetdeeltjes komen wat later los). De “vette” melk helpt juist wel goed tegen de krampjes en vult het maagje goed. Bij mij hielp het erg goed.
Mijn kraamzorg zei dat als ze weer binnen het uur willen drinken dat ze dan eigenlijk geen honger kunnen hebben maar willen zuigen om bijvoorbeeld krampjes. Als je dan de “lege” borst weer aanbiedt krijgen ze niet ineens weer veel waterige (kramp-veroorzakende) melk binnen maar de wat vettere laxerende melk.
Wat ik vaak deed is fietsen met de beentjes, stopte ze daardoor met huilen (bij ons meestal gelijk), dan was het geen honger maar krampen. Is hij niet stil te krijgen dan is het toch echt honger. Maar om het kwartier honger hebben als je genoeg melk hebt kan eigenlijk niet.
Ik zou hem dan bij me dragen en proberen er minimaal 1 uur tussen te laten.
De melk is meestal een beetje doorzichtig, daar moet je denk ik niet teveel naar kijken, zegt niet zoveel. In het begin is je melk heel vet en gelig maar als je langer bv geeft wordt het wat wateriger. Op warme dagen als je kindje veel wilt drinken wordt het zelfs nog wateriger…de natuur regelt dat allemaal heel mooi zodat je kindje precies genoeg krijgt.
Regeldagen duren bij sommige mensen wel een hele week trouwens dus dat advies is jammergenoeg ook weer niet echt goed :wall: .
Het is zo mooi om bv te geven, als ik jou was zou ik nog even doorzetten. Stel je vragen anders eens in het bv hoekje of op het borstvoedingsforum, heel veel mama’s die je kunnen helpen. De onzekerheid hoort erbij als mama…maar met kv heb je ook zo je vragen en onzekerheden. Probeer te vertrouwen op je lijf en de natuur…het werkt allemaal zo mooi.
Ik heb er iemand vandaag bij gehaald, ivm de borstvoeding. En ik zou volgens haar (pro borstvoeding iemand!) niet genoeg hebben, het zou gewoon niet opschieten als ik 't door blijf proberen. Ik ben over gegaan op de fles, en ik voel me hier veel beter bij en de kleine jongen ook.
Ik geef nu 6 maanden borstvoeding, ben nooit ‘pro’ geweest en vind ook dat iedereen t zelf lekker moet weten, maar ben nogal koppig waardoor ik er nu al 6 maanden aan ‘vast’ zit :lol: .
Je geeft zelf aan bij het kolven al 125ml te hebben met een kindje van +/- 4 weken, volgens mij is dat echt genoeg hoor, mijn dochter van 6 maanden krijgt ongeveer zoveel per voeding (das dan niet echt genoeg maar dat heeft andere redenen). Als je op de fles over wilt, vooral doen, maar vind idd dat je een beetje rare borstvoeding adviezen krijgt. Ook in doorzichtige melk zitten ook heel veel voedingsstoffen daar kun je zo niks over zeggen, ook is kolven niet een meetpunt (dan zou mn kleine soms maar 50ml krijgen) en regeldagen is niet maar 1 per keer en om dan meteen maar aan de rijstevlokken te gaan met zo’n kleintje.
Als je bv wilt blijven geven zou ik toch ff advies van een lactatiekundige vragen die kan je vast haarfijn uitleggen waarom die adviezen zo raar zijn en als je dat niet wilt gewoon de fles pakken.
Wat een belachelijke adviezen…sorry hoor!
Ik ben ook niet pro borstvoeding…en ik ben kraamverzorgende
Dat mensen zulke adviezen kunnen geven…ik snap het niet!
De voeding die jij kolft is meer dan genoeg!!! En een kolf is geen kindje die drinkt…kindjes halen er nog eens meer uit dan een kolf! Dat de eerste melk waterig is…dat is normaal…voormelk noemen ze dat…
Mocht je voeding idd niet voedzaam genoeg zijn (wat maar zelden voorkomt) dan moet je havermoutpap gaan eten… :thumbup: das teminste een goeie tip
Dreaming on, fijn dat je je hier beter bij voelt en natuurlijk je kleine ook :thumbup: Ik denk dat je op tijd de juist beslissing hebt genomen!
Sorry voor alle pro-borstvoeders hoor, heel goed dat jullie adviezen en tips willen geven, maar voel het direct weer ‘steken’ als ik het lees. Zo fel en je direct het gevoel te geven dat je niet doorzet…Zegt misschien meer over mijzelf hoor :oops:
Ik ben na 2 maanden proberen gestopt met bv: 2 maanden spruw, 3 borstontstekingen en kind en een moeder die bekaf waren van het alsmaar aanleggen, en bovenal een kindje dat ondertussen altijd honger had en alleen maar afviel…Toen ik stopte sliepen we allemaal direct beter Jara kreeg een ritme en GROEIDE, zowel letterlijk als figuurlijk we zagen dr zich ontwikkelen. Achteraf had ik natuurlijk veel eerder moeten stoppen!
Huisarts heeft me gister gebeld, en zijn excuss aangeboden omdat het een fout was wat ie me mee gaf als raad. :shifty:
Maar goed, daarbij moet ik ook zeggen dat ik op dit moment heel veel stress heb en het onmogelijk is om die stress te onderdrukken. (Prive-situatie wat geen kattenpis is.) En ook dat is niet goed voor de kleine, en ook niet voor mij. Dat loop al een hele tijd, en dan dit er ook nog bij. Dus zo gek vind ik het persoonlijk allemaal niet.
Ik heb mijn eigen kraamverzorgster ook nog even gesproken, en die was het wel met me eens. Die weet wat er gaande is, en heeft het ook meegekregen hoe de verandering is. Die zegt juist dat ik er goed aan gedaan heb, dus de foute beslissing maak ik niet.
Nu is hij paar dagen aan de fles, en hij is zo tevreden… En daar gaat het me om, dat hij tevreden is en zich goed voelt!!! ik ga niet nog maanden doorploeteren, om hem borstvoeding te geven… Ik voel me er gewoon niet fijn bij, en nu bij de fles wel. Misschien is dit voor een boel meiden hier niet de oplossing, maar voor mij wel.
@ Tanja: nou precies, ik voel me er zoveel prettigr bij! Wat is er nou fijner dan dat je kindje er van zien groeien, dat is toch het mooiste?! Het is niet zo dat je het niet geprobeerd heb? Ach, ieder zijn beslissingen! Ik denk of weet wel zeker dat ik er goed aan gedaan heb als ik jouw verhaal zo lees!
klasse meid :-* :thumbup: en lekker genieten van je beebje :inlove:
Thanks Merel, zal ik doen! :inlove: :-*