9/11

Ik ben nu op SBS6 de docu 9/11 aan het kijken, zes jaar geleden maar als ik het zie op tv ben ik er nog steeds stil van.



Kan me ook zo goed nog herinneren wat ik aan het doen was op dat moment, hebben jullie dat ook?

ik ook…zo onwerkelijk

ieder woord, iedere pas, waar ik was, hoe laat t was en vooral de angst die ik voelde kan ik nog navertellen

Ja volgens mij heeft iedereen dat. Is een kei indrukwekkende documentaire. Ik heb hem toen al een keer gezien maar durfde het vandaag niet aan (hormonen enz :wink: )

Ik zat in mijn bed…met meerdere maandverbandjes in want ik had die dag ervoor mijn mk gehad…

Ik was verrbijsterd…dacht toch echt die nacht ervoor dat het even niet erger kon dan wat ik aan het meemaken was op dat moment (deed pijn :cry: ) maar mennn die mensen…die arme mensen…die paniek…

Ik vergeet het nooit…mede door de nare herinnering die ik eraan heb gelinkt die mijzelf sowieso voor altijd bij blijft :cry:

Ik zal en mag dat nooit meer vergeten… :kaars: :kaars:

ben ook aan het kijken…vreselijk,wat een verschrikkelijke dag was dat,ik was die dag aan het werk,en herriner met nog precies wat ik precies aan het doen was.



Het ergste vond ik net nog toen je die mensen hoorde vallen,zo’n verschrikkelijk geluid…en dat je die ene brandweerman zag die na die instorting dood was"de kapelaan" noemden ze hem…hij kreeg slachtoffer nummer 1 die dag…



er zouden er nog 3000 volgen…



dit mag inderdaad nooit meer gebeuren,en mag zeker niet vergeten worden :pray: :kaars:

Ik weet nog het gevoel van ongeloof, ik wa sop mijn werk en hoorde klanten er over praten…acht dat ze het verkeerd hadden, maar helaas. ben na mijn werk naar huis gefietst, heb de tv aangezet en heb niet eens eten gekookt…heb alleen maar tv gekeken…zo erg! :cry:

Wij kwamen net terug van het winkelen met Thom, die was toen 12 daagjes oud. Ik zet de tv aan en gelijk het beeld van het tweede vliegtuig dat insloeg. :cry:



Ik geloof dat we de rest van de dag niet meer voor de tv zijn weggekomen.



:kaars:

@renzosmam wrote:

Ik zat in mijn bed…met meerdere maandverbandjes in want ik had die dag ervoor mijn mk gehad…

Ik was verrbijsterd…dacht toch echt die nacht ervoor dat het even niet erger kon dan wat ik aan het meemaken was op dat moment (deed pijn :cry: ) maar mennn die mensen…die arme mensen…die paniek…

Ik vergeet het nooit…mede door de nare herinnering die ik eraan heb gelinkt die mijzelf sowieso voor altijd bij blijft :cry:




tjee sorry moet ik even van slikken :? :cry:

:-* :hug:



Ik weet het ook nog precies… zo onwerkelijk.

Mijn mams leefde toen nog… en was bij haar op bezoek, toen mijn zwager belde zet cnn er op… pffffffff onwerkelijk…

Bianca :-*

vandaag 6 jaar geleden dus…en kijk eens mijn banner…precies een jaar later op de kop af :inlove: ,dus ik ‘‘mag niet klagen’’ wat dat betreft…

Denk ook altijd bij de 9/11 ieder jaar…mijn verdriet om mij zal me heus bij blijven…maar die mensen daar hebben diepe littekens voor het leven door deze aanslag…echt erg… :cry:

Ik vond hem weer zo indrukwekkend… Prachtige documentaire. Ik heb weer in shock zitten kijken, wat moet dat een hel geweest zijn… En al die arme, arme mensen…



Sas, liefje ik moet slikken van je verhaal meissie! Een dikke kus voor jou lief! :hug:

6 jaar geleden alweer…en ik weet het nog als de dag van gisteren…verschrikkelijk…



Renzosmam, wat heftig joh wat je beschrijft…maar wat fijn he…een jaar later… :hug:

Ik heb dat met de vuurwerkramp van Enschede…die dag had ik een miskraam en ik heb de ramp van redelijk dichtbij meegemaakt, dat vergeet je nooit meer he.



Bianca, wat erg dat je moeder er niet meer is meis :hug:

:-* Jewel :hug:



Ja vuurwerkramp weet ik ook nog…



tjemig vreselijk…

O ja Ik weet het nog precies.

We waren bij de tandarts toen zeiden ze iets over een sportvliegtuigje in een gebouw. Ma en ik hadden zo iets het zal wel. Thuis eventjes tv aan zetten, teletekst ofzo.



Nou elke zender die aan stond zag je het gebeuren.

We zouden friet gaan halen (Want die waren zo lekker van die frietzaak) maar het zijn broodjes kroket geworden die we thuis konden maken want we weken een minuut van de tv.



Echt indrukwekkend was dat ja! En vreselijk ook om te zien…

Ik weet het nog heel goed…



Ik zat met mijn hoogzwangere buik op de bank…en ik was in shock…

Mijn broer is militair…ik hoogzwanger,in wat voor wereld zette ik mijn kind?? Wat ging er gebeuren,werd het oorlog??

Ik was echt bang…heb gewoon zitten huilen bij de beelden…vreselijk…



Nog als ik er iets op tv over zie voel ik verdriet,voor al die gezinnen die kapot zijn gegaan…

ik was op het werk, vergeet het nooit meer en het is mijn pap’s verjaardag…

Ik hoorde het pas 's middags toen ik naar huis reed (om iets over 4-en) en had de hele dag er nog niets over gehoord…hoewel wij ambtenaren nogal snel nieuwtjes weten te verspreiden over het algemeen.

Maar blijkbaar was dit te erg.



Ik zou visite krijgen die avond…ze zijn ook geweest…we hebben voor de tv gegeten en gezeten…en heeeel laat zijn we gaan slapen.



Wij hebben al een aantal keren deze documentaire gekeken en iedere keer weer moet ik terug denken aan wat ik toen ook voelde…al die mensen die 1 of meerdere familieleden, vrienden of mensen uit hun naaste omgeving zo plots moesten missen. En er niets van hebben (want er was van veel mensen gewoon niets meer over als alleen stof).



Vrijdags toen de 3 minuten stilte was, ging ik met vakantie en stond te wachten op de bus…en heb alle mensen die daar toen ook stonden te wachten toch gevraagd om allemaal er heel even bij stil te staan.

Maar ja, niet iedereen kan dan z’n klep houden :twisted: .



:kaars:

Ik heb het ook gezien. Heel indrukwekkend hoor.

De dag zelf kan ik me nog heel goed herinneren.

Kippevel bij die documentaire van gisteren, vreselijk om weer te zien wat die mensen hebben moeten meemaken.

Ik heriinner me nog het eerste wat ik hoorde, stond op het schoolplein om mijn zoon uit de kleuterklas op te halen…

Vliegtuigje in WTC meldde 1 van de andere moeders.

Daarna naar de fysiotherapeut met hem, dus die hoorde het weer van mij.

Thuisgekomen de TV aan…en op dat moment zakte toren 1 in elkaar…



Ik was in shock, werkelijk waar!



Rond half 5 die dag belde mijn huidige man me “ff checken of je in orde bent” :inlove: ( ehm :think: …ik zit in Den Haag hoor, niet in New York :wink: