Ik kijk net op de site van Nutricia bij de dagmenu’s van 6-7 maanden, maar wat een eten staat daarop! Jayden krijgt dat nu nog lang niet. Zoveel tussendoortjes en een complete avondmaaltijd… Hij krijgt nu ;s ochtends als tussendoortje fruit, en 's avonds als ‘warme maaltijd’ heeft ie alleen nog groente gehad (wel een heel potje meteen, hij zit er echt bij te trappelen en te grijpen, zo lekker vindt ie het). Maar als ik die menu’s op hun site lees denk ik echt nou Jayden krijgt helemaal niet genoeg…
Was dus even benieuwd wat jullie je kindjes met 6 maanden te eten geven, of gaven…
Ik zou niet zo snel op een site kijken van een bedrijf dat geld verdient met de verkoop van kindervoeding
Misschien staat er wat op voedingscentrum.nl oid
Mijn kinderen kregen melk, fruit, groente en een babykoekje op die leeftijd.
Ja die hebben idd een commercieel doel natuurlijk Niet zo slim van mij :oops: :mrgreen:
Nou dan krijgt Jayden niks minder dan jouw kindjes dus, hij krijgt ook een Liga nu 's middags, had ik er niet bij gezet… Ik dacht al, man dan gaat ie ineens van bijna alleen melk naar complete maaltijden, beetje snel…
Het is nog steeds bijvoeding. Voor erbij dus, om de smaak te proeven en langzaam over te gaan naar vast voedsel.
Ik denk dat wat jij je zoon geeft prima is voor zijn leeftijd. .
Ja idd, dat is ook zo. Hoe lang geef je het eigenlijk als extra, die warme maaltijd? Totdat je de fles erna laat wegvallen bedoel ik. Hij krijgt nu om half 5 groente, en dan om 5 uur geef ik hem nog een fles, waarvan het de bedoeling is dat ie ervan gaat resten zei het CB, maar dat doet ie nog niet echt (ja heel klein beetje laat ie over). En daarna krijgt ie om 9 uur zijn laatste fles, een papfles van rijstebloem.
@peter&caren wrote:
Ja idd, dat is ook zo. Hoe lang geef je het eigenlijk als extra, die warme maaltijd? Totdat je de fles erna laat wegvallen bedoel ik. Hij krijgt nu om half 5 groente, en dan om 5 uur geef ik hem nog een fles, waarvan het de bedoeling is dat ie ervan gaat resten zei het CB, maar dat doet ie nog niet echt (ja heel klein beetje laat ie over). En daarna krijgt ie om 9 uur zijn laatste fles, een papfles van rijstebloem.
Hoeveel flessen krijgt hij in totaal dan?
In totaal 4. 's Ochtends om 7 uur, 's middags om 12u, om 17u en om 21u de laatste. Ochtend en avond krijgt hij er rijstebloem door.
Tja, als er steeds meer flessen gaan wegvallen dan is het geen bijvoeding meer.
Je gaat ook steeds meer vaste voeding geven uiteindelijk. Maar vooralsnog is het allemaal prima wat je doet lijkt mij.
Hoi!!
Jesse is nu ook bijna 6 mnd en jij slaat de spijker op z’n kop met je vraag, ik had namelijk ook op die site gekeken en vond het erg veel, Jesse krijgt nu om 8:00 fles 200 ml met rijstebloem, om 10:00 een half potje fruit, om 12:00 een fles 200 ml, om 15:00 een fles 200 ml, om 17:30 een half potje groente en dan om een uur of zeven nog een fles met rijstebloem, ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen om straks “hele” potjes te geven en dan zie ik wel verder…
Groetjes
@liesje25 wrote:
Hoi!!
Jesse is nu ook bijna 6 mnd en jij slaat de spijker op z’n kop met je vraag, ik had namelijk ook op die site gekeken en vond het erg veel, Jesse krijgt nu om 8:00 fles 200 ml met rijstebloem, om 10:00 een half potje fruit, om 12:00 een fles 200 ml, om 15:00 een fles 200 ml, om 17:30 een half potje groente en dan om een uur of zeven nog een fles met rijstebloem, ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen om straks “hele” potjes te geven en dan zie ik wel verder…
Groetjes
Ehm, volgens mij heb je mijn antwoorden hierboven dan niet gelezen.
Het is helemaal niet nodig om hele potjes te gaan geven aan je babie van 6 maanden. En zeker niet als een site het zegt dat geld verdient met de verkoop van kindervoeding.
Het is BIJvoeding he…
Ik maak ook zelf voeding van vers fruit en verse groente DUS dat bedrijf verdient niet zoveel aan mij en de vraag waarmee dit topic geopend is wat anderen hun kinderen van 6 maand geven… daar antwoord ik dus op…
@liesje25 wrote:
Ik maak ook zelf voeding van vers fruit en verse groente DUS dat bedrijf verdient niet zoveel aan mij en de vraag waarmee dit topic geopend is wat anderen hun kinderen van 6 maand geven… daar antwoord ik dus op…
Nee dat begrijp ik dus niet, want je basseert je schema en dus het geven van een ‘vol’ potje aan het schema dat zij hebben opgesteld.
bij de oudste deden we een boel volgens nutricia, bij Lev volgens ons zelf
En dat houdt in dat we hem vanaf een half jaar gewoon kennis lieten maken met losse stukken groente en fruit. Als wij aten had hij een onderdeel van het eten in zijn handen en genoot daar van.
Naast bv was dat voldoende.
Met 10 maanden at hij echt alles wat wij aten, ik maakte het soms wel even fijn met een staafmixer.
