8 weken zwanger en onzeker of het wel goed gaat

@babylover wrote:

@Chess wrote:
Bij mij is ALLES weg, had jij dat dan ook Pupke? Ik voel wel af en toe mijn zij, maar verder is alles weg. Dat is toch logisch dat ik me zo voel. Sorry als ik er wat teveel over heb geschreven, maar eigenlijk spijt me dat ook weer niet. Een forum is er toch voor om dit soort dingen te vragen. Ok, misschien ben ik wat doorgedraaid, maar het idee dat er een dood iets in je zit, is onverdraaglijk.

Bel dan je vk eens op…

Misschien kan ze wel een echo voor je regelen…

sterkte…

Precies, een vk en gyn zijn daar voor !

En vragen staat vrij maar om nou meteen te roepen dat je denkt dat

je een miskraam hebt omdat je niets meer voelt vind ik ook wat paniekzaaien…

Heel herkenbaar, het is een soort zelfbescherming. In het begin van mijn zwangerschap heb ik 2 keer een bloeding gehad waardoor ik heel onzeker werd. Ik kon nog niet genieten puur om mijzelf te beschermen pas na de 20 weken echo groeide mijn vertrouwen. Het komt goed!

gr :Leonie

Ik heb nu een bewijs gezien dus ik weet dat er daar wat leeft en beweegt, maar aan mijn borsten merk ik niks meer. En in mijn buik voel ik af en toe een krampje, maar dat komt omdat je er nu op let.

Niet iedereen heeft overduidelijke zwangerschapsverschijnselen hoor.

Het is ook nog maar een heel kleine wezentje daarbinnen…

Ik merk het nu alleen omdat ik verschrikkelijk moe ben en ontzettende zin heb in zuurkool met worst. :shock: En ik moet veel plassen. Maar al die verschijnselen geven geen garantie dat het goed gaat in mijn buik.

Net als het ontbreken van zwangerschapsverschijnselen geen garantie geeft dat het niet goed gaat.

Je moet vertrouwen hebben in je lichaam, en als je het niet vertrouwd kun je beter even de VK bellen. Die zijn er nu voor je vragen. En die onzekerheid die hoort denk ik bij het zwanger zijn (en uberhaupt bij het worden van mama). Je krijgt nooit garantie dat alles goed blijft gaan maar je kunt er wel op vertrouwen.

Zelfs nu na de echo blijft het nog spannend…

Gewoon de VK bellen hoor als je zo ongerust bent. Dit moet een leuke tijd zijn waar je van kan genieten!!

Thanks voor alle opbeurende reacties! Ik heb de verpleegk vanmorgen al gebeld maar ik kreeg er eentje aan de lijn die absoluut niet normaal omging met mijn onzekerheden. Hij deed er heel laconiek over. Veegde alles van tafel. Hij zei dat een eerdere echo dan 10 weken geen zin heeft. Via de secretaresse toch de echo naar voren kunnen halen, en wel volgende week donderdag. Wat nou niets te zien, volgens haar was er genoeg te zien. Was dat verpleegkundigje een stagiaire ofzo, wat een rotvent. Je mag toch altijd bellen als je je ongerust voelt. :evil: Dat zei een eerdere verpleegkundige van diezelfde afdeling wel tegen mij. Grrrrr. Ik probeer het maar over me heen te laten komen deze week, ben nu na twee dagen denken al gek van mezelf.

Trouwens, voel sinds vanmiddag mijn onderbuik weer een beetje zeuren! En borsten lijken ietsiepietsie gevoeliger. :?

@Chess wrote:

Trouwens, voel sinds vanmiddag mijn onderbuik weer een beetje zeuren! En borsten lijken ietsiepietsie gevoeliger. :?

Ja dus…? Dat zegt toch niks :think:

Onzeker of het allemaal goed blijft gaan heb je denk ik altijd. BIj mijn 1e zwangerschap ook erg onzeker , gelukkig het hartje klopt. 20 week echo niks aan de hand. Alleen extra controle ivm navelbreuk. Verder geen afwijkingen De rest is wel bekend.

Onzekerheid in je zwangerschap heb je altijd

(niet om je bang te maken hoor)

even off topic…karin ik zie dat we dezelfde dag uitgeteld zijn…wel leuk…wij weten volgende week wat het wordt maar heb ook een voorgevoel van een jongen!!

veel succes ermee :-*

en voor de rest genieten…niet te veel zorgen maken over dingen die je toch niet in de hand hebt…proberen positief te zijn en heerlijk te dromen van dat lieve wezentje dat je verwacht…soms natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar toch proberen :thumbup: !!