6 persoons tent,ervaring anyone?

Wij hebben sinds kort de Coleman McKenzie Cabin6 en ik ben heel tevreden. Hij heeft wel zware stokken maar daardoor staat ie als een huis. 3 cabines en redelijke leefruimte. Hij weegt 33 kilo. Makkelijk op te zetten. Je kunt de slaapcabines eruit halen, dus mochten er kindjes apart in een tentje willen als ze groter zijn, dan heb je meer leefruimte. Hij heeft ons 369 euro gekost.

mamalena, gave tent! kun je er ook een campingbedje in zetten?

en die prijs komt ook wel in onze richting!



heb je al kampeerervaring met regen en storm?



ik krijg zo’n zin in kamperen nu!!!

Sorry, trage reactie…

Jahoor, er kan zeker een campingbedje in. Moet daar dan nog een kindje naast slapen? In alle slaapcabines kan je rechtop staan; da’s ook erg handig vind ik.

We stonden het ‘probeer-weekend’ in Zeeland en daar waaide het echt behooorlijk. En een knappe regenbui gehad. Deed het prima. En hij stond niet eens optimaal. Vind het echt een leuke goeie tent voor een redelijke prijs.

Ok mooi man!we zijn gisteren op jacht geweest en hebben ook nog de nomad touareg gezien, een trekkerstent met genoeg plek voor ons allen. Enige punt is dat het een dure tent is. Dan toch de gelert overwegen. We hebben liever technisch katoen dan polyester ivm de isolatie, maar als het zoveel in prijs scheelt…

Ja, daar heb je gelijk in. Wij hebben nu polyester en dat merkten we wel meteen. Maar hij IS al zo zwaar… We hebben een nog iets kleinere tent van Coleman en die is wel van katoen. Scheelt zeker in temperatuur.

Hoi, wij hebben net een lang weekend gekampeerd in onze nieuwe tent Coleman Mackenzie Cabin 6.



Beviel echt supergoed (hebben er wel een extra luifel bij).



Heerlijk ruim, je kan staan, drie slaapcabines. en niet zo monsterlijk lelijk als sommige 6 persoons tenten (vind ik dan). wij zijn eigenlijk van het trekken en vrij kamperen in de hoge bergen, dus een familietent was een hele omschakeling, maar het beviel erg goed!





edit: Oh haha de tweede keer dat deze tent genoemd is :wink: Er kan idd prima een kampeerbedje in. En hij is niet heel benauwd omdat hij aan twee kanten open kan en dus heel lekker kan doorwaaien, en er zitten heel veel ventilatiepunten in. Wij hebben dus tijdens de warme dagen gekampeerd en de hitte was echt prima te doen. Het verschilde in elk geval nauwelijks of niet met de katoenen tenten.



Groetjes,

LaBruja

LaBruja, zo zitten wij ook. Wij zijn gewend om door Noorwegen te trekken, de bergen in met een tent van 2 kilo, daarom is zo’n enorme tent wel een beetje te veel van het goede. ons doel is ook rondtrekken met de tent en om de 2-3 dagen weer naar een andere camping gaan. Een tent waarbij je er 3 kwartier over doet om op te zetten gaat dus niet… maar ik sluit niet uit dat we er de komende vakantie WEL 10 -14 dagen mee op 1 plek gaan staan…

de komst van 3 kindjes heeft onze trekkersvakanties wel even in de koelkast gezet, maar ik geloof er in dat als ze weer een beetje ouders zijn ( boven de 2 jaar) we lekker weer op pad gaan…



ik had de coleman ook eerder gezien, maar het werd ons afgeraden om polyester tent te nemen ivm de geringe isolatiewaarde…



hebben jullie 3 compartimenten? 1 grote en 1 2 persoons en 1 1 persoons?

Nee, het zijn 3 nagenoeg even grote cabines volgens mij. 3 x tweepersoons. Al vind ik 1 van de drie wel een krappe tweepersoons. (Maar dat kan optisch bedrog zijn.)

Wat wel fijn is, is dat je in de deuropeningen gaas kan laten zakken. Vooral heel fijn i Noorwegen weet ik. :wink: Daarom kochten wij ook onze eerste Coleman. Die had in drie deuren gaas. Ideaal! Het enige nadeel aan Noorwegen…muggen!

Heb effe een plattegrondje gegoogled.

Idd, ze zijn even groot zie ik nu.

weet niet waar in het noorden je woont?

Maar ben je ook bij de Vrijbuiter in Roden geweest?



Wij hebben een De Waard wannebe van hun eigen merk en zijn er erg blij mee, al jaaaaaaren.



