7x bv, 1x kv... afbouwen is begonnen, snik...

Vanwege aanhoudende longklachten, luchtweginfectie en griep (en bij gebrek aan kolfvoorraad) overweeg ik tijdelijk 1 nachtvoeding (Tosca komt nog 2 Ã 3x per nacht) te vervangen voor hypo allergene kv. Dit zodat mijn man een paar avonden een voeding over kan nemen en ik even energie bij kan tanken om zo snel mogelijk te herstellen en de bv weer volledig op me te nemen (en genoeg te hebben om een kolfvoorraad aan te leggen). Die ene voeding haal ik qua productie waarschijnlijk snel genoeg weer in zodra ik weer fit ben. Ik weet dat dit niet ideaal is, maar ik wil niet - net als bij Saba toendertijd - productiestops gaan riskeren door mijn kreupele gezondheid en hoop het hiermee voor te zijn.



Heeft iemand ervaring hiermee? Zijn er specifieke zaken waar ik op moet letten als ik dit wil gaan doen?



En nog een vraagje… moet ik vitamine D en K bij blijven geven, of zit er voldoende in die ene kv voeding :think: ?

Ik heb dit ook gedaan bij Naomi. Ging hier prima, ze sliep er meteen ook langer op!! Je moet wel gewoon vitamine K en D blijven geven, pas als meer dan helft van de voedingen uit kv zou bestaan hoeft dat niet meer volgens het voedingsboekje van het CB.



Sterkte met je gezondheid!



Groetjes Marjolein

Marjolein, dank je voor je snelle reactie :-* !

weinig toe te voegen aan het antwoord van Marjolein.

Vitamines blijven geven. Per flesje KV 1 druppel minder van D. Bij meer dan de helft KV pas stoppen met de vitamines.



De nadelen hoef ik je, denk ik niet te vertellen. Die weet je maar al te goed.

Als dit de beste oplossing is, is dat zo.

:-*

@Hellen wrote:

De nadelen hoef ik je, denk ik niet te vertellen. Die weet je maar al te goed.
Ja inderdaad… maar nogmaals, ik durf een totale stop niet te riskeren zoals ik ze bij Saba heb gehad na longproblemen. Hopelijk speel ik er deze keer op tijd op in en kan ik het daarna weer volledig 'terug’pakken :pray: .

Ik moet ook 1 voeding vervangen voor kv… kan dat in 1x of moet je dat opbouwen.

50/50 ofzo

hi ik geef Noah ook 1x flesje volledige kv per dag en soms een 2de maar dan gemengd…

ik ben begonnen met eerst de kv met afgekolfde melk te mengen en zo op te bouwen tot een volledig flesje kv.

mengen gaan wij ook maar proberen, hij vond de kv te goor hahaha

Tot mijn verbazing bracht mijn eerste kolfronde net 130 cc op :dance:. Manlief gaat bij de volgende voeding proberen of ze uit het flesje wil drinken ( :pray: :pray: :pray: d’r grote zus vond het nogal een strijd in het begin :? ) en aan de hand daarvan kijken we verder…

hoop dat ze uit het flesje wil drinken. (en anders misschien fingerfeeding als het toch maar incidenteel is. Kun jij tenminste effe een keer bijkomen.)

En zo te horen heb je misschien helemaal geen KV nodig. :dance:

@Hellen wrote:

En zo te horen heb je misschien helemaal geen KV nodig. :dance:
:-* … ik hoop het zó!!!

ik duim voor je dat het niet hoeft!



:pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



idd vingervoeden kan ook nog een oplossing zijn als ze nog niet goed uit een flesje wil drinken!

Gisteren heeft ze bijna 80 cc uit een flesje gedronken. Het had wat overtuigingskracht nodig, en manlief moest het doen want van mij pikte ze het niet, maar de eerste keer is goed gegaan! Vandaag helaas geen kolfopbrengst, maar hopelijk morgen wel en dan nog 's proberen :pray: .

Goed zeg! en hoe gaat het nu met je? geeft je het wat meer rust? :-*

Tosca krijgt nu toch 1x kv, laat in de avond. Het kolven is 2x goed gegaan maar toen kelderde de productie weer omlaag op het moment dat ikzelf weer nieuwe longklachten kreeg :roll: . Gelukkig accepteert ze het prima, heeft alleen wat diarree gehad de 1e dag, en de rest van de dag ligt ze nog prima bij mij aan de borst.



Wel hebben we - na goed overleg met ha, kinderarts, osteopaat en bv’ende kennissen - moeten besluiten dat we eerder af gaan bouwen :cry: . Zolang ik bv geef kan er geen structureel herstel plaatsvinden (qua medicatie en conditie) en daar lijdt het hele gezin nu onder. Ben al bijna 4 weken continu ziek. Alles draait nu om de borsten van mama in gang houden en verder staat alles stil bij gebrek aan energie: het huishouden, het gezinsleven, enzovoorts. En na veel praten (en veel huilen) heb ik besloten heel langzaam aan af te gaan bouwen…



Durf het bijna niet te zeggen… schaam me er een beetje voor… vooral omdat Saba wél 8 mnd heeft gehad… maar de beslissing is genomen en nu gaan we daar ook voor. Maar moeilijk is het wel.

ach meid :hug: je hebt je best toch gedaan? :hug: en…ik ben het er wel mee eens dat het niet ten koste moet gaan van je gehele priveleven toch? :-*

Aan een zieke mamma hebben Tosca en Saba ook niets. Dan voelt het hele gezin zich ook ziek, lijkt me dat als dit voor jullie goed voelt, dit ook de juiste oplossing is.



Sterkte :hug:

tsja…soms ik kiezen uit 2 kwaden een duivels dilemma, maar als je daarmee de hele boel weer recht(er) kan trekken dan moet wat moet toch??



ik vind het knap dat je het zo ver hebt volgehouden :o :clap: :clap: :clap:



:-*

joh, wees toch heel trots op jezelf ! Je hebt Tosca toch maar wel mooi die eerste heel belangrijke melk van jezelf gegeven. En het kan niet ten koste gaan van alles hoor, dan moet je op een gegeven moment keuzes maken… :hug: :clap: voor jou! Kijk terug met een glimlach en ook vooruit met een glimlach. Ik hoop voor je dat je je straks snel veel beter zult voelen.

Wat een moeilijke keuze zal dat geweest zijn. :hug:

Maar je mag echt trots op jezelf zijn hoor.

Zo kies je niet zo goed voor Tosca. Aan een mama die het niet trekt heeft zij ook niets.

:hug: