Ik kreeg er 1 na de bevalling van de eerste, maar er nooit last van gehad… Was gewoon een klein friemeltje aan de achterkant, en had ineens 3 doekjes nodig met afvegen ipv 1 . Maar na de tweede bevalling, heeft ie zich vermeerderd… Kreeg toen te horen dat je otrivin ervoor kon gebruiken van de kraamverzorgende, raar, maar volgens haar was het dus een geïritteerd slijmvlies…
Heb er nooit wat mee gedaan, en nú pas begin ik er last van te krijgen! Heb eigelijk altijd gedacht dat dit ding toch niet meer weg ging, en zou hem er echt niet af laten snijden/binden hoor. Maar we wachten deze bevalling af: als ie nog erger wordt, vraag ik de vk meteen om advies
Ik ook na mijn bevalling ja Ik slikte staalpillen, wat zorgde voor obstipatie, en ik dacht dat er een scheurtje zat ofzo. Maar bleek dus ook zo’n geval te zijn Ik heb een of ander aambeienzalfje bij het Kruidvat gehaald en flink laxeermiddel genomen. maar ik heb geen idee of dat tijdens een zwangerschap ook mag. Bij mij wastie na een week helemaal weg.
Ooo Muze wat kun je het heerlijk omschrijven :mrgreen:
Maar schrale troost, het is iets doodnormaal, schijnt het :shifty:
Ik kreeg ook zo’n flinke tros na de bevalling, mijn motto voor de volgende keer is dus ook: Niet persen tot het kind er bijna is :snooty:
Die Vk riep echt anderhalf uur lang nog een klein stukkie!! En ik als leek dacht bij de eerste perswee: Als ik héél hard pers dan is deze ellende het snelst voorbij (zo gaat dat op tv ook altijd toch? :think: ) Maar nee hoor, niks van waar, 't kind schoot nog geen cm naar beneden :evil: Na ruim een uur “nog een klein stukje” was ik wel de ‘trotse’ moeder van een trosje rood, maar Nica zat nog hoog en droog. Toen zette ze een knip en vloep, zonder te persen kwam daar dat monster eruit :wall: :wall: :wall: :wall:
Dussssssssssssss niet te hard meepersen Maar helaas meid, bij mij zijn ze nooit meer weggegaan, soms idd even terug naar hun moedertje maar zo af en toe komen ze toch ook even frisse lucht halen :roll: En nu eigenlijk vanaf de dag dat ik zwanger ben verkiezen ze alleen maar de frisse buitenlucht :evil:
Maar Cunanogiets idd :thumbup:
Helaas, hij bengelt er nog…
Nooit geweten dat je derrière afvegen zo’n pijnlijke onderneming kon zijn. Heb nu hematoclin én voor noodgevallen lactulose.
Gelukkig loopt het stoeltjegaan gesmeerd, dankzij mijn overstap naar vezelrijk - koolzuurarm eten.
Fai, ich bin bang det 't hiej eiere laope wird… ut ei wilt neet droet…
Och jeh, bienao paosje. Dan verf ich ut sjoën greun en bing ich e sjtrikske drum…
:inlove:
Echt erg… ik schaamde me maandag bij de gyn zó erg voor mijn aardbei dat ik het amper uit mijn strot kreeg…
Het kwam er ongeveer als volgt uit:
Gyn: “en voel je nog goed leven?”
Ik: “ja hoor… maar ik merk wel dat ik veel pijn heb in mijn ribben doordat een kindje daar drukt en ook als ik op de bank lig en ik heb moeite want ik heb een aambei en die doet pijn dus zitten kan ik niet en ik merk wel dat als ik pijn heb dat de kindjes dan ook drukker worden… en ik heb een aambei”
:oops: :oops: :oops: :shifty:
Die man kwam er geen wijs uit en hubbels zat me ook zo aan te kijken van: “wat zég jij nou?!”
Gyn heeft wel nog ontsluiting gecontroleerd (ik: “ja dokter, er komt aan alle kanten vanalles uit inmiddels”) maar hij heeft mijn ei niet gezien… of niet naar gekeken. Toucheren gebeurde namelijk vóór het hierboven omschreven gesprekje…
Maandag bel ik effe de HA want de hematoclin helpt ook niet (brandt als de tering) dus ik wil toch maar effe laten tjekken of het zeker weten wel een aardbei is… you never know!
Owwwwwwww Muze, ik zit hier hardop te lachen… en nog eens lachen… en alweer lachen… hahahaha… ow ik VOELLLLL het gewoon… hahaha…
En ich lach mich ram kapot, waat bis ze toch vol sjoone zelfspot… un strikske wahahahahahah… heerlijk heerlijk heerlijk…
:mrgreen:
@Muze wrote:
Okee, morgen galoppeer ik dus direct naar de drogist voor anti auw spul. Met het schaamrood op de kaken, dat wel!
Kleurt wel mooi bij je aardbei
Mijn moeder heeft ook eens een aardbei gehad, die kreeg er ook een speciaal zalfje voor van de HA. Ze dachten eerst dat 't iets anders was, maar na dat zalfje een weekje gebruiken was ie toch weg… Zal morgen eens vragen hoe dat heette!
je kan wel errrrug leuk schrijven trouwens :lol:
Bij mij hielp de curanol zalf. Die kun je bij sommige apotheken krijgen en anders inderdaad online via de apo in Hilversum. In gebruikte de zalf zonde de pillen en binnen een week was ik van mijn aambei af.
@Paco wrote:
@Muze wrote:Okee, morgen galoppeer ik dus direct naar de drogist voor anti auw spul. Met het schaamrood op de kaken, dat wel!
Kleurt wel mooi bij je aardbei
Mijn moeder heeft ook eens een aardbei gehad, die kreeg er ook een speciaal zalfje voor van de HA. Ze dachten eerst dat 't iets anders was, maar na dat zalfje een weekje gebruiken was ie toch weg… Zal morgen eens vragen hoe dat heette!
je kan wel errrrug leuk schrijven trouwens :lol:
Heb het even nagevraagd, zij had inderdaad ook de Curanol zalf. Misschien toch even proberen?
curanol zalf en curanol pilletjes (roze en witte) :thumbup: gewoon bij de aptheek verkrijgbaar dus je hoeft je echt niet te schamen.ze verkopen het dagelijks.geen mens die je vreemd aankijkt hoor.ik zou het zo snel mogelijk behandelen zodat ze je tijdens de bevalling kwijtbent. sterkte er mee meid :thumbup: :-*