Robin alleen zat achter de bijrijder, zodat de bestuurder hem kon zien. Je hebt niet altijd een bijrijder bij.
Robin zit daar nog, Lucas achter de bestuurder.
@corine296 wrote:
Wij hebben hem achter de bijrijderstoel staan. Voor mijn gevoel is dat het veiligst. Ik heb dan het volgende scenario in mijn hoofd: Je rijdt (rechts) op de weg en er beukt een vrachtwagen in je zijkant. Dan zit ik zelf in de kreukels en niet mijn kind.
Maar Konijn, jouw antwoord heeft ook wel wat moet ik zeggen…
idd… als je die vrachtwagen ziet komen, blijf je echt niet rijden en dan wijk je uit, met je auto tegen de vangrail waar je lieve dreumes of wie wat dan ook zit! ws ook in de kreukels! :?
@corine296 wrote:
Wij hebben hem achter de bijrijderstoel staan. Voor mijn gevoel is dat het veiligst. Ik heb dan het volgende scenario in mijn hoofd: Je rijdt (rechts) op de weg en er beukt een vrachtwagen in je zijkant. Dan zit ik zelf in de kreukels en niet mijn kind.
Maar Konijn, jouw antwoord heeft ook wel wat moet ik zeggen…
Zo heb ik dus ook gedacht. Nou ja niet zo’n ernstig scenario, maar meer het idee dat ik zelf meer kan beïnvloeden om rechts voorrang te geven, terwijl ik maar op de andere bestuurders moet vertrouwen als ik de MC links zet.
ik heb ze allebei achterin…
Achter de bijrijderstoel. Ik dacht dat dat ergens in een gebruiksaanwijzing of een of ander babyboek stond. Maar kan me eerlijk gezegd niet precies herinneren waar ik dat gezien heb.
hier 1 achter links en 1 achter rechts!
baby voorin, zoonlief achter bestuurder en dochter achter bijrijder…en dus mama of papa tussen in. dat was tenminste toen we op reis gingen afgelopen maand, zo kon ik alle drie de kinderen bedienen.
In het begin hadden we drie op de achterbank, dan zat er dus 1 middenin (dochterlief die graag naar voren kijkt).
hmm misschien kijken of we de stoel in het midden kunnen knuppen :mrgreen:
In mijn auto (dan rijd ik meestal) zit en Tejo altijd achter mij. In de auto van Rinse (dan rijd Rinse meestal) zit Tejo achter Rinse. Bij ons de reden eigenlijk meer omdat mijn stoel verder naar voren staat, dan bij Rinse (Rinse is lang en ikke niet).
Nu zit Siep nog in de maxicosi en in mijn auto (meestal is Rinse er dan niet bij) zit Siep meestal naast mij of achter de bijrijderstoel.
En in de auto van Rinse dus andersom.
Over een aantal maandjes zal Siep naar de volgende stoel moeten en dan wil ik graag dat de kinderen altijd aan dezelfde kant zitten.
Waarschijnlijk Tejo (de oudste) achter de bestuurder en Siep (de jongste) achter de bijrijder.
Met als enige reden dat ze het vaakst bij mij zitten in de auto en al vaak op deze manier zitten.
Ieder zijn eigen kant
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Als ik alleen ben zit Steven naast mij zodat ik hem beter in de gaten kan houden. Als hij achterin zou zitten ga ik steeds in de spiegel kijken, als hij naast me zit ben ik minder snel afgeleid.
Als mijn man er bij is dan zit Steven achter de bijrijders stoel en zit papa ook achterin zodat hij zich met Steven bezig kan houden indien nodig, want Steven valt meestal snel in slaap in de auto.
Het veiligste is denk ik ook achterin in het midden, maarja daar hebben wij een heupgordel zitten.