We hebben de echo gehad. Ze zei eerst: “Oh, dit ziet er niet uit zoals het moet” waardoor mijn hart gelijk een slag oversloeg, waarna gelijk volgde: “Oh nee, er klopt toch een hartje”. Ik ben dus wel zwanger en het hartje klopt als een tierelier, maar het is klein. De helft kleiner dan wat het zou moeten zijn. Ik heb gehuild, op de weg terug. Ik zag mijn vriend’s moed in de schoenen zakken terwijl hij juist zo blij ermee begon te zijn. Er werd alleen nog maar gepraat over risico’s op mijn leeftijd en wat het voor onze relatie zou betekenen als het mis zou gaan.
Volgende week weer een echo.
Wie heeft dit ook meegemaakt?
:hug: niet meegemaakt, wel vaak verhalen gelezen. Dat het hartje klopt is in elk geval een goed teken :thumbup: Het kan best zijn dat je minder ver bent dan je dacht, ik geloof dat daar zelfs 1-2 weken verschil in kan zitten! Ik voor je dat beebje blijft zitten en hard gaat groeien :hug: Zolang als je geen krampen en bloed hebt; probeer toch de stress wat uit je systeem te krijgen…rustig blijven en afwachten met goede moed is toch het beste voor beebje :thumbup:
Dit kindje is er dankzij de terugplaatsing van een cryo. We weten dus precies hoever ik ben; morgen 7 weken. Ik ben nu 40. -zucht- Ik weet het, ik weet nog niks en kan alleen maar duimen dat de echo volgende week beter is, maar het was zo’n domper. Ik had me zo ingesteld op een perfecte echo en een foto mee naar huis. Zelfs die foto heb ik niet…
Misschien een late innestelling?.. Ik hoop op het áller beste voor jullie!!!
:hug:
Hmm, op 21 oktober de terugplaatsing gehad en op wachtdag 8 al een positieve test na 2 dagen misselijkheid. Dat kan dan toch geen late innesteling zijn?
Hoi Carenza,
kan me voorstellen dat je onwijs schrikt! Maar hoe klein is klein?
Toen ik zeven weken zwanger zou zijn van mijn zoontje (positieve ovulatiestest, 1x sex) bleek ik ook beduidend minder ver te zijn.
Toen ik met 9 weken terug kwam, was ie in 10 dagen 16 dagen gegroeid en liep toen gelijk.
Hij was toen 0,9 mm groot en ik was dus volgens mijn telling ook 7 weken zwanger. Die week ervoor had ik ook een echo gehad en toen was er zelfs inwendig niets te zien, nog geen vruchtzakje.
Heel veel sterkte met afwachten!
xLuna
Carenza,
Ik las laatst in het topic over ICSI dat cryo’s over het algemeen minimaal een WEEK extra nodig hebben om aan te slaan. Het kan zeker wel zo zijn dat je al snel positief teste omdat het niet de eerste keer zou zijn dat een vrouw 5 dagen na bevruchting in normale situatie al positief test.
Het hartje klopte als een tierelier, dus het kindje is er :hug:
Ik denk dan enkel… oke, stel dat het allemaal in het begin op iets langzamer tempo ging, en gezien in het begin de celdeling het hartst gaat, dan wil ik nog wel veel hoop hebben voor jullie hoor.
Zou het kindje wel kloppen met een zwangerschapsduur van bijvoorbeeld 5 weken? dan kom je met die week weg en eigelijk zouden ze dan gewoon volgende week weer moeten kijken, of het verschil dan wel correspondeert met 1 week verder…
Spannend allemaal, maar het hartje klopt en cryo bevruchting is al extra bijzonder, dus geef het nog niet op.
Volgende week is het kindje vergeleken met nu gewoon wel een week verder gegroeid en de innesteling heeft gewoon wat extra dagen nodig gehad. :-*
nog even gekopieerd van wat Rhiannon schreef in het sticky topic ivf/icsi
Cryo’s.
