A-sociaal rijgedrag

Gisteren heb ik een staaltje meegemaakt van a-sociaal rijgedrag! :? Ik was er helemaal beduusd van! Na de controle in het ziekenhuis vertrokken mijn man en ik in de auto vanaf de parkeerplaats. We reden netjes volgens de aangegeven route om zo naar de uitgang van de parkeergarage te gaan. We stonden op de 2e verdieping. Mijn man neemt de bocht en moet vervolgens vol op de rem omdat er een auto met een rotvaart de bocht om komt (dus tegen het verkeer in!). Mijn man en ik schrikken allebei en gooien onze handen omhoog van “jeetje, wat is dit?!” Achter het stuur van die andere auto zat een of andere opgeschoten jongen en ook op de passagiersstoel. Nou, die bestuurder is duidelijk niet blij (euh, hallo, wie is er hier fout?! :shock:) en zet zijn auto in z’n achteruit, terug de bocht om. Dus mijn man trekt op om verder te rijden en wéér moet hij vol op de rem, want die mafkees trekt dus ook op om de bocht naar links te maken (halloooo, wíe heeft er hier nu voorrang?!) Dus mijn man en ik kijken weer superverbaasd. Die jongen zag je dus enorm vloeken en schelden en hij trekt me toch met een rotvaart op, rijdt met piepende banden de bocht om en gaat de oprit op om een verdieping hoger te gaan staan. Mijn man en ik zijn volgens mij nog een halve minuut blijven staan of zo; we waren helemaal beduusd. Wat een mafketel! Ik ben nog blij dat we elkaar niet geraakt hebben, want het scheelde met name de 2e x niet veel! Dan hadden we ook nog de grootste ruzie gehad, terwijl die idioot toch echt fout was. Maar unbelievable gewoon hoe ontzettend a-sociaal iemand kan reageren! Dat hij gewoon rijdt via de aangegeven route, op normale snelheid en als hij dan fout is zich excuseert! Maar ben je gek… schelden, vloeken, tieren en “stoer” rijden is toch véél meer voor de hand liggend… :roll: Erg fijn ook, we kwamen net van controle bij de gyn en mijn bloeddruk was - voor het eerst sinds twee maanden - netjes! Maar ik had 'm niet graag op laten meten meteen nadat dit gebeurd was… :roll: Ik was toch wel ff flink onder de indruk! Maar ik heb het maar van me afgezet, want zo’n mafketels zijn de commotie niet waard. Maar ik wou het hier toch ff kwijt!



Edit Mijn man corrigeerde me later… de bijrijd(st)er was dus een vrouw en zo te zien de moeder van dat joch! :shock: Zij maande 'm tot kalmte (niet dat dát hielp…). Ik heb verder niet op de passagier gelet, dacht dat het ook een jochie was, maar mijn man had het dus wel goed gezien. :oops:

Wat een aso zeg :shock: :shock:

Ik zou ook helemaal van de kaart zijn.

Fijn dat er geen ongelukken zijn gebeurt. :hug:

Aso-alarm!!! Wat enorm fout zeg!!!



Ik kom helaas meeeeer dan eens aso’s tegen…tot aan je deur opentrekken en schelden aantoe omdat je “in de weg staat” M.a.w. je staat klaar om in te parkeren op een parkeerplaats en meneer achter je heeft kennelijk jeuk in zn reet en kan niet even 1 seconde wachten…



Mensen die te hard en te kort achter je rijden en dan als je zelf vaart moet minderen (maar hij let even niet op) bovenop hun toeter rammen en je van alles toeschreeuwen…eeuuhh…meneer JIJ moet afstand houden…en 50 rijden in een WOONWIJK waar de stoplichten nou eenmaal op rood kunnen springen…kan ik ook niet helpen…



Waarom gaan sommige mensen zo uit hun plaat over vaak hun eigen domme fouten? En zelfs al zit jij wel fout…er is toch niemand gewond? Niets beschadigd…wat is het probleem dan??



Vind het alleen jammer dat die mannen (gek genoeg zijn het altijd keurige mannen die zich zooooo laten kennen) niet zien dat er op dat moment kleine kids in de auto zitten??? Hebben die die dreigende woorden verdient??? Denk toch eens na man…

Helemaal wat ik ook vind Mandy, en kan me voorstellen hoe geschrokken en vooral beduusd jullie moesten zijn Trying!



Had het eergister: Net een nieuwe auto gekocht, en moest het vrijwarings bewijs afgeven. Dus ik rijdt met mijn kinderen, in de nieuwe auto, in een vreemde stad. Sorry dat ik dan nog voorzichter rij en goed kijk hoe de situatie is op een rotonde… Kreeg ik gelijk een toeter van een vrouw achter me, dus ik kijk in de spiegel, gebaart ze “schiet toch eens op” Gelukkig moest zij een andere afslag op de rotonde, maar dat soort mensen achter me vind ik ook geen pretje!

Zo dan :shock: je zat vast stijf van de schrik in je stoel :hug:





Het gebeurd zo vaak dat mensen denken dat, ze het allemaal wel weten qua regels, hier bij de ah van het parkeerplek afkomen de weg weer op en dan denken ze dat omdat het van rechts is voorrang hebben :wall: terwijl er haaientanden staan, hoe stom kun je zijn :roll: en schelden dan :o





ben je nu wel een beetje bekomen van de schrik?





gr mel

Zou zo’n parkeerplaats een camera hebben? Misschien zijn er opnames van de auto en zou je alsnog melding kunnen maken? Van bedreiging oid?

vorige week heeft er ook een of andere aso in de parkeergarage tegen onze auto aangezeten :frowning: grrr we hebben die auto pas een paar weken, en natuurlijk geen briefje achtergelaten :evil:

Probleem van deze tijd is dat veel mensen geen verantwoording meer voor zichzelf kunnen en willen nemen en alles wat fout gaat (jaja zelfs het verkeerd rijden in een parkeer garage) is bij voorbaat al de schuld van de ander.



Dus jij reed gewoon in de weg - wat doe je daar ook - snap dat dan eens :wink:

Weet je, het is natuurlijk aso…maar stel je voor dat hij nu net een vreselijk bericht had ontvangen en zo snel mogelijk in het ziekenhuis moest zijn?? En daardoor niet meer helemaal helder kon nadenken??



Zo heb ik namelijk ook een keer in de auto gezeten…dus iedereen die ik onderweg tegen ben gekomen zal wel gedacht hebben…



En dan kan je zeggen dat ik dan niet in de auto had moeten stappen, maar ook daar kun je niet goed over denken, je wilt gewoon zo snel mogelijk.



Sinds ik dat heb meegemaakt, oordeel ik niet meer. En daarmee zal ik de wel echte aso’s het voordeel van de twijfel geven, maar je kan gewoon niet weten wat er aan de hand is.

Het klonk niet als een haastactie ivm paniek…zeker niet omdat ze tegen het verkeer in aan het rijden waren op de 2e etage…als je spoed hebt,dan vind je wel een oplossing…maar dan nog…als je zoooo emotioneel bent samen met al je opschoten vrienden in de auto,dan is het misschien handiger als je uberhaupt niet achter het stuurt stapt…waarom moet jouw vreselijke bericht een ander het leven kosten?

Als je zoveel haast hebt,dan plant je je auto wel met knipperlichten voor de deur of bij de eerste hulp…dan ga je geen andere mensen kapot rijden op de 2e etage van een parkaargarage…

excuus…er zat maar 1 jongen in de auto…

Maar ookal heb jij net erg bericht ontvangen dan heb je je nog wel aan de verkeersregels te houden en niet anderen onnodig in gevaar te brengen. En het is een verschil of je huilend van verdriet achter je stuur zit of vloekend en scheldend.



En je kan toch moeilijk de hele dag denken van och wellicht heeft die wel wat ergs meegemaakt als jij bijna platgereden wordt.

En als je neit meer helder kunt nadenken moet je wat mij betreft niet in een auto stappen want een auto is en blijft een potentieel moordwapen.

@Bella wrote:

En als je neit meer helder kunt nadenken moet je wat mij betreft niet in een auto stappen want een auto is en blijft een potentieel moordwapen.




Amen!





Ik mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren moest hij jullie geraakt hebben.

:?



Gelukkig is het goed afgelopen. :-*

Dus als jullie een telefoontje krijgen dat je nu moet komen om een dierbare misschien nog levend te kunnen zien…anders ben je te laat…je hebt geen ander vervoer dan zelf in de auto te stappen, dan blijven jullie maar thuis?



En met niet meer helder nadenken bedoel ik heus niet dat je met 120 km/h door de bebouwde kom moet gaan rijden…ik praat het ook niet goed.



Maar als je met de auto nog een kans maakt iemand levend te zien…dan kan ik me niet voorstellen dat je die kans niet grijpt. En dan kan ik me ook voorstellen dat je meer gehaast door het verkeer gaat. Dat bedoel ik te zeggen.

@Joepie! wrote:

Dus als jullie een telefoontje krijgen dat je nu moet komen om een dierbare misschien nog levend te kunnen zien…anders ben je te laat…je hebt geen ander vervoer dan zelf in de auto te stappen, dan blijven jullie maar thuis?



En met niet meer helder nadenken bedoel ik heus niet dat je met 120 km/h door de bebouwde kom moet gaan rijden…ik praat het ook niet goed.



Maar als je met de auto nog een kans maakt iemand levend te zien…dan kan ik me niet voorstellen dat je die kans niet grijpt. En dan kan ik me ook voorstellen dat je meer gehaast door het verkeer gaat. Dat bedoel ik te zeggen.




Ik begrijp waar je vandaan komt Joepie en super dat je ook dat licht erop werpt hoor!

Toch denk ik dat als je in zo’n situatie zit echt niet op zoek gaat naar een parkeerplek, zeker niet op de 2e etage van een parkeer garage, dan parkeer je de auto zo dicht mogelijk bij de deur en trotseer je de bekeuring!



Hoe dan ook is dit enorm schrikken geweest en kan ik me voorstellen dat jullie even moesten bijkomen hiervan!

:hug: :hug: :hug:

Dat denk ik ook kaboutertje: toen mijn vader het bericht kreeg dat ik in kritieke toestand naar het zkh was (hersenbloeding), smeet hij ook de fiets zo neer voor de spoedeisende hulp toen ie er was. Kreeg hij ook te horen dat hij zijn fiets in de stalling moest zetten, maar dat deed ie niet voordat ik mij had gezien en meer wist… Ik verwacht dus ook niet dat wanneer iemand in een parkeergarage rijdt, net een kritiek telefoontje heeft gehad… (werk in het ziekenhuis en rijdt daar dus regelmatig, maar ‘die mensen’ parkeren hun auto meestal pal voor het ziekenhuis… Die wordt later wel weer weg gezet :wink:



En tuurlijk zijn er ook zat mensen die wel hun auto netjes wegzetten (na zo’n telefoontje), maar het bericht van de ts kwam op mij niet zo over.

nee op mij ook niet, ik herkende het wel van “rottige jeugd met stoer rijgedrag” die kom ik helaas ook regelmatig tegen!

@Femmieke wrote:

@Bella wrote:
En als je neit meer helder kunt nadenken moet je wat mij betreft niet in een auto stappen want een auto is en blijft een potentieel moordwapen.




Amen!





Ik mag er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren moest hij jullie geraakt hebben.

:?



Gelukkig is het goed afgelopen. :-*








Precies,…Amen…onderdeel van het verkrijgen van je rijVAARDIGHEID is dat je ook ten alle tijden je gezond verstand blijft gebruiken…in ALLE situaties!

Als iemand zo emotioneel kan reageren dat je een excuus kan hebben om anderen mensen in gevaar te brengen ofwel dood te mogen rijden,dan had je wat mij betreft je rijbewijs nooit mogen krijgen…

Nog gevaarlijker als je zelf je bewust bent dat je eigenlijk niet zou mogen rijden,maar het vervolgens toch gewoon doet…



Wat ik zou doen als het ooit zover is…gewoon,wat ik altijd doe als nood aan de man is…het hoofd koel houden…of de hele straat bij elkaar schreeuwen dat iemand me NU moet gaan brengen…of taxi bellen…geen idee…iig niet als een dolle hormonenbom over de weg scheuren…daar is nog nooit iemand sneller mee aangekomen…

@miranda79 wrote:

Helemaal wat ik ook vind Mandy, en kan me voorstellen hoe geschrokken en vooral beduusd jullie moesten zijn Trying!



Had het eergister: Net een nieuwe auto gekocht, en moest het vrijwarings bewijs afgeven. Dus ik rijdt met mijn kinderen, in de nieuwe auto, in een vreemde stad. Sorry dat ik dan nog voorzichter rij en goed kijk hoe de situatie is op een rotonde… Kreeg ik gelijk een toeter van een vrouw achter me, dus ik kijk in de spiegel, gebaart ze “schiet toch eens op” Gelukkig moest zij een andere afslag op de rotonde, maar dat soort mensen achter me vind ik ook geen pretje!




Ik weet zeker dat ik het niet was, maar ik zat dus zo wel achter een man, ruim een week terug.



Die wist ook overduidelijk de weg niet en dus reed hij met 30 km per uur over een 3 baans rotonde waar je 60 MOET rijden om alle stoplichten te halen, dat is nu eenmaal zo afgesteld.

Ging die malloot ook nog zijn raampje opendraaien om degene die NAAST hem reed OP de rotonde en toevallig ook zijn raam gewoon open had naar de weg te vragen!

Nou sorry, dan word ik aso en ik heb dus een enorme ram op mijn toeter gegeven en toen zijn vrouw omkeen wees ik naar mijn hoofd…



ach ja… iedereen heeft zijn eigen grenzen en Nederland is nu eenmaal druk wat verkeer aangaat, maar naast aso gedrag stoor ik me nog meer aan “dom” gedrag. Van dat twijfel gedrag waar je anderen mee in gevaar brengt.

Zoals de weg vragen terwijl je op een drukke rotonde rijd of gaan stil staan om op de kaart te kijken net NA een onoverzichtelijke bocht enz enz… :shifty: