Wij denken er aan om een vouwwagen aan te schaffen in de prijsklasse 1500-2000 euro. Wij zijn echter leken op het gebied van vouwwagens. Waar moeten we op letten? Wat zijn goede wagens? Ik wil in ieder geval een keukentje er in en we moeten er met z’n vijven in kunnen slapen.
leuk! :thumbup: ik lees mee…wij willen dit ook in de toekomst…
tip: als de vakantie straks voorbij is dan op markplaats struinen voor een mooie 2e handse…zijn er genoeg die hem dan weg doen namelijk
Dat klopt, vandaar mijn infovraag nu…
slim :mrgreen:
ik heb verder niet veel tips, want ben ook een leek op dit gebied. Wat ik iig zou doen is ff naar een speciaalzaak toe gaan en me dan laten informeren, wat handig is en wat niet. Vervolgens zeg je gewoon dat je er goed over na moet denken en beslis je wat er op markplaats is tenminste zo zou ik het doen
Wij zijn ook aan het kijken. Waar wij op letten is dat er een lattenbodem in zit. Een schuimmatrasje op een houten plank, dat ga ik niet redden 2 of drie weken lang, vrees ik.
Als je gaat kijken naar een vouwwagen met aan 2 kanten een bed, dan kun je er voor kiezen om onder de bedden een slaapcabine te hangen. Mocht die er niet bij zitten, dan zijn ze ook wel los via MP te koop. Gebruik je ze niet als slaapcabine, dan kun je er alsnog gebruik van maken door er voorraad of speelgoed in kwijt te raken zonder dat het zo op de grond ligt of er beesten bij kunnen(of als speelhok als het regent). Ook goed kijken hoe groot je leefruimte is ivm regen. Kijk ook of er een grondzeil of iets in die trant bij zit. Ook is het handig als er al inventaris bij zit, dan hoef je dat in eerste instantie niet te kopen, maar kun je wel zien ook wat wel handig in gebruik is of niet.
Oh, en een disselbak is ook handig voor spullen. Zit die er niet op, dan kan een handige “harry” er ook een stoelkussenbak op maken. Dat hadden mijn buren ook.
ga voor kwaliteit en neem geen Alpenkreuzer… die staan bekend om hun vrij ingewikkelde manier van opzetten.
Ook willen daar de scharnieren van de vaste deksel nog wel eens onder metaalmoeheid het begeven. Zeker als de huidige eigenaar de deksel niet altijd 100% waterpas had staan.
Goede merken die al jaren bestaan en dus kwaliteit moeten leveren (anders waren ze al failliet gegaan) zijn cabanon, trigano, en roadmaster.
In de starters categorie heb je dan nog Andre Jamet en Conway.
Of zoals mijn ouders altijd zeiden… pisbakkenstaal…
Het is niet gemaakt voor langer dan pakweg 5 jaar… Daar is de prijs dan ook naar.
Als ik jullie eisen zie, zou ik gaan zoeken naar een roadmaster family S of een trigano chantilly… zijn populaire modellen en dus nog goed te verkrijgen 2 e hands.
Het zijn dubbelklappers, de chantilly heeft ook lattenbodems en ze hebben beide voldoende slaapruimte, mogelijkheid voor onderslaapcabines en een keuken.
Nee, ik heb geen aandelen in vouwwagens, vind het zelf dus helemaal niks.
Maar heb zelf wel tot 7 jaar terug een eigen vouwwagen gehad en ben er mee opgegroeid, dus weet er wel het 1 en ander vanaf… :mrgreen:
Obelink heeft er op de website nu 1 goed gebruikt staan, 13 honderd nog wat euro. :thumbup:
Dank allemaal!
Vandaag eens bij een vouwwagencentrum wezen kijken. Mooie wagens gezien. Veel ruimte wat voor A dan wel weer fijn is aangezien hij nogal groot is. We zijn geinteresseerd in een jamet Arizona. Die is gewoon erg ruim. We gaan nu inderdaad MP goed in de gaten houden en dan eens zien waar we kunnen gaan kijken…
Wij hebben al 6 jaar naar volle tevredenheid een Alpenkreuzer.
Het opzetten van een alpenkreuzer is wat lastig, maar je krijgt er echt veel ruimte voor terug.
We zijn op vakantie geweest met vrienden. Zij hebben een Holtkamper, dat is een hele mooie wagen, die dus juist weer heel snel is opgezet, maar dan heb je echt veel minder ruimte.
Wij kunnen een volledige tuinset in de voortent zetten (de voorwand kan in de luifel worden geritst zodat je echt veel ruimte hebt), in de Holtkamper kun je net 2 stoelen naast elkaar kwijt.In onze vouwwagen is plaats voor 8 personen (beide zijdes op de deksel en beide zijdes in ondertent).
Wat vooral belangrijk is bij een vouwwagen:
de banden/wegligging, de bermkeuken, ruime disselbak en als je vouwwagen een harde deksel heeft, kun je er ook nog wat bovenop leggen om mee te nemen. Een vouwwagen die dan qua ruimte en andere extra’s op Alpenkreuzer lijkt, is een Roadmaster.
We zitten nu te denken aan een andere vouwwagen, omdat we geen 8 slaapplaatsen meer nodig hebben. De kids willen in een eigen tentje, dus dan kan er een kleinere vouwwagen volstaan.
Dat zal dan een kleinere roadmaster worden waarschijnlijk, omdat dit toch echt een mooie vouwwagen is. succes met de zoektocht.
Wij hebben inmiddels ons oog laeten vallen op een Jamet Arizona. We hebben ze gisteren live gezien. Wat een berg ruimte! Waarschijnlijk gaan we vlgde week zondag bezichtigen!
Wij hebben een trigano oceane, een fijne ruime vouwwagen. Maar… een vreselijk slecht bed! Ik zou dus echt voor een vouwwagen met lattenbodem gaan. Verder vind ik het een heel fijn idee als het grondzeil aan de tent vastzit als je slecht weer hebt. Op die manier weet je in ieder geval zeker dat het ´s nachts droog blijft en hoef je er niet uit om geultjes te graven.
Verder heeft iedere vouwwagen voor en nadelen, kijk gewoon goed wat het beste bij jullie wensen past. Ga je er vrijwel altijd mee naar mooi-weer-landen, dan is ruimte binnen minder belangrijk dan als je er ook mee in nederland wil kamperen. Vind je het niet erg om lang bezig te zijn met opzetten en ben je beide handig en fysiek sterk, dan zullen andere eisen gelden dan als je fysiek minder sterk bent of ook alleen wil gaan kamperen.
Willen de kinderen snel in een eigen tentje gaan slapen of zullen ze voorlopig nog een tijd in de vouwwagen slapen?
Veel plezier met het uitzoeken, ik vind het echt een ideale manier van kamperen. Heerlijk onder tentdoek slapen, veel bergruimte onderweg en net luxer dan een tent.
Precies. De wagen die we gaan bekijken heeft inderdaad bedden met lattenbodems. Maar dan weer geen aanritsbaar grondzeil. We zijn niet van plan om in Nederland te kamperen. Wellicht eens extra in de meivakantie als het weer mooi is, maar in principe alleen 2,5 week in het buitenland. Nu hard sparen voor alle campingspulen. We hebben helemaal niks aan camping spullen. Dus de complete uitzet, koelkast, grond tapijt en dergelijke moet allemaal nog komen… Leuk hoor…
Wij mogen ons vanaf vandaag de trotse eigenaren noemen van deze jamet Arizona ecru uit 2006 (model 2005).
Nu kunnen we nog een heel jaar sparen voor onze complete camping uitzet, want we hebben nog helemaal niks!
@~Marion~ wrote:
Wij mogen ons vanaf vandaag de trotse eigenaren noemen van deze jamet Arizona ecru uit 2006 (model 2005).
Nu kunnen we nog een heel jaar sparen voor onze complete camping uitzet, want we hebben nog helemaal niks!
![]()
Wouw, prachtig!
Wat een mooie! :inlove: Heb je er helemaal niets bij? Ook geen ondertentje of pannensetje of zo?
Jawel, grondzeilen, porta potti, 1 ondertent (is voldoende), disselbak. Maar verder dus helemaal niks!
Lekker hoor, als je al grondzeil er bij hebt, scheelt weer zoeken. Porto potti is ook erg fijn :mrgreen: Heb je al ideeën waar je het spul wilt halen? Wij hebben namelijk bij de acti-on winkel onze stoelen vandaan gehaald, en nu voor onze tuin, een koelbox, opvouwbare jerrycan, stoelkussens etc.
Wanneer gaan jullie er voor het eerst mee weg? Denk je?
Nee, we hebben nog geen idee. In oktober is er een beurs in de jaarbeurs, dus daar gaan we lekker struinen. Stoelen, tafel slaapzakken en luchtbedden wil ik nieuw. Bordjes en bekertjes enzo ook wel. Maar voor de rest zoeken we ook 2e hands. wel het een ander. Van mijn ouders krijgen we de skottel en een elektrische koelbox. (die hebben ze nog) We hebben nog een maand of 8 om alles lekker bij elkaar te sparen. In april willen we een weekendje oefen kamperen…
Mooi! Gefeliciteerd! En nu maar sparen