Aard... ehm... aambei

:oops: vraagje… :oops:

Ik stap nu over een hele grote berg schaamte heen en geef mezelf (as a matter of speech) bloot:

Sinds gisteren heb ik een aambei… of althans: ben ik me bewust van het feit dat ik een aambei heb. Sinds gisteren heeft hij namelijk de frisse buitenlucht verkozen boven het meer bedompte klimaat van mijn endeldarm…

Ik zal hem gemakshalve aardbei noemen want ik vind het zo’n onsmakelijk woord…

aanvankelijk dacht ik dat het een plooitje was, maar na vakkundig bestuderen (en ik daag jullie allemaal uit om dit na te doen, met een tweelingbuik van bijna 31 weken en té veel trots -of is het gene- om mijn wettige echtgenoot het uitzicht te laten onderzoeken) heb ik geconcludeerd dat ik hier mijn eerste echte aardbei te pakken heb… :oops:

En nu?

Ik bedoel: ik heb op internet gezocht maar ik zie nergens een gouden tip om dit externe geheugen te laten verdwijnen… wel koel- en anti-auw zalfjes, maar geen oplossing voor het probleem.

Wat moet ik doen?

Sorry, ben een leek op dit gebied!

En dan de vervolgvraag:

ik lees overal op internet dat ik niet mag persen bij het ontlasten, en dat ik moet proberen de ontlasting zacht te houden door vezelrijk te eten.

Maar hoe moet dat dan als ik mezelf binnen afzienbare tijd moet ontlasten van 2 halve metertjes mens? Mag ik dan ook niet persen?

En als wel: wat gebeurt er dan met mijn aardbei?

Eigenlijk durf ik nu helemaal niet meer naar het toilet voor de grote boodschap, want ik ben als de dood dat er dalijk iets knapt of dat er een heel trosje aardbeien aan mijn derrière hangt…

HELP? :shifty:

Ik heb ze juist gekregen door persen tijdens zwangerschap…

Zeker 3… en het waren flinke aambeiden…

Net alsof je loopt met een klein hoekig kiezelsteentje in je ster… ai…

Ik heb vanuit het ziekenhuis een zalf gekregen… iets met -ine acheraan :mrgreen:

Heb je niks aan, ik weeeeeeeeeeet… maar sperti schijnt ook goed te zijn…

je kan em ook zelf terug naar binnen duwen he :angel:

en sorry, maar ik lig echt in een deuk om je manier van beschrijven :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hee ik heb er een zalfje spulletje voor dat heet “hemoclin”. Ik heb het gekocht bij de Etos. Tot nu toe alleen inwendige gehad en daar helpt dit goed bij.

En idd als je aandrang voelt:

• direct gaan
  • rustig op de pot gaan zitten
  • boekje erbij
  • en wachten tot het zelf komt en zo min mogelijk persen.

Dat voelt het minst onprettig…

Succes…

Ja dan mag je wel persen :mrgreen:

Ik wil je toch ook de tip geven om curanol aan te schaffen…

Dan slinkt de aarbei die je nu hebt mischien nog wat.

Waarschijnlijk zul je door het persen straks de eigenaar zijn van een trosje aardbeien, waarschijnlijk zal het voor de bevalling nog erger worden omdat de druk van de hoofdjes een prima seintje voor de aardbeien is om naar buiten te komen.

Echt doe er wel iets aan met koel en anti auw auw kuurtje.

Ik heb bij M met 38 weken een getromboseerde aardbei gehad.

Auw auw auw auw auw!

Het heeft de laatste 2 weken van mijn zwangerschap vegald.

Ik kon niet lopen, ik kon niet zitten, ik kon niet liggen, ik kon niet slapen.

Ik voelde me vies :sick:

Maar vooral de pijn :frowning:

Kep vanochtend al geprobeerd het kreng terug te duwen naar z’n moeder, en toen bleef ie ook wel zitten…

Maar toen ik effe later op de plee zat om te piesen, piepte die vrolijk weer zn koppie naar buiten… het loeder! :evil:

Ben blij dat je moet lachen Fai… 't doet verrekte zeer hihihi

och jeh, ich höb in eeder geval t groëtste ei in mieng vot…

Maandag moet ik naar de gyn, maar ik ben zo bang dattie wil kijken… en dat wil ik dus eeeecht niet!

Fai zegt naar binnen duwen, maar bij mij gebeurde dus dat wat er in mijn spoiler staat zo’n 3 uur na het terugduwen :wink:

Ze kunnen hem ook opensnijden :silenced:

Maar ik wil geen tros… oh echt niet, oh wat erg!!!

beebs liggen nu nog in stuit, ik zou bijna hopen dat dat zo blijft en dat het een geplande ks wordt… bijna dan!

Okee, morgen galoppeer ik dus direct naar de drogist voor anti auw spul. Met het schaamrood op de kaken, dat wel!

