Aanschaf Vouwwagen / aankoop gedaan!

Noekie, voor een vouwwagen heb je geen speciaal rijbewijs nodig hoor! Het gewicht komt meestal niet boven de 750 kg en dan mag je met je B er gewoon mee rijden. (Toevallig hebben wij wel beiden BE)

Mar weet je waar je best voor weinig bv een leuk servies en bestek kunt scoren? Xenos! :mrgreen: Plastic ‘glazen’ ed hebben ze daar ook. Idem voor van die handige plastic boxen om je spullen in op te bergen onder het bed zoals kleding ed. :thumbup:

En wat ik ook niet wil missen op vakantie; een drooglijn die je op kunt zetten. En een kleine ronde waar bv wat ondergoed en sokken aan kunnen die je dan in de tent kunt ophangen. Een kapstokje waar je jassen ed aan kunt hangen die je aan de tentstok kunt hangen is ook heerlijk. Lichtgewicht pannenset hebben wij indertijd wat meer aan uitgegeven want daar loont zich het verschil in kwaliteit.

Hier hebben we een oud draagbaar wasmachientje gekregen van mijn ouders en die is ook heerlijk want meer dan kleine wasjes wil ik niet doen op vakantie :oops: maar ja soms heb je een shirtje wat je toch echt graag nog een x aan wilt of op een bepaald moment kids die bezig zijn met zindelijk worden. En heb dus al eens op vakantie mijn handen kapot gemaakt door met de hand te wassen. :wall: Gek genoeg heb ik overigens mijn kastje voor in de voortent (op te hangen en vliegdicht!) gescoord bij de Blokker of all places. Een goeie tafel is overigens ook niet goedkoop maar zijn geld meer dan waard. Vooral letten dat iig minstens 3 pootjes te verstellen zijn om het goed waterpas te kunnen zetten! Verder euhm…tja dingen als een waterkokertje toch echt met een laag amperage idem voor het koffiezetapparaat. En we gaan nog ‘investeren’ in een kluisje voor in de caravan die we kunnen vastmaken aan de bodem voor belangrijke papieren. Aangezien wij ook wel eens wat koudere avonden hebben ivm het nog buiten seizoen op vakantie gaan (of die schaarse voorjaarsvakanties) gaan we ook nog een klein kacheltje scoren en twijfelen nog tussen een gaskacheltje (in de caravan zit er uiteraard 1 maar kind slaapt IN de caravan dus als wij langer zitten is dat in de voortent) of een elektrische. Veel campings mag je bv geen halogeen meer neerzetten ivm de giga hoeveelheid licht die ze geven.

Iig heeeeel erg veel plezier van jullie mooie grote wagen! :mrgreen:

(btw bij je eerste vakantie even een lijstje maken wat je ‘mist’ zodat je die voor de zomervakantie kunt aanschaffen zoals bv reserve haringen, een reparatiesetje voor je doek ed) De ANWB heeft geloof ik ook goeie tips in hun handboek staan en als je lid bent kun je die gratis ophalen)

Tnx voor de tip Rhi. Ik was inderdaad niet van plan om bij een campingwinkel van dat dure servies te kopen. Bovendien is dat van de xenos ook veeeeeel leukerder!

Wasmachientje heb ik inderdaad ook al aan zitten denken. Waarom moet je koffieapparaatje en je waterkoker een laag amperage hebben? De meeste campingplaatsen hebben toch gewoon 230? Ik wet trouwens helemaal niet og ik wel een koffieappartaat wil hebben. Ik vind opgegoten campingkoffie zoooo lekker!!! :inlove:

Klopt meis het voltage is wel 230 maar het amperage is stukken lager :wink: (6 amp) . Dan klapt de zekering er in de kast door en mag je naar de receptie hobbelen. :angel: Daarbij mag je bij veel campings het elektraverbruik apart afrekenen dus daar scheelt het ook bij.

Koffiezetapparaat is ook geen must hoor, opgieten werkt prima net wat je lekkerder vind dan is een waterkoker genoeg. :thumbup:

Wasmachientjes kosten gelukkig tegenwoordig de wereld niet. En je kunt hem ook prima thuis gebruiken als ‘nood’ of voor een heel klein fijn wasje. Daarbij zijn soms de campingmachines waar je muntjes in kunt werpen behoorlijk prijzig. :silenced: Dan heb je een eigen apparaat er al snel uit. Obelink kun je eens neuzen. Mijn ex heeft het apparaatje van mijn ouders al aangepast want er zit meestal een timer in waardoor hij automatisch stopt maar dat is vaak net te kort voor sommige vlekken. Overigens als er iets in je witte was is geslopen wat je er niet uitkrijgt; een zwarte vuilniszak vullen met je niet uitgespoelde was (wasmiddel er nog in!) even in de zon leggen zodat het lekker opwarmt. Uurtje of 2 laten liggen met de zak dicht. Daarna eruit halen en direct in het zonlicht laten drogen dan heb je vaak de vlekken er wel uit. :thumbup:

Wat ik trouwens ook vaak doe; ieder jaar het oudste ondergoed meenemen op vakantie wat je toch eigenlijk weg had willen gooien en hop idd na het dragen zo de vuilnis in. :mrgreen: Ow ja een vuilniszakhouder is ook handig. Maar laat de zakken niet te vol worden, hier gaan ze tot max halfvol en dan de container in want ongedierte tiert welig en ja we hebben ook al eens een rat/muis erin gehad. :o Ik zet de zakhouder dus ook maar half op. Ow en ik wil echt niet meer zonder mijn ‘koelkist’ die op 230 werkt, op 12 volt (in de auto) en op gas. Vooral het gas is belangrijk want echt op 230 krijg je het mss een graad of 10 onder de buitentemperatuur maar op gas…IJSBLOKJES. :shock: :mrgreen: