7 weken 1 dag zwanger echo zegt 6 weken 3 dagen ?

Ja ik wil even van me afschrijven en weten of iemand herkenning heeft

heb mijn banner weg gehaald bang dat mis is :frowning:

na bijna 2 jaar en de 2de iui zwanger :slight_smile:



10 dagen na de IUI bruin verlies en 2 dagen na mijn NOD lichte test volgende dag al donkerder.



wisselende symptomen vanaf begin gehad dan misselijk dan paar dagen niet etc…



Gister dus een echo gehad zou volgens de ferti 7 weken 1 dag zijn rekent vanaf mijn IUI .



Ze had zei ze zelf ook het oudste en slechste echo aparaat van de gyno afdeling er was een vruchtzak te zien wel moeilijk maar die was er en ze zag ook een dooierzak . hier na heeft ze me naar de collega gestuurd een kamer ernaast met een nieuwer echo aparaat.



zij was vrij ongeduldig zag eerste instantie niks … en toen zagen we de vruchtzak in een soort banaan vorm met onder in een vruchtje een dooier zak en mijn moeder en ik zagen wat heen en weer gaan .

embryo zit echt tegen de baarmoeder aan zei ze me en het kon ook de baarmoeder want zijn die op en neer ging wat klopte dus … precies op de plek van de embryo denk ik dan ?? heb nog nooit op al mijn echo,s zo iets gezien en of gehoord .

ze twijfelde en kreeg het niet goed in beeld en wilde dus nog geen 100% zekerheid zeggen tot het duidelijk was



ze heeft geprobeerd om de vrucht op te meten wat nogal moeilijk ging en kwam ook op 6 weken en 3 dagen uit dacht ze .



maar met het heen en weer gaan van de echo zag mijn moeder boven in nog een rondje en ik ook maar daar heeft ze niet naar gekeken nu weten we niet of we het wel goed gezien hebben …



ze geeft ons 50% kans mocht ik gaan bloeden dan was het zo ie zo mis zei ze me het kon een latere innesteling zijn maar 5 dagen verschil vond ze wel erg veel max 3-4 dagen zei ze me …



Laten we wel zeggen dat de ferti arts op deze afdeling niet een echt suc6 is en nogal aan de botte kant met veel negatieve opmerkingen :frowning:

( mocht dit niet goed gaan dan ga ik naar een ander ziekenhuis)



En nu een week in rats zitten wel niet wel niet je maakt je zelf aardig gek zo die onwetendheid vind ik het aller ergste ! en in eens geen symptomen meer of speelt me geest en lichaam nu een spelletje met me ?



wie heeft er ook zo iets mee gemaakt ?? goede of slechte afloop ?

Ik lees op internet echt verschillende dingen bij de een klopt hartje wel andere niet en dan later weer wel .



hebben wij het nu wel goed gezien ??? of is het idd de wand van de BM



vanmiddag mag ik zo ie zo terug bellen voor mijn eigen gyno om te horen of ik naar hem over kan omdat ik dat erg graag wil en hij me dan verder begeleid.

in ander topic mijn ervaring al geschreven

wou nog even zeggen dat bij mij zelfs minder gemeten werd

nog geeneens 6 wkn



die week onzekerheid is killing, i know :hug:



hou vol en ik hoop op net zo’n afloop als het hier was!!

Hai babs ik ben gelijk gaan kijken :slight_smile: had geen mail gehad sorry :frowning:

dank je wel voor je antwoord ik hoop het ook zo maar gekke is wil niet al te veel hoop hebben of klinkt dat gek ? dan is de klap nog zo veel harder volgende week :frowning:



Liefs

@Nathascha wrote:

Hai babs ik ben gelijk gaan kijken :slight_smile: had geen mail gehad sorry :frowning:

dank je wel voor je antwoord ik hoop het ook zo maar gekke is wil niet al te veel hoop hebben of klinkt dat gek ? dan is de klap nog zo veel harder volgende week :frowning:



Liefs




mail?? ik doelde op het berichtje wat ik vanmorgen plaatste in het andere topic



nee dat klinkt niet gek ik weet ook nog dat ik de echokamer uit liep en gelijk zei tegen mijn man dit is niet goed was ook echt van overtuigd dat het niet goed kon gaan, stukje zelfbescherming.

ja de mail als er een reactie in een topic is als je daar lid bent :wink: dat topic bedoelde ik :slight_smile:



ben blij niet de enige te zijn die er zo over denkt :wink:

Ik weet niet hoe het bij IUI in z’n werk gaat omdat ik op een normale wijze zwanger ben geraakt maar ik tesste op de NOD dag licht positief. 6 dagen later knallende test. Omdat ik licht bloedverlies had, mocht ik even langskomen voor een inwendige echo. Daarin zag ze ook een vrucht met dooierzak maar berekende 6 weken terwijl er volgens mijn berekening 7 weken zwanger was. En toen zei ze ook dat het 2 kanten kon opgaan, ook al was er een hartactie. Dat als ik bloedverlies zou krijgen, het zou eindigen op een miskraam. Week later mocht ik alsnog terug komen en toen zag het er allemaal goed uit.



Ik had waarschijnlijk latere eisprong of innesteling waardoor ik dus later knallende positieve test had.

In principe mag er maximaal een week verschil zitten tussen de berekende zwangerschapsduur en de echo. Vijf dagen valt dus binnen de norm. Ook is het zo dat het opmeten met behulp van een echo behoorlijk onbetrouwbaar is. De kruisjes worden handmatig neergezet, als je ze een mm verschuift, heb je meteen al een verschil in zwangerschapsduur.



Ik snap je gevoel wel, want bij IUI weet je toch behoorlijk nauwkeurig wanneer je eisprong was. Ik heb alleen wel eens gelezen dat er ook bij IUI wel eens een late innesteling kan plaatsvinden. En dan zou je ook op een kortere zwangerschapsduur uitkomen. Ook de eisprong kan toch ietsjes later zijn geweest dan gepland, je lichaam reageert niet altijd precies hetzelfde op Pregnyl.



Ik zou er dus nog niet voor 100% vanuit gaan dat het fout zit. De volgende echo zal duidelijkheid moeten geven. Want dan moet er echt een kloppend hartje te zien zijn. Is het dan weer niet zo, dan is het definitief niet goed.



Sterkte met wachten & succes met de volgende echo!

Mariiyelle bij jouw was er dus duidelijk hart actie hier dus niet echt .



ben net gebeld door de ferti arts denk dat mijn gyno dit heeft gedaan ?

ze heeft me wel alles uitgelegd en de week moeten we gewoon wachten of er groei komt en een hart actie … moest echt rekening houden 50 % kans .



mag erna wel naar mijn gyno dus ben erg benieuwd … hierna ga ik zeker naar een ander ziekenhuis wat ook makkelijker te bereiken is voor mijn partner

@jippie dank je wel voor je antwoord ik heb geen pregnyl gehad een natuurlijke eisprong wel met behulp van puregon maar springen doen ze zelf :slight_smile: wat je zegt klopt wel hoor :slight_smile: ook dan kan het later zijn ? innestelen kan tot 10 dagen toch kan dus zomaar 6 dagen verschil in zitten neem ik aan bij de een na 4 dagen en de ander na 6 dagen ?

had je uitwendige echo? kans groot dat ze daarom geen hartactie konden zien?



Het is een week in de onzekerheid zitten en snap dat het heel klote is maar probeer gewoon te denken dat het goed gaat komen :slight_smile:

mariylle ik heb een binnenwaartse echo gehad zelfs toen was het moeilijk te zien … probeer hoop te houden maar mijn syptomen zijn ook zo minder dus ik vrees het ergste toch wel .

Ook zonder Pregnyl kan je eisprong wat later geweest zijn, dat geldt ook voor de innesteling. Zolang je onder die week verschil zit, is er nog hoop.



Het hartje is nog niks van te zeggen. Het gaat kloppen ergens tussen de 5-7 weken. Vandaar dat ze in ons ziekenhuis pas een eerste echo doen met ruim 7 weken. Dat was jij natuurlijk ook, maar wie weet is de groei iets trager waardoor je onder die norm komt en het hartje dus ook iets langer op zich laat wachten.



Er zit niks anders op dan afwachten. Minder kwaaltjes kan ook komen doordat je er nu minder op gefocust bent.

Dank je wel Jippie



zo maar naar de tandarts met mijn dochter . hoop dat de week snel zal gaan misschien heb je gelijk kwa kwaaltjes …

Ik weet niet veel van IUI en dat soort dingen. Maar ik kan je wel vertellen dat ze zwangerschapsduur bij mij heel anders was dan ik had verwacht. Ik voel namelijk altijd vrij duidelijk mijn eisprong en weet dus wanneer ons kindje is verwekt. Na een dag of drie had ik een stekende kramp in m’n buik. Achteraf is dat de innesteling geweest. Bij mij dus andersom dan bij jou. Ik bleek juist verder dan ik dacht. Dus misschien heb jij in dit geval wel gewoon een latere innesteling gehad. :think: Ik hoop in ieder geval voor je dat alles verder gewoon helemaal goed gaat. :pray:

Naatje dat is ook apart :slight_smile: was het hier maar zo :slight_smile: tis inmiddels al vrijdag :slight_smile: dus weekend gaat er aan komen en dan nog 2 dagen :slight_smile:



voel van alles op en neer :slight_smile: maar nog geen bloed en krampen …

Zolang er idd geen bloed of krampen komen zou ik maar gewoon heel hard proberen positief te blijven. Stress is niet goed voor je kindje hè? Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan. :shifty: Ik dacht echt dat de in innesteling pas rond dag 7 na de eisprong hoorde te zijn blijkbaar kan het ook anders. Maar goed, je weet natuurlijk niet of dit bij jou ook daardoor komt.

goedemorgen , nee klopt ik wist ook niet

heb wel een ander ziekenhuis inmiddels gesproken omdat ik ga verhuizen en met de overstap niet goed wist van hoe en wat en ze vertelde me dat de innesteling tussen de 5 en 10 dagen is en dat het dus erg verschil kan uitmaken , ik zit nog onder marge van 7 dagen max verschil , laten we het hopen … en anders zal ik weer verder moeten gaan .

Nog 3 lange dagen wachten Natas! Ik blijf voor je :pray:

RB dank je wel :-* :-* :-* :-* :-*

Wat zenuwslopend zeg. Hopelijk is alles goed :pray: Wilde nog even wat over kwaaltjes zeggen. Ook al heb je kwaaltjes dan nog wil dat niet zeggen dat het goed zit. Ik zou me dus niet druk maken of je wel of niet kwaaltjes hebt. Ik had namelijk wel allerlei kwaaltjes maar het bleek niet goed te zijn vandaar. Het bloeden is toen trouwens ook gelijk bij mij begonnen. Dus geen kwaaltjes wil niet zeggen dat het niet goed zit hoor. Hou je vast aan het feit dat je nog geen bloed verliest.