Anti auw spul kan je ook via internet bestellen :wink:

En dat trosje…tsja ik denk dat als je ze hebt je er niet aan zult ontkomen.

Trouwens mijn grootste is na een tijdje geknapt Thank God :angel:

:snooty: En ze mogen al helemaaaal niet snijden in mijn :**: !! :snooty:

Oeh nooit gedacht dat een aardbei zo vervelend kon zijn…

Hoe lang duurde het voordat jullie er vanaf waren? En heb je ze na de zwangerschap nog teruggekregen?

T heb ik een week niet kunnen zitten.

Maar bij hem popten er tijdens het persen een stuk of 6 naar buiten.

Bij M voor de bevalling getromboseerd…en na de bevalling was de druk eraf en nergens meer last van gehad 8)

Koffie drinken helpt bij mij om mijn darmen actief te houden.

Ow en dank je, ik weet nu weer waarom ik echt nog niet een derde wil :mrgreen:

Graag gedaan hoor!! :wink:

Hmmm koffie… idd… dat helpt goed altijd!

Normaal gesproken is mijn stoelgang al traag, maar nu durf ik dus gewoon niet, waardoor de boel natuurlijk alleen maar minder juicy wordt.

Vroeger rookte ik dan een sigaret en dronk ik koffie, en dan liep het als een tierelier… Maar goed, die sigaret moet ik er nu dan maar bijverzinnen, helaas!

Ik ben benieuwd… morgenvroeg probeer ik het meteen… aargh!

Oh zooo herkenbaar! Ik heb sinds Lars geboren is last van een enorme aardbei. Hij is zo groot dat het niet leuk meer is. Een aardbei is overigens helemaal niet leuk :twisted: !

Ik ben dus naar de dokter geweest en heb nu een zalfje. Helpt dat niet dan gaan ze dat rotding afbinden :shock: .

Inderdaad morgen naar de drogist of via internet bestellen en duimen dat het gaat werken!!

Dat méén je niet… al meer dan 2 jaar een aardbei??? En laten ze je daar zo lang mee lopen?! pffff arme jij…

Heb echt met je te doen!

Ja, het is echt een rotding! Maar soms voel ik um een tijdje niet en dan als je eindelijk denkt er vanaf te zijn… plopt ie weer naar buiten. Ik heb al vaak geprobeerd onder de douche om dat ding terug te duwen, maar dan sta ik te gillen van de pijn. Dus dat doen we maar niet meer. Zo zielig voor de rest van de buurt :angel:

En soms ben ik echt zo ver dat ik denk: snij dat ding eruit/eraf, hij moet weg en wel NU :twisted: .

Maar helaas zit ie er nog…

wel naar toilet blijven gaan hoor, anders maak je het alleen maar erger :hug:

vraag aan je huisarts of je lactulose mag, om de stoelgang lekker soepel te houden. je kan ook lijnzaad nemen: elke dag 1 of 2 eetlepels door je sap, of vla ofzo. mn moeder sfeert bij sennapeultjes, en daar thee van zetten.

bij mij hielp de zalf: curanol erg goed :thumbup: erg verzachtend. maar nu heb ik zinksulfaatvaseline creme van de ha gekregen, en moet zeggen dat ik het idee heb dat hij nu ook erin blijft zitten als ik hem heb terug geduwt. bij de drogist kun je van die wegwerphandschoentjes kopen :thumbup:

ik wens je veel sterkte :hug: want je moet nog even.

en joseetje :hug: dat klinkt echt heel gruwlijk :shock: :hug:

ik hoop overigens ook dat het bij dit aardbijtje blijft als ik mn halve metertje mag persen :mrgreen:

Parkietenzalf (tip van de kraamverzorgster)

…dus op naar de dierenwinkel?

hier curanol zalf en pillen van de vk gehad ( gekocht)

die kan je alleen krijgen bij een apotheek in hilversum ( bestellen kan ook)

dus even googlen…

ik kreeg een aardbei van de bevalling… en bedankt AUWIE

maar met de zalf en pillen was hij met 2 wk weg…

@Muze wrote:

Ben blij dat je moet lachen Fai… 't doet verrekte zeer hihihi

och jeh, ich höb in eeder geval t groëtste ei in mieng vot…

Maandag moet ik naar de gyn, maar ik ben zo bang dattie wil kijken… en dat wil ik dus eeeecht niet!

ich laes dit noe pas… mennnnn iech lik in unne deukk gek miens… wie is ut noe mit dien ei… is ut al oet de vot? :mrgreen:

.Ik had met mijn mijn 1e zwangerschap last van aardbeien en na de bevalling he-le-maal…Heb ff gebeld met de Ha, en kreeg zonder langs te komen een zalfje voorgeschreven, waarmee zel als sneeuw voor de zon verdwenen :mrgreen:

Misschien es bellen met je ha, kijken of hij je zo wat wil voorschijven? :think: