Ik ben nu 8 weken zwanger, ben er natuurlijk enorm blij mee!
Maar in mijn achterhoofd zit echt het idee dat het niet goed is.
volgende week donderdag krijg ik de eerste echo,
maar ik stel me er al helemaal op in dat er geen kloppend hartje te zien isā¦
Dit is mijn eerste zwangerschap, heb nooit een miskraam of zo gehad.
Zou dit voorgevoel toch zeker niet juist zijn??
Wie herkent dit gevoel?
Een zwangerschap brengt vaak onzekerheid met zich mee dat is heel normaal en de hormonen spelen daarbij een hele grote rol!
Ik heb het bij beide zwangerschappen gehad en zal het bij een evntueel volgende waarschijnlijk weer net zo hebben!
Ik kan niet zeggen of het goed zit of je zorgen weg nemenā¦maar kan je wel vertellen dat je niet de enige bent en ik duim voor je op een positieve afloop!
:hug:
Ben nu voor de tweede keer zwanger, geen miskramen gehad, wel erg lang moeten wachten voordat we zwanger werden van Lotte. Maar allebei de keren is het toch weer spannend en heb je in je achterhoofd dat het ook fout kan gaan.
Ik kan je helaas niet gerust stellen en zeggen dat alles goed gaatā¦
kan je alleen vertellen dat je geen invloed hebt op het wel goed of juist niet goed gaat. Dat is iets dat moeder natuur bepaald.
Probeer dus gewoon positief te blijven, tenslotte gaat het vaker goed dan fout!
:hug:
Gefeliciteerd roosje!
Dat onzekere gevoel is helemaal niet gek hoor. Pas toen ik rond de 10/12 weken zwanger was durfde ik 'n beetje zekerder/blijer te zijn. Nou had ik wel al voor deze zwangerschap een mk gehad, maar toch. De ene maakt zich nergens druk om en de ander maakt zich juist onnodig overal druk om. Kun je niks aan doen, want reken maar dat die echo volgende week je niet veel geruster zal maken :hug: Als alles gewoon goed is en je hebt die echo gehad voel je je vast een paar dagen weer geruster, maar helaas ga je je dan wederom zorgen maken⦠Bij mij ging dat pas over toen ik beebje begon te voelen (wat gelukkig, zeker voor 'n eerste kindje, ERG vroeg was).
Voor mij scheelde het wel veel dat ik in de beginperiode misselijk ben geweest. Dat was voor mij een bevestiging dat de kans groot was dat alles nog wel goed was. Heb jij ālastā van zwangerschapsverschijnselen? Want al heb je ze niet, is niet erg, dat kan net zo goed. Maar als je ze wel hebt: dat komt door je hormonen en zolang je ālastā hebt is de kans groot dat alles nog goed zit. Mijn ha en vk vertelden allebei dat Ć ls je zw.verschijnselen hebt, dat die niet afnemen voor die 12 tot 14 weken om zijn, dat dat juist een goed teken was. Bij mijn mk werden bij 9 Ć 10 weken idd die verschijnselen minder, wat dus later een mk bleek te zijn.
Deze keer heb ik dus al met 6 weken een echo gehad en toen klopte het hartje dus ook al (hĆĀ©ĆĀ©ĆĀ©ĆĀ©ĆĀ©ĆĀ©l pril), maar na 'n paar dagen was ik weer net zo onzeker of het allemaal wel goed zou zijn⦠(wat gelukkig wel het geval was).
Wat ik laatst nog van iemand hoorde: na de bevalling worden die zorgen echt niet minder, helaas, die worden alleen maar meerā¦
Hopelijk heb je een goede, mooie echo!
ik heb het ook heel erg
ben nu 11 weken zwanger
we hebben al 2 echoās gehad waar een kloppend hartje op te zien was
woensdag krijgen we weer een echo maar ik ben ook heel onzeker
ik denk dat erg veel as moeders dat hebben
Ik bekenā¦
weet nu 5 dagen dat ik zwanger ben en moet nog 4 weken wachten op afspraak bij gyno en eerste echoā¦
De 4 langste weken uit mijn leven denk ikā¦
Ben superongerust, maar weet ook wel dat ik er toch niet veel aan kan doen, buiten me goed verzorgen⦠zullen wel zien zeker⦠maar wou toch dat ik voor enkele weken kon blijven slapen, zodat ik er niet de hele tijd aan moet denken
ik herken je gevoel ook hoor
volgende week dinsdag de eerste echo
en hoewel ik heel graag wil, vind ik het ook weer heel eng
maar daarbij komt dat ik ook nog heel weinig voel,
wel wat buikpijn en heel moe maar verder niet misselijk enzo
maar net als de rest al zegt hoop houden en het gaat vaker wel als niet goed
en meid wij zijn bijna even ver
hier is ook een topic waar alle dec 2008 mamaās kletsen
kom gezellig meekletsen
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=54471&start=0
Ook heel herkenbaar!
Ik heb nauwelijks kwaaltjes(moet ik eigenlijk heel blij om wezen) maar daar word ik ook heel onzeker vanā¦
Maar toch proberen je niet zo druk erom te maken, goed voor jezelf zorgen, je rust nemen en misschien een beetje afleiding zoeken?
@jet1981 wrote:
Ook heel herkenbaar!
Ik heb nauwelijks kwaaltjes(moet ik eigenlijk heel blij om wezen) maar daar word ik ook heel onzeker vanā¦
Maar toch proberen je niet zo druk erom te maken, goed voor jezelf zorgen, je rust nemen en misschien een beetje afleiding zoeken?
Heel herkenbaar, ben nu en de vorige keer niet misselijk geweest, geen zere borsten, gevoelige onderrug etc. Voelde me prima, alleen wat moe.
Heeel fijn⦠maar zorgde wel voor wat extra zorgen omdat je het zwanger zijn niet echt āvoeltā. Maar gaat goed komen hoor, als je buikkie gaat groeien en je de kleine wat regelmatiger gaat voelen :inlove:
Mijn ha en vk vertelden allebei dat Ć ls je zw.verschijnselen hebt, dat die niet afnemen voor die 12 tot 14 weken om zijn, dat dat juist een goed teken was. Bij mijn mk werden bij 9 Ć 10 weken idd die verschijnselen minder, wat dus later een mk bleek te zijn.
Hier schrik ik van. Ik heb al bijna twee dagen geen last meer van sterke reuk, gespannen borsten en last van onderbuik. Ik heb alleen af en toe last van steken in zij, maar das alles. Heb ik nu een miskraam? Ik heb net al gehuild om het feit dat het dus waarschijnlijk mis is gegaan; nu weet ik dat dus zeker???
@Chriz wrote:
Dat was voor mij een bevestiging dat de kans groot was dat alles nog wel goed was. Heb jij ālastā van zwangerschapsverschijnselen? Want al heb je ze niet, is niet erg, dat kan net zo goed. Maar als je ze wel hebt: dat komt door je hormonen en zolang je ālastā hebt is de kans groot dat alles nog goed zit. Mijn ha en vk vertelden allebei dat Ć ls je zw.verschijnselen hebt, dat die niet afnemen voor die 12 tot 14 weken om zijn, dat dat juist een goed teken was.
Dat gaat toch niet altijd op hoor. Je lichaam kan wel gewoon nog denken dat je zwanger bent terwijl er ook wel iets mis gegaan kan zijn maar
dat dat nog niet zichtbaar is (d.m.v.m mk bijvoorbeeld)
Ik ging vorig jaar voor een 12 weken echo, heerlijk ik was zwanger
en wat een deceptie toen bleek dat er niets in mijn buik zat.
Als er iets had gezeten dan was het in een heeeeeeeeeeel vroeg stadium
al gestopt met groeien. En zo gingen wij dus naar huis met de mededeling
dat ik een ma had......zo zie je maar, zeggen; gelukkig ik heb nog kwaaltjes dus het is goed gaat echt niet altijd op hoor.
Je lichaam heeft weken nodig (zelfs als je bloed verloren heb kan het goed zijn/mis zijn) om te herstellen m.a.w. voordat die hormomen
aangeven dat het fout kan zijn.
@Chess wrote:
Mijn ha en vk vertelden allebei dat Ć ls je zw.verschijnselen hebt, dat die niet afnemen voor die 12 tot 14 weken om zijn, dat dat juist een goed teken was. Bij mijn mk werden bij 9 Ć 10 weken idd die verschijnselen minder, wat dus later een mk bleek te zijn.
Hier schrik ik van. Ik heb al bijna twee dagen geen last meer van sterke reuk, gespannen borsten en last van onderbuik. Ik heb alleen af en toe last van steken in zij, maar das alles. Heb ik nu een miskraam? Ik heb net al gehuild om het feit dat het dus waarschijnlijk mis is gegaan; nu weet ik dat dus zeker???
ik vind dat je erg paniekerig bent hoorā¦
Je hebt al vaker van zulke berichtjes geplaatst en ik vind je niet echt goed overkomen op deze manierā¦
Ik denk dat je beter even je vk kan bellen en vragen of zij je gerust kan stellen want meid je doet je eigen echt geen plezier hiermee en wij kunnen je echt niet oppeppenā¦
sterkte en probeer te genietenā¦
Bij Veron zijn zwangerschap had ik totaal geen klachten en het is een prachtig kind gewordenā¦
Gisteren ben ik gecurreteerd omdat ik een missed abortion heb gehad en heb nu nog misselijkheid gevoelens, gevoelige borsten en pukkels van de k*thormonen dus dat wil inderdaad zoals Paschal al zegt helemaal niks zeggenā¦
Ik baal gewoon van alle berichten hier op kok, je bent echt niet de enige, die al zo vroeg in de zwangerschap zo onzeker zijn zonder redenā¦
Je maakt snel andere die nergens onzeker over zijn ook onzeker terwijl dit niet nodig isā¦
Ik hoop dat ik niet verkeerd overkom want dat is niet zo bedoeldā¦
gr patricia
je bent gewoon heel kok aan het afstruinen naar berichten over mogelijk een mk, het berichtje voor jou berichtje dateert van begin meiā¦
Meid je maakt het je zelf echt veels te moeilijk hoorā¦
gr patricia
Ik schrik van je bericht, je komt wel hard over, maar waarschijnlijk heb ik dat wel even nodig. Ik ga even niet meer het internet op.
Joh, jij gisteren die klote ingreep! En dan zit ik nog zo te zeuren⦠sterkte!
Ik was bij VEron ook erg onzeker en kon pas met 14 weken gaan genieten⦠En dat is zo zonde want het is echt al vanaf het begin toch leukā¦
En 9 van de 10 zwangerschappen gaat goed⦠Dus het is echt een kleine kans dat het fout gaat hoorā¦
En inderdaad niet zelf op zoek gaan naar negatieve verhalenā¦
(hier op kok zijn best veel mensen actief, meer dan je normaal in je dagelijks leven kent, vandaar dat je ook vaker leest over een miskraam ed⦠Omdat het op een grotere groep ook gewoon vaker voorkomtā¦)
Echt probeer te genietenā¦
gr patricia
Chess, het hoeft echt niks te betekenen hoor. Ik had eerst ook gespannen borsten, zo erg dat ik niet op mijn buik kon slapen. Nu is het al weer 2 weken over en borsten zijn ook weer iets kleiner. Verder ben ik ook niet misselijk alleen erg moe.
Gister de eerste echo gehad en er was toch echt een dansende baby met kloppend hartje te zien. :inlove:
Je hoeft dus helemaal niks te merken. Gewoon de echo afwachten en van het positieve uitgaan! Je moet jezelf niet gekmaken hoor. En als het misgaat dan gaat het mis omdat er iets met de ontwikkeling niet goed is. Je kunt daar niks aan veranderen.
Bij mij is ALLES weg, had jij dat dan ook Pupke? Ik voel wel af en toe mijn zij, maar verder is alles weg. Dat is toch logisch dat ik me zo voel. Sorry als ik er wat teveel over heb geschreven, maar eigenlijk spijt me dat ook weer niet. Een forum is er toch voor om dit soort dingen te vragen. Ok, misschien ben ik wat doorgedraaid, maar het idee dat er een dood iets in je zit, is onverdraaglijk.
je hoeft geen klachten te hebben heā¦
en in je buik groeit er iets waardoor andere organen zich moeten verplaatsen⦠ruimte gaan makenā¦
waardoor je soms iets voelt en soms nietā¦
en als je je echt zoveel zorgen maakt dan bel je gewoon je VK/gyn opā¦misschien dat zij je kunnen helpenā¦
en idd je mag hier je vragen neerleggenā¦waarom niet?
een ander mag erop reageren en anders doet die persoon dat nietā¦
het is allemaal vrijā¦
ik hoop voor je dat alles OK isā¦
kan je niet een angelsound ofzo van iemand lenen of overnemen???
misschien dat dat je wat meer rust geeft?
@Chess wrote:
Bij mij is ALLES weg, had jij dat dan ook Pupke? Ik voel wel af en toe mijn zij, maar verder is alles weg. Dat is toch logisch dat ik me zo voel. Sorry als ik er wat teveel over heb geschreven, maar eigenlijk spijt me dat ook weer niet. Een forum is er toch voor om dit soort dingen te vragen. Ok, misschien ben ik wat doorgedraaid, maar het idee dat er een dood iets in je zit, is onverdraaglijk.
Bel dan je vk eens opā¦
Misschien kan ze wel een echo voor je regelenā¦
sterkteā¦