Madre, met jouw schema kan ik wel iets mee, ik vind dat van Paschal ook een beetje weinig eerlijk gezegd (sorry Paschal :oops: ), Jayden is een hongerig kindje, en hij heeft daar denk ik niet genoeg aan. Ik heb besloten te proberen hem iets meer te geven als ‘avondmaaltijd’, zo’n klein beetje groente heeft ie dus niet genoeg aan, dus ik geef hem er een beetje aardappel bij, en ik heb grotere potjes gekocht met stukjes erin, mss is hij wel verzadigd als hij die op heeft.
Ze mogen trouwens toch ook wel thee enzo? Water wil hij niet drinken, gister Olvarit drinkfruit meegenomen en daar wou ie wel een paar slokjes van. Maar hij mag toch ook wel wat lauwe thee?
Weinig? Kreeg op het Cb geen commentaar en van Sven ook niet dan is het toch goed? Ga dat kind niet overvoeden…
Enne het fruit en de groenten die hij krijgt is al een groot potje
voor 6 maanden trouwens hè? (ik snap niet wat jullie bedoelen
met weinig eigenlijk? :think: )
Sven is ook een hongerig kindje, we zaten op forte en gaven
tot voor kort 210 + 7.
Sven is overigens 9 kilo met z’n 6 maanden dus hij komt
niks te kort
@Madre wrote:
Dat Sven dat prima vind en niet mekkert is prima, maar als ik het schema zie vind ik het wel wat weinig eerlijk gezegd. Mijn schema was zo:
In de ochtend fles/bv (Mat.eo fles, Mi.cah bv) Meestal was het als ze wakker waren rond 7 uur ofzo
9:30 fruit beker diksap/water
12:30 fles/bv
15:00 koekje, soepstengel oid, beker diksap/water
17:30 groente
20:00 fles bv
En eigenlijk doe ik het nog steeds zo al is de melk vervangen door brood.
Alleen M.icah krijgt nog een fles voor hij naar bed gaat.
Maar wat is het verschil dan? Dat je extra soepstengel of koek geeft?
Verder ziet het er hetzelfde uit toch als mijn schema?
3 flessen, fruit, groenten, water/sap ?
Echter wordt Sven pas 9 uur wakker en krijgt dan z’n 1e fles…verder
zie ik niet wat jij precies bedoelt met weinig :think:
Oh was van mij ook absoluut niet als commentaar bedoeld hoor, begrijp me niet verkeerd Komt mss doordat Sven idd pas om 9 uur z’n eerste fles krijgt en ik om 7 uur al met de eerste fles aan de sjouw ben… :mrgreen: En dan voor mijn idee ‘pas’ om half 3 z’n volgende fles. Ik geef z’n fles als lunch zeg maar…
En als Sven het er toch prima op doet, en hij weegt 9 kilo, net als Jayden overigens, dan is het goed ja
Ik ben er inmiddels een beetje uit btw… hij krijgt nu 's avonds een grote pot Friso, gewoon zo’n complete maaltijd voor 6+, en een beetje yoghurt na, en dan de laatste fles toch maar weer verschoven naar 9 uur, anders werd het zo dicht op elkaar…en nu gaat het prima, hij is weer tevreden :inlove:
Ik zag het ook niet als commentaar hoor!
Maar ik ging eens vergelijken en ik zag werkelijk weinig
verschillen dus begreep het niet zo goed.
Yoghurt is toch pas vanaf een maand of 7/8? :think:
Ok dan
Eh nou vriendinnetje van me heeft 't bij beide kids gegeven, en die zijn nu 2 en 3, en ze leven nog En ook nog 's zonder allergien en andere rare dingen, dus het zal wel kunnen denk ik. Jayden reageert er ook prima op, en hij hapt er flink in :mrgreen:
Als jullie die andere schema’s weinig vinden, dan zullen jullie de mijne wel helemaal weinig vinden:
06:30 fles
09:30 fruithap en diksap
11:30 fles
16:00 fles
20:00 fles met rijstebloem
En that’s it.
Het verschil met jouw schema, Becca, is dat er wel minder uren tussen zitten dan bijvoorbeeld bij Paschal.
Als jullie kindjes tevreden zijn zal ik er echt niet over zeuren hoor. Het oogt alleen weinig. Ik eet bijvoorbeeld tussen ontbijt en lunch en lunch en avondeten een ‘snack’, dat zie ik niet bij jullie dus zie ik het als weinig.
Dat betekent niet dat het weinig is he.
Ik vind mijn schema zelf prima en hier werkt dat goed.
Overigens vind het prima om een baby zelf zijn schema te laten bepalen maar op een gegeven moment moet er toch iets van een ritme in komen toch?
En daarbij is het nog eens de vraag of zij het zelf moeten bepalen of dat de moeder er op een gegeven moment voor moet zorgen dat het kindje alles krijgt wat hij nodig heeft (jullie kindjes zijn nog jong he, ik heb het over op een gegeven moment)…
Hele gaten, daar geloof ik niet in. En Paschal als jij hem 2 tussendoortjes door de dag geeft lijkt mij dat toch ook niet overvoeden.
Jesse krijgt nu
8:00 Fles
9:30 Fruit 1/2 potje 6 +
12:00 Fles
15:00 1/5 liga 1e stap
17:30 Groente 1/2 potje 6 +
20:30 Papfles
Dit sinds eergisteren en gaat ok!
S nachts fles
S ochtends fles (zo ergens tussen half 7 en half 9)
Rond 10 uur fruit (paar lepeltjes)
Daarna nog klein flesje
13.30 uur fles
17.00 uur klein flesje
18.30 grote fles en dan naar bed
Ze zit nog niet echt in een ritme en met een lepeltje eten lukt nog niet echt.
@Madre wrote:
Hele gaten, daar geloof ik niet in. En Paschal als jij hem 2 tussendoortjes door de dag geeft lijkt mij dat toch ook niet overvoeden.
Nee klopt maar 's-ochtends krijgt hij laat de fles, daarna slaapt hij en als hij wakker wordt krijgt hij alweer een fruithap (groot potje)
en daarna een fles zo rond 14.00-14.30.
Ik zie hier het fruit al als tussendoortje.
's-middags zou ik een koekje kunnen gaan geven, dat klopt.
Meestal gaan we juist net als hij wakker wordt even wat
wandelen buiten of met de auto weg.
Daarna gaat hij lekkker even spelen en is het alweer tijd vooor
het groentenpotje (zo’n grote) dus we komen ook niet echt
aan een koekje toe en als hij zonder tevreden is dan lijkt het
mij nog niet echt nodig, toch?
Na het avondpotje geef ik hem nu wel wat fruit nog of wat
yoghurt. HIj krijgt mijns inziens genoeg binnen. Is nog niet heel
actief ook trouwens. Ik denk als hij veel meer gaat rolllen en straks
gaat kruipen ofzo dan het dan anders wordt.
Ach ieder kind is anders en heeft andere dingen nodig.
Mijn mannetje is tevreden zo, lacht veel, eet en slaapt prima
en huilt nagenoeg nooit. Tevreden dus wat mij betreft
@Paschal75 wrote:
Ik vertelde het CB mijn schema nu:
(het zijn ongeveer tijden hoor)
9.00 fles (180cc + 6 scheppen)
12.30 fruit
14.30 fles (180cc + 6 scheppen)
17.30 groenten
21.00 fles (210cc + 7 scheppen)
Even een snel vraagje tussendoor.
Gaat hij ook naar een kdv?
Het lijkt mij heelijk om ook rond 09.00 pas de eerste fles te geven (denk dat hij het ook wel kan), maar op sommige dagen is hij om 07.30 al op het kdv, en ze moeten al gegeten hebben voordat ze komen.
Wij zetten nu ook in het weekend de wekker op 07.00 uur omdat we geen verschil willen hebben qua begin tijd.
Maar als we naar 09.00 zouden gaan kan dat wel, alleen met het kdv kan dat dus niet.
Hanteren ze die regels bij jullie ook (als je gebruik maakt van een kdv)?
Dat jullie je kindje zo laat (9.00 uur) de fles kunnen geven :shock: . Lekker hoor :thumbup: .
Rick wil dat echt niet. Als hij 's morgens wakker is (meestal rond een uur of 7) wil hij nog wel eventjes wachten, maar een half uur later wil hij toch echt wel een fles hoor!!!
En hij wordt ongeveer 9 uur na de laatste voeding wakker dus de laatste fles kunnen we ook niet zo vroeg geven.
Groetjes Renate
Hier op het kdv houden ze het ritme aan van thuis. Dus als dat betekend dat ze nog een fles moeten, dan moeten ze dat nog. Heb hier wel eens gezien dat een leidster om kwart voor 8 al een fles zat te geven aan een kindje. Ze was alleen (om half 9 begint de 2e)
En hier krijgen ze om 6 uur de 1e fles. En als ik vrij ben, of in het weekend een uurtje later.
Hallo allemaal,
Wat een berichten allemaal!
Ik dacht ik ga eens kijken bij de bijvoeding wat er allemaal te lezen valt en wat anderen geven aan hun kindjes. Heel divers dus…
Paschal, ik zit met onze kleine vent van 6,5 maand op hetzelfde schema, 3 flessen 1x fruit en 1 x groente, alleen krijgt hij zelfs halve potjes olvarit, dus nog minder, haha. Maar hij vaart er wel bij, 9 kilo schoon aan de haak. Rollen en trappelen en flink beweeglijk. Af en toe een broodkorstje of een stukje soepstengel om te oefenen, maar daar eet hij nog niet veel van. Ook door de 3 flessen gaat geen rijstebloem oid, dus ik zou zeker zeggen, kijk naar je kindje, iedereen is anders. Ik eet ook veel minder als dat mijn vriend doet, dus tja…
Smakelijk!!
@Anneke wrote:
Het lijkt mij heelijk om ook rond 09.00 pas de eerste fles te geven (denk dat hij het ook wel kan), maar op sommige dagen is hij om 07.30 al op het kdv, en ze moeten al gegeten hebben voordat ze komen.
Wij zetten nu ook in het weekend de wekker op 07.00 uur omdat we geen verschil willen hebben qua begin tijd.
Maar als we naar 09.00 zouden gaan kan dat wel, alleen met het kdv kan dat dus niet.
Hanteren ze die regels bij jullie ook (als je gebruik maakt van een kdv)?
Hier kan de eerste fles ook op het kdv, maar ik vind het veel te gezellig om het zelf te doen 's morgens. Dus die ochtenden (woe en vrij) maak ik onze zoon om uiterlijk 7 uur wakker. De andere ochtende komt hij wanneer hij komt. Meestal is dat tussen half 8 en 8 uur. :thumbup:
Ik snap wel dat je geen verschil wilt qua begintijd, maar een half uurtje of een uurtje kan toch geen kwaad? Denk overigens dat er niet heel veel kindjes zijn die tot negen uur slapen