aantal dagen ziekenhuis na keizersnede?

is daar een standaard voor? dat je maximaal zoveel dagen moet/mag blijven?

bij Odin heb ik ook wel een keizersnede gehad maar dat verliep niet zoals het zou moeten…

Odin was dezelfde dag opgenomen en ik knokte dat ik bij hem kon zijn

op donderdag 30 april was ik rond 10 uur bevallen met keizersnede

op vrijdag 1 mei liep ik al zelf naar de afdeling waar hij lag

en op zaterdag 2 mei zei ik ik ga naar huis… :shifty:

artsen waren nogal raar aan het kijken dat ik zo vlot was dus het zullen “normaal” wel wat meer dagen zijn dat je “moet” blijven maar hoelang?

wat ik in mijn omgeving beetje hoor is het 3 tot 5 dagen, beetje afhankelijk van hoe het gaat.

Maar denk dat ze ‘standaard’ uitgaan van 5 dagen. Gaat het erg goed en kan het kindje ook gewoon naar huis dan zal eerder misschien mogelijk zijn, gaat het minder goed dan is een dag of wat langer natuurlijk aan de orde.

ja en een 2e keer zal vast ook zwaarder zijn :think:

opzich is mijn instelling nu wel geen haast maar ik kan zo slecht in het ziekenhuis liggen he :oops: mis m’n eigen omgeving en bedje heel snel :oops:

Ik mocht normaal op dag 4 of 5 naar huis (keizersnede = dag 0) maar ik ben op dag 3 al naar huis gegaan.

Ik had nog wel veel pijn, maar ik vond het te zwaar om 's nachts alleen voor 2 babies te zorgen. Mijn man had de zorg voor de oudste die toen 16 maanden was en de zusters hadden geen tijd 's nachts om mee te helpen met flesjes geven, die kwamen alleen een flesje brengen en luier verschonen. Thuis had ik in ieder geval 's nachts hulp van mijn man met de flesjes en verschoningen en dat vond ik fijner. Ik kreeg toch extra uren vanwege de tweeling en de keizersnede dus overdag kraamzorg genoeg.

Hier werd na een spoed KS gezegd dat de standaard een week was. Ik ben op woensdag bevallen en werd op zaterdagochtend (zonder kindje, want couveuse) naar huis gestuurd ondanks dat er geen bed was waar ik op kon slapen (waterbed van 20 cm hoog en leenbed kon pas maandag worden bezorgd door thuiszorg) en dus heb ik 2 dagen en nachten half rechtop op een bank gebivakeerd.

Nu moet ik zeggen dat door de aard van de spoed zelfs de kraamhulp zich kapotschrok van mijn litteken hoor, die was namelijk net o groot als mijn dochter (31 cm lang). Ik ben letterlijk van links naar rechts open gehaald. :roll:

ik ben op dinsdag eind van de middag (16:00) bevallen met een spoedks en op vrijdagochtend mocht ik naar huis. dus 2,5 dag ongeveer.

ik ken je gevoel met betrekking tot liggen in een ziekenhuis. kon er ook echt niet tegen.

de dag na de ks liep ik ook zelf al naar de wc (omdat ik die kateter helemaal :silenced: vond)

:shock: zo’n groot litteken hier spoed keizersnede gehad maar iedereen zat echt zo te kijken van wow wat een “mooi” litteken

zit gewoon onder de bikinilijn dus als vlechtjes weer in de mode is :angel: is die helemaal niet meer te zien :lol:

mijn dochter op 23-6 geboren met ks en de 26e mocht ik naar huis.

Bij de 1e (niet gepland) dinsdagvond bevallen en zaterdagochtend naar huis.

Bij de 2e (niet gepland) woensdagavond laat bevallen en ook zaterdagochtend naar huis.

Bij de 3e (wel gepland) woensdagochtend bevallen en vrijdagochtend weer thuis.

Bij alledrie en vooral de laatste 2, heb ik wat ‘gezeurd’ om naar huis te mogen. Bij de 2e mocht ik wel, maar was hij teveel afgevallen. Achteraf toch allemaal goed en mocht ik naar huis. Bij de 3e ben ik al heel snel (op eigen initiatief) ontkoppeld en daardoor kon ik snel douchen, plassen etc en mocht ik al heeeel snel naar huis. Dit was wel een uitzondering hoor. Dag 0 = ks idd en meestal proberen ze te streven op dag 3 naar huis te laten gaan. Tegenwoordig gaat het allemaal sneller heb ik ervaren.

Ja ik heb al verhalen gehoord over dezelfde dag naar huis :shock: ik wil wel vlot maar zo vlot hoeft van mij ook weer niet hahahahaha

maar goed dag 2/3 is nog wel te doen hoop ik… Want sja je staat er dan als alles goed gaat toch wel redelijk alleen voor in het ziekenhuis… (enige wat ik vorige keer wel miste thuis was het electrische bed en de papagaai boven het bed om het bed uit te komen :wink: )

@Angel & Luna wrote:

Ja ik heb al verhalen gehoord over dezelfde dag naar huis :shock: ik wil wel vlot maar zo vlot hoeft van mij ook weer niet hahahahaha

Ze merkten aan mij dat ik erg snel herstelde en naar huis wilde en ik redelijk ervaren was met de 3e ks, maar ze zeiden al gelijk. Dag 0, mag niemand naar huis, aangezien je medicijnen krijgt die ontstekingsremmend werken en die moet je dus in het ziekenhuis innemen. En dat geldt in principe ook voor dag 1. Klinkt wel logisch idd.

Hm… Nou volgens mij klopt het ook niet maar is via via en als een ziekenhuis al een slechte naam heeft kan die altijd nog slechter natuurlijk :wink:

Ik ging in de ochtend van dag 3 naar huis, ik was in de late middag van dag 0 bevallen… Spoedks.

@Angel & Luna wrote:

Ja ik heb al verhalen gehoord over dezelfde dag naar huis :shock:

:shock: Al had ik dat uberhaupt gewild…dan had ik dat echt niet eens gekund hoor :shifty:

Hier bij de oudste 7 dagen zh en bij de jongste 6 dagen.

Ik vond het eigenlijk wel prima hoor :oops:

Lekker een eigen kamer voor zoonlief en mij :thumbup: Tv en laptop erbij :mrgreen: Zo nu en dan wat visite. Hub kwam elke dag langs (2e keer met grote broer erbij natuurlijk).

En verder gewoon rust en alle tijd voor jezelf en de baby!

Ik merkte wel dat ik na de 2e KS lichamelijk sneller opknapte. Deze KS was gepland, terwijl de eerste pas gebeurde na eerst 24u zelf aan het werk te zijn geweest. En dat put je lichaam toch wel extra uit.

Overigens woon ik in Belgie, dat scheelt wel geloof ik.

@marieke_dm wrote:

@Angel & Luna wrote:
Ja ik heb al verhalen gehoord over dezelfde dag naar huis :shock:

:shock: Al had ik dat uberhaupt gewild…dan had ik dat echt niet eens gekund hoor :shifty:

Hier bij de oudste 7 dagen zh en bij de jongste 6 dagen.

Ik vond het eigenlijk wel prima hoor :oops:

Lekker een eigen kamer voor zoonlief en mij :thumbup: Tv en laptop erbij :mrgreen: Zo nu en dan wat visite. Hub kwam elke dag langs (2e keer met grote broer erbij natuurlijk).

En verder gewoon rust en alle tijd voor jezelf en de baby!

Ik merkte wel dat ik na de 2e KS lichamelijk sneller opknapte. Deze KS was gepland, terwijl de eerste pas gebeurde na eerst 24u zelf aan het werk te zijn geweest. En dat put je lichaam toch wel extra uit.

Overigens woon ik in Belgie, dat scheelt wel geloof ik.

ik ook in Belgie: eerste keer 7d, 2de keer 5d omdat ik vlugger recupereerde

voor de rest idem verhaal als hierboven

Net gisteren besproken tijdens het verpleegkundigspreekuur. Hier in het zkh, als alles goed gaat mag je al met 2 dagen naar huis.

Maar dan moet wel alles meezitten.

Bij Lara heb ik 3 dgn in het zkh gelegen. En bij Emma 5 dagen. Maar dit kwam ook omdat ze veel afgevallen was. Anders hadden we al een dag eerder naar huis gemogen.

Moet eerlijk zeggen dat ik het wel prima vond, die dagen in het zkh.

@Boerinnetje82 wrote:

Net gisteren besproken tijdens het verpleegkundigspreekuur. Hier in het zkh, als alles goed gaat mag je al met 2 dagen naar huis.

Jeetje....pfff...toen kon ik net amper fatsoenlijk zelf uit mijn bed komen en mijn kind uit zijn bedje halen :shifty:

Zaterdagmiddag (15.17 uur) geboren, maandag na de lunch naar huis.

De kraamhulp was helemaal verbaast dat ik al thuis was 8)

De gyn had gezegd dat als ik zelf kon douchen naar huis mocht, mijn reactie was ´waar is de douche?´ :mrgreen:

2 uur later was ik thuis hahaha

(moet er wel bij zeggen dat het puur dwarsigheid was, lichamelijk kon het eigenlijk nog niet. Ik was een wrak toen :shifty: )

Mayo hahaha herkenbaar

Zal mij benieuwen hoe het volgende week gaat zie er best tegenop in het ziekenhuis te moeten blijven…

maar goed… Adem in adem uit zennnn :shifty:

@marieke_dm wrote:

@Boerinnetje82 wrote:

Jeetje....pfff...toen kon ik net amper fatsoenlijk zelf uit mijn bed komen en mijn kind uit zijn bedje halen :shifty:

ik kon het nog niet de eerste keer...
de tweede keer kon ik de tweede dag uit mijn bed, maar moest echt me voorbereiden op elke stap en duizelig als ik mijn kindje nam ...

het is eigenlijk zoals een operatie ... je moet wel recupereren ervan + voor een babytje zorgen...