9 weken overtijd?! nog geen duidelijkheid...

Hallo allemaal :smile:



De titel zegt het al… ik ben dus flink overtijd!

Ben al naar de dokter geweest met ong. 4 weken overtijd, deze heeft een test gedaan… negatief. Bloedtest lukten niet. Ze kon mijn aders niet vinden en toen werd ik niet goed en heeft ze me aangeraden naar huis te gaan en later terug te komen. Moet eerlijk zeggen… ben geen fan van de dokter!

Zelf heb ik ook al verschillende testen gedaan, negatief. Snap er niks van??? Nu klinkt dit een beetje raar, maar ik loop fulltime stage… en ik moet mijn uren halen voor eind januari. En aangezien ik al wat gemist heb kan ik niet veel meer missen, dus elke keer naar de dokter gaan… ben er nu geloof ik al 4 keer geweest de afgelopen tijd hoewel ik normaal eigenlijk nooit ga. Ondertussen al een aantal testen versleten.



Heeft iemand dit al wel eens gehad en was je toen wel of niet zwanger???

Lees wel eens dat bij sommige vrouwen die testen gewoon helemaal niet aanslaan, maar ja daar moet ik natuurlijk geen rekening mee houden.



Ik denk toch maar weer terug naar de dokter voor een bloedtest/inwendig onderzoek ? ( heb gehoord dat dat niet echt fijn is )…



Alvast bedankt! :-*

Waarom stuur je niet aan op een echo?

Denk dat je daar meer aan zult hebben.

Ik heb het ook eens gehad. Maar mijn cyclus is altijd al onregelmatig geweest. Na 3 maanden niet ongesteld geweest te zijn ben ik naar de dokter geweest. Hij stuurde me door naar de gyn en daar hebben we toen getest waarom ik niet ongesteld werd. Werd geen oorzaak gevonden, kreeg een kuurtje mee en daarna werd het regelmatiger. Zat een half jaar tussen.



Inwendig onderzoek voel je niets van, alleen de eendenbek kan koud aanvoelen, maar je voelt geen pijn. Je krijgt dan een echo, kijken of alles er goed uit ziet.

ben je bezig om zwanger te worden?

hoelang was je vorige cyclus?

hoelang gestopt met voorbehoedsmiddelen?



effe wat vraagjes :wink:



ik had namelijk toen ik stopte met de pil ook lang geen menstruatie

Vervelend zeg die onduidelijkheid. Ik had altijd zo’n onregelmatige cyclus. Zat soms wel 90 dagen tussen maar ja dat was voor mij normaal :roll: .



En net als Mutsie zegt inwendig onderzoek doet geen pijn. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt :hug:

Bedankt voor jullie reacties!



Idd vervelend… Eerlijk gezegd heb ik nooit mijn cyclus bijgehouden, ik voelde altijd een paar uur van te voren dat ik het zou worden, zo deed ik dat. Maar, volgens mij is mijn cyclus ook niet erg regelmatig maar schommelt het iets. Ik ben/was niet bezig met zwanger raken, althans… ik weet het nu even niet! Toen ik merkte dat ik al even overtijd was schrok ik best wel… Maar na zo’n tijd van onzekerheid begint het wel een beetje te kriebelen. Ik ben dan wel vrij jong, net 20 geworden en studeer nog tot februari! Of ik door studeer weet ik nog steeds niet ik kan geen beslissing maken… Dat kriebelen word steeds erger en heb 't er steeds vaker over met mijn vriend, wel of nog even wachten?? Ik gebruikte al meer dan een jaar geen pil of iets, dus daar kan het niet aan liggen! Rubbertjes wel, maar dat ging niet altijd even goed ( geen details haha )… Zwanger zijn kan dus goed… maar waarom alles negatief blijft? Ik denk idd dat ik toch maar weer ga bellen voor een afspraak, ze zullen wel denken hier op stage… die gaat voor elk kwaaltje naar de dokter :roll: …

Het vervelende is dat mijn stage niet erg dichtbij mijn dokter zit… Doe er zo’n 1,5 uur over :frowning: maarja, wat moet dat moet niet?



In ieder geval bedankt voor jullie reacties!



:-*

Om eerlijk te zijn snap ik het niet zo goed.



2 a 3 maanden terug opende je nog een topic met dat je negatief getest had, dat je daar blij mee was, het mooi vond, kinderen krijgen écht de bedoeling nog niet is (net samenwonen, krap bij kas), je jezelf nog veel te jong vond en je het echt niet wilde…



En nu, 2 a 3 maand later wil je ineens dolgraag een kindje ? Wil je je studie er voor opgeven etc. ?

Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar als je een kindje wil moet je daar langere tijd zeker van zijn, want het is echt niet niks. Je zit je hele leven aan je kindje vast (klinkt zo negatief) en dan zijn impulsieve beslissingen daarover vaak niet héél erg verstandig… :oops:



Bij een kindje werkt het nu eenmaal niet van: deze maand wil ik wel een kindje, vorige/volgende maand niet…

Ik kan niet uit Karlyns post opmaken dat ‘ze dolgraag een kindje wil’, maar begrijp mijn voorganger, een kindje krijgen is niet zomaar iets… Vooral als je jong bent. Ben ik ook trouwens. Maar kan begrijpen dat als je je er in gaat verdiepen en gaat denken dat het evt wel zo kan zijn, je het wel graag zou willen.

Vervelend dat je in onzekerheid zit… Heb zelf ook een lange cyclus, erg vervelend! Je klok kan wat in de war zijn…

Nou Selena om even antwoord te geven daar op:

Er stond dacht ik niet tussen dat het uit ten boze was om een kind te krijgen, liever nog even niet. In mijn nieuwe bericht staat idd wat Flier al zei, dat ik niet dolgraag een kindje wil… Het begint wel behoorlijk te kriebelen, maar wat ik bedoel met, dat ik het er met mijn vriend over heb; wel of nog even wachten?! wel; met dat bedoel ik dat ik dan in februari klaar, zoek een baan… en zorgen dat het goed loopt en dan beginnen… Daar bedoel ik mee over ong. 6 maanden of langer. Met nog even wachten heb ik 't er over als ik 25 ben, zoiets.



Maar idd daar heb je gelijk ik, ik weet dat je bij een kindje niet kan zeggen nu heb ik er wel zin in en volgende maand niet.

Mijn moeder zegt altijd; ‘‘Het is het móóiste wat je kan overkomen, maar ook het zwáárste.’’ Maar idd bedankt voor je reactie!



Btw, ik moet sowieso al voorzichtiger zijn met een kindje krijgen. Ik kom uit een vrij groot gezin, en ik ben de enigste die niks heeft om het maar zo lomp te zeggen; mijn zus heeft borderline, mijn broer heeft PDDNOS en ADHD en mijn broertje is autistisch en ze zijn nog steeds niet achter wat nog meer… Want er valt echt niet mee te leven ( een van de grote redenen waarom ik op mezelf ben gegaan ) mijn vader heeft ADHD. Hoe dit allemaal zo komt? Er zit bij ons een zeldzame chromosoom afwijking in familie. Of ik 't heb is nog niet getest… wanneer ik die chromosoom afwijking wel heb, dan heb ik meer kans op een miskraam, een gehandicapt kind of dus een kind als een van het bovenstaande. Maarja, aan de andere kant… ik zelf heb niks dus is de kans ook wat minder.



Pff sorry, dit moest ik even kwijt! :-*

He Karlyn, heftig joh! Gelukkig dat je dat zelf niet hebt. Idd minder kans dat je het doorgeeft, maar denk niet dat die kans uitgesloten is.

Kan me voorstellen dat je eerst je leven op de rit wil hebben, qua baan enzo. maar inderdaad, als je ;t er veel over hebt, denk je er meer over na etc…

Ben je al naar de ha/ gyn. geweest? Inwendig onderzoek stelt niet zo veel voor hoor!

Hallo Flier,



Ja dat is inderdaad erg heftig!

Ben nog niet naar de HA geweest, maar ga deze wel denk ik wel een keer. Maandag ochtend even bellen en afwachten :shifty: …

Ben toch nog erg bang voor dat (eventuele) inwendig onderzoek! Ik vind het niet prettig mijn lichaam bloot te stellen aan een ander, dit komt mede door overgewicht. Nou ja, heb vast niks wat een gyn. niet eerder heeft gezien… Daar hou ik t wel op :slight_smile:



Laat nog wat horen als ik meer weet!

Je hoeft je er echt geen zorgen om te maken. Ik ben ook gezegend met een vol lijf :mrgreen: en de eerste keer dacht ik ook: jakkes!! Maar uiteindelijk ‘wen’ je eraan. Je moet maar zo denken: ze helpen je!



wel raar dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Bellen hoor!

Ja inderdaad, zo moet ik ook denken… Leven de volle vrouwen haha :lol:

Maar goed, heb de dokter dus gebeld en heb een afspraak staan voor donderdag om 08:00 uur! :zzz:



En dan maar hopen op goed nieuws :pray: In ieder geval niet dat ik iets heb ofzo! Moet voor nog iets anders ook, dus dat is dubbel hopen! :pray:

Ik laat het nog wel weten!

en wat zei de dokter?

Hallooo



Nou, hij gaf me een verwijs brief dat ik in het ziekenhuis bloed moest laten prikken voor mijn schildklier en andere dingetjes zoals mijn eierstokken?

Ik weet het niet precies… heb opgezocht op internet wat die namen die op het formulier stonden betekenen… kwam daar op uit. Maar goed, dus ben door gegaan naar het ziekenhuis en daar bloed laten prikken. Nu alleen nog afwachten.

Mijn moeder heeft ook last van haar schildklier en daar kunnen inderdaad je hormonen van door de war raken, dus wie weet? :think:… Voel sinds gister avond weer een irritant gevoel in mijn onderbuik rechts, dat heb ik ook gemeld dus misschien vandaar dat ze ook iets van ‘stofjes’ onderzoeken die van de eierstokken komen ofzo? Ik heb dus nog echt geen flauw idee :(! … Volgens mij stond er niet op het formulier of ze zoeken naar HCG…

Na het weekend hoor ik het, en hopen op goed nieuws dus :pray:

Wel fijn dat je mag bloedprikken, hopelijk komt daar wat uit. Idd als je problemen hebt met de schildklier kan je cyclus erg in de war zijn. Ik heb namelijk een traagwerkende schildklier en soms had ik cyclussen van 90 dagen en dan weer van 20 geen pijl op te trekken. ik hoop dat ze er snel achter komen wat het is want het duurt wel erg lang zo :hug:

Hallo:)



Ik heb vandaag weer de dokter gebeld of ze de uitslag al binnen hadden. De assistente zei dat het binnen was en dat ze even ging kijken. Ze bleef ( vond ik ) erg lang weg en kwam er vervolgens mee dat ze niet álles kon zien, een aantal waardes(Ja, WELKE?!) waren wel goed zei ze. Verder zei ze dat de dokter mij terug belt vóór 2 uur :evil: !!! Is dit vaker zo? Want volgens mij, als er niks is vertelt de assistente dat zelf wel toch? Iemand ervaring mee?

Wie duimt met me mee op een positieve uitslag??? :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

oke dokter belde… Er was niks te vinden :? Hij zei alleen dat ik een piek in mijn hormonen had en dus misschien dan pas mijn eisprong gehad hebt. Dan zou ik over 2 a 3 weken ongesteld moeten worden… zo niet, naar de gyn. alweer bijna 11 weken overtijd… Ik voel de laatste paar dagen een raar gevoel in mijn onderbuik, rechts. Dus misschien zou zijn verhaal wel kloppen. In ieder geval, dat neem ik wel aan. Pff, en nu maar wachten op mijn ongesteldheid :evil: … Vind trouwens wel dat ik lang moet wachten… 2 a 3 weken… Heb donderdag bloed laten prikken dus wanneer ik eind volgende week niet ongesteld word ga ik naar de gyn.

Zo’n lange ‘cyclus’ kan toch niet normaal zijn :evil: ???

:pray:

Is inderdaad wel vervelend zo dat je steeds je ongi niet hebt.



Zeker omdat nu een zwangerschap niet uit komt nu. en even over je familie:

wow kan nog meer bij zelfde gezin zitten,

De kans is klein dat jij niet het gen hebt denk ik aangezien je zelf niets hebt.



Maaruh met ADHD is goed te leven mijn vriend heeft dit en zelf heb ik de trekken van een boderline en toch willen wij een kindje. HA heeft hier niets op tegen.



Strerkte…

:hug: rot zo’n lange cyclus.

Kan er over meepraten. 45, 50 en zelfs 80(!!) dagen. Achteraf bleek ik maagproblemen te hebben. Mn lichaam was ongezond. Na operatie aan mn maag had ik opeens een ‘normale’ cyclus (27-35 dagen). Algemene ongezondheid was dus bij mij t probleem.



Je voelt je dan zo raar he? Ik dacht echt, t kan niet anders dan dat ik zwanger ben! Maar een vrouwenlichaam kan raar zijn :?

Hier ook bloed laten prikken enzo. Maar uiteindelijk is er niets mee gedaan. Ik moest afwachten.

Hopelijk komt bij jou je cyclus ook vanzelf op orde!! (maar dan zonder maagoperatie ;))