Doen jullie dat wel eens?
Ik heb het al heeeeeeeel erg lang in mijn hoofd om het eens te doen en heb zojuist een paar blokjes erbij in gedaan.
Ik had de aardappelen al op het vuur taan, heb in een kopje kokend water blokjes gesmolten en doorgeroerd, nu erbij in gegooid, het ziet er niet super smakelijk uit, maar ik hoop dat het lekker is :mrgreen:
Ik hoor graag jullie ervaringen!
NOg nooit gedaan eigenlijk, doe het soms wel bij de rijst.
Lijkt me lekker! Laat even weten hoe het smaakte…
(enneuh je kookt wel al vroeg zeg :shifty: )
hihihi, ik kook voor, zodat het straks maar eventjes hoeft
Ik laat weten hoe het heeft gesmaakt! :drool:
Heb dat nooit gedaan . Klinkt wel lekker !
Wat ik weleens doe is een theelepel kerrie erbij mikken …erg lekker
het ruikt hier al wel erg lekker in huis hihihi dat zet mijn smaaksensoren wel aan hoor, oppassen dat ik niet iets lekkers ga snaaien zometeen :shifty:
Doe ik ook, bij de aardappelen, pasta, rijst, witlof, prei, boontjes, bloemkool… eigenlijk alleen bij worteltjes (doe k een schepje suiker bij) en brocolli niet…
ik doe dat alleen bij mijn pasta…Bij aardappels nog nooit gedaan :think:
mijn groentes zoals witlof bloemkool prei en zo kook ik er wel mee ook met aardappelpuree is het heerlijk :drool: :drool:
@SusanneB wrote:
Doe ik ook, bij de aardappelen, pasta, rijst, witlof, prei, boontjes, bloemkool… eigenlijk alleen bij worteltjes (doe k een schepje suiker bij) en brocolli niet…
is dat niet zonde? dan smaakt alles toch min of meer hetzelfde? :think:
ik doe het heel soms met rijst, maar vind het niet echt lekkerder dan gewoon pure basmati of pandan :drool: .
Ik doe t soms met wortels: Aardappelen en wortels samen koken, met een blokje groentenbouillon erbij (dus niet in al klaargemaakte bouillon). Door mekaar roeren met nog wat van het vocht erbij. Erg lekker :drool:
ben benieuwd hoe dat smaakt. Ik doe het alleen bij asperges.
en was het lekker ?
@romata wrote:
en was het lekker ?
JAAAAA het was echt heel erg lekker, zo lekker zelfs dat wij geen jus hoefden te gebruiken, en dat is weer gezonder voor ons.
Zelf de kindjes aten nu hun bord leeg :dance:
Het lijkt mij wel lekker!
Ik dacht hetzelfde als Faizaa, overal bouillon bij dan smaakt het toch hetzelfde… maar afgewisseld met gewoon lijkt het mij wel lekker.
Enne suiker bij de wortels… die zijn toch al heel zoet??
Dan ga ik het ook eens proberen.
En ik doe ook eigenlijk altijd suiker over mijn doperwten en worteltjes.
En mijn brocolli stoom ik met een half magiblokje gekruimelt :drool:
Ik gebruik eigenlijk altijd bouillionblokjes.
Maar wat ik doe bij de aardappies…
Als ze klaar zijn een half blokje bouillion eroverheen verkruimelen en een beetje boter erbij en dan heele goed husselen :drool:
@kaboutertje wrote:
@romata wrote:en was het lekker ?
JAAAAA het was echt heel erg lekker, zo lekker zelfs dat wij geen jus hoefden te gebruiken, en dat is weer gezonder voor ons.
Zelf de kindjes aten nu hun bord leeg :dance:
Kijk, dát bied perspectieven, dat die bordjes leeg gaan

Overigens heb ik nog nooit bouillonblokjes of suiker ergens door gegooid wat gekookt moet worden. Gewoon altijd saai met alleen maar water.
Aardappelen kook ik met een hele bol knoflook en een citroen, als ik ze daarna in de oven ‘roast’. Anders alleen met een beetje zout.
Alle groenten met zout behalve erwtjes, die kook ik met een beetje munt.
Wortels roast ik in de oven met olijf olie zeezout en honing.
Pasta en rijst gewoon met zout.
Jeetje wat eten jullie dan veel zout… Zo’n blokje bevat toch VEEL zout hoor!
Ik eet dan niet zoutloos, maar gebruik zeer weinig.
Boullionblokjes gebruik in voor de soep ( :mrgreen: ) en voor de risotto, verder niet veel te zout. En dat is weer slecht voor je bloeddruk…