Aargh dubbele afspraak zkh, kiezen wat zou jij doen?

Zoals velen weten slepen we al sinds Sem er is zkh in en uit. Nou zaten we weer te wachten op een afspraak voor een buikecho. Ondertussen zitten we met Jim op KNO/logopedie in hetzelfde zkh volop in de molen met allerlei testen.



Nou staat er voor Jim voor a.s. donderdag een afspraak gepland voor een test om 8.30 uur, testen duren vaak een half uur tot een uur. Nou ben ik vanmiddag gebeld om een afspraak te maken voor de buikecho van Sem, agenda vergeten en … a.s. donderdag om 10.00 uur. Allebei in het WKZ dus dat zou niet zo’n probleem moet zijn. Maar dat betekent dan dat Jim daarna ook weer mee moet naar de volgende afspraak en dus niet naar school kan, en het betekent ook dat ik vanaf half 9 met Sem moet rondslenteren door het zkh, hij mag niks eten en drinken vanaf 12 uur 's nachts en zal niet makkelijk zijn, en dan moet ie ook nog een half uur op een tafel liggen en daar kan Jim dan weer niet bij zijn natuurlijk…



Ik vind allebei de afspraken eigenlijk wel belangrijk, in het WKZ duurt het vaak wat langer voordat er weer een nieuwe afspraak gepland is. Aan de andere kant is er met Sem echt medisch iets niet goed en bij Jim is dat wat minder. Ik vind allebei de afspraken op dezelfde dag echt geen doen dus dat is echt geen optie. Maar welke moet ik nou verzetten? Of moet ik maar gewoon kijken welke het makkelijkste op korte termijn te verzetten is…



Aaargh waarom vergeet ik nou net vandaag die stomme agenda :wall:

Wij zouden ons dan opsplitsen. Mijn man met de een en ik met de ander. Is dat voor jullie ook een optie?

@ariel wrote:

Wij zouden ons dan opsplitsen. Mijn man met de een en ik met de ander. Is dat voor jullie ook een optie?




dit zou dan ook onze oplossing zijn.

Manlief kan geen vrij krijgen, en het is mijn vrije dag dus vandaar ook op die dag gepland, zou dus met 1 kind tegelijk geen punt moeten zijn :wall:

Iemand anders opa/oma die mee kan?

@Sennapen wrote:

Iemand anders opa/oma die mee kan?




Die wonen allemaal niet om de hoek (tenminste half uur rijden) en als ze al meekomen redden ze het niet om zo vroeg al hier te zijn door de files (moeten allemaal via de A2). Bovendien heb ik de afgelopen drie jaar nog geen enkele keer op hulp kunnen rekenen en heb ik steeds mijn hoofd gestoten en word ik keer op keer teleurgesteld, dus ik vraag het eigenlijk niet eens meer uit eigenbehoud…

Dan zou ik gewoon met beide kids alles doen. Na elkaar zoals je ook schrijft. Dat is niet leuk maar het zou niet in mij opkomen om een ziekenhuisafspraak af te zeggen.

Het klinkt eigenlijk juist wel praktisch, de afspraken zo achter elkaar :thumbup: . Maar ik ken je kinderen natuurlijk niet, dus als jij inschat dat het geen doen is, dan zal dat zo zijn. Dan zou ik inderdaad naar het ziekenhuis bellen en je probleem voorleggen. Misschien kunnen zij met je meedenken over een praktische oplossing.

Sem is niet de makkelijkste en die moet al die tijd zonder eten en dan ook nog mee op sleeptouw, dan wordt hij vervelend, hij is sowieso snel moe en dus ook sneller overprikkeld met als gevolg driftbuien, huilbuien dwars doen, boos worden, dat trek ik zelf ook niet als ik met twee kids moet slepen. Baal zo ontzettend… Gevoelsmatig vind ik de afpsraak van Sem belangrijker eigenlijk maar dat is omdat we al zo lopen te slepen en dat gewoon zat zijn…

Nou hub gaat even kijken of hij Jim daarna iig naar school kan gaan brengen, zo gaan onze vrije uren dit jaar wel weer op :roll: . Maar als hij dat voor mekaar krijgt dan sleep ik mezelf maar weer een paar uur door het WKZ… Bedankt voor het meedenken.

Bel eens met het ziekenhuis, of er een vrijwilliger beschikbaar is.

Die zou daar misschien ergens met jouw kindje kunnen spelen terwijl jij gewoon meekan met de afspraken.

Het lijkt me voor hem wel fijn, dat als hij niets mag eten, dat hij afleiding krijgt door te spelen, wachten zal moeilijk zijn met honger in het buikje, zeker in een saai wachtkamertje in het ziekenhuis.

In sommige ziekenhuizen hebben ze ook een kinderopvang. Geen idee hoe dat werkt, maar misschien zou je daar ook naar kunnen informeren?

Ik hoop op mooi weer, ze hebben een heel grote speeltuin op het dak, maar ja, tis best lang om die tijd dan vol te maken hoor voor hem. Hij mag niet eens een beetje water hebben, dat vind ik eigenlijk wel zielig maar goed het maar weer even, tis hopelijk weer voor een goed doel…

Vriendin,buurvrouw,iemand?



Ik snap je (overprikkeld kind) dilemma helemaal hoor,maar ik zou het anders zien. Zou ik er 1 verzetten,dan ben ik 2 dagen kwijt en moet ik 2x met 2 kids gaan sjouwen. Dan maar alles in 1 keer. Even tanden op elkaar en gaan. Misschien valt het wel mee allemaal en heb je het maar achter de rug. Je weet immers nooit of de volgende afspraak wel uit komt.



Succes.

en dan moet ie ook nog een half uur op een tafel liggen en daar kan Jim dan weer niet bij zijn natuurlijk...


Even voor mijn nieuwsgierigheid, waarom mag Jim er niet bij zijn?

Tot nu toe hebben wij voor foto's en echo's e.d. altijd de kids (of kind) meegenomen.
Pas geleden bij mijn ouders geweest een weekeind en mijn moeder viel ineens. Aangezien ze zware botontkalking heeft moet er altijd naar gekeken worden. Huisarts stuurde haar dus meteen door naar het ZH. Kon mijn kids niet opknopen en mijn moeder niet alleen laten gaan,dus allemaal mee.
Vonden ze reuze spannend allemaal. Degene die de foto nam,liet de jongens alles zien en hoe het werkte allemaal.

Een buikecho zal wel anders gaan,maar vast niet gek veel anders dan een echo als je zwanger bent toch?

Op zich van 08.30 tot 10.00 uur is zo voorbij en daarna even een middag rust inplannen.

Ik wil liever niet dat Jim erbij is omdat Sem in het zkh bij een onderzoek altijd behoorlijk overstuur raakt. Hij heeft pas een opname gehad en dan steekt dat de kop weer erg op. Het is de bedoeling dat hij een half uur rustig ligt en Jim is nogal druk en aanwezig, waardoor Sem ook drukker is. Ik kan niet mijn aandacht helemaal op Sem hebben en hem stil houden als ik Jim ook nog in de gaten moet houden. Bovendien mist Jim dan ook nog eens een halve dag school en dat heeft ie hard nodig. Ik ga maandag gewoon even bellen als ik één van de twee afspraken op korte termijn opnieuw kan inplannen is dat wat mij betreft oké.



Ik ben zelf ook niet op mijn best door alle problemen en stress de afgelopen jaren, dus het emmertje is gauw vol. Dus ook voor mijzelf is het beter om die twee dingen gewoon apart te plannen.



Wat dat betreft heb ik echt pech met mijn familie, ze wonen allemaal niet echt om de hoek, maar willen ook niet echt de moeite nemen om ons op dit soort punten te ondersteunen. Te lang verhaal te veel gebeurd om daar hier helemaal op in te gaan.

Oh das mooi balen zeg (zwak uitgedrukt dan)

HEb je niet een goede vriendin in de buurt die mee kan gaan? Dat die dan ondertussen je manneke kan bezig houden?

Wat dat aan gaat moet je je eigen gevoel volgen. Als jij denkt, dat het niet handig is om allebei de kinderen bij je te hebben moet je het niet doen. Dan maar verzetten (als je man niet kan). Wij hebben hier ook wel eens hemel en aarde bewogen om de oudste niet mee te laten gaan naar het ziekenhuis. Een aantal jaren geleden zaten we er heel vaak en we wilden niet dat zij altijd mee moest. De eerste 3 jaar van A.nyk zaten we er maandelijks (als het niet vaker was).

Tegenwoordig is het wat makkelijker, maar ik blijf er zorgvuldig mee omgaan. We zitten veel in het ziekenhuis (deze week ook weer drie dagen) en ik wil niet dat deze dingen hun leven gaat beheersen. Aan de andere kant is het ook niet anders en maken we er altijd wel weer een leuke dag van. Moet zeggen dat onze oudste het tegenwoordig juist leuk vindt om mee te gaan.



Maar volg je eigen gevoel. Bedenk wat voor jouw kinderen het beste is en vergeet jezelf niet in het verhaal! jij bent wel degene op wie het moet blijven draaien. Ik weet dat het heel zwaar kan zijn. En dan heb ik het geluk dat mijn schoonouders (die ook niet naast de deur wonen) wel altijd voor ons klaar staan. Besef me nu weer even wat een voorrecht dat is.

Wat ze hier in het LUMC (Leiden) hebben.

Kinderopvang voor kindjes die niet mee hoeven of niet mee mogen naar onderzoeken/bezoeken aan zieken.



Zo breng ik Marith daar altijd als ik voor mezelf een afspraak in het zkh heb.

Het is gratis en de leidsters doen dat werk vrijwillig. Marith vind het geweldig als ze weer bij de “Oma’s” mag spelen…



Misschien kun je het zkh even bellen of ze daar ook mogelijkheden voor hebben…



Wie weet…

Thanx voor het meedenken meiden! Ik heb gebeld en de afspraak voor Jim zou dan niet eerder dan 24 november (!) kunnen en die van Sem kon ik gelukkig een week later al inplannen. Dus volgende week ga ik voor de buikecho van Sem.