Er is nog een vorm van een vervolg op een IVF en ICSI behandeling. Wanneer er genoeg goede, sterke en kwaliteits embryo’s zijn ontstaan is het mogelijk deze in te vriezen. Laten we voorop stellen dat dit niet vaak gebeurd. De kwaliteit moet dusdanig zijn dat de embryo’s de invries en ontdooi procedure overleven. Dit is dus superzwaar voor ze en het succespercentage bij het ontdooien is ongeveer 50%. Van de vier ingevroren embryo’s redden het er dus maar 2 ondanks dat ze echt alleen de besten invriezen. Wanneer het tot een terugplaatsing komt zijn de kansen vergelijkbaar tot ietsje minder dan met ‘verse’ embryo’s. Tevens zijn de wachtweken verlengt. Ipv de gebruikelijke 2 weken moet gerekend worden op 3 weken. Dit is omdat ze er langer over doen om in te nestelen. Vaak zorgt de gebruikte medicatie (Progestan/Progynova) voor een uitstel van de menstruatie omdat deze het baarmoederslijm in stand houdt.
met cryo terugplaatsingen heb ik geen ervaring ( hoewel wel pas de hele sery babyboom terug gekeken en daar waren ook zeer veel van dit soort dingen te zien erg indrukwekkend, want wat een stress geeft dat toch!!)
maar even over je leeftijd, laat je daar niet gek door maken hoor! ik ben 42 en mijn kindje ziet er supergoed uit…t is echt niet zo dat omdat je nu wat ouder bent er meteen van alles mis hoeft te gaan
ik kan je alleen een aai over je bol sturen…want dit is natuurlijk gewoon een kwestie van afwachten ( en ik weet dat mensen in jullie situatie dat al zo vaak moeten! weeeer spanning…echt rot…)
ik hoop in ieder geval dat het allemaal reuze mee gaat vallen en je over een paar weekjes een prachtige 12 weken echo krijgt
je bent niet de enige veertiger mama hier hoor we zijn met meer
Bedankt voor de steun, kan ik wel gebruiken. :-* Volgende week weer een echo. Ik hoop maar dat het hartje nog steeds als een tierelier klopt en ik me kan ontspannen. Op dit moment sta ik op knallen. Ik heb deze week even teveel voor mijn kiezen gehad en mijn vriend is even niet te bereiken. Bah. Hoe anders had ik me deze dag voorgesteld.
Op zo’n termijn kunnen ze toch ook makkelijk een rekenfoutje maken of niet? 1 mm is gelijk al een heel stuk natuurlijk bij zo’n kindje! Ik duim voor je dat het goed zit!!
Bij de zwangerschap van Imme zeiden ze ook dat ze 2 weken achter liep op de groei. Ik ben toen van 9 weken terug gezet naar 7 weken, terwijl het gewoon helemaal niet kon volgens mijn berekening. 2 weken later hebben ze mijn weer 2 weken vooruit gezet van 9 weken naar 11 weken…
Heel veel succes de komende week, die onzekerheid is niet tof… :hug:
Meis ik hoop gewoon knetterhard dat de gyn een baggerdag had (gezien de rest van het gedrag lijkt me dat de enige ‘logische’ uitleg :sick: ) en niet secuur genoeg gemeten heeft. Jullie kindje heeft eerst moeten wennen aan de temperatuur bij jou in je buik, het innestellen is welliswaar ong op de verwachtte tijd geweest, maar ook daarna zijn er altijd variabelen. Ze doen niet voor niets pas met 12 weken een termijnecho toch? Wij zijn zeg maar de mazzelaars als alles er perfect uitziet dat we al sneller een echo hebben, maar juist als er iets niet helemaal volgens het boekje gaat is het juist weer een stukje extra pech.
Ik hoop dat dit weekend iig nog een beetje prettig gaat verlopen, al was het maar voor de afleiding. :hug: En probeer een beetje rust te bewaren, ik weet dat het zo makkelijk gezegt is maar er is werkelijk niets wat je zelf kunt doen. Er is geen pilletje wat je kunt slikken, creme om te smeren, drankje om te drinken…ik zou het zoooo wensen voor je maar ook ik kan niet toveren. :-* Al zet ik natuurlijk de hele komende week mijn duimen voor je in!
als ze zo klein zijn is een meetfoutje idd zo gemaakt… bij ons is 1x de kleine in een week tijd bijna 2 week gegroeid… 1mm meer of minder maakt al zoveel verschil.
Relax tot de volgende echo is gemakkelijk gezegd, maar heeeeeel moeilijk te doen… hoop dat het volgende week helemaal goed zit met de kleine!
Ik zit ook aan een meetfoutje te denken, het is gewoon nog zo klein, dat ze al snel 1 of 2 mm verkeerd meten en dit dan gelijk een week kan verschillen.
@Carenza wrote:
Er werd alleen nog maar gepraat over risico’s op mijn leeftijd en wat het voor onze relatie zou betekenen als het mis zou gaan.
En euh... Waar was dat nou weer goed voor?! :think: Sjonge, alsof jullie al niet genoeg aan het schrikken zijn gemaakt...
Mijn hoop voor jullie is ook gevestigd op een meetfoutje! Dit MOET gewoon goedkomen :pray:
Lieve carenza,
Ik heb er geen ervaring mee, maar weet wel dat mijn lieve zus na 10 jaar proberen nu alweer 34 weken zwanger is van een terug geplaatste ingevroren cryo noem je dat dan??? Nooit verwacht toch gelukt en het gaat heel goed. Die kleine jongen van haar heeft tussendoor ineens een speurt gemaakt in begin viel het wel mee, nu is het echt een bonkie was te zien op de pretecho. Komt vast helemaal goed lieverd.
Liefs Laura
Hoe groot zou het kindje zijn volgens de arts? scheelt het echt zo veel? 1 week meetverschil is zo gemaakt, bij Elise ben ik 6 dagen teruggezet in tijd terwijl ik zeker wist wanneer ik zwanger geworden was… Ze is 12 dagen eerder geboren dus gewoon een meetfoutje. Nu ben ik zelfs verder gezet in tijd ( vooruit ) maar dat zou betekenen dat ik een cyclus heb gehad van iets meer dan 3 weken… ook heel vreemd :think: Het is nou eenmaal heel klein nog dus idd een meetfoutje is zo gemaakt hoor…
Positief denken en zolang je geen bloedverlies hebt, zeker niet negatief denken hoor…!!!
alsnog blijft het lastig, ken t!
groetjes, Louise
Volgens de arts had het iets van 8 mm moeten zijn en was het nu 4.
De gemoederen zijn na de eerste schrik wat gekalmeerd. We wachten, voor zover mogelijk, rustig af. Tot vrijdag kan ik weinig doen. Ik lees zoveel verhalen op internet die een positieve wending nemen. Daar hoop ik natuurlijk op, maar de gedachte dat het mis kan gaan is aanwezig. Ik probeer er niet teveel over na te denken, het helpt me niet. Maar verdriet voel ik wel en is helaas niet weg te krijgen, daar valt weinig aan weg te rationaliseren. Nog drie dagen en hopelijk heeft uk een megaspurt getrokken!
moeilijk he om dan de tijd door te komen…
in elk geval blijf ik er bij dat t fijn zou zijn als er niet altijd over leeftijd en risico s daaraan verboden zou worde gepraat,
we weten allemaal dat je boven een zekere leeftijd bepaalde verhoogde risico s hebt, maar wat is het nut van dat gepraat er over
toen ik zwanger bleek van dit kindje, was dat t eerste dat veel mensen zeiden, ooooh ben je nou niet bang dat…blablabla
Ik was er totaal nog niet mee bezig geweest, ik wist wel dat je in een andere groep valt ineens…maar ik was eerst gewoon bezig met de 12 weken halen…wennen aan t idee dat er toch nog een guppie komt.
neem het maar stap voor stap…eerst die echo over drie dagen!! en we leven allemaal in spanning met je mee, ik hoop ontzettend dat het vruchtje flink gegroeid is, of dat er gewoon niet goed gemeten is…of van allebei een beetje…
het is je enorm gegunt!!!