6 persoons tent,ervaring anyone?

Tja, de kop zegt het al. We willen kamperen met onze kroost… man,vrouw,3 kindjes van 4,2,10 maanden. En onze grote hond wil ook graag mee. We willen niet te duur uit zijn en de tent mag ook niet te zwaar zijn. We hebben al gekekn naar coleman, vaude. Maar dat zijn al best dure tenten. Iemand kampeerervaring en tips? Liefs,niene[/i]

Wij hebben 3 jaargeleden bij obelink een Storm Hypercamp gekocht met katoenen doek…3 losse slaapcabines, grote leefruimte gewoon een super tent!

Ik heb alleen geen idee of die nog verkocht word…



Verder zijn karsten tenten ook erg goed!

nou weet ik de naam niet meer. Volgens mij Sassie (van de tweeling iig ;)) heeft een hele mooie tent, ehhh Basecamp Ambato de luxe VI geloof ik. ben zelf ook verliefd op die tent haha!!! misschien kan zij ook wat posten hier over de tent :wink: wij hebben hem zelf (nog) niet namelijk.

Wij hebben een gelert cadiz 6, een erg compacte lichte tent die dus ook niet erg groot is qua leefruimte, maar het was me niet helemaal duidelijk of dat een punt is of niet. Wij gaan op de fiets altijd, dus voor ons is deze tent ideaal. Een tweepers cabine voor ons, ruime vierpers voor de kinderen (al onze kleding staat daar altijd en dat kan prima ook met vierde kind erbij) en daartussen een klein stukje leefruimte, net genoeg om te zitten als het rotweer is.

Wij zijn gaan kijken naar een (geloof ik) Bear Lake. Zijn toen in Schijndel wezen te kijken bij De Wit. Na de zomer gaan wij die eentje halen…

@Amy82 wrote:

nou weet ik de naam niet meer. Volgens mij Sassie (van de tweeling iig ;)) heeft een hele mooie tent, ehhh Basecamp Ambato de luxe VI geloof ik. ben zelf ook verliefd op die tent haha!!! misschien kan zij ook wat posten hier over de tent :wink: wij hebben hem zelf (nog) niet namelijk.


Een ideale tent voor een groot gezin.

Achterin zitten 3 slaapcabines van 145 cm breed, waarvan er twee samen te voegen zijn tot een grote slaapcabine.

Dan nog een ruime ‘woonkamer’ (volgens mij 4,50x4 ofzo) waar je eventueel zelf kan slapen op een groot luchtbed (dat deden wij) en de kids kunnen spelen bij slecht weer.

Aan de voortent kun je een vliegengaas ritsen, zodat je 's avonds buiten kan zitten zonder lekgeprikt te worden.



De stokken zit een elastiek door, waardoor je deze makkelijk aan elkaar kan bevestigen, je hoeft immers niks bij elkaar te zoeken.

Je hebt dan een blauw stok aan de kant van de slaapcabines en dan rode stokken voor de overige gleuven.

Een kuipzeil die je aan de tent kan ritsen met verhoogde randen, zodat er geen water naar binnen kan lopen.

Wouw hier krijg ik kampeerkriebels van.

Helaas krijgt manlief die kriebels nooit !!!



Wij gaan dit jaar naar een camping in een stacaravan en dat is al heel wat.

Mijn man is van de luxe…



Sorry ik ga offtopic, maar kon me niet bedwingen!

ik lees mee, heb een caravan met een voortent, waar nog een losse cabine in zit,

maar de caravan is voor 2 personen,

camping bedje past er net niet in…



de tent op de foto is wel super mooi :thumbup:

zet me wel eventjes nu aan het denken…

ha Sassie daar ben je :wink: ja die tent is echt mooi. Wij zijn als we met tent gaan met 4 personen, maar koop liever een wat grotere tent zodat je meer leefruimte hebt :slight_smile:

Sassie; waarom sliepen jullie in de voortent als er 3 cabines zijn?? Geweldige tent trouwens! Die hebben wij ook een keer gezien op de camping, super! Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?

@Gab wrote:

ik lees mee, heb een caravan met een voortent, waar nog een losse cabine in zit,

maar de caravan is voor 2 personen,

camping bedje past er net niet in…


Toen we de eerste keer met Pete gingen kamperen, hadden we een Deryan gekocht (staat nu in mijn winkeltje :wink:) en die hebben we op de uitgeklapte zithoek gezet. We hadden toch tuintafel met stoelen in de voortent staan, dus de caravan gebruikten we alleen voor slapen.

@Danja wrote:

Sassie; waarom sliepen jullie in de voortent als er 3 cabines zijn?? Geweldige tent trouwens! Die hebben wij ook een keer gezien op de camping, super! Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?


Luc en Stan sliepen nog beide in een campingbedje en vanwege de lagere achterwand, konden er geen 2 campingbedjes in een slaapcabine. We hebben Luc en Stan samen in de samengevoegde slaapcabine gezet en Pete op een luchtbed in een slaapcabine.



Volgens mij was de nieuwprijs rond 700 a 800 euro, maar mijn schoonouders hebben betaald en dan zou ik de bon erbij moeten pakken.

die prijs klopt wel ongeveer hoor Sassie :wink:

@sassie1980 wrote:

@Danja wrote:
Sassie; waarom sliepen jullie in de voortent als er 3 cabines zijn?? Geweldige tent trouwens! Die hebben wij ook een keer gezien op de camping, super! Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?


Luc en Stan sliepen nog beide in een campingbedje en vanwege de lagere achterwand, konden er geen 2 campingbedjes in een slaapcabine. We hebben Luc en Stan samen in de samengevoegde slaapcabine gezet en Pete op een luchtbed in een slaapcabine.



Volgens mij was de nieuwprijs rond 700 a 800 euro, maar mijn schoonouders hebben betaald en dan zou ik de bon erbij moeten pakken.




Aha, dat snap ik ja. Vond het al een beetje vreemd hihi.



Met een tent kun je makkelijker verder(in mijn ogen) omdat je je dan niet aan een lagere snelheid hoeft te houden en de reistijd verkort wordt. Het nadeel zie ik alleen in het mee nemen van stoelen en een tafel, kook-ding etc. Dat past allemaal niet in onze auto :mrgreen: Maar gaaf lijkt het met wel!

@Danja wrote:

@sassie1980 wrote:
@Danja wrote:
Sassie; waarom sliepen jullie in de voortent als er 3 cabines zijn?? Geweldige tent trouwens! Die hebben wij ook een keer gezien op de camping, super! Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?


Luc en Stan sliepen nog beide in een campingbedje en vanwege de lagere achterwand, konden er geen 2 campingbedjes in een slaapcabine. We hebben Luc en Stan samen in de samengevoegde slaapcabine gezet en Pete op een luchtbed in een slaapcabine.



Volgens mij was de nieuwprijs rond 700 a 800 euro, maar mijn schoonouders hebben betaald en dan zou ik de bon erbij moeten pakken.




Aha, dat snap ik ja. Vond het al een beetje vreemd hihi.



Met een tent kun je makkelijker verder(in mijn ogen) omdat je je dan niet aan een lagere snelheid hoeft te houden en de reistijd verkort wordt. Het nadeel zie ik alleen in het mee nemen van stoelen en een tafel, kook-ding etc. Dat past allemaal niet in onze auto :mrgreen: Maar gaaf lijkt het met wel!


Lang leve de dakkoffer :wink:

al eens in de Decathlon gaan kijken? Was er overlaatst en de tenten stonden open gesteld en er waren heel leuke en grote familietenten bij.



Op de site kan je al eens kijken, maar is natuurlijk anders dan in het echt.

Edit beheer: commerciële link verwijderd

waar ligt dat? wij wonen nu in t noorden van nederland, maar misschien kunnen we wel tenten via t internet kopen.



ok, past er wel 1 campingbedje in? onze oudste twee slapen op een matras denk ik…



de tent moet geschikt zijn voor zowel kamperen in frankrijk als in Noorwegen… dus het moet wel wat zon maar ook wat water en wind kunnen hebben.



Lune: hoe zit dat met jullie gelert? we konden de cardiz niet meer vinen , hoe ziet die er uit?



ik houd persoonlijk wel van een koepel ( vis a vis) tent met 2 of 3 cabines.

nog een vraagje hoe verdelen jullie de volwassenen en kinderne over de cabines? wij dachten ouders in 1, 2 kinderen in de 2e en de oudste in de 3e cabine… wat is jullie ervaring.

de vorige keer dat we kampeerden sliep ik met Sofie(die toen 5 maanden was) in 1 compartiment en Mijn man met onze zoon in de andere, dat wil ik eigenlijk nu niet meer… ( toen was het handig ivm borstvoeding snachts)



alvast bedankt voor alle info!

Op zich hadden 2 campingbedjes naast elkaar ook wel gelukt in een cabine, maar dan hadden we geen loopruimte gehad. We hebben dus even voor wat gemak gekozen en 2 cabines tot 1 gemaakt.



De 3 cabines zijn ieder 145cm breed en 220cm lang/diep en volgens mij zijn de cabines in de meeste tenten maar 130/135 breed?



In Spanje hebben we een paar dagen Tramontana gehad, oftewel windkracht 5 a 7 volgens mij en de tent bleef prima staan.

Er zitten roosters en ‘ramen’ in die je 's avonds even open kan doen om te luchten voor het slapen gaan.

Edit beheer: commerciële link verwijderd



hier zie je hem. Wij slapen dus gewoon samen, kinderen in de grote slaapcabine. Daar zou prima een campingbedje ofzo in passen met twee kinderen, onze jongste heeft vanaf dat ze een jaar was gewoon op een luchtbedje erin geslapen.



Maar ik moet zeggen dat ik veel wind niet aan zou raden… Vorig jaar in Fr erg noodweer gehad en toen is een stok gebroken, we zouden toen nog maar 1 nacht dus we hebben hem met tape zo goed als ging verbonden zodat we hem iig nog konden gebruiken. Thuis een nieuwe stok (a 2 euro ofzo) ertussen gezet, dus geen ramp, maar ik zou er niet mee naar een plek gaan waar ik veel van dat soort flink winderig weer verwacht.

Als je toch naar een plek gaat waar je veel wind kunt verwachten en bang bent om stokken kapot te krijgen. Even voor een paar euro een (of meer) goeie stormbanden aanschaffen. :thumbup:

Ik heb jaren gecampeert in tenten en echt niets zoooo lekker als slapen in een tent! :mrgreen: En grote tenten zijn niet eens per definitie moeilijker op te zetten en de eigen merk tenten van Obelink zijn we hier heel erg tevreden over. :thumbup: Mocht je de keuze hebben tussen een helemaal vast kuipzeil of een afritsbaar zou ik voor afritsbaar kiezen dat is net iets makkelijker met schoonmaken.

Mijn motto is wel altijd geweest; wanneer ze zeggen dat een tent voor 6 personen is…mag je gerust 5 voor rekenen. :silenced: Een iglo bv voor 3? Nopes kun je net een 2persoons luchtbed in kwijt. Wanneer je dan ook nog met kinderbedjes zit. Kies dan liever voor iets groter dan voor ‘op maat’. Je sleept toch vaak meer mee dan je dacht. :wink: Overigens verruil campingbedjes voor die Deryans! Heeeeerlijk! Ook mee te nemen naar een dagje strand ed. tegelijk helemaal mugdicht wel ventilatie en UV bescherming bij buiten gebruik. En nemen ook nog eens minder ruimte in en makkelijk op te vouwen en vervoeren.