Wij hebben hem met 2 3 persoons cabines, geloof dat de nieuwe modellen 3 2 persoons cabines hebben. Met kuipzeil dat je vastritst aan de tent. Opstaand randje, dus geen inlopende regen ed.



Goeie storm mee doorstaan en hij is nog steeds prima.



Mocht ik nu een tent kopen, dan zou het waarschijnlijk een tunneltent worden trouwens. Heb bij de Vrijbuiter een mooie gezien, ook met een kuipzeil.

Mmmmmm Noorwegen…



Wij hadden geen zin in katoen, te zwaar, te veel gedoe (NIET AAN DE BUITENTENT KOMEN!!! etc en dat 100x per dag als het regent), droogt zo langzaam etc.



Maar eerlijk is eerlijk, we hebben het wel een nacht stervenskoud gehad. Lang leve thermisch ondergoed en een zijden binnenslaapzak, en dan nog.



Aan de andere kant, mensen naast ons in een de waard hadden het ook verrekte koud gehad. Ik denk dat je het in een klein tentje warmer hebt, dat met zo’n groot formaat het doek niet zoveel meer uitmaakt.



Dat muskietengaas is ideaal, inderdaad!



We hadden trouwens niet geoefend met opzetten en hij stond binnen 20-30 minuten, viel ons enorm mee. Ook erg logisch, eigenlijk. Dus trekken is best te doen, denken (hopen) wij.



We hebben hem bij de Vrijbuiter gekocht, idd.



Nog één raadsel… waarom zit er aan de achterkant een kattenluikje EN een brievenbus??? Weird…



Groetjes,

LaBruja

Zo, dat hebben jullie snel gedaan, dat opzetten. Wij deden er aanzienlijk langer over. Maar gaat nu vast veel sneller.

Een van die luikjes is om je snoer doorheen te laten lopen. Maar die andere… :think: Wij zijn er ook nog steeds niet uit. :lol:

Haha!! Ik weet het. Ik dacht: ik google nog eens even. Check this out!

LOL ja hoooor voor een ventilator… waarom heb ik dat niet eerder bedacht… logisch toch? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :roll:



Groetjes,

LaBruja

hahaha, die ventilator! geweldig, ik vond kattenluik ook wel een grappige optie…



we zouden overigens niet voor het zware katoen gaan maar voor het zogenaamde technisch katoen, daar mag je wel aankomen met regen…



maar t ziet er wel mooi uit, en scheelt vooral veel in de kosten van de tent!



we zijn inderdaad naar de vrijbuiter geweest, daar ook goed geholpen, maar nog niks gekocht dus…

@Amy82 wrote:

nou weet ik de naam niet meer. Volgens mij Sassie (van de tweeling iig ;)) heeft een hele mooie tent, ehhh Basecamp Ambato de luxe VI geloof ik. ben zelf ook verliefd op die tent haha!!! misschien kan zij ook wat posten hier over de tent :wink: wij hebben hem zelf (nog) niet namelijk.




Deze tent hebben wij ook. Hij is inderdaad niet zo heel duur en we zijn er erg blij mee. Het is wel een behoorlijk groot pak en het weegt ook wel wat, maar daar ontkomt je niet aan bij zulke grote tenten. Tenzij je volledig voor polyester gaat, maar dat lijkt me persoonlijk niet erg lekker, zeker niet bij erg warm weer. De ambato VI heeft 2 slaapcabines. 1 voor 2 personen en 1 voor 4 personen die middels een tussenwandje te scheiden is. Ik moet wel eerlijk zeggen dat de slaapplekken niet zo heel ruim zijn. Of eigenlijk, je slaapplekken zijn prima, je kan er met 6 mensen slapen, maar dan moet je de tassen met kleren in de voortent zetten.

@sassie1980 wrote:

@Danja wrote:
Sassie; waarom sliepen jullie in de voortent als er 3 cabines zijn?? Geweldige tent trouwens! Die hebben wij ook een keer gezien op de camping, super! Mag ik vragen in welke prijsklasse die zit?


Luc en Stan sliepen nog beide in een campingbedje en vanwege de lagere achterwand, konden er geen 2 campingbedjes in een slaapcabine. We hebben Luc en Stan samen in de samengevoegde slaapcabine gezet en Pete op een luchtbed in een slaapcabine.



Volgens mij was de nieuwprijs rond 700 a 800 euro, maar mijn schoonouders hebben betaald en dan zou ik de bon erbij moeten pakken.




Ik geloof dat wij hem zelfs ergens in Eindhoven geloof ik voor onder de 600 euro hebben gekocht. Die van ons is trouwens zonder dat vliegengaas. Dat ziet er wel super handig uit.