A-sociaal rijgedrag

Oh, maar dat is ook levensgevaarlijk! Dat was bij mij niet het geval, want de hele rotonde was leeg… Maar ik keek dus voor ik de rotonde opreed, welke afslag ik moest hebben (tomtom zei ‘rechtdoor over de rotonde, 3e afslag’, vond ik een rare aanwijzing) Daarna hoe de situatie was (fietser voorrang)en toen nog over de schouder of er echt geen fiets aankwam (had bij het aanrijden al gezien dat hij dus leeg was)



Ik bleef wel rijden, maar harder dan 30km was het niet… Ging maar om een paar meter, maar iemand die de weg wel kent zou zich daaraan kunnen storen. Zelf zie ik wel dat iemand aan het zoeken is, en dan houd ik ook eventjes in…

2 jaar geleden toen Si belde dat zijn vader met spoed werd opgenomen omdat hij bloed ophoestte ging ik met 70mph over de snelweg waar werkzaamheden waren en de snelheid maar 50mph was. Ik werd 2x geflitst, maar hier flitsen ook de lege cameras dus ik kreeg geen boete. Toen ik later op de avond op de bank zat schoot me te binnen dat ik heel link de weg over raasde en dat ik heel makkelijk een weg-werker omver had kunnen rijden.



Wijs mij een persoon aan die rationaal kan denken als de paniek toeslaat.



Wie weet was die jongen een patient die net vreselijk nieuws had gekregen van zijn dokter.

Grappig om zoveel verschillende reacties te lezen. Ik heb mijn berichtje aangepast trouwens, want de bijrijdster bleek een vrouw te zijn; waarschijnlijk zijn moeder (mijn man had iets beter opgelet dan ik).



Joepie, idd… ze kunnen slecht nieuws gehad hebben. Maar wat ik dan niet snap is dat hij bv. zijn moeder niet afzet bij de ingang en dan een plekje zoekt. De spoedeisende hulp heeft trouwens ook een eigen parkeerplaats; daarvoor moet je net níet in de parkeergarage zijn. Dus ik vraag me af of het dat was. Maar het kan natuurlijk altijd.



Nefarious, ze kwamen net aan in het zh, dus ik denk niet dat hij net van de dokter kwam.



Hoe dan ook, als je door paniek niet meer goed kan nadenken over je rijstijl, dan lijkt mij dat je - als je bijna op iemand knalt - wel ff wakker geschud wordt en je verontschuldigt en niet honderduit gaat zitten vloeken. Wij zaten niet verkeerd, híj wel. En Bella, idd, wat deed ik daar ook?! :lol:



Ik ben overigens daarna wel gekalmeerd, mijn man ook, maar het was geen leuke ervaring.



Ik weet niet of er camera’s hangen eigenlijk. Er zit wel beveiliging, toevallig ook op die betreffende verdieping, maar of die iets mee gekregen heeft? En wat voor een zin heeft het ook… Ik ben al lang blij dat niets gebeurd is. En ik ben ook blij dat onze dochter niet bij ons was. Want geloof maar dat ik dan bloedlink geworden was… Wat is het verschil vraag je je dan af? Maar zodra mijn dochter in gevaar wordt gebracht dan komt toch de moederleeuw boven… En nu kon ik gewoon rustig (redelijk dan toch) blijven…



Anyway, wat de oorzaak ook geweest is van dit a-sociale gedrag… er is gelukkig niets gebeurd en dat is het voornaamste!