Overigens eet hij tegenwoordig niks :mrgreen: maar das een ander topic
Ik heb z’n schema iets aangepast, althans ben ik aan het proberen, omdat hij zelf ineens behoefte heeft om op andere tijden te slapen dan voorheen… Maar nu zit het 's avonds wat dicht op elkaar vind ik eigenlijk…hij krijgt 's middags om ongeveer 3 uur potje/stuk fruit, om half 5 een flesje, 6 uur potje groente (heel potje) en dan wou ik z’n papfles rekken tot 8u, maar dat houdt ie dus niet helemaal vol leek vanavond… tenminste hij werd jengelig en krampjes leek het niet op (geen optrekkende beentjes of erg huilen oid), en toen hij z’n fles zag werd ie helemaal wild, trappelen en ernaar grijpen met de mond open (en niet zoals naar een knuffel of de afstandsbediening of mijn mobiel, maar echt dat ie weet dat daar eten uit komt). Dus half 8 heeft ie een papflesje gehad. Weet niet zo goed hoe ik het nu moet doen. Ben bang dat ie als ie een compleet potje groente binnen krijgt, of zoals gister ook nog een halve geprakte aardappel, en daarna nog een x een fles, dat ie dan teveel krijgt, want hij rest niet. Zou ie het dan gewoon allemaal nodig hebben? Lastig hoor zo… :think: :oops:
Als ik dit zo lees, moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje te veel vind allemaal en ook allemaal kort op elkaar.
Slaapt hij van de fles van 8 uur wel de nacht door?
En krijgt hij nu en in de ochtend en in de middag fruit?
Ik zou die fles om half 5 niet geven als hij om 6 uur weer een potje krijgt. :think:
Ik kreeg gisteren een folder over bijvoeden mee want Sven is nu
ook 6 maanden. Die folder is van het voedingscentrum.
Zou eens op hun site kijken als je info wil…
Toevallig was ik daar 2 weken terug mee begonnen. (bijvoeden)
Ik vertelde het CB mijn schema nu:
(het zijn ongeveer tijden hoor)
9.00 fles (180cc + 6 scheppen)
12.30 fruit
14.30 fles (180cc + 6 scheppen)
17.30 groenten
21.00 fles (210cc + 7 scheppen)
Tussen door of na de groenten en fruit bied ik hem wat water
aan, soms wil hij wel en soms niet. Prima, hij is tevreden!
Ze vonden het prima :thumbup:
@peter&caren wrote:
In totaal 4. 's Ochtends om 7 uur, 's middags om 12u, om 17u en om 21u de laatste. Ochtend en avond krijgt hij er rijstebloem door.
Als je alles nou een beetje rekt of anders indeelt dan kan
hij misschien prima met 3 flessen doen.
Waarom geef je trouwens 2x per dag rijstebloem ?
(zomaar interesse hoor)
Madre: nee hij krijgt nu 's ochtends een koekje of rijstwafeltje, en 's middags na zijn slaapje krijgt hij fruit, da’s om ongeveer 15:00u. Afgelopen nacht heeft hij door geslapen, laatste fles om 20:00u gehad en om 7:00u sliep hij nog. 1 x wel beetje wakker geweest, maar dat kwam doordat Peter ineens weg moest voor z’n werk, dus van zijn geluid werd hij wakker. Maar niet van de honger ofzo dus.
Paschal: ik vind het zo moeilijk hoe dan te beginnen met rekken, snap je? Ik bedoel, ik zou hem gerust kunnen laten slapen tot 8:00u 's ochtends denk ik, maar om dan pas om 12:30u fruit te geven vind ik dan zo’n groot gat met niks…daarom krijgt ie 's ochtends nu een koekje. En rijstebloem 's ochtends ook omdat hij anders gewoon niet verzadigd is na de ochtendfles als er alleen melk in zit, dan wordt ie boos als de fles leeg is en speen ipv fles helpt dan ook niet, dus het is geen zuigbehoefte ofzo, dus echt behoefte aan een gevulde maag schijnbaar.
Nou ik zal nog maar eens aan de puzzel gaan, mss is 3 flessen met het groente en fruit wel genoeg voor hem, kan het allicht proberen…
@peter&caren wrote:
Paschal: ik vind het zo moeilijk hoe dan te beginnen met rekken, snap je? Ik bedoel, ik zou hem gerust kunnen laten slapen tot 8:00u 's ochtends denk ik, maar om dan pas om 12:30u fruit te geven vind ik dan zo’n groot gat met niks…
Maar als hij dat nou geen groot gat met niks vind…
het gaat uiteindelijk om de behoefte van je kind toch?
Ik heb altijd een beetje op verzoek eten/drinken gegeven omdat
ik niet kan bepalen wanneer hij/zij honger heeft, begrijp je
wat ik bedoel?
Ik geef na de fles van 9.00 (soms 9.30) niets tot een uur of
12.00-12.30. Tussendoor slaapt hij ook nog en hij mekkert niet
dus hij is tevreden.
En zo doe ik het de rest van de dag ook…
Dat Sven dat prima vind en niet mekkert is prima, maar als ik het schema zie vind ik het wel wat weinig eerlijk gezegd.
Mijn schema was zo:
In de ochtend fles/bv (Mat.eo fles, Mi.cah bv) Meestal was het als ze wakker waren rond 7 uur ofzo
9:30 fruit beker diksap/water
12:30 fles/bv
15:00 koekje, soepstengel oid, beker diksap/water
17:30 groente
20:00 fles bv
En eigenlijk doe ik het nog steeds zo al is de melk vervangen door brood.
Alleen M.icah krijgt nog een fles voor hij naar bed gaat.