Aan welke kant staat het autostoeltje?

Waar staat het autostoeltje bij jullie in de auto?

En heeft iemand misschien ook enig idee wat het veiligst is (ja, achterin, maar waar dan precies)?

Misschien had dit topic bij mamavraagjes moeten staan…? Ik vind die scheiding vaak wat lastig. :oops:

hier aan beide kanten :wink:

maar toen we er nog een hadden achter de bestuurder.

zo kon de bijrijder makkelijk bij Anna.

en was de bestuurder minder geneigd iets voor Annan te doen (en als ik in mijn eentje was stopte ik vaak, of deed ik inderdaad iets niet :oops:

toen de 1e er was zat ze altijd of achter de bestuurderskant (voor Airbag) en anders voor naast mij.

Nu is het autostoeltje met oudste achter de bestuurderskant en mc achter de bijrijderskant en heel af ten toe mag de mc (als in de andere auto de airbag uitstaat) ze ook voor zitten.

In de ene auto achter de bestuurder, zodat ik vooral niet achterom naar hem ga kijken, wat ik gevaarlijk vind. Ik bemoei me dan sneller met hem dan wanneer ik hem niet zie. En ook uit luiheid, ik hoef niet om de auto heen te lopen naar de andere kant.

In de andere auto staattie aan de bijrijderskant, omdat het slot van de bestuurderskant kapot is, en ikzelf dus ook via de bijrijderskant erin moet.

Hier achter de bijrijden omdat je dan bij calamiteiten aan de stoep/vluchtstrook kant staat en niet midden op de weg. Ook veiliger met in en uitstappen langs de kant van de weg.

@Sis wrote:

Hier achter de bijrijden omdat je dan bij calamiteiten aan de stoep/vluchtstrook kant staat en niet midden op de weg. Ook veiliger met in en uitstappen langs de kant van de weg.

als het gevaarlijk is dan haal ik beide kids gewoon aan de veiligste kant er uit ongeacht aan welke kant het stoeltje staat…

@Fietje wrote:

als het gevaarlijk is dan haal ik beide kids gewoon aan de veiligste kant er uit ongeacht aan welke kant het stoeltje staat…

Snap ik, jij hebt 2 stoeltjes in de auto en dus kan je niet kiezen. Ik heb de keuze met 1 kind en heb het dus zo gedaan.

Hele achter bank zit zo vol ! :wink:

maar zoonlief zit achter de bijrijder…

Luna zit achter mij en Odin achter de bijrijders stoel

als we met m’n ouders gaan boodschappen doen (7 persoonsauto) dan zit Odin achter aan de bestuurderskant en als Luna mee gaat gaat zij helemaal achterin (vaak zit zij op school als we even boodschappen gaan doen)

Luna helemaal achterin zodat als er wat is met Odin ik er direct bij kan Luna kan praten en duidelijk maken wat er is dus vandaar zij helemaal achterin

Ik heb er nu 2 maar toen we er nog een hadden, zat die achter de bijrijder.

hier ook achter de bijrijder, wilde haar in het midden maar de gordel is te kort :wall: midden leek met het veiligste welke kant er dan misschien een auto in knalt komt niet meteen tegen haar aan … ( had ik zo bedacht)

Achter de bestuurderstoel en naast de bestuurder.

Ik heb 1 keer gezien dat een auto plotseling in brand vloog en doordat het kindje achter de bestuurder zat, kon ze optijd uit de auto komen.

De bestuurder had haar niet kunnen redden als hij om de auto had moeten lopen…

Dus daarom naast mij en achter mij :thumbup:

midden is het veiligst…

maarja hier twee… dus de kleinste achter de bijrijderstoel…zodat ik die zo kan zien… de oudste achter de bestuurder… spiegelcontact :wink: :mrgreen:

Hier is de achterbank vol :wink:

Maar wij hebben de kleinste altijd in het midden vervoerd.

OOk met 2 kinderen, zat er altijd 1 in het midden en 1 daarnaast.

In het midden is het veiligst bij zijdelingse aanrijdingen en die komen ook het vaakst voor.

Ook vonden wij het handig dat er zo altijd 1 plekje vrij was waar iemand bij in kon stappen.

Ik moest nogal eens mijn schoonmoeder, vrienden of iemand oppikken.

Nu zitten ze vaak met zijn 3tjes achterin en anders ga ik erbij in en dan nog zit Mies in het midden.

Hmm in het midden is niet eens zo raar

er wrodt altijd gezegd dat die achter de bestuurder het veiligst zit, met een ongeluk oid wat je moet ontwijken kies je altijd vooe je eigen veiligheid dus wijk je uit naar de bestuurderskant! waadoor die in de kreukels kan komen te zitten!

maar achter jezelf zitten is niet handig als je alleen in de auto zit! je kan er dan niet handig bij als je wat moet aangeven oid!

Hier hebben we in het midden geloof ik een heupgordel… :think:

Wij hebben hem achter de bijrijderstoel staan. Voor mijn gevoel is dat het veiligst. Ik heb dan het volgende scenario in mijn hoofd: Je rijdt (rechts) op de weg en er beukt een vrachtwagen in je zijkant. Dan zit ik zelf in de kreukels en niet mijn kind.

Maar Konijn, jouw antwoord heeft ook wel wat moet ik zeggen…

Achter bestuurden maar das gedaan ivm de vakantie. Als mijn man reed kon ik me met dreumes bezig houden. Daarvoor zat ie aan de andere kant.

Maar in het midden is het veiligst. Dat wil zeggen als je daar een driepuntsgordel hebt zitten.

:-* Dreumesmama